Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5

Pentru amatorii de documentatie de proiect am descoperit ca in "Fisa de date" de pe SEAP a tronsonului Sighisoara-Atel (129786) e specificat la sectiunea A11 "Alte prevederi" adresa web a documentatiei proiectului

http://cfrsa.infofer.ro/images/doclic/

Credeam ca voi gasi acolo celelalte loturi de pe Sighisoara-Coslariu, dar surpriza, la Atel-Micasasa (127953) se spune ca cine participa la licitatie va primi documentatia gratuit prin posta pe DVD (care e numit "suport magnetic" :lol:)

Mi se pare super haios ca pe doua loturi vecine, licitate in aceeasi perioada, procedurile de livrare a documentatiei sunt complet diferite. La 614-Simeria cineva a cerut o clarificare si au publicat doclic pe cu totul alt site, deci a treia varianta... Oare cate sunt? :)

N-am avut rabdare sa caut pt celelalte loturi, care sunt pe DVD si care nu, dar faptul ca nu sunt alte loturi la adresa de mai sus ma face sa cred ca restul sunt pe DVD.

cristi5

Rationamentul variantei de viteza de la vest de Sighisoara.... 65 km/h la iesire din statie, apoi urca la 160. Sigur, tunelul nu are rost pe sensul spre Sighisoara pt ca trebuie incetinit de la 160 la 65... Dar daca tot trece un fir prin tunel, trece si celalat prin acelasi tunel...

Pastrarea vitezei de 65 e data de "linia de tragere existenta", afectata de lucrarile pe firul 1 (nu prea inteleg exact la ce se refera, si de ce niste lucrari temporare duc la o asemenea reducere) . Daca tot se baga atatia bani nu se putea gasi o solutie pt 160 la trecerea prin Sighisoara? Sau se presupune ca toate trenurile de persoane opresc oricum? Rationamente similare am vazut la Radna (unde intr-adevar ar trebui demolat un intreg cartier pt geometrie mai buna), si la Deva parca.






Powered by API/PUM imgur uploader

gymi

La pasajul de la Vintul de Jos se pregătește inaugurarea.Ca de obicei parapeții și bordurile se vor monta după.
Din cauza asta am afirmat că nu se da drumul până după 15 noiembrie.
La noi inaugurarea și terminarea lucrării nu coincid niciodată.

Trimis de pe al meu Redmi 4X folosind Tapatalk


Andi

La Sighisoara toate trenurile de calatori opresc iar cele de marfa schimba personalul de tractiune, oricum nu prea ai unde sa faci o varianta noua de viteza din cauza locuintelor din vecinatatea caii ferate.

Vice33

S-a mai discutat mai demult...nu stiu de ce nu ai retinut: faptul că toate trenurile opresc în Sighișoara.

frunzaverde

Quote from: Vice33 on October 29, 2017, 02:08:50 PM
S-a mai discutat mai demult...nu stiu de ce nu ai retinut: faptul că toate trenurile opresc în Sighișoara.

Din asta rezulta ca investitia in tunelele respective si in "varianta de viteza" pe care nu se va circula cu viteza are o utilitate cel mult limitata... Bani aruncati degeaba, deviza CFR.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

vancouver

Quote from: Vice33 on October 29, 2017, 02:08:50 PM
S-a mai discutat mai demult...nu stiu de ce nu ai retinut: faptul că toate trenurile opresc în Sighișoara.

Toate trenurile ACTUALE opresc in Sighisoara. Iar faptul ca se schimba personalul la marfare INTOTDEAUNA la Sighisoara tine de asemenea de configuratia INVECHITA ACTUALA.

Daca acum se fac 24 de ore de la Brasov la Arad cu marfarul este normal sa se schimbe personalul de 3 ori pe drum. Dar parca vrem sa facem o infrastructura moderna, in care marfarele merg cu 80-100 km/h. De la Brasov, unde se recompun trenurile marfare care trec muntii pe VP, orice punct din vestul Romaniei trebuie sa poata fi atins in 8 ore. Sunt ca. 450-460 km de la Brasov la Curtici (via Sighisoara dupa modernizare), cu o medie comerciala de 70 km/h inseamna sub 7 ore. Iar Brasov - Cluj se poate face in 5 ore. Ca atare majoritatea marfarelor nu au de ce sa opreasca in Sighisoara dupa modernizare. Sau vrem sa pastram obicieiurile strabunilor si dupa ce investim 4-5 miliarde de € intre Brasov si Curtici?

Cat despre trenurile de calatori, in situatia finalizarii magistralei ar fi logic (pentru mine, nu stiu pentru creierul celor din CFR daca este logic) sa existe trenuri care merg in timpul minim intre capitalele regionale, adica trenuri fara oprire la Sighisoara. De ex. trenuri IC Bucuresti-Ploiesti-Brasov-Cluj (doar aceste 4 puncte de oprire). Nu mai vorbesc de 1-2 trenuri internationale cu opriri extrem de putine, gen Bucuresti-Brasov-Deva-Arad-Budapesta-Gyor-Viena, care pot atinge o viteza comerciala apropiata de 115-120 km/h si astfel sa ajunga de la Bucuresti la Viena in 10-11 ore. Dar asta evident numai suprimand orice oprire care aduce putini pasageri si cu intregul coridor la 160 km/h, mai putin acolo unde relieful nu permite.

Bine putem sa ramânem ancorati in evul mediu al cailor ferate, la 20 de opriri intre Bucuresti si Arad, eventual cu schimbari de locomotiva la schimbarea regionalei, cu aberantele frane la iesirea din statii, cu trenuri incapabile sa rebruseze sau sa circule cu spatele. Sigur, toate astea se pot face. Se pune numai intrebarea PENTRU CE DUMNEZEII EI DE TREABA AM INVESTITI SUME ASA DE COLOSALE ? ? ? ?
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

carutasul

Păi trenul trebuie să oprească şi la Midil ( Mizil). Bibliografie: Caragiale :)
Oricum chestia cu locomotiva care nu depăşeşte regionala e amuzantă ( Regiotrans, Softronic şi ceilalţi nu au regionale, deci n-au unde să schimbe locomotiva săracii :) ) Până la urmă, dacă nu devine o alternativă viabilă la avion trenul de călători o să cam dispară după părerea mea. Când zic alternativă nu mă refer la viteză neapărat ( cu tot cu mers la aeroport şi de la aeroport în oraş nu prea cred că depăşeşti 3 ore jumătate pe nici un traseu intern cu avionul) dar hai să zicem că la distanţe de genul Bucureşti-Cluj sau Timişoara în 6-7 ore la un preţ ceva mai mic , plus bagaj cât cuprinde e destul de competitiv. Dacă depăşeşti 8-9 ore deja "timpul e bani" şi nu mai e competitiv....

Vice33

Gări importante ca: Ploiești Vest, Sinaia, Predeal, Brașov, Sighișoara, Alba Iulia, Deva, Simeria, Arad...sunt gări cu oprire obligatorie cu importanță turistică și istorică. Ce prostie ar fi și aceasta, 🚆 fără oprire între Brașov - Arad? Deja aberam cu scuze că avem opriri de pe vremea bunicilor, sunt gările de pe vremea lor!! Că să nu mai oprească un tren internațional într-o gară fie trebuie să nu mai existe acea gară, fie să fie un oraș foarte mic. Pentru 4 suprimări între Brașov Arad, adică pentru un plus de 15 min chiar nu se merită să introduci un 🚆 super expres...

Sighișoara este o gară de interes istoric și turistic. La fel e și Alba Iulia, s-ar putea suprima la EN gările Mediaș, Deva, Blaj. Două trenuri i aceeași direcție, dar unul dintre ele cu opriri puține momentan dpdv al costurilor nu se justifică.


Și mai este un aspect, trebuie să faci cat mai bine și mai variate legăturile între orașele mari sau stațiunile turistice, sau de interes istoric. Având în vedere că la ora actuală există doar 3 trenuri internaționale între Brașov și Arad și având în vedere deficitul de material rulant, cine introduce alte trenuri expres...?

Andi

Nu stiu incotro o sa ajungem daca continuam sa angajam pensionari care nu se grabesc sa duca trenurile de marfa, sa aducem vechituri de locomotive din Serbia/Bulgaria, sa circulam cu vagoane de marfa vechi care nu sunt apte de 120 km/h, iar la calatori sa carpim locomotive la nesfarsit care nu pot fi tinute la vitezele maxime constructive.

cristi5

Despre viteza in statia Sighisoara... E clar ca nu e proiectata sa opreasca obligatoriu trenurile. In proiectul Cata-Sighisoara recent scos la licitatie
http://cristi.dtdns.net/doclic/brasov-apata_si_cata-sighisoara/vol%201%20-%20PROIECT%20TEHNIC%2BDDE/1.1.%20TR%20-%20Terasamente/Memoriu%20Tehnic/Memoriu%20tehnic%20-%20terasamente.pdf

avem la pagina 16:

Quote
III.21. STAŢIA SIGHIŞOARA
Viteza de circulaţie existentă este de 100 km/h.
Distanţa între liniile curente variază între 4.96 m şi 10.67 m.
Din analiza profilelor longitudinale, au fost evidenţiate următoarele defecte în profil longitudinal: - lungimi ale elementelor de profil mai mici de 200 m;
Cotele existente caracteristice, măsurate la nivelul şinei, pe parcursul intervalului sunt următoarele:
1. la km 297+477.2 (începutul staţiei): NSS = 355.365 m;
2. la km 299+038.5 (sfârşitul staţiei): NSS = 352.144 m;
Declivitatea maximă pe acest interval este de 4.7‰.
Între firele de circulaţie există diferenţe de nivel de până la 25 cm, generate de succesiunea refacţiilor în timp, pe fiecare fir de circulaţie. Distanţa măsurată din axul liniei până la marginea platformei căii ferate are valori cuprinse între 2,50 m şi 3,10 m. Taluzele de rambleu şi de debleu sunt acoperite cu materiale rezultate în urma lucrărilor de ciuruire. Pe unele zone pe care linia este la nivelul terenului natural nu există şanţuri de platformă, fie pentru că nu au fost executate, fie pentru că în timp, au fost acoperite cu pământ şi piatră spartă rezultată din ciuruirile de la R.K.

Din analiza profilelor transversale, rezultă următoarele deficienţe:
1. platforme cu lăţimi insuficiente;
2. taluzuri de debleu sau rambleu cu înclinări mari;
3. lipsa şanţurilor de platformă;
4. şanţuri neprotejate şi supuse degradării (erodare, colmatare);


CAPITOLUL IV – SOLUŢIILE PROIECTATE
IV.1. LUCRĂRI PROIECTATE PE INTERVALE ŞI STAŢII
Proiectul de reabilitare al liniei c.f. Braşov – Sighişoara se va întocmi pentru tronsonul cuprins între km. 169 + 120 ( kilometraj existent vechi ) / km 170+296.000 (kilometraj nou ), (semnal intrare cap "X" Braşov) km 299 + 392.750( kilometraj existent vechi ) ) / km 282+842 ( kilometraj nou ) (semnal intrare cap "Y" Sighişoara fir I )
1 .Lungimea traseului existent : 129,127km;
2 .Lungimea traseului proiectat : 112.546km:
3 .Lungimea totală celor 15 variante de traseu : 62.413km;
4 .Lungimea totală a celor trei tuneluri noi proiectate : 14.27km
Viteza maximă de circulaţie actuală a trenurilor de călători înscrisă în livretele de mers 2009 - 2010 este de 120 Km/h.
Viteza maximă de circulaţie proiectată pentru trenurile de călători va fi:

- Vmax = 35 km/h de la km 170+296 (semnal intrare cap ,,X" Braşov) la km 172+100 (semnal iesire cap ,,Y" Braşov);
- Vmax = 95 km/h de la km 172+100(semnal iesire cap ,,Y" Braşov) la km 173+349;
- Vmax = 160 km/h de la km 173+349 până la km 280+718 (semnal intrare cap ,,X" Sighişoara);
- Vmax = 80 km/h de la km 280+718 (semnal intrare cap ,,X" Sighişoara) la km 282+842 (semnal intrare cap ,,Y" Sighişoara);

(cum e cu viteza actuala la 100? S-ar putea sa fie o greseala pt ca e data 100 in multe din statiile precedente, poate e copy-paste... Si daca nu e, nu stiu daca conteaza, ca toate trenurile opresc)

Deci viteza maxima in statia Sighisoara va fi 80 km/h, fapt reiterat la descrierea statiei Sighisoara la pagina 58. Din pacate, conform proiectului Sighisoara-Atel, la iesirea din Sighisoara in cap Y (spre vest) viteza se reduce la 65 km/h din pricina acelei linii de tragere (whatever that means?) care impune o curba cu raza 355m, apoi urca la 160. Din moment ce gara e proiectata pt 80, o incetinire la 65 pana le vine o idee mai buna mi se pare ok.

O nedumerire: daca ne uitam la kilometraj avem in proiectul Cata-Sighisoara, capatul proiectului pozitionat la:
Quote
km 299 + 392.750( kilometraj existent vechi ) ) / km 282+842 ( kilometraj nou ) (semnal intrare cap "Y" Sighişoara fir I )

Dar in proiectul Sighisoara-Atel proiectul incepe la  km 299+029. Ori exista o suprapunere de 363 m intre cele doua proiecte (si atunci exista o speranta pentru cresterea de la 65), ori se folosesc kilometraje diferite.

carutasul

Înţeleg pe deplin ce înseamnă o gară de importanţă turistică şi istorică, dar oamenii din ziua de azi fac turism doar când fac turism, când au treabă au treabă. Eu zic că ar trebui să depindă strict de numărul de bilete vândute de la/ pentru acea destinaţie. Dacă trenurile nu-şi mai găsesc un segment solid de piaţă, atunci o să dispară de tot şi o să mai circule doar Orient-Expresul de trei ori pe an :)  Adică trebuie să existe şi trenuri de care zici tu, pentru că există cerere şi pe distanţe mai scurte, dar eu zic că trebuie să existe şi trenuri expres ( măcar pentru banii băgaţi în modernizarea asta fără sfârşit) care să poată concura cu low-cost-ul aerian.
Uită-te la americani, trenul face parte din istoria lor în cel mai profund mod posibil, dar aproape nimeni nu mai călătoreşte cu el.  Practic, ei nu mai au decât maşina sau avionul. La noi distanţele sunt mai mici ( chiar la nivel european) , deci ar trebui să existe un loc şi pentru tren. Dar domnul Goe şi mamiţica lui sunt morţi, trebuie să meargă cu oameni vii...

Andi

Doua imagini din statia Medias preluate de pe Facebook Sebastian Florin.

Linia 4 recent deschisa, este folosita doar de marfare. Vor fi inca 3 linii din care linia 2 fara peron, deja stalpii sunt montati. In partea dreapta jos vedem linia 6 care se desprinde din linia 5 printr-un macaz provizoriu (mai exact trecea de la linia noua la cea provizorie), acesta va fi desfiintat si astfel linia 6 se va prelungi cu 150-200 metri (imaginea a doua)





Probabil ca in 2-3 luni se va muta traficul inapoi pe liniile 1-4.


Phenol

^^Derspre linia de tragere asa "importanta" din Sighisoara:

Din gara Sighisoara pe langa cele doua fire care pornesc spre Copsa Mica mai este o linie, o a treia care conform google maps pare a fi una mai veche pentru intoarcerea locomotivelor (cu abur?) - poza a doua.





In versiunea simpla a google maps se vede ca partea cu triunghi a fost abandonata de mult, dar se pare ca CFR-ul inca tine la o partea din ea. Cel mai probabil la portiunea ce apare si pe google maps.

Defapt aceasta linie apare si pe plansele cu zona respectiva, ba mai mult o parte din linia de tragere va fi reconstruit dupa ce vor da drumul la trafic prin tunel:



Dupa parerea mea, putea sa renunte la asta.

---

Cum spunea si Andi pentru a mari viteza ar fi trebuit sa darame destul de multe case prin zona.

Eu vad doua variante care ar fi fost posibile, ambele mult mai scumpe:

1. demolare vreo 8-10 case pe strada Primaverii si o iesire spre vest in linie dreapta din gara cu inca un tunel sub strada Stefan Cel Mare
2. construirea actualului tunel Sighisoara mai spre sud undeva sub actualul cimitir de pe deal + demolari de case pe strada Cornesti, Targului, Florilor si Clujului

Cat despre Tunelul Sighisoara:

In linkul de mai sus de pe site-ul cfr este partea desenata a proiectului. Sunt trecute datele acelei curbe, viteza proiectata fiind 65 km/h in prima curba (inainte de pod) si 80 km/h in a doua (dupa pod). Teoretic ar putea sa mareasca viteza la 80 km/h conform acestor date, cam de pe pod.

Care este viteza constructiva pe zona vechiului traseu intre Sighisoara si Danes. In livret e trecut 100 km/h, insa asta e cam ciudat luand in considerare ca pe plansa de mai sus raza curbei pare aceeasi.

Se vede cu ochiul liber ca razele curbelor de la iesirea din gara pana la capatul vestic a tunelului sunt mult mai mici ca intre cele doua tunele. Conclud ca acest tunel nu a fost proiectat pentru 160 km/h. Putea sa fie, pacat.

@cristi5
BTW: conform plansei de mai sus Lotul 1 Sighisoara - Atel incepe la km 299+162, adica exact dupa macazul spre linia de tragere. Insa partea desenata incepe la km 299+008, nu stiu daca aceste informatii te ajuta.

cristi5

Multumesc de info phenol!

Pe OSM se vede linia de intors locomotive in toata splendoarea ei.



Nostalgici ceferistii astia. Dar dat fiind ca viteza in statie e 80, si ca majoritatea trenurilor vor opri, 65 in curba aia nu mi se pare un capat de tara. Varianta e oricum utila pt accelerat spre vest.

Daca te uiti in partile scrise (la terasamente, dar se poate verifica si la pod, tuneluri), viteza maxima e data 160 dupa acea curba, deci cred ca oficial tunelele sunt pt 160.