News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

alecu26

Sa început lucrul la podul de pe DN 14 recent licitat și câștigat de prodial.
Drumurile noastre POATE;

cristi5

În recent publicatul MPGT la pagina 332 se specifică:

"La nivelul României, în lungul coridoarelor de conectivitate feroviară TEN-T Core există sectoare de cale ferată care sunt extrem de dificil de modernizat conform standardelor și regulamentelor în vigoare și la costuri care sunt de cele mai multe ori duble sau triple"

Pentru coridorul București-Brașov-Curtici singurul astfel de tronson e Azuga-Dârste.

Asta înseamnă că porțiunile grele din Sighișoara-Brașov vor fi sau sunt deja la standarde europene??

pasadia

Nu sunt. Si ramane de vazut cat de repede le vor moderniza, deocamdata au impartit tronsonul in 3 (Brasov - Apata, Apata- Homorod, Homorod - Sighisoara) si propusesera la modernizare doar pe cele de la capete, mai ieftine.

Xenos


Asta e o prostie, mergi cu 160 km/h (sa zicem...ca cred ca de fapt vor fi 140 in cel mai bun caz la ce material rulant avem) si cu 30 km/h in mijloc, in zona aia deluroasa unde linia e praf?

Pe bune ca la CFR si MT nu gandeste (mai) nimeni...

Iar Azuga - Darste o falsa problema, poate ramane lejer linie conventionala, un RK intre Predeal si Brasov e suficient, ultimul RK in zona Predeal - Timisul de Sus s-a terminat prin 2000 si se mergea foarte bine.

pasadia

Pe tronsonul din mijloc lucrarile din SF sunt foarte scumpe (2 tuneluri de 7 si 6 km, etc...)

Xenos

Asta e, trebuiau facute/incepute de mult, speram ca macar in POS-T 2014 - 2020 se face tot Brasov - Sighisoara, altfel nu se mai termina in vechi cu lucrarile pe M 300, care, sa nu uitam, au inceput in 2001, cu Bucuresti - Campina...

cristi5

Îndrăznesc să sper că Brașov-Sighișoara nu e pe lista "excepțiilor" cu sectoarele ce nu pot fi reabilitate la standarde înalte tocmai datorită acelor tuneluri care poate l-ar aduce la standard...

Se pare că oricum acea listă de sectoare sub-standard nu excepteză sectoarele de la reabilitare pe bani UE, de exemplu la pagina 608 Predeal-Brașov are punctaj maxim, urmat de Bv-Sighișoara

TibiV

Quote from: Xenos on July 25, 2015, 12:44:47 PM
ultimul RK in zona Predeal - Timisul de Sus s-a terminat prin 2000 si se mergea foarte bine.

De când nu ai mai circulat pe Predeal-Brasov cu trenul ?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Xenos

Am tot circulat anii astia foarte des si stiu ca se merge prost.

Intrebarea ta banuiesc ca e retorica, dar as vrea si eu sa te intreb daca ai vazut din tren lucrarile care s-au desfasurat intre 1998 - 2000 intre Predeal si Timisul de Sus, cand s-au schimbat catenara, stalpii de electricitate, traversele si liniile si s-au facut diverse amenajari hidroenergetice.

Inteleg ca in acea zona diversele cupoane de sina sunt praf, deci trebuie schimbata linia si poate schimbate si traverse(le), dar in niciun caz Predeal - Timisul de Sus nu este prioritatea zero pentru a baga acolo 1 mld de euro, cata vreme dupa Brasov spre Sighisoara se merge asa prost, intr-o zona unde 160 km/h ar fi perfect posibil.

Sa distingem asadar intre simple lucrari de intretinere, care la noi nu se fac din nesimtire si inconstienta (1), o modernizare realista cu costuri rezonabile, de 100 - 200 mil euro maxim (2) si de o schimbare totala a traseului care ar implica costuri cu totul disproportionate (3), in conditiile in care reteaua, in ansamblul ei, e in starea pe care o cunoastem si sute sau chiar mii de km au nevoie sa stranga cineva suruburile, sa mai schimbe un macaz, un cupon de sina, o traversa etc.

TibiV

Stai liniştit, nu te contrazice nimeni.
Discuţia e veche (caută muuuuulte pagini în urmă) si cam toţi susținem (2)....
În general însă e bine să citeşti muuuuulte pagini în urmă pe un subiect, ca să ştii ce s-a mai discutat si cum....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alinuttt

Nu stiu daca e o noutate pentru voi, dar in gara Arad deja s-a ras asfaltul de pe peroane...

horatiu.cosma

Quote from: alinuttt on July 26, 2015, 03:51:15 PM
Nu stiu daca e o noutate pentru voi, dar in gara Arad deja s-a ras asfaltul de pe peroane...

Normal ca s-a ras, baltea apa pe peroane dupa ploaie.

IC581

Din câte știu, capitolul din MPGT la care fac referire Cristi5 și Xenos este nou în document și a făcut subiectul unor lungi negocieri între experții MT și cei ai CE. Negocierea a vizat o derogare de la standardele TSI și Regulamentele CE pentru sectoarele dificile de cale ferată care urmează să fie modernizate, pentru doi parametrii: viteză și declivitate. Încărcarea pe osie, lungimea trenului și alți parametrii tehnici impuși prin TSI rămân neafectați. Raționamentul acestui demers este unul cât se poate de simplu și o sa folosesc exemplul Predeal - Brașov:
- varianta 1 (respectarea TSI - viteză 160 km/h, declivitate 12.5‰): tunel în lungime de 22 km, cost estimat cf. SF 1000 mil.Euro
- varianta 2 (derogare de la TSI - viteze 120/85 km/h, declivitate de 20‰): tunel în lungime de 5 km, cost estimat cf. Studiu de alternativa 400 mil.Euro. Diferența dintre cele două variante este de vreo 10 minute și vreo 600 mil. Euro. Cred că România nu își permite încă traversări montane bazale, care să îndeplinească sută la sută regulamentele CE. Prin acel capitol România practic a obținut o derogare de la standarde, care se poate aplica doar în urma studiilor de fezabilitate și a analizei cost-beneficiu care va identifica alternativa cea mai sustenabilă economic.

Quote from: Xenos on July 25, 2015, 12:44:47 PM
Pe bune ca la CFR si MT nu gandeste (mai) nimeni...
Cred că (încă) mai sunt persoane care gândesc în CFR și MT :)

Xenos


Sa speram ca sunt...mie chiar si tunelul de 5 km mi se pare usor inutil, dar in fine, daca CE insista si da banii, fie si asa...
Mai important e ca Brasov - Sighisoara sa fie atacat integral, ca tronsoanele terminate (Bucuresti - Campina - Predeal) sa fie intretinute ca lumea, ca ceea ce e in lucru acum sa se termine etc. etc. ...

cristi5

Am citit post-urile de la inceputul topicului ca sa-mi fac o idee despre ritmul lucrarilor, etc. Munca forumistilor e de toata lauda!
Pentru ca topicul dateaza doar din 2012 si se refera in cea mai mare parte la Sighisoara-Curtici, ma intreb daca exista topicuri sau forumuri care discuta(u) lucrarile de reabilitare CF Bucuresti-Predeal sau Bucuresti-Constanta?