Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

nenea_hartia

Quote from: mikidutzaa on February 11, 2016, 12:42:37 AM
Mie nu mi se pare inutila varianta cu Valea Doftanei. Daca fac si un "mic" tunel in loc de serpentine la pasul dintre judete o sa fie o varianta foarte buna Brasov-Bucuresti, incomparabila cu cea prin Cheia-Valenii de Munte.
Și la baraj ce vor face? Sau la cei țâșpe kilometri prin Valea Doftanei? :)
Cât despre tunel, niciodată. Doar vorbim despre CNADNR.

Io

Am parcurs drumul pe V Doftanei acum multi ani, sa fie 1996, impreuna cu un inginer topograf care cunostea bine zona. Mi-aduc aminte ca acum, a fost primul pe care l-am auzit spunind "uite, pe-aici ar trebui asfaltat de nu facuta o autostrada pina la Sacele, e pe unde, geologia nu se opune ca pe Valea Prahovei, terenurile sint ieftine, ai de rezolvat urcarea la baraj si un clabucet, asta daca nu vrei sa tii creasta".

Azi dupa asfaltarea drumului Comarnic-Secaria problema barajului e rezolvata si cred ca varianta drumului de 2 benzi pina la Sacele ar sta in picioare.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

nenea_hartia

#3392
Quote from: Io on February 11, 2016, 03:38:21 PM
Azi dupa asfaltarea drumului Comarnic-Secaria problema barajului e rezolvata si cred ca varianta drumului de 2 benzi pina la Sacele ar sta in picioare.
Nu mi-e clar ce vrei să spui. Te referi la un drum Comarnic-Secăria-Valea Doftanei-Săcele? Pentru traficul de tranzit? Cred că ar fi o alegere mai nepotrivită decât DN1A. Motive ar fi aici sau aici. Am circulat pe acolo; drumul e frumos, dar camioanele n-au ce căuta. :)

Quote from: Io on February 11, 2016, 03:38:21 PM
Am parcurs drumul pe V Doftanei acum multi ani, sa fie 1996, impreuna cu un inginer topograf care cunostea bine zona. [...]
Eu am lucrat câteva săptămâni bune pe tot traseul propus pentru modernizare de guvernul anterior (Câmpina-DJ102I-Săcele). Inginerul tău avea dreptate dpdv constructiv, dar eu cred că n-avea dreptate dpdv al investiției versus cifrele de trafic. Guvernul anterior dorea (sau se prefăcea că dorește) realizarea unui drum nou care să prezinte o alternativă la DN1 și, prin urmare, să-l descongestioneze pe acesta. Ei bine, eu sunt de părere că majoritatea traficului de pe DN1 e generată de stațiuni și că o alternativă care nu trece prin stațiuni nu va ajuta la nimic. Traficul de tranzit e mult mai redus; adevărat, traficul greu e deviat pe DN1A, dar și acolo eventualele coloane se formează nu datorită numărului camioanelor, ci datorită sinuozității traseului.

Să presupunem totuși că se dorește cu adevărat realizarea acestui drum. Eu văd două variante:
1) realizarea unui drum cu adevărat modern, destinat traficului de tranzit. Ca să atragă traficul de tranzit de pe DN1 acest drum ar trebui să fie cât mai puțin sinuos, pentru a permite viteze ridicate, și să întâlnească obstacole cât mai puține. Principalele obstacole pe care le văd sunt Barajul Paltinu, comuna Valea Doftanei și Pasul Predeluș. În special comuna Valea Doftanei, care are grosso-modo 10 km lungime, iar actualul drum județean trece prin mijlocul ei. Un drum nou modern ar presupune și o variantă de ocolire a comunei. Se poate face, dar cu costuri foarte mari.
Rezumând, varianta 1) (drumul modern) ar necesita o urcare decentă pe baraj, o variantă de ocolire a comunei Valea Doftanei și probabil un tunel în Pasul Predeluș. Greu de crezut așa ceva. Investiția ar fi foarte mare și folosul imediat îndoielnic: pentru ce trafic?

2) o ,,modernizare" a actualului drum județean. Este cea mai probabilă variantă, cunoscând filozofia CNADNR. @frunzaverde a făcut undeva o analiză excelentă și concluziona că toate drumurile de azi ale României urmează fără abatere căile de circulație cu căruța din secolele trecute. Orice modernizare nu face decât să mai adauge în lățime câțiva centimetri de asfalt, dar trasa drumului nu se modifică nici măcar un metru, indiferent cât de prost e aliniamentul existent într-un loc sau altul. Rar, foarte rar, și aproape scoase cu forcepsul apar și unele centuri, dar și acestea se bazează în mare parte tot pe drumuri de pământ existente. Ce va însemna asta pentru drumul de care vorbim? Că se va urca pe baraj tot pe curbele acelea, dar supralărgite, că se va circula 10 km prin Valea Doftanei (oamenii de acolo sunt gospodari, însă unii tot mai folosesc căruțele, iar vacile vin seara acasă de la păscut pe mijlocul șoselei) și că se va urca și coborî în serpentine de pe Pasul Predeluș.

În ambele variante, probabil jumătate din terenurile pe care trece drumul propus sunt administrate de Romsilva, prin Direcțiile Silvice Prahova și Brașov. Vedem cu toții ce înseamna asta în cazul unui ciot de pădure care blochează autostrada Gilău-Nădășelu :(.

În principiu nu mă opun unui astfel de proiect. Sunt câmpinean și nu m-ar deranja o altă variantă de a merge spre Brașov. Dar nu văd mare folos în realizarea cu bani mulți a unui astfel de drum. Adevăratele soluții de descongestionare a Văii Prahovei (lăsând la o parte autostrada) sunt centuri la Comarnic și Bușteni (dar centuri reale, nu glumele proaste propuse de CNADNR), reabilitarea centurii Sinaia și adăugarea unei a treia benzi acolo unde se poate (spre ex. între Sinaia și Poiana Țapului, între Bușteni și Azuga, între Azuga și Predeal, etc). Evident, tot nu se va circula fluent, dar câștigul, cred eu, va fi mare.

TibiV

Quote from: nenea_hartia on February 11, 2016, 05:24:11 PM
varianta 1 (drumul modern) ar necesita o urcare decentă pe baraj,

Păi facem acolo un viaduct de 3 ori mai mare ca cel de la Aciliu ?!...
Că altfel nu văd cum...
Şi nu vorbesc "din cărţi", astă vară am petrecut 4 zile pe V.Doftanei, şi am urcat la/după baraj de vreo 3 ori...
Diferența de nivel este pur şi simplu prea mare...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nenea_hartia

^ Păi asta spuneam: ori facem cum trebuie, dar iese prea scump, iar traficul e îndoielnic, ori ,,modernizăm" ca până acum, dar probabil că drumul se va parcurge într-o oră și jumătate și nimeni nu va fi interesat. :)

Io

M-am exprimat gresit, era vorba despre anii aceia, 1996, nu despre azi, imi cer iertare. Intr-un orizont de, sa spunem 20 ani poate dar intr-adevar scos drumul 1+1 din comune.
Am vazut pe Contributors solutia propusa pentru traficul Vaii Prahovei si ea sta in picioare in varianta aparuta acolo nu in ce vad ca se propune mai nou, mie cel putin varianta prin Busteni, chiar prin, nu mi se pare suficienta.
Frunzaverde are perfecta dreptate, drumurile Romaniei de azi sint cele medievale legind satele-ntre ele, doar latite si asfaltate.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

mikidutzaa

Eu zic ca nu e chiar asa alb/negru. Daca doar se asfalteaza pe drumul existent evident ca nu are sens, trebuie un drum rapid dupa normativele de drum european preferabil cu trei benzi (doua la urcare).

Si la Predeal sunt vreo 6-8 serpentine deci nu o sa moara nimeni la un numar similar la baraj. La fel, DN1 merge fix prin mijlocul statiunilor, sunt mai putini KM de localitate prin Valea Doftanei mai ales daca se face o centura prin zona mai putin populata unde e fezabil.

Intrebarea principala e daca se poate rezolva printr-un tunel cat de cat economic pasul Predelut (mie pe Google Earth mi-au iesit vreo 850m lungime).

pasadia

Quote from: NGC20 on February 11, 2016, 02:08:40 AM
Exista SF pentru intreg proiectul, dupa cum se vede si in imaginea de mai sus (Mai 2015).
PT nu exista pentru ca este proiectare si executie pentru ambele obiective (1 si 2, unde 1 este ceea ce se liciteaza acum).

Ok, deci aceste 2 motivatii ies din discutie... De ce nu se liciteaza si 2-ul? 1, de sine statator, e inutil, si o afirm asta oricat de multi ar nega-o - legatura intre capatul la 1 si DN1 beneficiaza de o bariera la nivel cu un CF foarte circulat, deci nu poti muta traficul pe acolo nicicum.

alecu26

Quote from: TEO73H11 on January 27, 2016, 08:04:16 PM
Am incercat sa ma abtin,dar cand vezi insistenta unora ,mai ales a lui Boc te ia cu nervii.Eu raman la parere ca la Cluj s-a construit mult,Prost,scump si cu putin rost...si detaliez :autostrada A3 trebuia sa se apropie mai mult de Cluj ,relieful permitea,undeva pe la Floresti ,centura de lut ,traseu prost ales ,era de evitat acel S ,se putea merge drept si iesi dupa Valcele,stadion cu pista de  atletism putin utilizat si farà spectatori,sala polivalenta utilizata sub capacitate, aeroport  modernizat care nu functioneaza la capacitate maxima.  Cam multi bani pentru un singur oras,dar mai ales multi bani cheltuiti cu putin utilitarie. In o varianta ipotetica a unei ocolitoare inelara a Clujului , chiar combinata din autostrada, drum expres si DN va aveva mai multi km  decat A0 ,chiar daca Bucuresti e mai mare de 8 ori

scuze pentru raspunsul intarziat...dar nu ma pot abtine:

- autostrada nu s-a apropiat mai mult de Cluj ca la momentul respectiv Funar era sperietoarea Bucurestiului, inclusiv a lui Iliescu si a lui Nastase. Erau chiar multe variante si subvariante prin care putea veni mai aproape. Se doarea rapid executat, acesta era segmentul cu cea mai mare prioritate dpdv al traficului....asa ca s-a ocolit mai degraba o posibila problema, decat un oras.
- polivalenta o fi ea sub capacitate, dar momentan e cea mai folosita din tara (umilind efectiv trepadusii din Bucuresti: 2 meciuri de FED cup, calificari european Handbal, etc).
- stadionul ala e mai cochet si mai cu bun simt decat multe stadioane din tara, si nici nu  nevoie sa vorbim de costuri. Ca sa nu mai mentionam ca e 100% realizat de o firma de arhitectura local si constructor la fel. Fara mii de scandale de coruptie.
Drumurile noastre POATE;

esendy

#3399
https://www.facebook.com/InitiativaDinPrelungireaGhencea/videos/1182650111765131/

Cand se continua procedurile pt acest proiect? Totusi lucrurile se misca prea incet..... nu va fi in folosinta nici in 2018 cu acest ritm !!!

horatiu.cosma

De pe FB-ul CNADNR:

- Proiectul de HOTĂRÂRE A GUVERNULUI privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul su¬plimentar al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Varianta de ocolire a municipiului Braşov, Tronson II - DN 11 - DN 13", pe raza localităţilor Sân¬petru şi Braşov, din judeţul Braşov - http://bit.ly/1SLSlCY

comisarul

Azi am trecut pe centura Bv, pe lotul Viarom se lucre la pasajul suprateran catre Sanpetru si cel de peste liniile ferate, unii muncitori taluzau pamantul, calitatea lucrarilor este una proasta, in zonele terminate sunt multiple denivelari si valuri . Lotul facut de Vectra este mult mai bun .

marisRO

Cel mai spectaculos proiect de infrastructură din Prahova îl reprezintă giratoriul suspendat, aflat în construcţie  în intersecţia spre Păuleşti. Proiectul, unic în România, este finanţat din fonduri europene şi va costa aproximativ 79 de milioane de lei, contribuţia Consiliului Judeţean Prahova fiind de numai trei milioane de lei.

Sursa:
http://jurnalulph.ro/administratie/26150-cand-va-fi-finalizat-singurul-giratoriu-suspendat-din-romania-foto.html#sthash.z2z7IDWZ.vKvrdNzY.dpbs

nu stiu daca a fost postat si video din dec. 2016


NGC

#3403
Quote from: NGC20 on February 08, 2016, 04:53:15 PM
Quote from: TibiV on January 08, 2016, 12:59:29 PM
Ceva ?...

Quote
[164667] / 26.11.2015: "Proiectare si executie Varianta de Ocolire Comarnic : Obiectiv 1: km 0+000-km 2+850"

[164668] / 26.11.2015: "Proiectare si executie Varianta de Ocolire Busteni: Obiectiv 1 Busteni Sud km 0+000-km 1+020"


[...]

Si mai amanam putin pana in 18 respectiv 17 Februarie 2016. Este deja a patra amanare.

Pentru VO Comarnic s-a amanat pana in 29.02.2016. Pentru VO Busteni s-a amanat pana in 25.02.2016.

TibiV

Si uite cum s-au facut 3 luni intarziere...
Si inca nu s-a terminat. :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)