Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

icristian

Cateva termene pentru 2 proiecte ale centurii bucuresti.
Multumim Cutter si Horatiu  :gj:

Quote

Am primit întrebări legate de cele două proiecte de pe Centură pe care le-am menționat fără a da detalii în postarea anterioară: giratoriul de la Tunari și pasajul de la Domnești.

Revin cu ultimele informații și un calendar asupra celor două proiecte obținut de la CNADNR de colegul meu Horatiu. Cred că este esențial ca publicul să fie informat, să fie explicate procedurile și să fie date termene clare. Durata de implementare a proiectelor e importantă - toți vrem să fie gata cît mai repede, dar mai important este să avem o predictibilitate. E înnebunitor cînd nu știi ce se întîmplă, cînd autoritățile tac mîlc sau cînd proiectele "se blochează" și nu se ia nici o decizie.

Așadar, referitor la giratoriul de la Tunari:
- 9 mai: termen pentru lansarea cererii de oferte pentru găsirea unui constructor
- 25 mai: deschiderea ofertelor (după termenul legal de 15 zile)
- 26 mai - 20 iunie: analiza ofertelor
- 21 iunie: desemnarea constructorului
(dacă procedura se contestă, se poate prelungi încă 26 de zile)
- este necesară alocarea resurselor financiare pentru lucrare la rectificarea bugetară (cc Vlad Voiculescu)
- durata de execuție este estimată la 5 luni.
- punînd totul cap la cap rezultă că la sfîrșitul anului ar trebui să avem această intersecție funcțională.

În ce privește la pasajul de la Domnești (de fapt un giratoriu suspendat):
- procedura se află în contestații de luni de zile
- 27 aprilie: desemnarea constructorului
- dacă nu se contestă, se poate semna contractul.
- dacă se contestă, în cel mai bun caz putem avea o respingere a contestației în aproximativ 25-30 de zile la CNSC. În cazul acceptării contestației se reintră într-un carusel, dar să sperăm că nu va fi așa.

Contractul fiind de tip proiectare + execuție (cu alte cuvinte proiectul tehnic detaliat al pasajului nu există încă, urmînd a fi elaborat de constructor) avem următoarele termene contractuale:
- proiectare: 3 luni
- execuție: 24 luni.

Termenul de execuție e relativ lung, în practică cred că ar putea dura mai puțin, dar e vorba de o lucrare complexă. Așa cum spuneam nu termenul e cel mai important, ci să fie respectat!

florin74

#3691
Quote from: north on April 21, 2016, 02:01:11 AM

Și o listă a proiectelor considerate ca "centuri" din POR:



... Drept că la Satu Mare este orice numai centură nu.
... La Jibou putea fi o poveste de succes similară cu Ineu / Buziaș, dar pare nu a fost să fie (btw știe cineva care este stadiul acestui proiect?)

Deci dupa 8 ani de POR, astea sunt toate centurile? Pai centura de la Dragasani 3/4 e prin oras si este modernizata infrastructura existenta in cea mai mare parte, Targoviste idem. De Satu Mare tu ai zis. In afara de Brasov (cu un impact cat de cat OK), ramanem cu Ineu, Buzias si Jibou? Oare care este impactul asupra traficului? Eu in postare ma refeream la altceva, la imposibilitatea si incapacitatea autoritailor locale de a reusi sa faca proiecte de centura in adevaratul sens al cuvintului - ocolitoare, in extravilan, nu sa treci prin zona de case si blocuri , un proiect "greenfield". Incapacitatea atat financiara, cat si organizationala, datorita costurilor si complexitatii, intrucat s-a sugerat pe forum ca autoritatile locale sa faca centuri ocolitoare si sa nu astepte CNADNR (Slatina, Bals)

E o gluma buna daca Primaria Slatina ar face proiect pe POR pentru modernizarea traseului actual al centurii. Blocuri, case, catedrala, piata veche, tot tacamul va deservi, mai putin pe cei care sunt interesati sa circule cat mai fluent si care sunt in tranzit.

marinul

s-au mai facut prin POR pasajele de pe centura Oradea

horatiu.cosma

Imi poate spune cineva care e stadiul fizic si financiar pe centura Bucuresti, sectorul DN7-A1?

NGC

#3694
http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/comunicat%202%2022.04.2016.pdf

Quote
Comunicat
22.04.2016


Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România anunță că în data de 21.04.2016, a fost semnat contractul ,,Construcţia Variantei de Ocolire Mihăileşti - Relicitare".

Contractul a fost atribuit în urma finalizării procedurii de achiziţie publică (licitație deschisă), Asocierii COPISA CONSTRUCTORA PIRENAICA SA - COPISA CONSTRUCTII SRL (Lider de asociere - COPISA CONSTRUCTORA PIRENAICA SA) și are o valoare totală de 31.347.743,98 lei fără TVA.

Finanțarea proiectului este asigurată din POIM - FEDR (75%) și Bugetul de Stat (GOR 25%).


Obiectivul specific al contractului este construcţia variantei ocolitoare a municipiului Mihăileşti în vederea asigurării traficului de tranzit.

Durata contractului este de 36 luni din care 12 luni pentru Execuţia Lucrărilor, 24 luni Perioada de Garanţie.

CNADNR SA

carutasul

^^
Wow, deci de poimaine trebuie sa vad camioane prin zona? :)

NGC

Quote from: horatiu.cosma on April 22, 2016, 12:20:13 PM
Imi poate spune cineva care e stadiul fizic si financiar pe centura Bucuresti, sectorul DN7-A1?

18.04.2016

Stadiu fizic: 47,00%
Stadiu financiar: 31,30%

horatiu.cosma


NGC

#3698
VO Jibou Est



TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

danutzu_1069


cristi5

#3701
:gj:  :)

Asta e spiritul OSM :)

http://www.openstreetmap.org/way/412928270/history
http://www.openstreetmap.org/way/412948592
http://www.openstreetmap.org/way/412951335

Mai e nevoie sa fie marcata "construction"? Eu inteleg ca e gata.

Am mai ajustat-o eu (marcat ca drum judetean, data inaugurarii, trecerea la nivel cu CF, podul peste parau, etc)

ion59

Nu pot să cred că au semnat centura Mihăilești! Dacă se mai și apucă de treabă, e minune curată!

Horațiu 87

#3703
Situatia proiectelor de centuri si variante ocolitoare in luna aprilie 2016

Varianta de ocolire Carei, procent fizic realizat 87.40%

Data estimata de finalizare conform ultimei extensii de timp aprobate de Consultant Semestrul I 2016. Motivul intarzierii executiei l-a constituit necesitatea exproprierii suplimentare a suprafetelor identificate ca urmare a adaptarii proiectului la situatia din teren si necesitatea promovarii unei Hotarari de Guvern pentru exproprierea suplimentara cat si slaba mobilizare a Antreprenorului fapt pentru care CNADNR a inaintat notificare de revendicare catre Inginer. A fost aprobat HG-ul de exproprieri suplimentare in data de 28.03.2016. Urmeaza sa se emita decizie de expropriere.

Varianta de ocolire Targu Mures, procent fizic realizat 10.60 %

In data de 02.06.2015 a fost comunicata hotararea civila nr. 52, pronuntata de Curtea de Apel Targu Mures in Dosarul nr. 121/43/ 2015 prin care s-a dispus suspendarea executarii dispozitiilor art. 1,6 si 7 din HG nr. 378/2013 (suspendarea amplasamentului lucrarii). Drept urmare, in data de 15.06.2015, Inginerul a dispus Suspendarea Lucrarilor. Cauza urmeaza a fi judecata in data de 18.02.2016 la Curtea de Apel Targu Mures. Prin Hotararea Curtii de Apel Targu Mures nr. 19/2016 din 18.02.2016 a fost respinsa cererea de suspendare formulată de reclaman=i până la solu=ionarea definitivă a prezentei cauze. Prin Decizia nr. 19/2016, pronun=ată în ședința publică din 18.02.2016 și comunicată în data de 07.04.2016 de către Curtea de Apel Târgu Mures Sec=ia a II-a Civilă, de Contencios Administrativ si Fiscal în Dosarul nr. 257/43/ 2015 s-a respins cererea de suspendare formulată de reclamanți până la soluționarea definitivă a cauzei. Cu drept de recurs in 15 zile de la comunicare Se analizeaza posibilitatea reluarii executiei lucrarilor avand in vedere ca exista ipoteza formulării și admiterii recursului, precum și posibilitarea ca instanța să dispună demolarea construcțiilor efectuate pe amplasamentul lucrării în situația reluării execuției lucrărilor.

Modernizarea centurii rutiere a municipiului Bucuresti intre A1 - DN 7 si DN 2-A2:Sectiunea A1- DN 7, procent fizic realizat 47.00%

Data estimata de finalizare trimestrul IV 2016. Solicitarea de acordare a extensiei de timp pentru executatia de lucrari a fost analizata de Inginer. Extensia de timp de 8 luni va fi acordata dupa finalizarea procedurii de expropriere conform determinarii Inginerului. Ritmul de executie al lucrarilor va fi imbunatatit dupa finalizarea exproprierilor privind suprafetele suplimentare. HG-ul pentru exproprierile suplimentare a fost transmisa catre ministerele ce urmeaza a aviza propunerea de HG. Proiectul a primit acceptabilitate pentru finantare din POIM, urmeaza semnarea contractului de finantare si emiterea deciziei de finantare

Modernizarea centurii rutiere a municipiului Bucuresti intre A1 - DN 7 si DN 2-A2: Sectiunea DN2 - A2, procent fizic realizat 7.00%

Contractul semnat cu Asocierea Tehnologica Radion / SC Consitrans / SC Procons a fost reziliat in februarie 2015 din cauza slabei mobilizari a Antreprenorului. In prezent CNADNR intreprinde demersuri pentru intocmirea documentatiei de atribuire pentru lansarea unei noi proceduri pentru executia lucrarilor. Au fost intreprinse demersuri pentru demararea procedurii de atribuire a contractului de asistenta tehnica in vederea intocmirii documentatiei de atribuire pentru achizitia de lucrari si a fost depusa, La ARR, cererea pentru efectuarea auditului de siguranta rutiera in scopul obtinerii autirizatiei de construire pentru restul de lucrari de executat conform prevederilor Legii 50/1991 cu completarile si modificarile ulterioare. HG-ul pentru exproprierile suplimentare a fost transmisa catre ministerele ce urmeaza a aviza propunerea de HG. Proiectul a primit acceptabilitate pentru finantare din POIM, urmeaza semnarea contractului de finantare si emiterea deciziei de finantare.

Varianta de ocolire Sacueni , procent fizic realizat 53.01%

Data estimata de finalizare conform ultimei extensii de timp 15.11.2015. In data de 21.05.2015 a fost transmisa Notificarea de reziliere a contractului de catre Antreprenor. In data de 19.06.2015 contractul de executie lucrari SEMNAT CU IDECON S.A.U. ZARAGOZA a fost reziliat de catre Beneficiar ca urmare a intentiilor Antreprenorului din data de 21.08.2015.In prezent CNADNR SA pregateste documentatia pentru relicitarea lucrarilor ramase de executat, data estimata de
lansare a procedurii semestrul II 2016.

Varianta de ocolire Tecuci , procent fizic realizat 14,77%

In data de 24.09.2013 a fost inaintata Instiintarea de Reziliere a Contractului de lucrari de catre Beneficiar ca urmare a slabei mobilizari a Antreprenorului SOCIEDADE DE CONSTRUCOES SOARES DA COSTA S.A. si a intarzierii in executie- Stadiul fizic al lucrarior executate la data rezilierii: 14,77% Dupa lansarea procedurii de relicitare, Contractul pentru finalizarea lucrarilor a
fost semnat in data de 11.05.2015. Data de incepere a lucrarilor 03.08.2015. In prezent au fost inaintate mai multe instructiuni de catre Inginer in vederea recuperarii intarzierilor acumulate la care Antreprenorul nu a dat curs.Intarzierea demararii lucrarilor are drept cauza si necesitatea realizarii unei expertize tehnice a lucrarilor executate, expertiza care nu a fost inca finalizata de Antreprenor. Incepand cu data de 15.03.2016, Antreprenorul s-a mobilizat in vederea respectarii programului de executie aprobat.

Varianta de ocolire Brasov, Lot 1: Tronson I, DN1 - DN11, procent fizic realizat 74.73%

Data estimata de finalizare semestru I 2016 conform Determinarii Inginerului. Prelungirea duratei de executie datorita intarzierii intocmirii expertizei tehnice si a proiectului tehnic de reparatie ca urmare a rezilierii contractului initial de lucrari, coroborat cu slaba mobilizare a Antreprenorului

Varianta de ocolire Brasov, Lot 3: Tronson II, DN11 - DN13, procent fizic realizat 61.00%

Data estimata de finalizare semestru I 2016 conform Detereminarii Inginerului.
Motivul intarzierii necesitatea exproprierii suplimentare ca urmare a adaptariiproiectului la situatia din teren.HG de exproprieri suplimentare se afla la Guvern in vederea programarii insedinta de Guvern pentru aprobare

Varianta de ocolire Bacau, procent fizic realizat 0.00%

Inginerul a notificat Antreprenorul cu privire la reluarea lucrarilor. Lucrarile urmeaza sa inceapa incepand cu 25.05.2016.

Varianta de ocolire Craiova Sud, procent fizic realizat 97.00%

Antreprenorul prezinta intarzieri in finalizarea lucrarilor. CNADNR a inaintat Expertiza Proiectantului cu privire la aparitia fisurilor in corpul drumului la Inginer si Antreprenor, in vederea remedierii fisurilor

Varianta de ocolire Caracal, procent fizic realizat 77.00%

Contract executie lucrari semnat in data de 5 august 2014.
Data estimata de finalizare Semestru I 2016 ca urmare a determinarii Inginerului. Motivul intarzierii este datorat si de necesitatea realizarii unei expertize tehnice a lucrarilor executate in cadrul contractului reziliat si obtinerea cu intarziere a certificatului de descarcare arheologica pentru cele 2 situri aflate pe amplasamentul lucrarii. Contractul semnat cu ROMSTRADE a fost reziliat in data de 04.12.2012 din cauza neindeplinirii de catre Antreprnor a obligatiilor contractuale (procent fizic scazut fata de cel declarat, neindeplinirea instiintarilor de remediere, etc.)

Varianta de ocolire Targu Jiu, procent fizic realizat 9,5%

Contract executie lucrari semnat in data de 20.11.2013 Proiectul este fazat astfel incat sa fie asigurata sursa de finantare si pe perioada de dupa 31.12.2015 cand expira POS-T Motivul intarzierii in executie este cauzat de : mobilizarea deficitara a Antreprenorului, interferenta proiectului cu imobile (constructii), identificarea unor retele de utilitati suplimentare si a 7 situri arheologice, pe amplasamentul lucrarii, obtinerea de catre un petent a unei Ordonante Presedintiale de suspendare a lucrarilor pe o parte din amplasament.

Varianta de ocolire Mihailesti, procent fizic realizat ?%

În data de 03.04.2012, CNADNR SA a încheiat cu operatorul economic Contrat Ingenieria Y Obras S.A. contractul de lucrări "Constructia variantei de ocolire Mihailesti", contract reziliat in data de 12.10.2012 pe motivul neîndeplinirii de catre Antreprenor a prevederilor contractuale cu privire la "Garantia de Bună Executie". În data de 30.04.2013, CNADNR SA a publicat anun=ul de participare privind procedura de atribuire a contractului de execu=ie a lucrărilor variantei de ocolire Mihăilesti (relicitare), iar procedura de atribuire a fost anulată in data de 29.12.2014, deoarece toate ofertele au fost declarate inacceptabile/ neconforme. În data de 04.08.2015 a fost publicat in SEAP anun=ul de participare privind procedura de atribuire a contractului de execu=ie a lucrărilor variantei de ocolire Mihăilesti (relicitare), iar in data de 12.10.2015 a avut loc deschiderea ofertelor depuse in vederea atribuirii contractului de achizitie publica. In prezent, procedura de atribuire se afla in derulare. In data de 23.11.2015, MFE- AM POST a reziliat contractul de finantare nr. 107/05.06.2012 din cadrul POS Transport 2007 - 2013. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România anunță că în data de 21.04.2016, a fost semnat contractul ,,Construcţia Variantei de Ocolire Mihăileşti - Relicitare". Contractul a fost atribuit în urma finalizării procedurii de achiziţie publică (licitație deschisă), Asocierii COPISA CONSTRUCTORA PIRENAICA SA - COPISA CONSTRUCTII SRL (Lider de asociere - COPISA CONSTRUCTORA PIRENAICA SA) și are o valoare totală de 31.347.743,98 lei fără TVA. Finanțarea proiectului este asigurată din POIM - FEDR (75%) și Bugetul de Stat (GOR 25%). Obiectivul specific al contractului este construcţia variantei ocolitoare a municipiului Mihăileşti în vederea asigurării traficului de tranzit. Durata contractului este de 36 luni din care 12 luni pentru Execuţia Lucrărilor, 24 luni Perioada de Garanţie.

Varianta de ocolire Busteni Obiectiv 1 Busteni Sud km 0+000 - km 1+020, procent fizic realizat 0.00%

In derulare procedura de achizitie publica pentru semnare contract de proiectare si executie lucrari

Varianta de ocolire Comarnic Obiectiv 1 km 0+000 - km 2+850, procent fizic realizat 0.00%

In derulare procedura de achizitie publica pentru semnare contract de proiectare si executie lucrari

Varianta de Ocolire Satu Mare, procent fizic realizat 0.00%

Contract de proiectare si executie semnat in data de 16.11.2015, fara ordin de incepere, se estimeaza inceperea lucrarilor de executie in semestrul II 2016 deoarece nu este inca aprobat HG de modificare a sursei de finantare din FEDR in fonduri nerambursabile si/sau bugetul de stat si/sau alte surse legal constituite

Centura municipiului Radauti, procent fizic realizat 0.00%

Fara ordin incepere executie lucrari, se analizeaza posibilitatea rezilierii contractului ca urmare a modificarilor aparute in normative fata de Proiectul Tehnic elaborat si aprobat in anul 2011

NGC

Quote from: NGC20 on April 01, 2016, 03:45:44 PM
Quote from: raresc on March 28, 2016, 09:55:45 AM
Revizuire documentatie tehnica pentru lucrari rest de executat pentru proiectul ,,MODERNIZAREA SI REABILITAREA DRUMULUI DE CENTURA AL MUNICIPIULUI TARGOVISTE" .

Din pacate, nu pot accesa mai multe informatii. Poate reuseste NGC20

Este vorba de fapt de cumparare directa.

http://www.pmtgv.ro/solicitare%20oferta%20proiectare%20centura.pdf

http://www.pmtgv.ro/30/centura%20clarificari/centuta.html

Contractul a fost atribuit in 18.04.2016 catre GRAFIC TENDS cu 81,000.00 RON fara TVA.