News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Ghiceste calea ferata

Started by alinuttt, April 11, 2014, 09:46:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

b1

#180
Un pic de istorie 2 (Un pic de istorie 1 aici):



Powered by API/PUM imgur uploader
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

frunzaverde

E viaductul Caracau in constructie.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

b1

Corect.
Câteva informații: "Munca de refacere a căilor ferate a început în scurt timp după terminarea terminarea celui de-al Doilea Război Mondial. La mobilizarea partidului comunist din acea perioadă, întreg personalul din calea ferată a fost chemat la muncă pentru a restabili mai repede circulația pe căile ferate și înlăturarea efectelor războiului. Astfel, în câțiva ani toate liniile căilor ferate române se aflau din nou în funcțiune, în unele puncte lucrările de restabilire aveau însă un caracter provizoriu fiind definitivate în anii următori. În cadrul lucrărilor de refacere a fost executat în 1946, din beton armat, viaductul Caracău, de pe linia Comănești - Ciceu, cel mai mare din țară, în locul unui viaduct metalic distrus de frontul în retragere. Bolta centrală a noului viaduct, are deschidere de 100 metri, iar la cheie înălțimea de 62 metri de la fundul văii. Este cea mai mare lucrare de artă executată la C.F.R după construcția podului de la Cernavodă."
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

TVlad

Daca tin bine minte, e al treilea pod construit acolo. O parte din bucatile ramase dupa demolarea lor exista si acum sub viaduct. M-am mirat sa le gasesc acolo, dupa atitea decenii desi nu sint fixate in fundatii; sint doar vechi bucati de zidarie si un bloc de beton ranforsat cu sina despre care stiu ca a facut parte dintr-o consolidare provizorie a podului vechi.

dan tm

Păi cum a fost acolo? primul viaduct doborît în război, al II-lea cel provizoriu pentru restabilirea circulației și apoi ăsta în soluție definitivă.

Locul e foarte frumos, am fost acolo.

JohannDB

Poate nu-i chiar locul aici, dar se lipește imediat de subiectul de sus...  Viaductul CARACĂU......  Măcar subiectul este direct sub ochi !

https://ro.wikipedia.org/wiki/Viaductul_Carac%C4%83u

Primul viaduct
   Lucrările de construcție ale primului viaduct au fost realizate de MÁV (Magyar Államvasutak) la data de 11 septembrie 1895. Grinda centrală metalică (semiparabolică) a viaductului avea o lungime de 102,22 m, iar cele două grinzi laterale aveau câte 51,36 m. Culeele aveau 3 bolți de 8 m spre Ciceu și una tot de 8 m spre Palanca. Dimensiunile fiind destul de mari, s-a luat în considerare varianta executării pilonilor tot din structură metalică, dar aceștia necesitau multă întreținere ulterioară și erau mult mai scumpi, ideea fiind abandonată la scurt timp.
   Piatra necesară a fost adusă din cariere deschise în apropierea viaductului iar lucrările de zidărie au fost executate de lucrători italieni. În total s-au folosit aproape 10.000 m³ de piatră. Lucrările de zidărie au fost terminate în octombrie 1896, după care s-a trecut la montarea structurilor metalice, în greutate totală de 880 de tone, realizate de uzinele MÁVAG din Budapesta. Ridicarea structurilor metalice pe poziție s-a efectuat cu ajutorul unor troliuri manuale.
   Lucrările de montaj au fost executate în timp record, viaductul fiind inaugurat de MÁV în decembrie 1896. Viaductul a fost încercat la data de 1 decembrie 1897 cu un tren format din trei locomotive, 10 vagoane încărcate cu balast și un vagon salon în care se aflau personalitățile vremii.
   Viaductul s-a menținut în această formă până în august 1916, când, la intrarea trupelor românești în Transilvania, 4 din cele 5 viaducte de pe linia Siculeni–Ghimeș au fost aruncate în aer, printre cele 5 aflându-se și viaductul Caracău. Singurul viaduct rămas intact a fost Ladók.

Al doilea viaduct
  Refacerea viaductului a fost luată în considerare încă din timpul războiului, instalându-se trei grinzi demontabile de tip Roth-Wagner: una de 40 de metri lungime și încă două grinzi de 30 de metri lungime, care ar fi fost susținute de doi piloni, tot de tip Roth-Wagner. La o treime din deschidere, grinda era susținută de o palee metalică de peste 40 m înălțime. Datorită instabilității solului s-a renunțat mai târziu la palee, lungimea grinzii centrale ajungând la 69 de metri. Greutatea totală a materialelor folosite pentru reconstrucție a fost de 850 tone. Lucrările s-au desfășurat pe timp de iarnă, fiind terminate pe 27 martie 1917, iar viaductul a fost dat în folosință o zi mai târziu, purtând de data asta numele împaratului Carol I al Austriei.
   Viaductul a rămas în această formă timp de 27 de ani, până la sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial, când, pe data de 6 septembrie 1944 viaductul a fost din nou distrus complet, de data asta de trupele germane în retragere. Circulația dintre Moldova și Transilvania desfășurându-se pe ruta ocolitoare Ploiești-Brașov.

Viaductul provizoriu
   S-a apelat la construirea unui viaduct provizoriu din grinzi nituite de 10 m pe palee de lemn lângă cel distrus, acest lucru permițând demontarea podului distrus. S-au folosit cca. 3600 mc de lemn și 100 tone de structuri metalice. Construcția podului provizoriu a durat 70 de zile, fiind o performanță unică în istoria construcțiilor feroviare din România[2]. Circulația a fost reluată la 12 februarie 1945.

Al treilea viaduct
   În același timp s-a luat hotărârea privind construcția unui nou viaduct. S-au prezentat 12 firme cu 17 proiecte, executarea lucrărilor fiind adjudecată de antrepriza Șantiere Generale din București. Conform caietului de sarcini, inițial viaductul trebuia executat pentru cale simplă, dar ulterior antreprenorul a primit sarcina de la administrația CFR, să prezinte un proiect și pentru cale dublă. Conform planului, noul viaduct avea lungimea de 264 m, înălțimea de 61 m și o deschidere a boltei centrale de 100 m. La construcția podului au fost utilizate și piesele demontate ale viaductului de război Roth-Wagner. Pentru fundații s-au folosit peste 6500 mc de beton, iar pentru structura viaductului cca. 3900 mc de beton armat. Pentru realizarea boltei s-a folosit un cintru construit din 1200 mc de lemnărie. Construcția viaductului a durat un an și două luni, lucrările fiind terminate pe 12 iulie 1946, iar proba s-a efectuat cu mai multe locomotive cu aburi din clasa 50. Inginerii prezenți la fața locului în timpul încercărilor nu au observat nici o anomalie, după cum nu s-a observat nici o modificare după cutremurul din 1977, când toate viaductele de pe linie au fost verificate. La inaugurarea noului viaduct, din 10 noiembrie 1946, au fost prezente personalitățile vremii, printre care și Gheorghe Gheorghiu-Dej.
   Deși a fost proiectat pentru cale dublă, viaductul nu a avut niciodată două linii paralele. Până la mijlocul anilor 1990 șinele erau amplasate pe partea stângă pe sensul de mers spre Nădejdea. Atunci, cu ocazia reparației părții superioare, linia a fost mutată pe centru.

kitsune

Din ciclul "ghicește podul", nu e mare și nici spectaculos, dar este frumos (și tehnologia pare interesantă):





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

MariusIonescu

#187
Podul de la Târguşor Dobrogea(Ester), linia 804.

Sorinus

Medgidia-Tulcea? Zona Targsor?

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence