News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Silvania

#2475
Quote from: euromau on May 29, 2015, 11:49:53 PM

si cu Tunelul de sub Meses eu nu-s asa increzator........poate peste 20 de ani va fi ceva tunel.Au mai facut studii si Bechtel si s-a constatat ca e o punga de apa sub Meses!!!!Cine se risca?

Eu cred că punga de apă de sub Meseș care ar face imposibil de construit un tunel, e un mit local.

horatiu.cosma

Pentru acesti 2-3 km de centura de care zici nu exista SF, avem disputele legate de teren, deci teoretic e mai inapoiat proiectul decat A3, unde se face/reface SF-ul pe toata distanta Suplacu-Mihaiesti. La fel de bine putem avea acesti 2-3 km peste 5-6 ani, si atunci nu o sa aiba nicio utilitate. Ca si zalauan, chiar as vrea sa se faca orice drum care sa ajute la tranzitul orasului(care e foarte sus pe lista de orase cu drumuri praf din tara), dar ratiunea spune ca traficul actual de tranzit nu e mare si e preluat rezonabil de centura prin oras, iar eventualul trafic general de A3, va trece pe A3. Zic asta fiindca ma gandesc ca daca se face SF pentru tunel Meses, o sa inceapa de acolo si o sa mearga spre Mihaiesti, respectiv Suplacu, nu invers, si pe cand o sa ajunga la tunel, SF-ul sa fie expirat. Adica asa ar fi logic :).

Zinconiu

Centura Zalau -  " poligon " ( nu e un poligon NASA , unitate militara locala e dezafectata ) , " raul Zalau " - un parau - mi se par mai degraba pretexte facile care sa explice inactiunea .
" Tunelul de sub Meses " - orice e bine venit ca sa crestem factura  , nu ?  ( vezi Nadasel Mihaiesti , 160 milioane de euro pentru 16 km - ne apropiem de un mic record european , proiectat cu zeci de portiuni de autostrada suspendata ) - localnicii din satele din zona va vor arata vai care strabat Mesesul pana la Ciumarna - Poarta Salajului , usor de folosit pentru traseul autostrazii .
Sa fim seriosi , Mesesul ( 800 metri altitudine maxima ? ) nu sunt Bucegii de pe Valea Prahovei .

horatiu.cosma

Unitatea militara nu e dezafectata. Intr-adevar nu e nici prea utilizata, dar am o cunostiinta care sta in zona si zicea ca mai vede miscare din an in pasti pe acolo. Mutarea unitatii in alta zona nu poate fi facuta de catre primarie, in rest nu cred ca ar fi probleme(dar asta e destul de mare). In rest, legat de tunel, nu poti sa urci/cobori de la 500 de metri altitudine la 800 si invers fara niste viaducte foarte lungi care intr-adevar ar creste factura, si mega deblee care ar presupune despaduriri, escavatii, consolidari etc. Tunelul e cea mai buna varianta acolo, ca si cost, protectie mediu. Nadasel-Mihaiesti e 160 de milioane de euro la estimarea CNADNR. Ieri a pus @Cipribbe pe thread-ul A3 ofertele, si cea mai buna oferta e la jumatate de pret, adica 5 milioane/km, ceea ce mie imi pare putin la ce trebuie facut acolo. Nu sunt zeci de portiuni de autostrada suspendata, ci sunt viaducte care sunt necesare datorita configuratiei terenului. Hai sa incercam sa ne schimbam mentalitatea asta ca "noi facem cele mai scumpe autostrazi din Europa", fiindca nu e asa.

infraAdi_ro

Era in discutie sa mute poligonul la crasna,primăria din Crasna au acceptat dar se pare ca celor din MAPN nu le-au convenit pentru ca suprafata nu corespundea  cu cea din zalau.oricum,interesele sunt mari....
Romania are un viitor doar daca are prezent!

Zinconiu

Cu riscul de a gresi , la un kilometru dupa motelul Popasul Romanilor , directia Cluj , avem o fasie stramta din Meses la dreapta cu vedere imediata asupra zonei de ses de sub " masivul muntos " .
Cum , regimentul de la Zalau nu este dezafectat ? Poligonul in sine nu este de neinlocuit si nu este un concentrat de tehnica si suprastructuri , nici de imense competente salajene .
Cat despre Nadasel Mihaiesti , incerc sa vad obstacolele dificile de  pe la Sanpaul sau Nadasel , nu reusesc sa mi le imaginez - ma rog , daca CNADR apreciaza cei 16 km la 10 milioane de euro kilometrul , asta tine de competenta si seriozitatea lor ...

horatiu.cosma

Stiu fasia de care zici, si nu imi convine ce insinuezi. Nu de mult au fost proteste in tara legate de taiatul padurilor, nu cred ca avem asa de multe incat sa ne permitem sa taiem cateva zeci de hectare in zona respectiva. Si pe valea prahovei, A3 nu o sa mearga pe la Sfinx, ci tot pe niste dealuri de maxim 1000 de metri altitudine. Despre Nadasel-Mihaiesti, si eu aveam aceeasi impresie ca si tine initial, fiindca fac drumul respectiv pe DN foarte des, si mi se pare ca nu exista diferente de nivel. Dar autostrada o va lua pe dealurile din spatele satelor, unde vor fi necesare destule structuri. Sa te uiti pe randarea lui @delacroix cu acest sector, o sa vezi ca intr-adevar sunt obstacole destul de dificile. Chiar la inceputul lotului, la Nadasel, e un viaduct inalt de vreo 700 de metri. http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=6.msg74491#msg74491, partea de jos a paginii.

Silvania

Poligonul de tragere de la Zalău nu e dezafectat. Este singurul poligon în acest moment unde execută trageri periodice poliția, jandarmeria și pompierii. Armata îl folosește mai mult pe cel de la Crasna și nu va fii de acord să preia și tragerile altor structuri acolo.
În schimb, ca municipiu nici nu poți să ai la 25 de km cel mai apropiat poligon de tragere pentru toate unitățile.
Cel mai potrivit ar fi construirea unui poligon modern, acoperit, care nu are nevoie de o suprafață mare, ca cele în aer liber unde ești obliagat să asiguri zona pe o întindere mare.
Îi dau dreptate și lui @horatiu.cosma că ar fi mai potrivit direct autostrada, dar nu uita ca în acest moment tirurile trec la 2-3 m de geamurile oamenilor și fiecare zi e un chin pentru ei (trepidații, crăpături, etc). Cât de mult ar dura SF și construcția a 2-3 km de centură?

horatiu.cosma

Licitatie SF(1-2 luni) + evaluare oferte(2-4 luni) +contestatii(0-12 luni) + realizare SF(4 luni) + intocmire documentatie(2-4 luni) + licitatie proiectare+constructie(1-2 luni) + evaluare oferte(2-12 luni) + contestatii(0-12 luni) + semnare contract(1 luna) + ordin de incepere(1-12 luni) + executie(6-12 luni, care daca nu avem finantare + exproprieri se poate amana la nesfarsit), asta in eventualitatea in care se gaseste o solutie pentru mutarea poligonului, ca daca nu, timpul e nelimitat. Dureaza foarte mult toate chestile astea, eu zic ca un termen optimist e 2017, realist 2018, si pesimist 2019-2020.

Silvania

M-ai lămurit horatiu.cosma, multumesc, și cred ca nu prea mai e de discutat pe acest subiect pana nu va fii ceva concret.

ashbird

Quote from: Silvania on May 30, 2015, 11:52:10 AM
Quote from: euromau on May 29, 2015, 11:49:53 PM

si cu Tunelul de sub Meses eu nu-s asa increzator........poate peste 20 de ani va fi ceva tunel.Au mai facut studii si Bechtel si s-a constatat ca e o punga de apa sub Meses!!!!Cine se risca?

Eu cred că punga de apă de sub Meseș care ar face imposibil de construit un tunel, e un mit local.

si la noi la Brasov este o "punga de apa" sub Tampa care nu permite construirea unui Tunel  :popcorn:
Or fi conectate.
Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

Zinconiu

Cad bine , " pungile de apa " - numai bune ca pretexte nationale pentru inactivitate .
La fel alunecarile de teren , doar la noi sunt , in Europa nimeni nu a a auzit de ele .
La fel  ca " Poligonul " folosit de  Jandarmerie si Politie " , deci " vital " ," strategic " ( in viziunea coloneilor locali )  administrat de maresalii  din Zalau !

MRS



A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

horatiu.cosma


nirolf

E vorba de tronsoanele lipsă din nord:

QuoteStatul român se pregăteşte să expro­prieze circa 293.000 de metri pătraţi pentru lărgirea la patru benzi a 20 de kilometri din centura Capitalei, între A1 Bucureşti-Piteşti şi pasajul Chitila (8,7 kilometri), respectiv între DN 2 (Voluntari) şi A2 Bucureşti-Constanţa (11,3 kilometri), valoarea despă­gubirilor ridicându-se la 47,6 milioane de lei, potrivit unui proiect de hotărâre a guvernului privind declanşarea procedurilor de expro­priere, publicat pe siteul Ministerului Transporturilor.

Cea mai mare despăgubire ar urma să fie acordată unei persoane fizice, Bogaciu Ion, care va primi 3,9 milioane de lei pentru