Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

alexV

si zi-ne bula, ce s-a intamplat? sa vedeti, mergeam normal cand drumul a virat brusc la stanga


alta







vancouver

Quote from: alexV on April 10, 2015, 01:03:20 AM
si zi-ne bula, ce s-a intamplat? sa vedeti, mergeam normal cand drumul a virat brusc la stanga



in poza de mai sus se vede NOUL TERASAMENT care merge drept inainte (urmand sa treaca prin dealul din fata cu un tunel nou), iar de la stânga vine vechea cale ferata (inca in exploatare), care ocolea dealul si nu permitea viteza de 160 km/h.

Cam asa vad eu lucrurile:


Si o schita facuta de altcineva, nu mai stiu cine:
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

frunzaverde

Quote from: alexV on April 10, 2015, 01:03:20 AM


Asta chiar e de WTF. Chiar daca e cu iluzie optica adaugata si se poate merge cu 160 km/h, chiar sa te zgarcesti in asemenea hal la coridorul de exporprieri incat sa ajungi la serparaia aia? Probabil nu va fi restrictie de viteza. La inceput. Si acolo vorbim de rezultatul final - linia e noua, catenara e noua, stalpii sunt noi, asa ramane.

Nu e halta acolo sa zici ca vine vreun peron nu stiu cum, nu e nimic dubios. Daca tot refacem de la zero (ca RK-urile UE asta sunt, reconstructii totale, de la 0), macar daca tot nu costa mai scump, ar putea folosi cea mai buna solutie. Si aia nu are cum sa fie.

Quote from: alexV on April 10, 2015, 01:03:20 AM


Se construieste un podet nou (pare-se o chestie cu o singura caseta pentru ambele linii), si se circula pe o solutie temporara, formata dintr-o bucata din podetul vechi si niste palplanse, puse in asa fel incat sa nu incomodeze lucrarile la podetul nou. Se vede ca e foarte temporar, stalpii de catenara in zona podetului sunt vechi (beton), in rest noi (otel).

Solutie de santier, nu stiu ce puteau face mai bine in conditiile astea. Cat e restrictia, 5, 10 km/h?



Mie nu-mi vine sa cred ca pe-aici se circula. Pare ca terasamentul nou nici macar n-a fost burat... La fel, cat e restrictia?



Efectul unui cutremur asupra liniilor cu sine sudate. Fiind langa un podet, unde sina se prinde de structura si nu are cum vibra mai departe, se foarfeca. Google spune ca poza e din NZ, dar mai sunt si din alte parti.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alinuttt

Stati calmi, asa a fost si pe Campina-Predeal, stiu doreli ce sa faca...Ma rog..Acolo au uitat de 1 portiune care a ramas asa..

montaniardul

Am circulat cu trenul pe ruta Brasov - Sighisoara si am ramas placut surprins de viteza cu care s-a  pe acest segment in ciuda faptului ca 

frunzaverde

Quote from: montaniardul on April 14, 2015, 08:28:09 PM
Am circulat cu trenul pe ruta Brasov - Sighisoara si am ramas placut surprins de viteza cu care s-a  pe acest segment in ciuda faptului ca

Lipsesc unele cuvinte, dar presupun ca spui ca esti surprins de viteza cu care se circula pe Brasov - Sighisioara in ciuda faptului ca e in rebilitare.
Ei bine:

1. Linia nu e in reabilitare (e prinsa pentru 2014-2020) si
2. Se circula extrem de prost comparat cu cum se circula in anii '90, probabil e cea mai mare degradare de pe toata reteaua; de la 1h39 s-a ajuns la 2h29...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

montaniardul

Am calatorit recent pe ruta Bucuresti - Sighisoara si am avut placuta surpriza sa constat ca trenul a mers foarte repede de la Brasov la Sighisoara desi portiunea nu este reabilitata. :)

alinuttt

De la Brasov la Sighiosoara se circula binisor, intradevar, baiul mai mare e de la Brasov la Predeal.

frunzaverde

Quote from: alinuttt on April 16, 2015, 06:35:16 PM
De la Brasov la Sighiosoara se circula binisor, intradevar, baiul mai mare e de la Brasov la Predeal.

Cum naiba e binisor o viteza medie comerciala de 51 km/h pentru 120 km fara opriri comerciale? Cand acum 15 ani trenul facea aceiasi distanta intr-o ora si 39 de minute cu o viteza comerciala de 79 km/h? Se circula execrabil.

De, pe Brasov - Predeal se circula lent, dar, problema principala acolo este geometria; nici cu linii si terasamanete noi nu s-ar putea castiga mai mult de 5-7 minute pe traseul actual. Pe Brasov - Sighisoara, unde terasamentul e de vina (si 50 de km/h medie se numeste "melc" sau "taraiala") se poate ajunge la medii comerciale de 85-90 cu un simplu RK pe traseul existent.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

florin74

Quote from: florin74 on March 27, 2015, 08:28:14 PM
^Ha, buna gluma. 28.04? Tura trecuta au amanat-o de 6 ori cel putin. Mare minune daca in iunie o sa se depuna ofertele. Depinde cat de mult au modificat documentatia, oricum au avut vreo 4-5 luni sa faca corecturile necesare. Stai sa vedem contestatii la CNSC pe documentatie. Nu stiu de ce naiba nu externalizeaza serviciul de realizare a documentatiei de achizitie.

Au amanat termenul de depunere pentru Simeria-Km 614, 19.05 urmatorul termen. Cred ca am fost optimist cu iunie.

florin74

Quote from: florin74 on March 12, 2015, 08:11:05 PM
Datele la 28.02.2015.
FCC-ALPINE-AZVI  (lot 1  : Sighisoara-Atel) :-59%
FCC-ALPINE-AZVI-STRACO  (lot 2 : Atel-Micasasa) : - 59%
AKTOR-ARCADA  (lot 3 Micasasa- Coslariu): - 71,73%
PIZZAROTI (lot 4 :  Coslariu -Vintu de Jos ) : - 44,87%
SWIETELSKY-STRABAG-ALSTOM (Vintu de Jos-Simeria) : 3,7%
Alstom -Swietelsky  (Km 614 - Arad - Curtici frontiera ) 85,3%
Reabilitare poduri Dunare : ARCADA 5%
Modernizare gara Tg Mures : CONFER&ARCADA : 23,85%
Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 0%

Datele la 31.03.2015.
FCC-ALPINE-AZVI  (lot 1  : Sighisoara-Atel) :-61%
FCC-ALPINE-AZVI-STRACO  (lot 2 : Atel-Micasasa) : - 61%
AKTOR-ARCADA  (lot 3 Micasasa- Coslariu): - 72,89%
PIZZAROTI (lot 4 :  Coslariu -Vintu de Jos ) : - 46,26%
SWIETELSKY-STRABAG-ALSTOM (Vintu de Jos-Simeria) : 4,3%
Alstom -Swietelsky  (Km 614 - Arad - Curtici frontiera ) 88%
Reabilitare poduri Dunare : ARCADA 5%
Modernizare gara Tg Mures : CONFER&ARCADA : 27,57%
Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 0%

Oare ce fac cu semnalizarea? Dupa ce a durat 3 ani sa semneze contractul, a trecut aproape un an de când s-a semnat si tot la 0% sunt? Alecu, stii ceva?

athosga

Quote from: florin74 on April 17, 2015, 02:06:35 PM
Oare ce fac cu semnalizarea? Dupa ce a durat 3 ani sa semneze contractul, a trecut aproape un an de când s-a semnat si tot la 0% sunt? Alecu, stii ceva?

Pentru mine marea intrebare devine aceasta: cu ce viteza se va putea circula pana ce vor termina cu semnalizarea asta? Pentru ca, ma gandesc, momentan practic nu exista semnalizare pe tronsoanele in reabilitare, deci chiar daca s-ar termina reabilitarea sinelor, tot vor impune restrictii severe de viteza, nu? Sau au pastrat cumva sistemul vechi, care va functiona pana la inaugurarea celui nou?

florin74

S-a semnat si contractul " Lucrări de proiectare şi execuţie aferente obiectivului: Sistem de Detectare a Cutiilor de Osii Supraîncălzite şi a Frânelor Strânse LOT 1" asocierea celpex  (Alstom Transport - Pas 97 Impex ). Sistemul va fi montat în apropierea a staţiilor Saligny, Bărăganu, Dragoş Vodă, Brăneşti, Crivina, Valea Largă, Băile Sărata Monteoru, Coteşti, Sascut, Secuieni Roman, Târgu Frumos, Vinga, Jabar, Teregova, Drobeta Turnu Severin Est, Răcari, Movila, Murgeanca, Vadu Lat, Măldăieni şi Grozăveşti.

http://www.zf.ro/auto/cfr-sa-a-semnat-un-contract-de-55-milioane-lei-pentru-lucrari-feroviare-14126168


frunzaverde

Quote from: athosga on April 17, 2015, 02:19:26 PM
Pentru mine marea intrebare devine aceasta: cu ce viteza se va putea circula pana ce vor termina cu semnalizarea asta? Pentru ca, ma gandesc, momentan practic nu exista semnalizare pe tronsoanele in reabilitare, deci chiar daca s-ar termina reabilitarea sinelor, tot vor impune restrictii severe de viteza, nu? Sau au pastrat cumva sistemul vechi, care va functiona pana la inaugurarea celui nou?

Contractele astea sunt pentru ERTMS nivel 2. Dupa reabilitare ar trebui sa avem doua sisteme paralele de semnalizare (functioneaza integrat, asa e gandit ERTMS-ul), sistemul vechi (BLA cu INDUSI*) si sistemul nou (ERTMS-2). Nu stiu daca sistemul vechi este instalat de constructorii liniei (impresia mea e ca da, in poze exista semnale BLA instalate pe zone complet reabilitate), de constructorii semnalizarii sau de CFR SA. Pe BLA + Indusi se poate circula in mod normal la 120 - 140 km/h. Pe Bucuresti - Constanta se circula cu 160 km/h, cu anumite precautii suplimentare de siguranta.

Oricum, CFR-ul nu are decat 6 bucati locomotive dotate cu ERTMS-2, asa ca lipsa acestui sistem nu va afecta, pe termen scurt, circulatia in vreun fel. Ceilalti operatori, au, de toti, vreo 5 bucati echipate complet...

Se poate circula si fara nici un fel de semnalizare, in baza ordinelor de circulatie, inmanate din statie in statie. Atat capacitatea cat si viteza vor fi reduse substantial daca nu exista semnalizare; s-a intamplat asta pe Bucuresti - Constanta cand s-au furat semnalele; s-a circulat mai bine de un deceniu asa pe Valea Jiului (dupa reparatii dispareau cabluri, semnale, inclusiv stalpii in cateva ore).

BLA = Bloc de Linie Automata, sistemul de semnalizare folosit de CFR; cea mai noua revizie a BLA se numeste TMV (Trepte Multiple de Viteza). INDUSI = Induktive Sicherung (siguranta inductiva), sistemul de siguranta (auto-stop la depasirea semnalului) clasic folosit de CFR (si de DB, printre altii).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

athosga

Mersi mult pt. raspunsul in detaliu. :) Atunci sper ca imediat ce un tronson va fi terminat pe ambele linii, se va circula iarasi cat se poate de normal, macar cu 80-100. Sper. :)