News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

AFC

#4290
Habar n-am unde as putea pune link-ul urmator. Din seria proaspat inaugurata "lucrari in regie proprie" a CNADNR:
http://www.capital.ro/cnair-construieste-in-regie-proprie-un-drum-de-legatura-care-va-l.html
Ce sa zic, Doamne ajuta sa se si intample.

Nu era un SF in derulare pt drumul din vama ? Imi aduc aminte ca erau vreo cateva variante de traseu pe care le-am dezbatut aici.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

Ionut

^ Nu este centura. Se poate discuta pe thread-ul de Drumuri Nationale.

Dan74

Centrura Stei-Beius este trasata corect pe OSM, eu mi-am salvat in pc la un moment dat toata documentatia legata de aceasta centura, dar cred ca am sters fisierele (aveau sute de MB).
@Marinul, centura va fi cu o banda pe sens si intersectii denivelate.
Imi amintesc din documentatie ca erau destul de multe utilitati de relocat, in plus sunt multe podete de facut, 2 poduri peste Crisul Negru, cel din zona Gradinari este combinat cu pasaj peste CF Oradea-Vascau si DN76. Eu cred ca cei de la Copisa vor termina acest proiect in mai mult de 2 ani datorita celor expuse mai sus.

stangabriel

De centura Brasov ce se mai aude? 1 Decembrie macar?

Craiova sud est? De Bucuresti nu mai intreb.

beschea_nd

#4294
La centura Bv se mai lucrează. Pe lotul Chirulli a mai ramas doar nodul de pe Dn11. Se lucra si ieri. Termenul ar trebui sa fie maxim 1 nov. Pe lotul Viarom parca se lucrează cu frâna de mână trasă... La podul de la Sânpetru se avansează ff încet. Saptamana trecuta se turna beton la cele doua spatii de servicii. Se montează parapeti. Termenul de decembrie este irealist avand in vedere ritmul de acum.

StefanCelMare

Quote from: afreddyapp on October 08, 2016, 06:51:19 PM
Licitatia tinuta,parca in a 2-ua parte a anului 2013, a fost adjudecata de Copisa la lupta mare cu Teloxim(au fost cateva contestatii la acea vreme).

Copisa este constructorul de pe defileul Jiului.
Nu e cel mai rău constructor (până la urmă s-a mobilizat binișor), dar nici nu este cel mai rapid (lucrează la defileul ăla de ani buni, după un început foarte slab, și o amenințare cu rezilierea).

dr4qul4

Cine stie de cate avize s-au impiedicat acolo. Doar merge paralel cu cfr-ul, raul Jiu si traverseaza si un parc national.
Stiti doar ce "repede" se obtin avizele de mediu sau de la CFR si Apele Romane.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

perfidus

Quote from: stangabriel on October 10, 2016, 12:42:54 AM
De centura Brasov ce se mai aude? 1 Decembrie macar?

Craiova sud est? De Bucuresti nu mai intreb.
VO Craiova SE  are termen luna decembrie 2016. Se reface infrastructura la ambele capete ale pasajului CFR după demolarea ambelor rampe. Vicii grave de execuție Secol.

Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Ionut

Centura Craiova, poze de la CNADNR de pe webcam. Interesant, au pus webcam ca la Groapa. :)











CNADNR

GDPR

Pe cand niste webcam-uri si pe DNCB? S-ar vedea mult mai bine ca lucrarile scartaie.

TibiV

Quote from: Ionut on October 11, 2016, 02:22:19 PM
au pus webcam ca la Groapa. :)

Interesant ca lucrarea pare destul de "curata"...
Poate reusesc si baietii astia sa ne "uimeasca". Daca da, bravo lor !
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pentium10

"Prelungirea Caii Sighisoarei in doua directii" Tirgu Mures

Quote from: pentium10 on September 07, 2016, 11:22:15 AM
Am expus o problema cu drumul de legatura propus in Consiliul Local Tirgu Mures, varianta 2016.
Astept sugestii si alte argumente, se poate prelua si da share la postarea publica de pe Facebook

https://www.facebook.com/marton.kodok/posts/10207613234193886?pnref=story

Drumul de legatura zona Metro/Budiului propus la sedinta Consiliul Local este gresit gandit, planul cel mai recent cel din 2016 se vede aici http://www.zupimages.net/up/16/25/wcau.jpg , si expun motivele:
1) descarcarea de autostrada va cauza trafic intens si ambuteiaje extrem de mari din pricina virajului de 145 grade in sensul giratoriu Sighisoarei/Budiului.
2) Sa ne gandim si in viitor, cand o sa avem si Centura Corunca/Ernei finalizat, cel mai probabil si rezonabil traficul greu va fi interzis pe ruta existenta (Libertatii, Sinaia, 7 Noiembrie) si traficul greu va alege varianta A3, drum de legatura nou, Budiului, Calea Sighisoarei, Centura catre Ernei, atunci descarcarea in sine va aduce ambuteiaje brutale tot din cauza virajului din sensul giratoriu, si mai este si virajul cand se urca pe Calea Sighisoarei dinspre Budiului. (a se vedea viteze cu care se circula actual, captura Waze atasata)
3) planul din 2009, varianta A2 care efectiv a fost gandit ca un drum de legatura de la inceput(zona Metro) pana la intersectia Calea Sighisoarei - Viile Dealului Mic ar fi una mult mai buna si oportuna fiindca se va putea rula constant, fara ambuteiaje si nu va fi nevoie de treceri in sens giratoriu si curbe periculoase.
Varianta 2009 se poate viziona pe videoclip
4) varianta din 2009 in plus mai aduce si o alternativa reala pentru Calea Sighisoarei fiind paralel cu el
5) totodata tendinta este sa fie create centuri si drumuri de legatura cu viraje care sa permita treceri mai rapide, nu sub 10km/h. In alte zone din tara efectiv se regandesc viraje periculoase si se ajusteaza raza incat sa fie mai rapid, dar la noi in oras se creaza drum de legatura care sa descarce traficul de pe autostrada + centura sa contina viraje de 140 de grade
6) a se vedea vitezele cu care se circula actual, captura Waze atasata - in normalitate orice drum de legatura ar trebui sa fie fara viraje cu raze mari si sa fie posibil sa se circule cu 80 km/h real




A intrat pe fir DNA pentru niste schimburi si achizitii de teren in defavoarea Municipiului Tirgu Mures.

Procurorii Directiei Nationale Anticoruptie au dispus extinderea urmaririi penale fata de primarul municipiului Targu Mures, Dorin Florea, fiul primarului, Dan Aurel Florea si omul de afaceri Mircea-Nicolae Musgociu. Primarul Dorin Florea este acuzat de luare de mita, in timp ce fiul sau, Dan Aurel Florea, este acuzat de complicitate la luare de mita si spalare de bani. In acelasi dosar, omul de afaceri Mircea-Nicolae Musgociu este acuzat de dare de mita si spalare de bani, anunta DNA, intr-un comunicat.

Ce spun procurorii anticoruptie in ordonanta de extindere a urmaririi penale:

La data de 30 iunie 2011, in baza expunerilor de motive ale primarului municipiului Tirgu-Mures, suspectul Florea Dorin, au fost emise un numar de 9 hotarari ale Consiliului Local, avand ca element comun realizarea proiectului "Prelungirea Caii Sighisoarei in doua directii", proiect in care era direct interesat omul de afaceri Musgociu Mircea Nicolae, in contextul efectuarii unor schimburi de terenuri cu Municipiul Tirgu Mures.

Acest lucru a fost urmat, la data de 09 decembrie 2011, de incheierea intre o firma reprezentata de suspectul Musgociu Mircea Nicolae si fiul primarului municipiului Tirgu-Mures a unui contract de vanzare-cumparare avand ca obiect un apartament (suprafata utila de 159,99 mp) situat in acelasi oras in schimbul sumei de 74.000 euro plus TVA.

La data de 30 martie 2015, suspectul Florea Dan Aurel a vandut locuinta respectiva, achizitionata la un pret subevaluat, contra sumei de 130.000 euro.

In cursul anului 2013, actionand in aceeasi maniera, suspectul Florea Dorin a continuat sa sprijine afacerile si interesele financiare ale suspectului Musgociu Mircea Nicolae, referitoare la necesitatea achizitionarii din proprietatea omului de afaceri a suprafetei de teren de 1.415,36 mp, situat in Tirgu Mures, zona Caii Sighisoarei (fosta Livada Pomicola Tirgu Mures).
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

Sorin62

A apărut un sens giratoriu la intersecția șos Pipera-Tunari cu DNCB.
Mic, mic, da' tot mai bine ca nimic...

(scuze, n-am apucat să fac poze, abia l-am văzut de mic ce e ;) )

pasadia

Cate un reportaj pe luna pana la Victoria finala. Poze de duminica, 9 octombrie de pe santierul centurii Brasov.

Dupa cum se stie lucrarile se mai desfasoara doua in 2 puncte: nodul VO cu DN11 (pasajul peste CF400 si zona de legatura cu lotul II) si zona nodului cu DJ103. In plus se mai lucreaza la spatiile de servicii dintre cele 2 noduri, dar acele lucrari nu sunt relevante pentru deschiderea traficului.

Incepel cu primul lot, nodul ce DN11 si pasajul peste CF400. Semnalizarea rutiera de pe acolo:







Ultimul e dedicate traficului greu. Pe langa ca e greu de citit nici nu e respectat (evident), chiar daca tirurilor le e intra-adevar greu sa vireze in sensul giratoriu improvizat pe lotul II.

Parapeti zdraveni pe lateralul DN11 in zona nodului, insa fara catadioprii pe ei:









Mai au de lucrat la sistemul de iluminat:







Dar mai ales mai au de lucru la sistemul de scurgere al apelor pluviale de pe pasajul suprateran:



Breteaua sudica (care va deservi) sensurile Sibiu -> Triaj + Sf. Gheorghe, respective Triaj + Sf. Gheorghe -> Bucuresti e finalizata in intregime.

Breteaua Nordica (cea pentru sensurile Triaj + Sf. Gheorghe -> Sibiu, respectiv Bucuresti -> Triaj + Sf. Gheorghe) e in curs de asfaltare. La fel mai trebuie asfaltata intrarea spre Stabilus si mici zone dintre pasaj si limita loturilor. Mai e nevoie de marcaje, cativa stalpi si alte lucrari marunte. Muncitorii spun ca vor termina in circa 2 saptamani (depinde de vreme cel mai mult).

Ionut