Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

bogdymol

#30
Quote from: Ionut on October 24, 2011, 05:02:42 AM
Colegul bogdymol devine faimos. Din nou. :D
In Adevarul despre Centura Timisoarei.

Sunt vedeta :))

http://www.youtube.com/v/EJRI7GpijwU

Parerea mea este ca asta arata un singur lucru: jurnalistii sunt incompetenti si nu pot face ei o asemenea prezentare, asa ca trebuie sa vina altii sa le faca munca (pe gratis!), iar ei doar sa dea un copy-paste...
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut


Ionut

Din nou centura Clujului. Calitatea lasa de dorit... dar ne facem o idee despre centura in sub 4 minute.

http://www.youtube.com/v/3FVVLqc95AA

Ionut

Chiar nu inteleg din ce sunt facute dealurile Transilvaniei, mai ales in zona Clujului. Sunt din plastilina? Sau drumurile sunt facute cu picioarele.  ???

http://www.youtube.com/v/ASkcdmDLIZo

Ionut


hentz

Foarte frumos,nu stiam ca are atatea pasaje .
Intresant, ca este loc de 2+2,cati km are?

madad

Mi se pare de 10 ori mai frumoasa centura Caransebesului decat centura Clujului (Valcele-Apahida)  :D

Multumim de filmuletz  :cheers:

Ionut

^ Si mie imi place foarte mult cum arata! :)
Nu va fi 2+2, va fi 1+1 cu banda de urgenta, adica exact cum este Timisoara bypass, ai clipul mai sus in pagina de la bogdymol.

frunzamihai

Noutati de pe centura de sud a Bucurestiului

http://www.evz.ro/detalii/stiri/centura-de-sud-a-capitalei-ne-costa-cat-o-autostrada-951591.html

Contracte atribuite cu scandal şi măriri de preţuri prin acte adiţionale - asta e situaţia pe şoseaua ocolitoare din sudul Bucureştiului, unde încă nu a început lărgirea la patru benzi.
INFRASTRUCTURĂ

1

Lărgirea la patru benzi a centurii de sud a Capitalei ne costă mai mult decât construcţia de la zero a primilor 27 de kilometri de autostradă care va lega Lugoj de Deva.

Peste 683,1 milioane de lei, respectiv 207 milioane de euro (la cursul de ieri afişat de BNR de 4,288 lei pentru un euro), va cheltui Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) pentru a moderniza 52 de kilometri din actuala centură a Bucureştiului.

Ultimele două tronsoane au fost atribuite la începutul acestei luni. Lucrările de lărgire a celor 8,6 kilometri dintre Autostrada Bucureşti-Piteşti (A1) şi DN7 vor fi realizate de o asociere din care face parte firma lui Florea Diaconu, Delta ACM 93, pentru 22,8 milioane de euro, în timp ce firma lui Nelu Iordache, Romstrade, va lărgi 11,4 kilometri între DN2 şi Autostrada Soarelui (A2) cu 54,6 milioane de euro.

Berna îl contestă pe Iordache

Până la semnarea contractului şi demararea lucrărilor este cale lungă. Mai întâi, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) trebuie să se pronunţe asupra respectării legislaţiei privind achiziţiile publice, din moment ce două firme, Tehnologica Radion a lui Theodor Berna şi firma grecească Aktor, au sesizat nereguli în evaluarea ofertelor şi desemnarea câştigătorului pe lotul doi.

Potrivit unor surse din CNADNR, compania lui Berna, care cerea pentru aceleaşi lucrări cu circa 10 milioane de euro mai puţin decât Iordache, a fost descalificată deoarece nu a prezentat un tabel în formatul solicitat de autoritatea contractantă. CNSC nu s-a pronunţat deocamdată în acest caz.

Costuri mărite cu 68% prin acte adiţionale

Tehnologica Radion a câştigat deja la Curtea de Apel un proces împotrivia CNADNR privind construcţia lotului doi, cu o lungime de zece kilometri, al autostrăzii Timişoara-Lugoj, contract estimat la peste 100 de milioane de euro.

Deşi trei din cele cinci tronsoane ale centurii au fost atribuite încă din 2009, lucrările nu au demarat nici până acum. În schimb, au fost aprobate cinci acte adiţionale care au crescut costurile lucrărilor cu circa 68%. Vom plăti, astfel, 96,6 milioane de euro, fără TVA, pentru lucrările de lărgire la patru benzi pe circa 32 de kilometri, în loc de 57,1 milioane de euro, fără TVA, aşa cum rezultase din licitaţiile organizate în 2009.

Marin Ionescu, director în cadrul CNADNR în momentul semnării actelor adiţionale, declara că pe toate cele trei tronsoane erau necesare lucrări suplimentare, neprevăzute în studiile de fezabilitate, care "erau sărace, în sensul că nu cuprindeau parapeţii exteriori cu calea ferată, parapeţii dintre sensuri". Costurile au crescut şi pentru că s-a optat pentru bitum modificat cu fibre.

Sumele primite de constructori în doi ani

Pe aceste tronsoane lucrează firmele unor "regi ai asfaltului", respectiv Delta ACM 93 a lui Floarea Diaconu, Tehnologica Radion a lui Theodor Berna, Euroconstruct Trading 98 a lui Sorin Vulpescu şi Dan Besciu, Romstrade a lui Nelu Iordache şi Straco, companie la care acţionari majoritari sunt fraţii Alexandru şi Traian Horpos.

Până în prezent, constructorii de pe aceste trei loturi au încasat de la CNADNR 8,8 milioane de lei, respectiv circa două milioane de euro, pentru întocmirea proiectelor tehnice şi a detaliilor de execuţie.

Reprezentanţii CNADNR au declarat, pentru EVZ, că nu s-au emis ordinele de începere a lucrărilor deoarece nu au existat bani. Se dau, însă, asigurări că vor fi fonduri în bugetul pe anul viitor şi că se va da drumul la lucrări pe toate cele cinci tronsoane în primăvară, urmând să circulăm pe centura lărgită nu mai devreme de 2014. Până atunci, mai sunt doi ani de nervi la volan şi stat cu maşina în coloană.

207 de milioane de euro
va costa lărgirea centurii de sud a Bucureştiului la patru benzi

INTENŢIE

Centura-autostradă, râvnită de chinezi

Peste 900 de milioane de euro estimează Compania de Drumuri că va costa realizarea centurii de sud a Capitalei la nivel de autostradă.

De construirea celor 48 de kilometri sunt interesate două companii chineze: China Dalian International Holdings şi China Communications Construction Company, potrivit declaraţiilor ministrului economiei, Ion Ariton. Oficialul român s-a întors recent de la Beijing, unde a efectuat o vizită de lucru.

Cine ne face centura ne pune taxă pe A1 şi A2

Firma care îşi va asuma realizarea în concesiune a celor 48 de kilometri de autostradă va primi spre întreţinere şi operare autostrăzile spre Piteşti şi Constanţa. Asta înseamnă că va avea mână liberă să impună taxe pe A1 şi A2, autostrăzi care se află pe Coridorul IV Pan-European şi care au, în acest moment, cele mai ridicate nivele de trafic din ţară. China Dalian International Holdings se numără printre primii 20 de exportatori ai Chinei.

Potrivit site-ului său oficial, China Dalian International Cooperation (Group) Holdings Ltd. a construit şi reabilitat 995 de kilometri de drumuri şi autostrăzi în Republica Suriname, situată în nord-estul Americii de Sud.

Cea de-a doua companie interesată de construcţia centurii de sud a Bucureştiului, China Communications Construction Company, are la activ ceva mai multe proiecte de contrucţie de drumuri şi autostrăzi.

Potrivit site-ul său oficial, a construit, doar în China, patru tunele cu o lungime totală de peste 22 de kilometri şi a lucrat la realizarea a patru autostrăzi expres care însumează câteva sute bune de kilometri.

Citiţi mai mult: Centura de sud a Capitalei ne costă cât o autostradă - Bucureşti > EVZ.ro http://www.evz.ro/detalii/stiri/centura-de-sud-a-capitalei-ne-costa-cat-o-autostrada-951591.html#ixzz1c3bRof6J
EVZ.ro

Ionut

Mihai, merci de articol, l-am pus si eu. Vezi ca pentru Centura Bucuresti e thread special, aici. :)

hentz

@Ionut stiu ca este 1+1 ziceam doar ca este loc pentru upgrade.
Pacat de cele cateva intersectii la nivel cu drumurile locale,ca altfel o puteam trece la regim autostrada :p

Ionut

Quote from: hentz on October 28, 2011, 10:03:59 AM
@Ionut stiu ca este 1+1 ziceam doar ca este loc pentru upgrade.
Pacat de cele cateva intersectii la nivel cu drumurile locale,ca altfel o puteam trece la regim autostrada :p

Ah fii convins ca va fi marketata ca fiind in regim de autostrada... Chiar arata foarte bine si am vazut ca are si un nod denivelat, cu bretele & stuff. Cred ca este intersectia cu DN68. In plus are si niste viaducte foarte frumoase, par foarte inalte si unul este chiar peste o vale foarte adanca si lunga.

iuli

La pasajul peste CF Arad-Deva al centurii Aradului lucrurile cam stagneaza. Masinile de forat sunt doar acolo dar nu am vazut nimic care sa semene cu o lucrare.  :(
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

Quote from: iuli on October 31, 2011, 12:40:34 PM
La pasajul peste CF Arad-Deva al centurii Aradului lucrurile cam stagneaza. Masinile de forat sunt doar acolo dar nu am vazut nimic care sa semene cu o lucrare.  :(

Chiar, ce vesti mai aveti de-acolo? Erau doua pasaje parca pe centura Arad (centura "veche"). Vor fi inca necesare pentru ca traficul pe DN7 va fi inca multa vreme foarte puternic...

iuli

Ti-am zis... doar de asta am vesti deocamdata. La celalalt nu am curajul sa ma aventurez... inca!  :D
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog