News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

TibiV

81 mii RON ?!...
Ce fac de banii ăştia ?...
Văruiesc pomii de pe marginea drumului ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC


pasadia

Vad ca m-am tot invatat ca in a treia saptamana a fiecarei luni sa mai fac poze pe santierul centurii Brasov. Dar de data asta am fost lenes, nu prea am vizitat multe locuri caci simt ca nu are rost sa urmaresc decat 2 lucruri:
- nodul cu DN11 de care depinde finalizarea tronsonului I
- bretelele de la nodul cu DJ103 de care depind finalizarea tronsonului II.

Asa ca incepem cu terasamentul de la est de CF400, acolo unde in sfarsit par sa se apropie de nivelul pasajului:



Pe partea cealalta imbracau conul:



Pe sub pasaj e curatenie, sper sa apara cat mai curand si sensul giratoriu si sa redeschida traficul pe acolo, macar pe directia Brasov - Harman.

Pasajul peste DN11 si CF400 privit de la vest, din sensul giratoriu improvizat:



Pe tronsonul II, aici ar trebui sa fie iesirea din spatiul de servicii de pe sensul DN13 -> DN11:





In continuare insa nu se lucreaza nimic, nici la aceste spatii si nici la bretele (inca nu sunt finalizate toate etapele expropierii si ale primirii AC-ului).





In apropierea pasajului DJ-ului 103:









Stalpul din ultima poza de mult timp imi tot creaza impresia ca o sa cada in curand.









Pe tronsonul II lucrarile curente (relocarile stalpilor LEA, ceva parapeti si borduri, etc...) par nesemnificative. Dar pana nu vor avea AC-ul pentru bretele si spatii de servicii chiar nu au ce sa faca...

Si ultima poza, un motociclist care a pozat interesat:


rocklee


GDPR


pasadia

M-am uitat si pe poza de pe calculator, cu ea marita la maxim. Nu-mi dau seama exact ce e cu acel cablu, dar iti pot spune sigur ca nu e peste terasament. Firele care trec peste terasament sunt cele dintre cei 2 stalpi vopsiti mai nou; acel cablu e paralel cu CF si nu intersecteaza santierul.

Tavi

HG 304/2016 (publicata in MO 316/2016) pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 750/2010 privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică ,,Modernizarea Centurii Rutiere a Municipiului Bucureşti între A1-DN 7 şi DN 2-A2
@cutter:  :cheers:

GDPR

#3712
De la CNADNR citire referitor la DNCB A1-DN7: "Ritmul de executie al lucrarilor va fi imbunatatit dupa finalizarea exproprierilor privind suprafetele suplimentare."

Exista caldendar clar pentru emiterea Deciziei de expropriere si plata despagubirilor?

La DN2-A2 cred ca proiectul va trebui sa fie FIDIC Rosu altfel probabil ca va trebui un alt HG de expropriere in baza noului proiect intocmit de viitorul antreprenor, etc. Btw, pe baza carui proiect s-au facut exproprierile suplimentare aici? Cel facut de Tehnologica?


NGC

^^^ Din ce stiu, inca nu sunt consemnate la CEC sumele pentru aceste noi exproprieri.

NGC

#3714
Quote from: adrian rosca on April 26, 2016, 12:58:32 PM
La DN2-A2 cred ca proiectul va trebui sa fie FIDIC Rosu altfel probabil ca va trebui un alt HG de expropriere in baza noului proiect intocmit de viitorul antreprenor, etc. Btw, pe baza carui proiect s-au facut exproprierile suplimentare aici? Cel facut de Tehnologica?

Contractul pentru "Servicii cadastrale si de evaluare pentru imobilele necesar a fi expropriate suplimentar fata de amplasamentul H.G. nr. 368/2013, pentru realizarea obiectivului Modernizarea Centurii rutiere a Municipiului Bucuresti intre A1-DN7 si DN2-A2" a fost atribuit direct abia in 11.12.2015, catre ETERRA MAP.
Initial ETERRA MAP a obtinut contractul "Servicii cadastrale si de evaluare conform variantei finale a proiectului pentru obiectivul --Modernizarea Centurii Rutiere a Municipiului Bucuresti intre A1-DN7, DN2-A2", atribuit in 30.07.2014.

E vorba sa se revizuiasca proiectul pentru tronsonul DN2 - A2 si probabil ca se va atribui direct, prin negociere fara anunt de participare, asa cum s-a atribuit in 2009 catre SEARCH CORPORATION revizuirea studiului de fezabilitate.
Daca se revizuieste proiectul, probabil vom avea licitatie pe FIDIC rosu si poate si noi exproprieri.

NGC

#3715
Quote from: NGC20 on March 24, 2016, 09:44:06 PM
Quote from: NGC20 on March 19, 2015, 07:57:05 AM
Licitatia pentru "Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate pentru ,,Varianta de Ocolire Medias"" a fost finalizata, dar rezultatul a fost contestat de LUCA WAY.

[...]

CNSC a emis alaltaieri decizia.

Quote
[...] Obligă autoritatea contractantă la depunerea diligenţelor pentru obţinerea sursei de finanţare în vederea implementării contractului şi la finalizarea procedurii, în termen de 30 zile de la data primirii prezentei.

Quote from: TibiV on March 24, 2016, 10:00:53 PM
Şi dacă depun diligenţele şi totuşi nu obţin sursa de finanţare ?!

Quote from: runner on April 01, 2016, 12:25:41 PM
Tibi, am citit motivarea CNSC-ului... e beton! Nu prea are ce sa mai faca , trebuie sa scoata bani si din gaura de sarpe! Din pacate s-a scurs timp, nervi si banii nostrii !

Quote from: runner on April 01, 2016, 03:44:42 PM
O speta foarte interesanta care creaza un precedent foarte clar, in care se arata ca nu poti sa anulezi procedura pe motiv ca nu dispui de fonduri in anul 2016 chiar daca licitatia era pe 2014 (trebuia sa-si prevada bani in buget stiind ca ai o procedura in lucru sau litigiu) sau nu a mai fost inclus in MPG. E foarte logic! Oricum le-a dat-o tare peste bot! Arata foarte clar ca CNADNR iroseste bani pe licitatii fara nici o coerenta. Merita citita!

Va raspund cu intarziere, dar eu zic ca nu ati inteles cum trebuie si nu genereaza nici un precedent.

Acea obligare la "depunerea diligenţelor pentru obţinerea sursei de finanţare în vederea implementării contractului" nu inseamna sa faca rost de fonduri, ci sa demonstreze ca au incercat si nu au putut face rost de fonduri. Tocmai asta este problema, ca ei au vrut sa anuleze licitatia si au invocat motivul ca nu au fonduri, dar nu au demonstrat ca au facut ceva si chiar nu au reusit sa faca rost de ele.

QuoteAnularea procedurii de atribuire în condiţiile art. 209 alin. (1) lit. c) din ordonanţă instituie obligaţia şi nu dreptul anulării procedurii, astfel cum susţine societatea contestatoare, însă măsura trebuie dispusă doar în cazul în care se demonstrază că nu a putut fi identificată nicio sursă de finanţare.

QuoteÎn speţă, autoritatea contractantă nu a făcut dovada că s-a aflat în situaţia imposibilităţii continuării procedurii, ceea ce conduce la concluzia că anularea procedurii s-a făcut fără a avea la bază un motiv concret, ferm, real, obiectiv, ci a fost determinată doar de culpa autorităţii contractante care a apreciat, fără o fundamentare temeinică, necesitatea anulării procedurii.
Numai existenţa unor împrejurări total independente de voinţa autorităţii contractante pot justifica anularea procedurii de atribuire, potrivit art. 209 din ordonanţa de urgenţă, deoarece legiuitorul vorbeşte despre o imposibilitate, ce nu a fost demonstrată de către CNADNR.

Deci daca ei demonstreaza ca au facut tot ce se poate si chiar nu au gasit fonduri, pot sa si anuleze licitatia.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)


pasadia

rocklee nu a facut poze pe aici, altii au fost care au mai adus poze de pe centura Brasov. Vad ca nu au pozat decat tronsonul VIAROM, si nu zona dificila (adica sensul giratoriu de sub pasajul nou de pe DJ103). Lucrarile de pe margine or fi utile, dar mare lucru nu schimba pentru cei care sunt blocati zi de zi acolo.

Telvanni

http://economie.hotnews.ro/stiri-eurofonduri-20961920-comisia-europeana-aprobat-prima-etapa-centurii-sucevei-proiect-52-milioane-euro.htm

QuoteComisia Europeana a aprobat prima etapa a unui proiect in valoare de aproximativ 52 de milioane de euro, din care aproape 44 de milioane de euro din Fondul de coeziune, pentru constructia soselei de centura a municipiului Suceava.

Potrivit unui comunicat transmis, miercuri, de Comisia Europeana, acest proiect major este cofinantat prin Programul Operational Sectorial "Transport" al Romaniei, in cadrul axei prioritare 1 "Modernizarea si dezvoltarea axelor prioritare TEN-T in scopul dezvoltarii unui sistem de transport durabil si integrarii acestuia cu retelele de transport ale UE".

Decizia de cofinantare pentru acest proiect se incadreaza in perioada de programare 2007-2013, insa a doua etapa a proiectului va fi finalizata in cadrul perioadei de programare 2014-2020.