Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wadan

In Romania nu se produc sine de cale ferata, in schimb se produc aparate de cale la Buzau si traverse.

alecu26

si nu prea s-au produs. Parca daduse cineva mai multe informatii istorice odata...dar poate mai bine se pune o intrebare pe forumurile ultraspecialiate.

Acum stiu sigur nu se produce si nu se va produce pe termen scurt nimic in Romania. Care e pacat...cand vorbim de exemplu doar pentru aceste reabilitari de mii de km de sina....plus cea ce ar trebui sa se consume ca mentenanta curenta.

din nou...pierdem in fata unor concurenti din liga noastra...gen Cehia, Polonia, Slovenia, Slovacia...

La fel ca la autostrazi unde nici bitum si nici parapeti metalici nu mai producem.

Straegia Poloniei aici a fost superba. Inainte si la inceputul acestor 10 ani de cand se cosntruieste in super viteza si CF si autostrazi au incurajat enorm industria locala de profil...si acum fac si export.
Drumurile noastre POATE;

flanker1

Poate nu e tarziu inca. Parapeti nu cred ca e asa de greu sa te apuci sa produci.

nenea_hartia

La parapet se cumpără doar din Italia. Tare păcat.

frunzaverde

Quote from: alecu26 on May 13, 2014, 04:39:19 PM
si nu prea s-au produs. Parca daduse cineva mai multe informatii istorice odata...dar poate mai bine se pune o intrebare pe forumurile ultraspecialiate.

Nu s-au produs niciodata la nivel industrial sine de cale ferata profile standard (UIC 60, UIC 54 etc.). Au existat cateva incercari, intai la Resita, apoi la Otelu Rosu, si ultima oara la Calarasi. La Resita si la Otelu Rosu nu existau nici echipamentele necesare pentru asa ceva, nici calitatea otelului nu era cea necesara fabricarii. Ce s-a realizat au fost cupoane scurte profile ultra-usoare pentru linii inguste si sine de tramvai (inclusiv sinele de tramvai inglobate in dale de beton cunoscute sub numele de dale OR - care au fost atat de proaste incat au rezistat 5-10 ani in total). S-au facut si niste sine industriale pentru macarale si linii industriale.

S-a incercat constructia unui laminor specializat la Calarasi, la Siderca. Ceausescu blocase importurile de aproape orice (n-avea bani cu care sa le plateasca, Romania era in faliment), asa ca CFR era disperata ca n-avea sine de cale ferata (care se importa fie din URSS, de la Azovstal, fie din Cehoslovacia, fie din Austria de la Voest).

Respectivul laminor a fost vazut ca "giuvaierul" combinatului - si desi nu fusese finalizat in 1990, s-au bagat o gramada de bani si de efort si dupa pentru a-l face sa mearga. Au reusit sa-l porneasca in 1995-1996 - si au si livrat sina la CFR. Da' investitia fusese facuta in stilul ceausist-80-ist, cu iconomie multa. Sina rezultata, de buna ce era, CFR a trimis-o inapoi la Siderca (nu respecta nici profilul, nici reteta, nici nimic, am inteles ca au ramas socati ca sina noua era mai proasta decat sina extrem de uzata recuperata de la RK-ul de pe Predeal-Brasov ce avea loc in aceiasi perioada). Si CFR-ul isi punea o gramada de sperante in respectiva sina (stiu ca acum cativa ani mai zaceau cupoane prin diverse districte de linii).

Asa ca laminorul a fost oprit si pus la pastrare in asteptarea unor cumparatori. Cand Siderca a fost vanduta la Beltrame, astia au preluat si otelaria si laminorul. Doar ca otelaria au vandut-o la Tenaris - Tenaris a decis ca n-are ce face cu laminorul nefunctional - care practic trebuia reconstruit. Din cate stiu Beltrame a repus (pana la urma) in functiune laminorul, dupa o retehnologizare, in 2007-9, dar nu mai produce sine de cale ferata, ci profile obisnuite.

Quote from: alecu26 on May 13, 2014, 04:39:19 PM
Acum stiu sigur nu se produce si nu se va produce pe termen scurt nimic in Romania. Care e pacat...cand vorbim de exemplu doar pentru aceste reabilitari de mii de km de sina....plus cea ce ar trebui sa se consume ca mentenanta curenta.

Problema e ca iti trebuie un laminor specializat pentru sina. Plus ca respectivul laminor produce doar un numar de profile (exista o gramada de profile standardizate folosite de diverse administratii CF pentru diverse utilizari - cateva sute de standardizari diferite, in functie de greutatea sinei etc. etc.). Piata e deja supra-saturata de o groaza de producatori masivi care pot produce mult mai ieftin, avand resurse si de fier si de cocs in apropierea otelariilor. Exista supra-productie de otel de destui ani, marjele de profit sunt de sub 1%. Singura posibilitate sa fii competitiv in otel este sa convingi un mare producator sa investeasca in capacitati suplimentare, ceea ce in momentul asta nu e cazul.

Romania ar cosuma in cel mai bun caz cat, 500 km/an sina profil greu? Ma indoiesc ca are ce face cu mai mult - chiar si cu intretinere la calitate maxima si cu RK-uri din fonduri europene. 500 km * 60 kg/m (profil greu UIC) = 30.000 t de otel, 10-15% din capacitatea unui laminor mic...

Quotedin nou...pierdem in fata unor concurenti din liga noastra...gen Cehia, Polonia, Slovenia, Slovacia...

La fel ca la autostrazi unde nici bitum si nici parapeti metalici nu mai producem.

Straegia Poloniei aici a fost superba. Inainte si la inceputul acestor 10 ani de cand se cosntruieste in super viteza si CF si autostrazi au incurajat enorm industria locala de profil...si acum fac si export.

In PL exista Silezia care le ofera minereuri chiar langa centrul industrial. Combinat cu linii dedicate feroviare (construite in anii '70) care transporta ieftin si direct fier din bazinul Krivoi Rog, PL are resursele pentru a-si mentine industria siderurgica mult mai competitiva ca Romania.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alecu26

Da...miam amintit si de palplansele facute in polonia....si de fier betonul tot din polonia sau cehia.
Drumurile noastre POATE;

dr4qul4

importam fier desi avem unele din cele mai mari combinate siderurgice din europa.
Importam si ciment...

e bine ca exportam pamant de umplutura
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

florin74

Acum am venit de la Bucuresti, 5 ore jumatate de chin dar am o veste buna , au inceput excavatiile si la tunelul spre Danes, erau 2 excavatoare pozitionate in gura tunelului. Am o poza pe telefon, dar de la semafor pana la tunel e cam departe si nu se vede foarte clar.

nenea_hartia


dr4qul4

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024


dr4qul4

asa i s-a parut si mie, ca e facut cu un fel de cartita. paote chiar  TBM . cred ca are lungimea necesara ca sa-l faca rentabil.
Dar stiam ca la noi se feresc de cartite. preferam sa radem tot. iar aici nu pare ras nimic.
dar parca totusi e plin cu pamant.......
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alecu26

e NATM. Mult prea scurt pt TBM.

Si tocmai acea sapatura pe jumatate e prima indicatie pentru NATM.

Cut&Cover chiar nu merge ca e pe sub casele de la iesirea din Sighisoara. Cel de al doilea, de la Danes nu, nu e sub ele.
Drumurile noastre POATE;

florin74

Quote from: florin74 on April 10, 2014, 03:31:16 PM
PIZZAROTI - 34,52% (lot 4)
FCC-ALPINE-AZVI - 26,1% (lot 1)
AKTOR 44,16% (lot 3)
FCC-ALPINE-AZVI-STRACO - 26,07% (lot 2)
Km 614 - Curtici - Swietelsky 52,3%

Observatii : Salt spectaculos la Pizzaroti, se vede accelerarea lucrarilor pe loturile 1-2-3. Sa speram ca o sa ii tina tot anul.

Actualizare 30.04.2014

PIZZAROTI - 36,68% (lot 4)
FCC-ALPINE-AZVI - 27,53% (lot 1)
AKTOR 48,1% (lot 3)
FCC-ALPINE-AZVI-STRACO - 28,97% (lot 2)
Km 614 - Curtici - Swietelsky 53,8%