Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.


north

Quote from: florin74 on April 11, 2016, 01:52:23 PM
Eu nu imi aduc aminte sa fi existat o centura noua construita prin POR (poate o bucata din centura Brasov). Cele mai multe au fost reabilitarea unor drumuri urbane existente si maxim segmente mici noi de drum (Dragasani, Targoviste,) 
[...]
Pe de alta parte, CNADNR nu gestioneaza bine niste amarate de centuri - Carei, Alesd, asa ca ce pretentii sa ai de la niste primari de orasele?

Au fost "primari de orășele" care s-au descurcat admirabil pe POR. Eu știu de două proiecte (cu magenta am hașurat tronsoanele de drum nou din proiectele respective):





Și o listă a proiectelor considerate ca "centuri" din POR:



... Drept că la Satu Mare este orice numai centură nu.
... La Jibou putea fi o poveste de succes similară cu Ineu / Buziaș, dar pare nu a fost să fie (btw știe cineva care este stadiul acestui proiect?)
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

frunzaverde

Quote from: pasadia on April 21, 2016, 01:15:43 AM
De ce? Nu stiu cum sa-ti spun, dar DNCB trebuia facut autostrada cu 3 benzi de PMGB... Ca ei au preferat sa subventioneze RADET-ul e alta treaba. Si la fel si in multe alte cazuri.

>75% din DNCB-ul curent nu este pe teritoriul Bucurestiului. PMB/CGMB nu se pot atinge de terenul ala - nu au jurisdictie! Sunt doua bucati mari din DNCB in Bucuresti - A1 - intersectia Domnesti si DN1A-DN1-Padurea Tunari. Restul tin de diverse comune din Jud. Ilfov. Ceea ce ar fi facut necesar un parteneriat intre jud. Ilfov, comunele afectate si Mun. Bucuresti, pentru care exista foarte putine baze legala. Practic Bucurestiul este administrativ vorbind, in cea mai tampita chinga - are o suprafata minuscula; si orice in afara lui apartine "altcuiva", cu care, legal, are foarte putine parghii de conlucrare. Alte orase din tara pot folosi parteneriate primarie - CJ, care in cazul Bucurestiului n-au cum functiona, CJ Ilfov neavand vreo legatura cu CGMB si invers...  Mai ales cand vine vorba de ceva suficient de solid incat sa poata emite obligatiuni si sa obtina finantare pentru un proiect de > 1 miliard de EUR.

Pentru ca orasele/judetele sa participe la centurile ocolitoare (mie mi se pare o idee buna) e nevoie de o reimpartire administrativa completa (o alta idee buna). Preferabil una in care orasele si hinterlandurile lor sa fie in aceiasi structura. Astfel incat Timisoara sa-si poata construi accese la A1 cu usurinta, la standardul dorit, de exemplu.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!


bacovia

... La Jibou putea fi o poveste de succes similară cu Ineu / Buziaș, dar pare nu a fost să fie (btw știe cineva care este stadiul acestui proiect?)

La Jibou centura e gata!! Am circulat pe ea pe de vreo 2 sapt. Arata bine, pare de calitate.

Minusuri: serpuieste foarte mult desi terenul este plat, prost semnalizata. Indicatoarele mentioneaza ceva localitate - un sat probabil. Daca nu esti de-al locului nu prea te mana curiozitatea sa intri pe acel drum.

Pe Google Maps nici nu apare.

bacovia

Centura Jibou, cam pe unde e traseul (l-am trecut cu rosu sa se vada, dar de fapt e de albastru):


vladb

^
Exista proiect si pentru continuarea acesteia? Adica intre DJ108A si DN1H vest (iesirea catre Zalau)? Ca deocamdata e destul de inutila. Traficul [de tranzit] e pe directia Zalau - Rastoci - Dej. Intr-adevar DJ108A este cea mai scurta ruta intre Zalau/Jibou - Baia Mare, dar aceasta ruta genereaza un trafic scazut. Si sincer, centura s-ar fi pretat pe latura sudica, chiar daca relieful e mai dificil. Mai mult, o reabilitare a DN1G (Huedin - Tihau) , macar pe portiunea Sanmihaiu Almasului - Tihau ar atrage trafic de lunga distanta. Starea lui curenta este intr-adevar de galben.

bacovia

^

Nu stiu daca se va continua sau nu.

Daca e sa nu utila, ramane de vazut. Oricum jos palaria autoritatilor locale ca au facut CEVA. La nivel de drumuri judetene, mi se pare ca Salajul a facut o treaba buna in ultimii ani, a atras multe fonduri europene.

bacovia

^

Ca si completare. Uitandu-ma pe harta mi se pare ca aceasta centura a fost gandita sa ofere continuitate DJ 108A pe directa Nord - Sud.

C0ndu


cristi5

Are cineva acces la o harta sau proiect a centurii Jibou sa o pun pe OSM?  Si pe Google Maps vad ca lipseste. Am cautat la CNADNR dar n-am gasit, probabil pt ca e facuta cu fonduri locale.

http://www.cnadnr.ro/bypass/

Pe de alta parte acolo vad mai multe alte centuri, o sa verific cand am timp daca sunt pe OSM macar in stadiul "proposed"...


NGC

#3687
Quote from: cristi5 on April 21, 2016, 01:50:33 PM
Are cineva acces la o harta sau proiect a centurii Jibou sa o pun pe OSM?

Am eu planul centurii Jibou si il pun maine seara aici. De fapt este Centura Jibou Est, pentru ca se intentioneaza sa se faca si Centura Jibou Sud.

TibiV

Dragi colegi, vreţi să cred că Horaţiu a muncit degeaba ?... :)

Quote from: horatiu.cosma on March 09, 2016, 03:07:37 PM
Zilele trecute s-a inaugurat centura de est a orasului Jibou(Salaj). Am primit ceva poze de la o cunostinta. Asfaltul e rezonabil, dar cam murdar, fiindca intra tractoare de pe drumurile de pamant. Rosturile de dilatatie de la poduri sunt proaste si deja sunt trambuline, fusereala.

Centura e intre cele doua extremitati, inspre Somes. Pozele sunt facute dinspre intersectia cu 108A inspre cea cu 1H.

Panoul de descriere al proiectului.

Inceputul centurii, de la intersectia cu 108A, cu fata spre Jibou.



In fata, trecere la nivel cu CF Jibou-Baia Mare.



Mai departe.





Mama proștilor este mereu gravidă... :)

clau

Jos palaria Jibou! Sa ia exemplu si altii...