Author Topic: Trenurile in Europa  (Read 9252 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.597
  • Karma: +3131/-352
Re: Trenurile in Europa
« Reply #45 on: February 09, 2018, 07:07:58 AM »
Spania lanseaza servicii de mare viteza low-cost

Incepand cu prima jumatate a anului 2019, un nou serviciu feroviar de mare viteza la costuri mai scazute, denumit EVA, va fi disponibil pe ruta dintre Barcelona si Madrid. Anuntul a fost facut de catre ministrul Dezvoltarii, Íñigo de la Serna. Astfel, noul serviciu va oferi mai multa flexibilitate si preturi mai mici cu 20 – 25%, fata de serviciul feroviar de mare viteza deja consacrat in Spania, oferit de trenurile AVE.

RENFE, operatorul spaniol de transport feroviar de pasageri, precizeaza ca noul serviciu EVA va fi extrem de digitalizat, va oferi spatii de lucru imbunatatite si se va adresa in mod special familiilor si tinerilor. Pentru trenurile EVA, biletul nu va fi deloc disponibil in forma clasica, ci doar in format digital. Pasagerii vor avea acces la internet Wi-Fi si la comunicare online. O aplicatie va informa pasagerii cu date privind calatoria, in timp real.

In plus, trenurile vor fi proiectate pentru a se adapta diferitelor tipuri de calatorie, cu spatii pentru mini – grupuri (de 2, 4 sau 6 persoane) si mai multe spatii de lucru, pentru cei care vor sa lucreze in timpul calatoriei. Pasagerii pot opta pentru calatorii door-to-door, prin intermediul unui singur bilet ce include servicii de taxi, metrou, autobuz sau inchirieri auto. Serviciul EVA va fi introdus ulterior si pe alte rute de cale ferata din Spania.

ClubFeroviar.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție suspendată) | A10 lot 4 (recepție când o vrea Ioniță)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

TibiV

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 8.330
  • Karma: +2836/-577
Re: Trenurile in Europa
« Reply #46 on: February 09, 2018, 10:02:27 PM »
Pasagerii pot opta pentru calatorii door-to-door, prin intermediul unui singur bilet ce include servicii de taxi, metrou, autobuz sau inchirieri auto.

Spaniolii sa se grabeasca, ca azi-maine le-o ia inainte CFR Calatori...
:(

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.597
  • Karma: +3131/-352
Re: Trenurile in Europa
« Reply #47 on: February 15, 2018, 07:16:58 AM »
Marea Britanie va testa „cat mai curand” trenul alimentat cu hidrogen

Ministrul britanic al cailor ferate, Jo Johnson, a anuntat ca trenul alimentat cu hidrogen ar trebui testat pe reteaua feroviara a tarii „cat mai curand posibil” deoarece aceasta tehnologie ofera o alternativa accesibila, si mult mai putin poluanta, la transportul diesel. In acelasi timp, ministrul a anuntat planurile guvernului de a implementa o noua viziune privind decarbonizarea transportului feroviar pana in 2040.

Tehnologia care sta la baza trenului alimentat cu hidrogen a luat amploare in ultimii ani. Este de mentionat faptul ca Alstom testeaza in prezent trenul Coradia iLint care emite doar abur si apa condensata, dar care este capabil sa atinga o viteza de pana la 140 km/h si un parcurs de pana la 800 km, similar performantei trenurilor regionale. Guvernul a ales compania Arriva, operatorul francizei nordice, pentru livrarea unui hibrid electric/pe baza de baterii pe ramura Windermere incepand cu 2021.

Ministerul face un apel pentru eliminarea trenurilor diesel din noua strategie. „As vrea sa scoatem din operare toate trenurile diesel pana in 2040. Acest obiectiv pare ambitios pentru ca asa trebuie sa fie si nu imi cer scuze pentru asta. In definitiv, suntem dedicati masurii de eliminare a vanzarilor de vagoane diesel pana in 2040”, a declarat Johnson.

ClubFeroviar.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție suspendată) | A10 lot 4 (recepție când o vrea Ioniță)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

cezar-mario2012

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.198
  • Karma: +531/-148
Re: Trenurile in Europa
« Reply #48 on: February 15, 2018, 09:21:07 AM »
 Eu nu înțeleg care este idea trenurilor pe hidrogen  :hm:, de ce nu electrice?

Liviu M

  • Youngster
  • *
  • Posts: 29
  • Karma: +20/-9
Re: Trenurile in Europa
« Reply #49 on: February 15, 2018, 09:52:21 AM »
Ca sa mearga pe unde nu-i sarma?
Un '-' la Karma nu ma ajuta sa ma indrept, o explicatie a greselii da. Si ca sa nu se supere '-', nu vreau nici '+'. Multumesc! :)

cezar-mario2012

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.198
  • Karma: +531/-148
Re: Trenurile in Europa
« Reply #50 on: February 15, 2018, 02:02:02 PM »
 În 20 de ani poți pune sârmă. Hidrogenul este produs tot din hidrocarburi, proces destul de complex și presupun că au costuri destul de mari plus CO2 și alte reziduri, deci care-i treaba?

rizzuh

  • Executive
  • *****
  • Posts: 360
  • Karma: +87/-23
Re: Trenurile in Europa
« Reply #51 on: February 15, 2018, 02:07:19 PM »
^
Sau... din apa. Stii tu, H2O, are destul de mult H2. ;)
« Last Edit: February 15, 2018, 02:42:04 PM by Ionut »

Liviu M

  • Youngster
  • *
  • Posts: 29
  • Karma: +20/-9
Re: Trenurile in Europa
« Reply #52 on: February 15, 2018, 03:15:26 PM »
Pai as zice c-ar fi un imbold pentru dezvoltarea tehnologiilor necesare (pile de combustie, obtinere mai ieftina si mai curata de H2), tehnologii de care ar beneficia si masinile (Hyundai se pare ca e, oricum, pe drumul cel bun).
Si probabil ca sunt zone in care, ca sa tragi fire, trebuie mai intai sa modifici infrastructura din jur (ma gandesc, de exemplu, la diversele poduri care poate nu-s suficient de sus sa permita o catenara pe sub ele).
Plus ca nici sarma si nici curentul electric din ea nu sunt chiar gratis/nepoluante in obtinere.

Un '-' la Karma nu ma ajuta sa ma indrept, o explicatie a greselii da. Si ca sa nu se supere '-', nu vreau nici '+'. Multumesc! :)

cezar-mario2012

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.198
  • Karma: +531/-148
Re: Trenurile in Europa
« Reply #53 on: February 15, 2018, 08:45:56 PM »
 Nu se face din apă, costă prea mult. Se face în preponderență din metan CH4.

https://ro.wikipedia.org/wiki/Fabricarea_hidrogenului

TibiV

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 8.330
  • Karma: +2836/-577
Re: Trenurile in Europa
« Reply #54 on: February 16, 2018, 12:53:59 AM »
Da, costa mai putin, dar este mai poluant...

Citez din linkul wiki pus de tine....
Quote
Electroliza apei
Această formă a obținerii hidrogenului din apă a fost pentru prima dată evidențiată de chimistul german Johann Wilhelm Ritter în jurul anului 1800, și se pare că pe termen lung este singurul procedeu rațional, deoarece în cursul procesului nu se emite CO2.
(....)

Dar Coradia iLint este actionat de "hydrogen fuel cell" , un proces mult diferit de "arderea" clasica...

« Last Edit: February 16, 2018, 12:56:14 AM by TibiV »