Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alecu26

De multe ori lucrul în câmpul liber...mai simplu și mai rapid decât o reabilitare.  Așa ca un Brașov Sighișoara poate sa fie în fapt mult mai simplu. Tragedia e în fapt ca turci când vom termina Curtici constanta vor fi trecut peste 25 de ani de când sa început primul tronson. Deci va fi deja obsolete. OMFG 25 de ani......
Drumurile noastre POATE;

frunzaverde

Quote from: TibiV on May 25, 2015, 09:25:45 PM
1. Nu înţeleg cum poate fi stadiul la 62-73 la sută, când sunt kilometri întregi la care nici măcar nu s-au apucat?  Doar din poduri si tunele

Catenara, de exemplu, e o chestie relativ rapida, se pot face km intregi intr-o saptamana. Si montatul stalpilor e extrem de ieftin - la un proiect de electrificare, costul principal e format din statiile de transformare si din lucrarile necesare pentru aducerea podurilor si tunelelor la gabarit de electrificare.

Quote from: TibiV on May 25, 2015, 09:25:45 PM
2. Dacă merge aşa greu acest tronson, care este plan ca în palmă, atunci cât va dura reabilitarea pe Sighișoara-Braşov,? Acolo linia e tot timpul cocoțată pe coaste de munte si margini de râpe...
Că la Predeal-Braşov mi se face pielea de găină...

By the way, dacă tin bine minte, in MPGT era trecută si reabilitarea Teius-Cluj. Acolo fix aceeaşi problema de la Cluj la Câmpia Turzii. Tot pe dealuri, în serpentine feroviare...
Probabil reabilitarea va dura mulţi ani. Si nu pot să nu mă întreb:  cum naibii au construit ăia acea cale ferată de la zero ?!...  Am mai spus asta, dar trebuie să repet. Când eram copil si se puseseră în circulație primele trenuri rapid (sfarşitul anilor '70 cred...) făceam mai puţin de 8 ore de la Dej la Buresti. Acum am făcut 11.35...

Din nefericire, lucrarile astea, de reabilitare sunt mai complexe decat o constructie noua de la 0. Cuvantul reabilitare e gresit - ce se face pe CIV in Romania este reconstructie sub trafic.

Lucrarile sunt de un volum similar unei constructii de cale ferata complet noua (poduri noi, tunele noi, podete noi, portiuni lungi de traseu nou, terasament eliberat complet pe portiunile vechi pastrate si reconstruit de la nivel de sol natural), statii de transformare noi, centralizari noi, semnalizari noi. Practic, nu ramane NIMIC din linia veche.

Chestia e ca toata treaba asta se face sub trafic, si cu toate limitarile impuse de CFR, traficul e in continuare destul de greu. Asta implica o chestie simpla - atat frontul de lucru e extrem de limitat (la 2 m de lucrarea ta grea este o linie activa ferata de care n-ai voie sa te atingi), cat si timpul de lucru (cand trece un tren, linia activa trebuie verificata sa nu existe blocaje, apoi munca trebuie sa se opreasca complet; de asta toti muncitorii arata ca "dorei" filmati din tren, cand trece trenul n-au voie sa faca nimic; apoi rearanjat frontul de lucru si reinceputa treaba). Faci asta de cateva zeci de ori pe zi, si iti mananca multe ore din planificare.

Prin urmare, "reabilitarile tip UE" costa mult mai mult, si se fac in conditii mult mai lente ca o linie noua; e de asteptat - vorbim, in practica, de constructia unei linii noi, cu constrangeri tehnice mult mai stricte decat cele de la constructia unei linii noi.

Eu nu sunt adeptul uneii linii noi Brasov - Predeal. Cred ca acolo este minimul de castig de timp pe reteaua noastra ferata. 15-20 minute castigate cu 2-3 miliarde de euro, fata de 5-7 minute cu 50-100 milioane de EUR pe acelasi traseu? Si 2-3% capacitate sporita la marfa? Chiar are rost? Banii aia s-ar putea baga in reabilitari ale altor magistrale si sub-magistrale, care sa ofere viteze rezonabile pe alte trasee, si sa ofere 20-30% in plus capacitate la marfa (Valea Jiului, de exemplu).

La Balota inteleg, unde chiar sunt probleme si e o gatuire imensa de trafic; dar Brasov - Predeal? Doar ca sa mearga trenurile cu 160 prin munti, cand pe oriunde altundeva se taraie cu 30-50?

Prefer sa treaca muntii cu 60-70 km/h pe cei 20 km grei, si sa mearga prin campie cu 120-140 in loc de 160, dar pe toate liniile sa fie asa, decat sa avem o singura linie de 160, si restul de 50... Adica Elvetia, nu struto-camila din Romania si Bulgaria, unde lucrarile dureaza ani in sir doar pentru a avea hartia birocratica cu "90% cu 160"...

Ca sa nu mai vorbesc de cum s-a ajuns ca Romania sa fie experiment de interoperabilitate intre vendori de ERTMS nivel 2... Nu ca Romania ar fi avut nevoie de ERTMS nivel 2, dar ma rog, UE n-are pe ce arunca bani...

Quote from: TibiV on May 25, 2015, 09:25:45 PM
Este adevărat, pe tronsoane lungi, gen Razboieni-Sighisoara sau Rupea-Braşov, trenurile fugeau atunci cu 120... (Sper că n-am încurcat gările... :) )

Le-ai incurcat un pic da' nu-i nimic:

Sighisoara - Rupea era cu 100-120 si Feldioara - Brasov cu 120. Intre Rupea si Feldioara, intre Racos si Augustin, intotdeauna a fost limitare destul de severa din cauze de relief (curbe)...

Quote from: adiarc on May 25, 2015, 09:46:26 PM
cat despre a face peste 11 ore cu trenul la 550 de km ...este incredibil...nu exista cuvinte in limba romana ca sa descriu asa ceva
eu am facut o distanta asemanatoare ( e adevarat intre Berlin si Munchen , cam  500 de km ) , in sub 3 ore...

Berlin - Muenchen se face in 6h pentru 550 km.

Daca in loc de aruncat tona de bani pe tunele noi, poduri noi, trasee noi, se faceau RK-uri pentru 120-140 unde se putea, 160 unde era ieftin, corecturi de traseu acolo unde costurile erau mai mici ca beneficiile, pe banii arsi pana acum degeaba am fi avut cam toate magistralele undeva la viteze asemanatoare. Poate un pic mai mici, dar asemanatoare.

Cluj - Bucuresti ar fi fost 6h; Bucuresti - Timisoara ar fi fost 7h. Iasi - Bucuresti si Suceava - Bucuresti sub 5. Dar, politica dezastru UE din RO+BG legata de "reabilitari" (care si in RO si in BG dureaza secole, si nu produce rezultate) e, in clipa asta, un dezastru.

Banii aruncati pe CIV pana acum (si, cu mici exceptii, au fost aruncati in vant) ar fi fost mai mult decat suficienti pentru a aduce toata reteaua la nivelul din 1995 si face imbunatatirile punctuale pentru a creste vitezele comerciale cu 10-15 km/h fata de 1995 pe toate magistralele. Ceea ce ne-ar fi facut competitivi cu restul retelei conventionale ale Europei.

In schimb, la cererea UE, noi bagam bani la 90% nivel HSR (nu din cauze de frauda; doar din cauze obiective determinate de reconstructia totala) pentru a castiga 5 km/h viteza comerciala pe linii conventionale... Idiotenie fara margini...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

istvan78

Quote from: TibiV on May 25, 2015, 09:25:45 PM
Si nu pot să nu mă întreb:  cum naibii au construit ăia acea cale ferată de la zero ?!...

Excelenta (ca intotdeauna) expunerea tehinca a lui frunzaverde.

As mai adauga si latura administrativa. Cand s-au construit aceste linii prima data problemele: atribuirii lucrarilor, a autorizatiior de constructie, a exproprierilor, a gestionarii bugetelor erau infinit mai simple.
Se lua decizia la nivelul guvernului ca linia trebuie construita, se dadea ordin antreprizelor de proiectare si constructie din teritoriu sa se puna pe treaba si se alocau tot de la centru toate resursele (muncitori, utilaje, materiale, combustibili).  Toate deciziile se validau cu o semnatura de la "centru" si era suficient. Se impuneau modificari la proiect? Se puteau aproba intr-o dupamasa. Se impunea suplimentarea bugetului, resurse suplimentare? Se dadea ordin si intr-o saptamana erau pe santier.

Pana sa ne apuce nostalgia, totusi, sa ne amintim ca aceste santiere marete inghiteau tot produsul economic al natiunii si au ajuns sa tina poporul in saracie lucie - adica opusul scopului pentru care au fost intreprinse. Pentru multe nu vom sti niciodata care au fost costurile reale sau daca valoarea economica adaugata a amortizat vreodata investitia.

adiarc

multumesc de explicatii
totusi eu am facut Berlin -Munchen in 3 ore..suta la suta
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alecu26

actualizare Google in zona Vintu. Se vede traseul nou al caii ferate pe langa Vintu de jos.
Drumurile noastre POATE;

yetiman

Quote from: adiarc on May 26, 2015, 01:22:57 PM
multumesc de explicatii
totusi eu am facut Berlin -Munchen in 3 ore..suta la suta

Nu vreau sa te contrazic eu, dar te contrazice DB: (si e vorba de ICE - trenul de mare viteza german).  :D
10:41AM
Berlin Hbf (Tief)
5:14PM
Muenchen HBF
6hr33min
Inter City Express Inter City Express 15
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adiarc

Nu are rost sa o lungim inutil
Am oprit in f putine stații si între ele trenul a mers constant cu 250 km/ora...era afișaj in compartiment ..distanța e de aprox 560 km
Nu ma interesează ce scrie pe site-ul lor.....am făcut distanța in sub 3 ore
E ultimul post pe acest subiect
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

frunzaverde

Quote from: adiarc on May 26, 2015, 09:40:03 PM
Am oprit in f putine stații si între ele trenul a mers constant cu 250 km/ora...era afișaj in compartiment ..distanța e de aprox 560 km

Daca si numai daca ai o masina a timpului. Candva anul viitor vei putea circula aproximativ constant intre Berlin si Muenchen cu 200 km/h sau mai mult.

Pana atunci, astea sunt vitezele maxime:

- Berlin - Leipzig : 200 km/h, cu segmente de 160 si 2 bucati de 140.
- Leipzig - Saalfeld : 160 km/h
- Saalfeld - Hochstadt : 120 km/h, dar mare parte e cu 100
- Hochstadt - Nuremberg : 160 km/h
- Nuremberg -  Ingolstadt : 300 km/h
- Ingolstadt - Muenchen : 160 - 200 km/h

In total 5h57 cu cel mai rapid tren, 6h10 media cu ICE. Nu s-a facut distanta mai rapid de-atat vreodata. Nu se poate.

Dupa ce noua linie Nuremberg - Erfurt - Leipzig va fi data in folosinta (sfarsitul lui 2016), trenurile vor face 3h55 - 4h05. Dar in nici un caz sub 3h.

Quote from: adiarc on May 26, 2015, 09:40:03 PM
Nu ma interesează ce scrie pe site-ul lor.....am făcut distanța in sub 3 ore

Nu conteaza daca te intereseaza sau nu. Este site-ul operatorului caii ferate pe care spui ca ai mers in 3h; ei, cei care opereaza trenuri si vand bilete, spun ca nu fac distanta in 3h, nu au facut distanta in 3h, nu au cum sa faca distanta in 3h. Deci si prin urmare, nici tu nu ai mers intre Muenchen si Berlin cu trenul in 3h.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

vancouver

Quote from: adiarc on May 26, 2015, 09:40:03 PM
Nu are rost sa o lungim inutil
Am oprit in f putine stații si între ele trenul a mers constant cu 250 km/ora...era afișaj in compartiment ..distanța e de aprox 560 km
Nu ma interesează ce scrie pe site-ul lor.....am făcut distanța in sub 3 ore
E ultimul post pe acest subiect

Confunzi fie cu Berlin - Frankfurt (tot ca. 550 km pe sosea, pe CF posibil ceva mai mult), care se face insa in 4:10 cu ICE.

Fie cu Frankfurt - München, care acum se face in 3:35, dar imediat dupa inaugurarea liniei Nürnberg - Ingolstadt se facea in 3:15. Numai ca de la Frankfurt al München sunt doar 400 km, adica o medie comerciala actuala de 111,7 km/h cu trenul de "mare viteza". Respectiv atunci cand se ajungea in 3:15 media comerciala era de 123 km/h.

Ceea ce spui tu, 560 km in sub 3 ore ar insemna o medie comerciala de 186 km/h, care se obtine numai strict pe sectoarele de mare viteza, de ex. Frankfurt - Köln Deutz (cum ar fi la noi cu trecere prin Bucuresti Baneasa, nu prin Bucuresti Nord), 1:04, ca 200 km = 190 km/h. Trenurile care trec prin gara centrala din Köln fac 1:20 - 1:30.

Oricum comparatia este aiurea. Aceste trenuri ICE / TGV sunt alta lume. In Germania exista insa si trenurile IC conventionale. Care fac intre Frankfurt si Köln 2:20 - 2:40. Adica sub 100 km/h medie comerciala. Nu mai vorbesc de compararea trenului de mare viteza din Germania cu un anumit tren conventional din Romania care face 3 ore pe o anumita zona datorita unor lucrari importante de reabilitare. La fel cum presa relata in 2007-2009 ca se fac 5 ore de la Bucuresti la Constanta...

In jur de 100 km/h medie comerciala la trenurile IC trebuie sa fie si telul nostru pentru liniile conventionale. TOATE magistralele desigur. Deocamdata atingem performata aceasta pe Bucuresti - Constanta, deci se poate. Dupa finalizarea Brasov-Sighisoara-Simeria-Arad putem spera la aceasta medie intre Bucuresti si Arad, adica in jur de 6:30 - 7:00 ore pe 640 km.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

alecu26

Când se va termina Sighișoara Brașov unele loturi din sighisoara-vintu vor avea deja 10 ani de folosire și zeci de restricții. Dacă nu vor baga după aia europenii bani cumva în întreținere curente și reparații curente...Va fi dezastru.
Drumurile noastre POATE;

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

TibiV

Ai dreptate, foarte urat... :(
Stirea Mediafax spunea ca restrictiile vor fi pana joi, adica pana maine.
Dar parca nu imi sa cred ca pot remedia atat de repede, sinele sunt strambate rau, deci zona aia este este complet distrusa...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adiarc

Aceasta este postarea mea din Septembrie 2014....
Poate lămurește Vancouver

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=69.675

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

ciprebbe

Quotetotusi eu am facut Berlin -Munchen in 3 ore..suta la suta

In poza e ICE de Bremen
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe