News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.


alin_simeriaveche

 Am fost azi de la Simeria Veche la Alba Iulia cu trenul dar din păcate nu am avut un aparat foto sa fac poze. Ce am rămas uimit si defapt constat că am crezut eronat. Îmbinările șinelor de tren nu se toarnă, așa cum s-a făcut la calea ferată peste Dunăre la podul Calafat Vidin?

alecu26

Drumurile noastre POATE;

Wadan

Sigur la sudura alumino-termica se referea Alin, creuzetul care se utilizeaza la sudura arata ca un recipient de turnat :) De fapt sudura aceasta nu se prea recomanda la sudarea sinelor deoarece are o rezistenta de doar 70% din rezistenta materialului de baza al sinei si atunci se sudeaza utilizand sudura prin contact electric si presiune.
Masina de sudura prin contact electric si presiune arata cam asa:


alin_simeriaveche

baieti, scuzati-ma, nu ma pricep. Ma bucur ca am clarificat dar intrebarea mea e, de ce nu fac treaba completa, daca tot se fac investitii?

alecu26

Drumurile noastre POATE;

alin_simeriaveche

adica de ce nu se sudeaza sinele dupa cum spunea wandan, prin contact electricmsi presiune. Dupa cum am vazut, loturile dintre Orastie si Alba Iulia,imbinarile dintre sine este de tip clasic

alecu26

adica clasica cu joante...care produc acel sunt clasic de tren (si de fapt sinele au un mic rost intre ele) sau ca sudura este aluminotermica?
Drumurile noastre POATE;

Wadan

Am inteles ce vrea sa spuna Alin, ca se face cale cu joante si ca nu se sudeaza sinele intre ele, iar o explicatie este ca pentru a face cale fara joante (adica sudata) trebuie sa se scurga un anumit trafic pe linie pentru a se stabiliza prisma de piatra sparta, altfel din cauza temperaturii si a vibratiior produse de circulatia trenurilor exista pericolul de serpuire a caii.

alecu26

Fara sa fiu specialist pe suprastructura cf si linie sudata....ma gandeam si eu ca in primele faze trebuie sa fie un fel de premontaj....pana se stabilizeaza anumite chestii. La sina sudata nu prea e loc de joaca si tensiunile dezvoltate sunt enorme.
Drumurile noastre POATE;

Wadan

Corect :) La CFR exista un tren special care facea acest lucru in timp de vreo saptamana (daca imi aduc bine aminte), ma gandesc ca si constructorii au astfel de utilaje mai ales ca pentru a respecta cerinta de 160 km/h ar trebui sa se faca o cale sudata.

alin_simeriaveche

#566
aha, deci sa inteleg, ca si pe aceste loturi calea ferata va fi sudata. daca va fi asa e bine. am ramas dezamagit cand am vazut saptamana trecuta acele clasice imbinari ale sinelor

alecu26

in lume se face deja de muuuulta vreme.

La noi primele tronsoane sudate sunt din anii 2000 pe Buc-Ploiesti. Stiu ca atunci cand mergeam la Bucuresti era o diferenta sesizabila cand intrai pe noua linie. Atat ca si zgomot cat si ca si confort.

Cand mai mergi prin zona sa faci poze...deja au inceput incet incet lucrarile si la Simeria-Vintu.
Drumurile noastre POATE;

Wadan

Te contrazi un pic alecu cu privire la primele tronsoane sudate, dar doar ca fapt istoric :)

Primul tronson sudat a fost realizat prin 1940 la o linie de tramvai din Timisoara, iar instalatia moderna de sudat sine prin contact electric si presiune provine dintr-o instalatie de sudat inventata de un profesor roman si care a fost utilizata la realizarea acelei linii sudate de tramvai. Instalatia era denumita Taurus.

alecu26

deja contestatiile curg garla pe noile tronsoane scoase la licitatie. Si sunt probleme serioase.

deja s-a amanat o saptamana...dar mie ca se va amana mult mai mult...sau chiar din nou anulata.
Drumurile noastre POATE;