Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

Quote from: alecu26 on September 22, 2015, 09:45:31 PM
Linia 2 inseamna sensul Curtci-Bucuresti. (pe CF se circula tot pe dreapta considerând plecarea din Bucuresti, deci linia 1 e linia pe care se circula dinspre Bucuresti spre tara, si linia doi linia inspre Bucuresti).

Apropo: chestia asta nu e contra-productiva si gresita? De exemplu pe Predeal - Brasov, linia pe care se coboara (si deci se franeaza intens) e cea estica, cea de pe dreapta. Uzura pe aceasta nu va fi considerabil mai mare decat pe linia vestica? Si ca atare intreb: nu ar fi mai normal sa mai schimbe sensurile de deplasare din cand in cand?

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mircea_ms

Daca toate treburile merg cum trebuie in data de 23.09.2015 la ora 16:00 se redeschide circulatia pe tronsonul Sibot iesire pina intrarea in Orastie, liniile 1 si 2 din Aurel Vlaicu ( actualmente in Aurel Vlaicu se circula pe liniile 3 si 4 ), urmind ca dupa 48 de ore sa se inchida circulatia si sa se intre la reabilitare partea pe care acum se circula.

alecu26

1. Nu scrie constructorul ca sunt mai multi din Coslariu pana in Simeria.
2. Scrie ce se construieste....e chiar titlul.
3. Cladirea Simeria nu se reabiliteaza in acest lot, ci in lotul Simeria-Curtici.
Drumurile noastre POATE;

rocklee

garile de pe traseu nu intra in aceiasi ''oala ''... ???
am crezut ca gara simeria intra in reabilitare pe acelasi seviciu finaciar   ???.....

alecu26

ba da, dar proiectul Coslariu simeria se opreste la capul X a garii Simeria.  Garile Simeria, Deva, Mintia...etc vor fi reabilitate in cadrul lotului 3C de pe Simeria cap x-Curtici.
Drumurile noastre POATE;

rocklee

podurile de la simeria veche peste strei vor fi reabilitate sau se vor face altele din nou....

alecu26

noi. Totusi suprastructurile metalice sunt unele din anii 50 (când s-a facut electrificarea si dublarea linie vechi de pe vremea austro-ungariei)...si alte suprastructuri sunt din anii 60-70 când structurile de pe linia intiala austro ungara si-au dat obstescul sfarsit. (linia Arad-Alba Iulia s-a deschis in 1868). Probabil se primeau acele faimoase scrisori de la OBB (CFR-ul austriac) in care ne informau politicos ca podul de la km XXX nu mai poate fi garantat ca tocmai a depasit 100 de ani de existenta).

Drumurile noastre POATE;

anacronox

@ Alecu, parca tin minte ca unu dintre podurile CFR de la Simeria Veche peste Strei a fost reconstruit integral in anii 90 ca se prabusise din cauza unei viituri pe Strei.

alecu26

da, in 91 la o viitura de pe Strei. Nu integral....o pila s-a miscat mult si tablierul a cazut in rau. S-a reconstruit pila aia, alta tot din rau a fost consolidata si incercuita cu piloti forati. Tablierul a fost ridicat pe pozitie inapoi.

Este vorba de tablierul si podul nou construit in anii 60-70. Ca si comparatie...cel austriac a tinut 100 ani fara probleme. A nostru dupa 30 de ani a cazut in apa si dupa inca 30 de ani se inlocuieste complet. Asta ca sa mai distrugem o legenda cat de bine si frumos se lucra inainte de 89.

Si nu e un caz singular..altul sunt podurile lui Saligni...care acum cu mici ajustari pot suporta o viteza asemanatoare ca podurile noi.
Drumurile noastre POATE;

frunzaverde

Quote from: pasadia on September 22, 2015, 10:22:52 PM
Apropo: chestia asta nu e contra-productiva si gresita? De exemplu pe Predeal - Brasov, linia pe care se coboara (si deci se franeaza intens) e cea estica, cea de pe dreapta. Uzura pe aceasta nu va fi considerabil mai mare decat pe linia vestica? Si ca atare intreb: nu ar fi mai normal sa mai schimbe sensurile de deplasare din cand in cand?

Nu.

1. Garile si complexurile feroviare sunt construite, in general, cu gandul la un anumit flux standard de trafic, pe directii prestabilite. In gari/complexuri feroviare, aparatele de cale (macazurile), in general, au tendinta de a fi cele mai sensibile elemente ale caii ferate, fiind aproape intotdeauna dimensionate din constructie pentru incarcaturi asimetrice. Adica, pentru o directie, numita in general directa, se calculeaza anumite tonaje maxime totale, numar de treceri, si se permite o anumita viteza etc. etc., pe cealalta, numita in general abatuta, se prevad tonaje mai mici, treceri mai putine, viteze mai mici (in general 30 km/h in Romania etc. etc.).

Daca vrei sa inversezi firele, automat, la locurile de inversare, abatutele vor prelua trafic de directe, cu reduceri in viteza si uzura foarte mare a macazurilor. Deci economisesti la sina, cheltuiesti mult mai mult la schimbat aparate de cale, care, ale naibii, au si multe elemente consumabile, sunt sensibile, si ele insele au durata mult mai limitata de viata decat cupoanele liniare de sina (un aparat de cale are durata de viata de 10-25 de ani; un cupon de sina de 40+ de ani). Si, bineinteles, un macaz e mult mai scump ca un cupon de sina.

2. Pentru a trece de pe firul 1 pe firul 2 si invers trebuie sa aiba loc o incrucisare de trenuri. Asta reduce semnificativ capacitatea caii ferate pe segmentul respectiv (trenurile trebuie sa se astepte unele pe altele, ca sa nu se ciocneasca). Este mult mai mult de munca atat trasarea trenurilor cat si asigurarea semnalizarii si sigurantei.

3. Nu toate liniile duble au semnalizare pentru ambele directii de mers (Brasov - Predeal are asa ceva, in terminologie CFR BLA banalizat).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alin_simeriaveche

Da...alecu26 asa este. Eram copil cand am mers sa vad podul prabusit, dimineata dupa ora 8. Tot satul era adunat. Sinele atarnau. In acea noapte la ora 1 sau 2 a trecut un accelerat pe pod in directia Simeria. A observat si a anuntat prin statie. Legenda spune ca tocmai se pregatea sa plece un tren spre Orastie. O alta legenda locala din Simeria Veche spune ca un consatean ar fi anuntat prin telefon si ar fi fost rasplatit. Din pacate acum nu mai sunt prin Simeria Veche ca sa fac poze cu lucrarile la pod. Poate rooklee preia stafeta

carutasul

Apropo de poduri, vad ca a share-uit Baiazid niste poze de pe podul lui Saligny. S-a deviat deja traficul sau e doar pentru aniversare?
Nu de alta, dar as face si eu un drum la Constanta fara motiv, e o ocazie aproape unica :)

TibiV

15:32  Noul pod de la Cernavodă intră săptămâna viitoare în reparaţii
Cernavodă, 25 sep /Agerpres/ - Noul pod de la Cernavodă va intra, de săptămâna viitoare, într-un proces de reabilitare, urmând să se circule doar pe un singur sens, de la Bucureşti la Constanţa, însă, din punct de vedere al circulaţiei trenurilor, nu vor fi niciun fel de întârzieri, a declarat, vineri, directorul Sucursalei CF Constanţa, Dorin Maier.
      "Din punct de vedere al circulaţiei, nu vor fi niciun fel de modificări al graficului. Trenurile vor circula după acelaşi grafic, doar că în loc să se circule de la Constanţa la Bucureşti pe firul 2 se va circula pe firul 3 (pe podul Anghel Saligny - n. r. ), pentru că firul 2 va fi închis pentru lucrări de reabilitare", a spus Dorin Maier.
     El a subliniat că pe ruta Constanţa - Bucureşti trenurile vor circula pe vechiul pod de la Cernavodă, cel realizat de Anghel Saligny, proaspăt reabilitat şi redat în folosinţă din data de 16 septembrie 2015.
     "Practic, trenurile de la Constanţa către Bucureşti vor circula pe podul vechi, al lui Saligny. Ca să se poată face circulaţia pe două fire, ca să nu avem întârzieri în circulaţie, una dintre solicitările noastre a fost reabilitarea acestui pod (cel vechi - n.r.) pentru a se putea închide un fir de circulaţie de pe podul nou. Viteza de circulaţie este de 30 km la oră şi pe podul vechi, şi pe podul nou", a explicat Maier.
      Şeful Sucursalei CF Constanţa a dat asigurări că aceste lucrări de reabilitare nu vor provoca întârzieri nici în ceea ce priveşte transportul feroviar de călători şi nici la cel de marfă. Potrivit acestuia, reabilitarea întregului sistem de poduri va aduce o siguranţă mai mare în circulaţie, dar şi o viteză mai mare de circulaţie, care va putea ajunge, de la 30 km pe oră la 140 - 160 km pe oră.
      Lucrările de reabilitare a podului nou de la Cernavodă sunt prevăzute a se finaliza la jumătatea anului 2016.
      La rândul său, directorul Centrului Naţional de Calificare şi Instruire Feroviară (CENAFER), Marcel Oţoiu, a subliniat că Podul Anghel Saligny a avut o importanţă strategică, în condiţiile în care Dobrogea şi restul Principatelor Unite trebuiau ''legate'' la un moment dat şi ''Dunărea traversată'', pentru a se asigura şi facilita transportul de mărfuri din Principate înspre Dobrogea ''recucerită după Războiul de Independenţă şi Pacea Crimeei", revenită statului român.
    "În acest context, era o deschidere pentru un transport, spunem noi acum multimodal. Era un transport fluvial, un transport pe calea ferată, iar acest pod a facilitat acest transport şi apoi pe cel maritim. Deci, importanţă strategică, în primă fază, pentru dezvoltarea economică şi socială a României", a precizat Oţoiu.
    Lucrările la pod, după un proiect al inginerului Anghel Saligny, au început în 1890 şi s-au finalizat în 1895. Directorul şantierului a fost chiar inginerul Anghel Saligny.
    "Este vorba despre un complex de trei poduri. Primul care s-a realizat a fost peste braţul Borcea, cel de-al doilea pod a fost realizat chiar peste Dunăre, iar cel de-al treilea a reprezentat un viaduct peste balta iezerului, în aşa fel încât zona mlăştinoasă să fie evitată, pentru că nu putea fi traversată altfel, şi iată că acest complex de poduri a devenit, la momentul finalizării construcţiei, 1895, cea mai mare construcţie şi cu anvergura cea mai mare din Europa şi a treia din lume", a spus Marcel Oţoiu.
    Vineri, s-a desfăşurat proiectul cultural - educativ - social ''Arcade peste timp şi ape", care a avut drept scop marcarea a 155 de ani de la inaugurarea liniei de cale ferată Cernavodă - Constanţa, prima linie feroviară din Dobrogea, şi 120 de ani de la realizarea complexului podurilor dunărene, sub conducerea inginerului Anghel Saligny.
    Proiectul "Arcade peste timp şi ape' promovează valorile istorice, culturale, economice şi tradiţiile poporului român pentru construirea şi dezvoltarea sistemului căilor ferate pe teritoriul României.
     Proiectul a fost propus de CENAFER şi s-a desfăşurat sub patronajul Ministerului Transporturilor, iar CFR Călători a fost partener.
AGERPRES
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

MNU

Quote
      Şeful Sucursalei CF Constanţa a dat asigurări că aceste lucrări de reabilitare nu vor provoca întârzieri nici în ceea ce priveşte transportul feroviar de călători şi nici la cel de marfă. Potrivit acestuia, reabilitarea întregului sistem de poduri va aduce o siguranţă mai mare în circulaţie, dar şi o viteză mai mare de circulaţie, care va putea ajunge, de la 30 km pe oră la 140 - 160 km pe oră.
....

Chiar se va circula pe poduri cu 140-160 km/h sau bate campii domnu' de la CFR?  Pentru ca eu auzisem altceva. Si daca bate campii, e intentionat sau doar incompetent? Sau au scos ziaristii din context?