Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Care parte opusa? Centura se opreste in DN65. Poza e facuta din DN65 inspre DN6.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

NGC

Quote from: Hory1987 on August 20, 2016, 10:36:38 PM
Septembrie 2017, termenul la care va fi finalizată șoseaua de centură a Sucevei

[...]

Preşedintele Flutur a adăugat că în decembrie va fi iniţiată procedura de atribuire a noului contract, iar lucrările propriu-zise vor demara în iunie 2017 şi vor fi încheiate în septembrie 2017.

^^^

Lucrurile se misca in directia asta.

CNADNR a atribuit direct in 19.08.2016 catre LUCA WAY contractul pentru "Asistenta tehnica pentru elaborarea documentatiei de atribuire pentru achizitia contractului de executie lucrari ramase de executat pentru "Constructia variantei de ocolire a Municipiului Suceava"" contra 128.040,00 RON.

ion59

@dr4qul4

Aveți dreptate! Despre acel pasaj care se vede în imaginea dvs. este vorba, aproape de legătura cu DN65! Un reportaj mai vechi cu fisurile în link-ul următor:
http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/Centura+Ford+stricata+inainte+de+inaugurare+Aceiasi+constructori
sau mai nou:
http://www.gds.ro/Local/2016-07-14/centura-craiova-sud,-napadita-de-balarii-asteptarea-muncitorilor/

În presa locală este tratată periodic problema asta. Fără ecou sau rezultate.

NGC

Quote from: NGC20 on June 23, 2016, 09:59:46 AM
Continuare VO Targu Mures catre Vest

Quote from: NGC20 on April 12, 2016, 07:01:23 PM
Quote from: horatiu.cosma on April 12, 2016, 03:46:17 PM
Pentru lotul reziliat se poate scoate in orice moment la licitatie executia lucrarilor pe FIDIC Rosu. Pe Ungheni-Acatari nu avem nici macar SF. Are sens sa stam 2-3 ani pana cand va exista un proiect tehnic si pentru Ungheni-Acatari, pentru a le licita la pachet?

Apropo, uite ce interesant pica suspendarea. ;)

Quote from: NGC20 on September 30, 2015, 12:31:33 PM
"Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures-Ditrau" -> Contract semnat in Mai 2015, dar suspendat din 15 Iulie 2015 pentru 12 luni.

Quote from: NGC20 on April 12, 2016, 03:43:18 PM
Quote from: NGC20 on October 16, 2015, 10:26:32 AM
DJ151D (km 0+000 – km 15+513) Ungheni - Acatari se va transforma in DN15H si se va moderniza.
^^^
Asta era intentia anul trecut.

Pana cand CNADNR si MT se hotarasc sa faca ceva pentru cele 2 proiecte de mai sus, Primaria Targu Mures a publicat pentru consultare publica alte doua proiecte pentru prelungirea VO Targu Mures catre Vest la nivel de 2x2.

1. ,,Tronson de legatura intre strada Budiului si Autostrada Transilvania" - Pentru rezolutie mai mare, vedeti aici.

2. ,,Prelungirea Caii Sighisoarei in directia DN13" - Pentru rezolutie mai mare, vedeti aici.

Quote from: alecu26 on June 23, 2016, 04:00:12 PM
si când vor sa liciteze chestiunea asta?

Si eu o vad ca o solutie decenta....mai ales ca o completare a lui A3 cu un prim tronson din A8 (care sa ajunga pana in DN 13) rezolva majoritatea traficului de lung si mediu parcurs.

Uite ca se misca bine cei de la Targu Mures.

Cele 2 proiecte apar in convocatorul pentru Consiliul Local pentru 30 August 2016.

QuoteProiect de hotărâre  aprobarea indicatorilor tehnico-economici şi Declararea utilitate publică de interes local, a obiectivului de investiţii "Tronson de legătură între str. Budiului şi Autostrada Transilvania"

QuoteProiect de hotărâre  privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici şi  Declararea utilitate publică de interes local, a obiectivului de investiţii "Prelungire Calea Sighişoarei în direcţia DN 13, Tîrgu Mureş"

pentium10

daca aveti ceva de adaugat la propunerile mentionate mai sus ce tin de varianta pt Tirgu Mures, sa-mi trimiteti azi, ca am cui sa le dau personal in consiliul local.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

NGC

#4115
CNADNR a lansat astazi licitatia pentru "Servicii de proiectare PT + DE + DATC + Asistenta Tehnica + Executie lucrari inclusiv servicii cadastrale si intabularea coridorului de expropriere pentru obiectivul "Amenajare intersectie cu sens giratoriu pe DN CB km 6+000 la Tunari cu DJ 200B"".

Valoare estimata: 2,361,427.84 RON fara TVA
Termen depunere oferte: 15.09.2016

Sunt 2 solutii in discutie.

Solutia 1, de mai jos, are aviz CTE CNADNR restrans, presupune exproprieri suplimentare, dar, dupa parerea lor, permite incadrarea in siguranta a camioanelor.



Solutia 2 nu necesita exproprieri suplimentare, dar ar fi mai greu pentru camioane sa treaca pe acolo.

stangabriel

De ce e nevoie de camioane , au centura cu ocolire pe A3 - nod Snagov - Dn1 inapoi pe centura Bucuresti. Bateie de joc. In acelasi stil:

Centura Ploiesti est cu Dn1B Ploiesti Buzau. Am prin de cateva ori cand 3 camioane s-au blocat unul pe altul, nu se intra nu se iesea in giratoriu.

https://www.google.ro/maps/@44.9563446,26.0506835,3a,75y,218.78h,83.73t/data=!3m6!1e1!3m4!1stpl7nq2a-sLtLK3X7ey5YA!2e0!7i13312!8i6656?hl=ro

qsv

^^Multumim NGC20!

Am descarcat documentatia dar nu am avut timp sa o analizez. In acest moment mi se pare ce Giratia poate fi decat o solutie provizorie din cauza capacitatii limitate de circulatie pe care o are  - max. 2500vehicule etalon/ora. e posibil ca aceasta sa fie deja depasita la momentul construirii. Cel putin nu o sa mai avem accidente foarte grave, dar o sa avem ambuteiaje suplimentare. Analizez documentele si revin.

Pentru cine mai vrea sa descarce documentatia din SEAP, numarul e 391055 - proceduri simplificate. Mie mi-a luat ceva pana l-am identificat  :)

GDPR

#4118
Vad ca CNADNR-ul ne lasa cu Trattoria in drum  ;) Puteau sa o lege de proiectul giratiei, iar daca nu se face acum, nici ca se va face vreodata. Rezolvarea actuala este absolut deosebita, observati marcajul cu linii frante spre mijlocul drumului din zona de langa pila pasajului: https://goo.gl/maps/2kB96ZWQgRP2


patruroti

pe centura Brasovului s-a deschis azi circulatia pe sub podul peste DN 11 in directia Brasov-Harman. Giratoriul mai are pana sa fie finalizat (finisat) dar circulatia s-a deschis. Exista ,,o directa" pe sensul spre Harman si giratoriu pentru cei ce merg pe sensul spre Sibiu pe Centura sau dinspre Harman spre Brasov. S-au pus si indicatoare provizorii cu directiile si sensurile de mers (pe fond galben) iar marcajele sunt tot cu galben trasate.

oaspetele

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21251471-premierul-ciolos-ministerul-transporturilor-pregateste-finalizarea-soselei-ocolitoare-sucevei.htm

"Ministerul Transporturilor pregateste finalizarea soselei ocolitoare a Sucevei, care mai are circa 15% din lungime sa fie finalizata. Din pacate, e un proiect care a fost dus pana la 85%. Apoi a fost intrerupt timp de 3-4 ani. Avem resursele financiare sa-l finalizam si Ministerul Transporturilor lucreaza la organizarea licitatiei pentru ca pana la sfarsitul anului viitor (...) sa putem finaliza acest proiect", a spus Ciolos, in timpul unei vizite efectuate alaturi de premierul polonez Beata Szydlo in judetul Suceava.

qsv

Quote from: qsv on August 26, 2016, 12:52:23 PM
^^Multumim NGC20!

Am descarcat documentatia dar nu am avut timp sa o analizez. In acest moment mi se pare ce Giratia poate fi decat o solutie provizorie din cauza capacitatii limitate de circulatie pe care o are  - max. 2500vehicule etalon/ora. e posibil ca aceasta sa fie deja depasita la momentul construirii. Cel putin nu o sa mai avem accidente foarte grave, dar o sa avem ambuteiaje suplimentare. Analizez documentele si revin.

Am revenit: Se pare ca scopul proiectului e strict rezolvarea situatiei accidentelor, pentru faza PT se solicita dezvoltarea solutiei din DALI - adica chiar daca cineva ar face calcule de capacitate si ar spune ca tipul intersectiei e nepotrivit, nu va putea schimba nimic.
Desigur ca trebuie rezolvata intersectia din punct de vedere al sigurantei circulatiei, dar nu am vazut nicaieri nici macar 2 cuvinte, ce sa mai zic de calcule in ceea ce priveste capacitatea de circulatie, nivelul de serviciu sau cozile ce s-ar putea forma acum sau in perioada de perspectiva.
E clar pentru mine ca aceasta intersectie, din punct de vedere al capacitatii de circulatiei, va crea o problema, dar repet problema e subordonata problemei sigurantei circulatiei. Asadar vor fi cozi dar nu vor mai fi atat de multe accidente cu consecinte atat de grave.

Ce-am mai observat:
Exista simulari de viraje in care se folosesc TIR-uri cu lungimea de 16m. Conform STAS 863, vehiculul de calcul trebuie sa aiba 17.5m lungime.

pasadia

Quote from: patruroti on August 26, 2016, 08:35:26 PM
pe centura Brasovului s-a deschis azi circulatia pe sub podul peste DN 11 in directia Brasov-Harman.

Si avem deja primul accident. Mi se pare incredibil cum putem sa investim milioane de euro tocmai ca sa crestem siguranta traficului si rezultatul e si mai prost decat inainte. Situatia am explicat-o inca din acest mesaj de acum o luna, acum nu pot decat sa admir modul in care tupeul nesimtit al soferilor de Romania se combina cu proasta administrare a drumurilor pentru a provoca victime. Si inca nu s-a deschis intersectia care ma astept sa provoace cele mai multe victime, adica cea pozata in acest mesaj.

ps: Si ca sa nu par complet neconstructiv: care o fi costul pentru a adopta o solutie de genul:

Cu rosu ar fi drumul de acces dinspre Brasov, incercuit cu albastru e segmental nou de care ar fi nevoie, cu galben este drumul de acces spre Brasov (deja existent oricum).

vancouver

#4123
Eu vad o rezolvare mult mai de perspectiva:



Observatii:
- accesul actual, mult prea apropiat de sensul giratoriu SE INCHIDE COMPLET
- cu galben drumum comunal, asfaltat de autoritatile locale din Sanpaul, eventual cu contributie procentuala de la CJ
- cu rosu drumul de acces nou realizat de cei de la Stabilus, pe cheltuiala lor
- chiar daca li se inchide accesul direct din DN, Stabilus benficiaza in continuare de pozitia extrem de clar vizibila din DN si de pe centura, deci o reclama gratuita senzationala
- Sanpaul va beneficia astfel de un drum de acces direct din DN11 si respectiv de pe centura, venind atat de pe pod, cat si dinspre Brasov de pe DN11, prin sensul giratoriu
- Sanpaul va beneficia de iesire in DN11 cu putin inainte de sensul giratoriu, ceea ce permite apoi plecarea mai departe IN ORICE DIRECTIE, atat spre Brasov, cat si pe centura cat si cu intoarcere prin Sensul giratoriu spre Harman
- conditie evidenta pentru eliminarea accidentelor: parapet median NJ continuu de la SG (sens giratoriu) pana la Harman.
- zona patrata delimitata de drumul galben se poate declara PARC logistic si / sau comercial si, beneficiind de acces excelent, acolo se pot dezvolta si alte centre comerciale sau logistice, de care evident va beneficia primaria Sanpaul.

PS. Multumesc pentru observatii: nu este Sanpaul ci Sanpetru, desigur.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dumbravaandrei

#4124
^
Sanpetru* . Sanpaul cel mai apropiat e pe la o ora jumatate de condus...
Ideea e super, de-ar avea si cine "s-o auda".
Actuala configuratie va genera si mai multe accidente...
O alta problema acolo mai este iluminatul... cei de la Stabilus si-au iluminat curtea cu lampi cu intensitate ridicata astfel ca atunci cand ai ajuns la bretea intri intr-o pata de lumina ce o sa produca numai minuni. Vad si acum cati franeaza seara in disperare pe acolo ca nu cunosc drumul... cand se va da drumul si la virajul la stanga dinspre Brasov spre Sanpetru pe VO o sa fie distractie maxima. Acolo de mult trebuia pus macar un iluminat corespunzator. Noaptea nici bordura aia nu se vede....
Dar parca vad ca or sa puna "politisti culcalti" din Harman pana la Stabilus... ca noi pe aici deja ne-am obisnuit cu ei  :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: