Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

pentium10

legat de centura Miercurea Ciuc (Hargita) relateaza un ziar local ca nu mai exista probleme administrative, si au fost rezolvate toate problemele de natura cadastrala.
se asteapta deciziua consiliul local pt fonduri si se pot incepe asfaltariile

e vorba de bucata in albastru (care are ceva fundatie deja)



Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

marisRO

Compania de Drumuri a lansat în ultima lună licitaţii privind variantele de ocolire ale oraşelor Timişoara, Giurgiu şi Bârlad. Contractele sunt estimate la peste 10 milioane de lei şi vizează efectuarea studiilor de fezabilitate, a proiectelor tehnice dar şi a documentaţiei pentru obţinerea autorizaţiei de construire.

Sursa: http://www.economica.net/cele-trei-orase-din-romania-care-vor-avea-sosele-noi-de-centura_131293.html

pentium10

#4532
legat de VO Tirgu Mures, am auzit ceva zvonuri care nu stiu sa le verific, sper sa ma ajutati

Varianta trece pe teritoriul comunei Livezeni, si parca nu au fonduri pentru topo si in lipsa topo nu se pot finaliza ceva exproprieri sau avize
si ei asteapta ca cineva din centru sa ofere o solutie, de finantare, sau sa fie preluat topo
daca nu e interes in centru si localii nu pot face, proiectul ramane blocat
si probabil interesul constructorului Copisa e sa dureze ca sa nu fie stresat cu lucrari, ei nu misca nimic.
fiindca VO nu are noduri doar capete, practic nu va dat in folosinta, si sunt sanse ca sa nu fie construit partea unde lipsesc chestii

cum am putea verifica info, si cum am putea sa miscam ceva in centru (nici asta nu inteleg cine ar fi regionalul sau bucuresti pt aceste lucrari topo)
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

alecu26

o tura prin santier. Eu ce am auzit...a fost probleme cu zone mlastinoase care nu erau in proiect si se asteapta modificarea proiectului. Se lucreaza in schimb bine de tot la structuri. S-a inceput inclusiv acel viaduct destul de mare.
Drumurile noastre POATE;

Allex

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

NGC

#4535
A fost lansata astazi licitatia pentru "Servicii de proiectare ,,Revizuire Studiu de Fezabilitate inclusiv documentatii pentru avize, obtinere avize si acorduri, elaborare Proiect Tehnic inclusiv D.T.A.C., Detalii de Executie si Asistenta tehnica pentru obiectivul Varianta de ocolire Ramnicu Valcea".

Valoarea estimata: 6,116,698.19 RON fara TVA

Termen depunere oferte: 15.03.2017

Termen predare SF: 3 luni de la ordinul de incepere
Termen predare PT / DDE: 6 luni de la ordinul de incepere

Ignorati prima harta de mai jos. Traseul corect este cel din a doua harta, dar ambele harti sunt prezente in documentatia oficiala.



Traseul corect este cel de mai jos, in lungime de 13,3 Km.





Ionut

Foarte buna centura. Si dupa ce va fi gata PiSi (sectiunile 5+6) va fi foarte utila. De fapt, atunci va fi mai utila.

perfidus

Da, e buna insa ii prevad un viitor foarte zbuciumat.
Exproprieri dificile (trece prin zeci sau sute de curti si case, clar mai multe ca pe centura Targu Jiu), defrisare padure la Goranu - Lespezi (probleme de mediu, geologie dificila), trece foarte aproape de piramidele de pamant (suroaie) de la Valea Stancioiului, si etc -etc.
Insusi faptul ca este "dezgropata" acum dupa 11 ani de la primul SF este o problema. Sa fie totusi intr-un ceas bun!
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

dr4qul4

Asta e centura buna?
Nu stiu cine face asemenea proiecte, dar parca are ochelari de cal.

In primul rand ce va deservi o asemenea centura? CUm poti sa ignori ca va trece o autostrada la 12 km de centura (in linie dreapta)?  Atat avem intre Malul Alb si Tigveni.

Chiar nu puteau sa o lege cumva de DN73C? Ok, nu mai era chiar o centura, pentru ca ar fi fost mult mai departe de oras, dar ar fi ramas varianta actuala a DN7 doar cu trafic local pe ea. Restul, ar fi urcat/coborat cat mai repede de/pe autostrada.
Stiu ca relieful e dificil acolo, dar nici actuala centura nu va fi usor de facut, cocotata pe dealuri si ocolind atat.  In afara de tiruri, nu stiu daca o va folosi cineva.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alecu26

Nu stiu daca e varianta finala..dar complet inacceptabil pentru nivel 2006 si mai ales 2016...traseul din zona km 5+500 - km 6+500. Un tunel chiar si cut & cover, viaduct, ceva....? Ce facem, ne cataram pe toate acele dealuri si versanti? Sau iar e facut din birou studiul? Calea ferata e la un pas si aluneca, aluneca aluneca....dealul Negru la fel.
Drumurile noastre POATE;

alesd

Quote from: cristi767 on October 07, 2016, 02:56:33 PM
http://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-31-1/inca-o-veste-de-milioane-de-la-ministrul-transporturilor-dupa-centura-metropolitana-oradea-se-fac-si-centurile-beius-stei-si-alesd-129818.html

Quote
De asemenea, ministrul a anunţat că pentru şoseaua de centură a Aleşdului a fost desemnat câştigătorul licitaţiei pentru execuţie, iar dacă nu vor fi înregistrate contestaţii, contractul va fi semnat în următoarea săptămână.

@ciprebbe: S-a semnat pentru Alesd sau a fost doar o minciuna electorala? Cine a fost desemnat constructor?

TibiV

Quote from: alecu26 on January 17, 2017, 01:32:01 PM
dar complet inacceptabil pentru nivel 2006 si mai ales 2016...traseul din zona km 5+500 - km 6+500.
In a doua harta (cea de tip "mozaic") ciudatenia aia de "serpentina" nu mai apare, in locul ei este o curba decenta...

Nu stiu insa care dintre ele este harta de baza....

Dar, oricum, SF-ul se face ca sa gasim traseul optim, nu ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

Traseul corect este cel din harta "mozaic", recompusa din plansele de situatie.
Celalalt traseu doar arata cat de buna este documentatia. ;)

dr4qul4

Chiar si asa. Cu 3-4 tunele scurte (sub 500 m), cu 1 banda pe sens, faceai un Y acolo (capete la Fedelesoiu-Burlusi-Boromir Oil) si rezolvai si conectarea cu autostrada si centura.
Ar fi costat mai mult, dar o puteai trece drum de legatura A1. Asa, oricum trebuie sa reconstruiesti DN73C si tot prin sate vei merge  pe DN7.
Si ce sens are actuala centura? ce conflicte de trafic va rezolva?
Pitesti-Brezoi nu va ajuta deloc.
Troian- Sibiu? chiar nu cred ca cineva va prefera sa mearga atat pe DN doar ca sa scuteasca 5-10 km.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

Asta nu este o centura demna de anul 2020, ci poate doar de anul 1920. Cunosc modul de gandire retard al proiectantilor scoliti in anii 1950-1960 si il regasesc din plin in acest proiect "scoala". Insa scoala aceasta nu are nici o legatura cu vremurile in care traim, nu are nici o legatura cu ideea de fluxuri de trafic. Ci presupune doar existenta a maxim 2 vehicule concomitent pe drum: unul vine si unul se duce :bash:.

De ex. prin ocolire se intelege literal ocolirea tuturor cladirilor, ceea ce este o alta prostie. Se poate trece si prin localitate, printre case, dar desigur denivelat, pe un viaduct sau prin pasaje subterane. Unele case pot fi eventual expropiate.

Nu mai vorbim de aberatia de a incepe proiectul in mijlocul unei zone intravilane. Adica DN7 poate sa treaca bine mersi prin Racovita, dar ocoleste niste cartiere marginase ale orasului Rm. Valcea, care arata la fel ca si Racovita. DE CE? Aceeasi imbecilitate ca si la Caransebes, unde centura se termina la intrarea in urmatoarea localitate :bash: :bash: :bash:  in loc sa le ocoleasca si pe acestea, cu un cost suplimentar de ca. 3-5%. Mai ales in sud la Buchin - oh my f. . . god.

Totul culmineaza cu 2 sensuri giratorii in mijlocul drumului, asta abstractie facand de cele 2 de la inceput si de la sfarsit. In loc sa se gandeasca la un drum 2+1 alternativ cu toate intersectiile denivelate si cu mici benzi de accelerare / franare la intrari / iesiri, adica un drum express.

O varianta excelenta de traseu este cea urmata de linia de cale ferata abandonata Valcele - Rm Valcea. Pe langa ea sau usor mai spre deal. Dar acel traseu al liniei CF este doar un exemplu ca se poate face ceva mai liniar.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.