Trenurile vecinilor Romaniei

Started by Ionut, December 16, 2016, 07:06:34 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Despre trenuri si material rulant la granitele Romaniei.

Ionut

Metrovagonmash livreaza ultimul automotor diesel in Serbia



Metrovagonmash a livrat Serbiei ultimul din cele 27 de trenuri diesel noi (DMU) cu un an inainte de termenul stipulat in contract. Primele 4 trenuri, proiectate special pentru ecartamentul de 1435 mm de catre Metrovagonmash, au fost livrate in Serbia la inceputul lui 2016 si sunt deja operate pe linia Belgrad – Vrshats. Conform contractului, costul celor 27 de trenuri este de aprox. 100 milioane de dolari. Acordul include si livrarea de piese de schimb in valoare de 2,6 milioane de dolari. Trenurile sunt livrate conform unui acord aditional la contractul principal pentru constructia si reabilitarea cailor ferate sarbe semnat in octombrie 2014 in prezenta Presedintelui rus, Vladimir Putin, si omologului sau sarb, Tomislav Nikolich.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Caile Ferate din Moldova lanseaza licitatia pentru locomotive de marfa



Caile Ferate din Moldova au anuntat lansarea unei licitatii pentru achizitia a 12-15 locomotive de marfa si modernizarea facilitatilor depoului din Basarabeasca. Licitatia va fi realizata prin e-procurement folosind Portalul BERD Client E-Procurement (ECEPP). Conform estimarilor, contractul va incepe in august 2017 si va dura aproximativ 18 luni plus perioada de garantie. Proiectul va fi cofinantat de BERD, BEI si UE NIF, in cadrul proiectului de restructurare feroviara. Dupa semnarea acordului de imprumut cu BERD pentru ,,Restructurarea Cailor Ferate din Moldova", negocierile cu BERD cu privire la contractul de cofinantare au fost finalizate in iulie, iar bugetul total a insumat 105 milioane de euro.

In iulie, Ministerul de Finante din Republica Moldova a anuntat ca va garanta partial rambursarea imprumutului BERD companiei CFM pentru achizitia de locomotive si modernizarea infrastructurii feroviare.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Ucraina ar putea achizitiona 30 de locomotive de la GE

Primul pas in parteneriatul dintre Ucraina si General Electric ar fi livrarea a 30 de locomotive diesel noi, a declarat ambasadorul Ucrainei in Statele Unite ale Americii, Valeriy Chaly, in cadrul unei intrevederi cu Presedintele GE Transportation, Rafael Santana. Cei doi au discutat despre proiectul de localizare a productiei de locomotive ce apartin companiei GE, precum cel de modernizare a materialului rulant existent al Cailor Ferate din Ucraina. De asemenea, ambasadorul a subliniat importanta finalizarii Cadrului de Acord pe Termen Lung dintre GE si Compania de Cale Ferata din Ucraina, care permite companiei americane sa transfere tehnologia de productie a locomotivelor in Ucraina.

ClubFeroviar.ro

Balto

Ucraina lanseaza o licitatie pentru achizitia vagoanelor de marfa

Caile Ferate Ucrainene au lansat o licitatie pentru achizitia unor vagoane descoperite finantata printr-un imprumut acordat de Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare si prin fonduri proprii.
Costul estimat al proiectului este de 260 de milioane de dolari, iar licitatia pentru atribuirea contractelor este asteptata sa inceapa la 19 februarie, 2018.
Anul trecut, Ukrzaliznytsia a anuntat ca intentioneaza sa achizitioneze 1.500 de vagoane de marfa. Strategia companiei implica achizitia a 7.000 de vagoane de marfa, vagoane autodescarcabile si vagoane descoperite.

clubferoviar.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

Ionut

Ucraina a semnat un acord de un miliard de dolari cu GE Transportation

Ukrzaliznytsya, compania de cale ferata din Ucraina, si GE Transportation au semnat un acord cadru de un miliard de dolari pentru furnizarea a 30 de locomotive GE Evolution, precum si livrarea pieselor de schimb pentru urmatorii 10 ani. Acordul include si modernizarea locomotivelor existente si furnizarea serviciilor de mentenanta. Initial, productia de locomotive va fi lansata in 2018, in Statele Unite ale Americii, iar primele locomotive vor fi livrate in toamna acestui an. Acordul include modernizarea a 75 de locomotive diesel vechi si localizarea a 40% din activitatea de productie si mentenanta.

Locomotiva TE33A este dotata cu un motor in 12 cilidri si 4.500 cai putere, ceea ce ofera o productivitate si flexibilitate sportia, determina reducerea costurilor pe durata de viata si optimizeaza fiabilitatea operatiunilor. Comparativ cu parcul de material existent al companiei de cale ferata, noile vehicule vor reduce in mod semnificativ emisiile, vor economisi consumul de combustibil si vor reduce costurile.

ClubFeroviar.ro

Ionut

GE a prezentat locomotiva Evolution pentru Caile Ferate Ucrainene

GE Transportation a prezentat prima locomotiva Evolution pentru Caile Ferate Ucrainene ca parte a contractului cadru in valoare de 1 miliard de dolari semnat anul acesta. Aceasta este prima din cele 30 de locomotive produse anul acesta pentru parcul de material rulant al Ucrainei. Acordul include si o optiune pentru un numar suplimentar de locomotive, modernizarea parcului de vehicule existent, dar si servicii de intretinere pe termen lung. Productia primelor 30 de locomotive are loc in Statele Unite, in timp ce asamblarea finala si alte lucrari sunt localizate in Ucraina pentru a incuraja crearea de locuri de munca si dezvoltarea economica a tarii.

Locomotiva TE33A are un motor Seria Evolution in 12 cilindrii si 4.500 de cai putere cu o capacitate ridicata de tractiune, productivitate imbunatatita, flexibilitate crescuta, costuri pe durata de viata scazute si capabil sa tracteze volume mari. Comparativ cu parcul de material rulant existent, locomotivele TE33A pot contribui la reducerea emisiilor poluante, pot reduce consumul de energie si costurile de alimentare si pot prelungi perioada dintre doua reparatii. ,,Aceasta locomotiva este un pas inainte in relatia de lunga durata dintre Ucraina si GE. Parteneriatul nostru ne ajuta nu doar sa ne modernizam parcul de vehicule, ci si sa modernizam infrastructura de transport a Ucrainei si sa consolidam pozitia tarii noastre ca hub de tranzit intre Europa si Asia si sa asigure potentialul de export al Ucrainei", a declarat Yevgen Kravtsov, CEO al Cailor Ferate Ucrainene.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Bulgaria investeşte 51,1 milioane de euro în noi trenuri de pasageri

BDZ Passengers din Bulgaria, parte a companiei bulgare de stat de transport feroviar BDZ Holding, va primi finanţare de până la 100 mil. leva (51,1 mil. euro) pentru achiziţionarea de material rulant nou în 2020, a anunţat guvernul bulgar, potrivit Seenews.com. La începutul acestei luni, guvernul a decis acordarea de ajutor nerambursabil de 103,7 mil. leva către BDZ Holding pentru a ajuta compania să-şi plătească datoriile restante către deţinătorii de obligaţiuni.

ZF

tom_sawyer

Patru producatori de material rulant, in cursa pentru livrarea noilor automotoare in Bulgaria

Subsidiara pentru transport de pasageri a Cailor Ferate Bulgare (BDZ) a anuntat ca a invitat patru producatori europeni de material rulant sa liciteze pentru semnarea unui contract ce prevede livrarea a cel putin 42 de automotoare electrice. Reamintim ca luna trecuta guvernul de la Sofia si-a dat acordul pentru aceasta achizitie de material rulant nou.

Pesa, Škoda Transportation, Stadler Rail si Siemens sunt cei patru furnizori de material rulant invitati sa liciteze pentru contractul estimat la o valoare de 450 milioane leva (230 milioane euro).

Guvernul bulgar a alocat BDZ, pentru aceasta achizitie, suma de 100 milioane leva (51,1 milioane euro), insa in urmatoarea decada BDZ va avea nevoie de 35 milioane leva (17,8 milioane euro), anual, pentru a plati pe deplin noile automotoare electrice.

Se estimeaza ca noile trenuri vor intra in operare comerciala incepand cu 2023, in timp ce pana in 2028 va mai fi nevoie de achizitia a inca 43 de automotoare electrice.

clubferoviar.ro

tom_sawyer

MAV comandă mai multe rame electrice Stadler Kiss

Guvernul de la Budapesta a aprobat o creștere a finanțării pentru achiziția de rame noi pentru MAV, parte a unui program finanțat prin Programul Operațional Transport de către UE, ce constă într-un contract pentru maxim 40 de rame electrice Stadler Kiss. Astfel, pe lângă cele 11 rame deja comandate, care vor ajunge la MAV în perioada 2019-2020, a mai fost aprobată achiziția altor 8 unități, în valoare de 106 milioane euro.

Noile rame vor circula cu 160 km/h și vor fi echipate cu ETCS Nivel 2, pe lângă toate facilitățile deja normale pentru transportul călătorilor, cum ar fi Wi-Fi, aer condiționat sau spații pentru biciclete.

newsby.marianandrei.com

tom_sawyer

Calea Ferată din Moldova achiziționează 12 locomotive noi de la General Electric

,,Calea Ferată din Moldova" se va alege cu 12 locomotive magistrale noi, dar și cu un Depou renovat. Un contract în acest sens, a fost semnat, astăzi, de administrația CFM și reprezentanții companiei americane, câștigătoare a licitației – General Electric Transportation. Costul total al acestora ajunge la 45 milioane de euro, iar documentul prevede că firma va livra primele locomotive la începutul anului 2020. Potrivit caietului de sarcini, locomotivele urmează să aibă o capacitate a motorului de 2 982 Kw și să corespundă tuturor standardelor ecologice.

în curând va fi anunțată încă o licitație, care va avea drept obiectiv renovarea liniei feroviare Bender – Basarabeasca – Etulia – Giurgiulești.

http://newsby.marianandrei.com/moldova-locomotive-general-electric/

Ionut

Republica Moldova cumpara 12 locomotive General Electric

Costul total al acestora se ridica la 45 milioane de euro si, potrivit contractului, producatorul american de material rulant va livra primele locomotive la inceputul lui 2020. Potrivit caietului de sarcini, locomotivele urmeaza sa aiba o capacitate a motorului de 2 982 Kw si sa corespunda tuturor standardelor ecologice. Locomotivele vor fi utilizate pentru transportul feroviar de marfa. Aceasta este prima achizitie de locomotive noi, facuta de Republica Moldova in ultimii 40 de ani. Contractul dintre ,,Calea Ferata din Moldova" si General Electric a fost semnat la 6 noiembrie.

Achizitia locomotivelor noi face parte din Proiectul de Restructurare și Reorganizare a companiei ,,Calea Ferata din Moldova", finantat de catre Banca Europeana pentru Reconstructie și Dezvoltare (BERD), Banca Europeana de Investitii (BEI) și Uniunea Europeana. Costul total al proiectului este de 110 milioane de euro, dintre care 5 milioane euro sunt oferite sub forma de grant din partea Fondului de Investitii pentru Vecinatate (NIF). Proiectul de Restructurare și reorganizare a sectorului feroviar al Republicii Moldova mai presupune si reabilitarea infrastructurii feroviare. In acest sens, in curand va fi anuntata inca o licitatie, care va avea drept obiectiv modernizarea liniei de cale ferata Bender – Basarabeasca – Etulia – Giurgiulești.

ClubFeroviar.ro

tom_sawyer

#12
^
Căile Ferate din Moldova achiziționează 12 locomotive GE Evolution



Căile Ferate din Moldova (CFM) au selectat GE Transportation pentru a livra 12 locomotive din seria Evolution, precum și piese, instruire și servicii. Acesta este primul contract de locomotive noi din Moldova pentru GE Transportation.

Conceput pentru condițiile de funcționare de cale largă ale regiunii CSI, locomotiva TE33AC este echipată cu un motor Evolution Series cu 12 cilindri, cu o putere de 4000 de cai-putere, care respectă standardele UE3A.

"Cu această comandă, GE Transportation va avea peste 1.000 de locomotive care operează în opt țări din regiune, aducând performanțe noi și productivitate acestor economii vibrante".

Componentele locomotivelor vor fi produse în SUA în 2019 și apoi expediate pentru fabricarea regională, cu livrare finală anticipată în 2020.

http://mobilitate.eu/cfm-ge-evolution-locomotive/

Ionut

Ungaria a primit o parte din noile trenuri Stadler



Pana la sfarsitul lui 2019, 11 trenuri de mare capacitate, etajate, vor circula pe calea ferata dintre orasele Vác si Cegléd. Potrivit Cailor Ferate Maghiare (MÁV-Start) au sosit deja primele vagoane, acestea fiind trimise la atelierele Dunakeszi, pentru verificare si testare. Trenurile fabricate de catre Stadler vor intra in operare comerciala pe liniile Budapesta-Vác-Szob si Budapesta-Cegléd-Szolnok. Contractul de achizitie a fost semnat in aprilie 2017 intre MÁV-Start si Stadler, iar trenurile vor fi echipate cu 600 de locuri, pe scaune. Valoarea contractului se ridica la 60,55 miliarde forinti (194 milioane euro). In total, vor fi livrate 40 astfel de trenuri, a caror achizitie a fost finantata prin Programul Operational Transport Integrat (IKOP).

ClubFeroviar.ro

Ionut

Bine, ZF si infrastructura... nu sunt de mare viteza, ating 160 km/h. Detalii aici.




Mav-Start din Ungaria comandă opt trenuri de mare viteză elveţiene

Operatorul de transport feroviar de pasageri din Ungaria Mav-Start a plasat o comandă fermă pentru furnizarea de către Stadler, producător elveţian, a  opt trenuri de mare viteză tip EMU Kiss, potrivit railwaygazette.com. Trenurile alcătuite din şase vagoane urmează a fi utilizate pe rutele Budapesta-Vac-Szob şi Budapesta-Cegled-Szolnok începând cu prima jumătate a anului 2021. Comanda este finanţată prin progamul operaţional pentru transport integrat al UE.

ZF