News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Vice33

Vă rog să mă lămuriţi puţin, nu inteleg un lucru: liniile si peroanele aferente din FETEŞTI, de ce nu s-au modernizat atunci cand au fost lucrarile generale?? Liniile din Fetesti sunt tot vechi, de ce nu au fost inlocuite??

frunzaverde

Quote from: Vice33 on April 24, 2017, 03:01:54 PM
Vă rog să mă lămuriţi puţin, nu inteleg un lucru: liniile si peroanele aferente din FETEŞTI, de ce nu s-au modernizat atunci cand au fost lucrarile generale?? Liniile din Fetesti sunt tot vechi, de ce nu au fost inlocuite??

Finantarea pentru garile Ciulnita si Fetesti a venit din fonduri rambursabile (un imprumut BEI), nu din fonduri ISPA (ca pentru Baneasa - Lehliu - Fetesti) respectiv imprumuturi JICA/JBIC (pentru Bucuresti - Baneasa si Fetesti - Constanta). Lucrarile au mers pana la jumatate dupa care au fost abandonate odata ce imprumutul respectiv a expirat fara finalizarea lucrarilor.

In momentul asta lucrarile continua cu taraita (fonduri bugetare) si vor sa le continue cu ceva bani europeni dar nu stiu statusul.

Restrictiile curente sunt 50 km/h prin statia Fetesti si 140 km/h prin statia Ciulnita.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Vice33


Multumesc, ce firma se ocupa de inlocuirea liniilor in gara Feteşti? Nu inteleg, lucrările au fost abandonate din lipsă de fonduri sau din falimentul firmei care se ocupa şi care încasase o parte din bani...? Mi se pare strigator ce "afaceri" se pot face pe banii europeni, să laşi o gară pe jumătate refăcută şi cu linii ca în anii '70 cu restricţie de 50 de km/h, când pe celelalte tronsoane se circulă cu 140-150 de km/h, denotă nesimţire curată.

frunzaverde

Quote from: Vice33 on April 24, 2017, 06:34:01 PM
Multumesc, ce firma se ocupa de inlocuirea liniilor in gara Feteşti? Nu inteleg, lucrările au fost abandonate din lipsă de fonduri sau din falimentul firmei care se ocupa şi care încasase o parte din bani...?

Un consortiu grecesc (condus de firma KGR) a fost firma care s-a ocupat de lucrarile din gari. Contractul a fost reziliat de catre CFR SA pe fondul lipsei de fonduri si neintelegerilor intre parti. Exista ceva in instanta legat de asta; si da, consortiul a intrat in faliment, dar dupa incetarea contractului. Fondurile nu s-au putut trage initial din cauza de deficit bugetar si apoi din cauza ca creditul a expirat.

Quote from: Vice33 on April 24, 2017, 06:34:01 PM
Mi se pare strigator ce "afaceri" se pot face pe banii europeni, să laşi o gară pe jumătate refăcută şi cu linii ca în anii '70 cu restricţie de 50 de km/h, când pe celelalte tronsoane se circulă cu 140-150 de km/h, denotă nesimţire curată.

Repet, nu a fost niciodata vorba de fonduri europene.. Anumite elemente ale programului de modernizare a liniei Fetesti - Lehliu au fost finantate cu fonduri europene pre-aderare (ISPA), dar nu lucrarile din gara Fetesti. Astea au fost finantate de CFR printr-un credit (ori de la BEI, ori de la Credit Suisse; nu mi-e clar care gari au fost pe care pachet). Credit care nu s-a putut trage complet din motive de deficit bugetar.

Nesimtirea este a CFR. Standardul din anii '70 de care vorbesti este exact acelasi la care s-a reconstruit magistrala in 2006-2012, nu e nici o diferenta (intamplator pe Bucuresti - Constanta se circula cu 140 din anii '70. Faptul ca se circula dupa 900 de milioane de euro aruncati cu exact aceiasi viteza e o mare, mare rusine). Dupa reconstructie, singura diferenta semnificativa intre situatia din 1995 si cea din 20xx va fi ca vom avea mai putine linii si nimic mai mult, si o cladire megalomana a garii, dimensionata la de vreo 5 ori necesarul unui orasel de 30.000 de locuitori.

Cu mentenanta corespunzatoare se putea circula prin gara aia la viteze absolut rezonabile, asa cum s-a circulat zeci de ani la rand - e vina CFR ca n-a facut burari, n-a schimbat macazurile, n-a facut ierbicidari, n-a inlocuit catenara uzata si n-a polizat/inlocuit sina roasa si exfoliata etc. de s-au pus restrictii la 50 km/h prin gara Fetesti. Si a MT pentru ca in locul unei strategii de mentenanta si upgrade in place a ales o strategie idioata de reconstructie totala.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

Care ar fi maximul vitezei in Fetesti, dat fiind ca acolo e o curba,  dupa care urmeaza podul?

frunzaverde

Quote from: cristi5 on April 24, 2017, 08:05:00 PM
Care ar fi maximul vitezei in Fetesti, dat fiind ca acolo e o curba, dupa care urmeaza podul?

90-100 la cum arata curba.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Dan027

Curba de la Fetesti are o raza de aproximativ 800m si ar putea fi teoretic modernizata pentru viteze de pana in 130 km/h, dar sunt slabe sansele sa se intample asta. Cel mai probabil se va tinde catre o viteza mai mare de 100km/h, dar nu cu mult.
Cei drept curba de imediat de dupa gara ar mai merge rotunjita un pic dar nu stiu daca are rost tinand cont ca urmatoarea curba de dinainte de pod nu prea mai poate fi modificata (cel putin nu la costuri rezonabile, deoarece ar trebui refacuta insasi trecerea pe sub A1)

frunzaverde

Quote from: cristi5 on April 24, 2017, 08:05:00 PM
Care ar fi maximul vitezei in Fetesti, dat fiind ca acolo e o curba, dupa care urmeaza podul?

90-100 la cum arata curba.

Dupa cautari: viteza maxima in curba respectiva este 90 km/h. Curba este reconstruita (se vad stalpii si catenara noua, si traversele cu prinderi noi, desi primii cativa sute de metri arata fix ca dracu, cu o traversare improvizata...). Reconstructia incepe dupa ultimul macaz al garii Fetesti. Se poate vedea ca trenul circula cu o viteza similara prin gara Fetesti, deci restrictia de 50 km/h e recenta:



Alte prostii a la CFR:

1. Cine a copiat noile borne kilometrice din Germania a fost un idiot. Un idiot care la un moment dat o sa coste vieti. Puteti vedea aici de ce:



Indicatorul romanesc de limitare de viteza este identic cu noile borne kilometrice (vechile borne erau de piatra si puse de-a lungul sinei). Placuta alba cu un numar sus si un altul jos.

Care poate, in mod ambiguu sa insemne km 120 cu 0 m de la Bucuresti (deci sa nu necesite vreo interventie a mecanicului si sa poata fi ignorata cu desavarsire) sau poate insemna viteza maxima 120 km/h in zero metri. O simpla confuzie intre ce inseamna 30 cu 0 si ai incurcat-o rau de tot. Proasta idee sa confunzi semnul cel mai de rutina (practic ignorat in conditii normale) si unul din cele mai periculoase semne.

In multe cazuri placile de limitare sunt ad-hoc si arata ca dracu, ceea ce le poate face usor de distins fata de bornele kilometrice (care arata modern). Dar au inceput si la CFR sa faca limitari pe panouri moderne, cu cifre pre-imprimate, nu vopsite cu vopsea. Rezultatul e ca pe timp de zi exista un risc de confuzie inacceptabil.

In Germania (de unde au copiat semnul) limitarea de viteza e complet diferita, fiind formata dintr-un prevestitor triunghiular galben cu o cifra in zeci de kilometri pe ora urmat de o placa alba cu contur negru cu o singura cifra (limitarea propriu-zisa) tot in zeci de km/h (a.i. 5 inseamna 50 km/h, 2 inseamna 20 etc.) unde restrictia incepe.

2. Trenul foloseste primul pod vechi (din complexul Saligny). Desi terasamentul arata impecabil (a se vedea cum arata o sina dupa RK, nu reconstructie totala) trenul mai merge aproape 800 m cu 30 la ora dupa ce a iesit de pe pod. De ce? Macazul pe care-l foloseste ca sa iasa in directa de pe firul 3 ar trebui sa fie cu viteza sporita in abatuta (daca nu e atunci inca un motiv pentru regretat aruncarea cu bani degeaba). De ce nu ii da drumul cu 100 la ora imediat dupa pod? Ar fi 1 minut castigat.

A, si din seria valea plangerii:

Gherla - Cluj, cabview, 2016, intr-o tara relativ bogata, stabila si cu finantele decent puse la punct. 50 km/h:

Gherla - Cluj, cabview, 1987, in aceiasi tara, in care aproape se murea de foame. 120 km/h:


Poate ii arata si lu' nea "ministrul" poznele astea doua cineva... Si neaparat si domnului Macarie, șăful (directorul general adjunct) de la tehnic CFR Infrastructura, fost Director General. Si poate il intreaba cineva cum dracu acum 30 de ani, cand nu erau bani, nu era sina (ca nu se importa), nu erau de nici unele (nici macar mancare), si urla "safu' al mare" ca vrea traznai peste traznai (gen locomotiva cu metan si calea ferata din valea-n praznic in cuca macaii), care trebuiau facute (ca altfel...) se intretineau liniile, si in 2017, cand sunt bani cat nu putem folosi, se poate cumpara sina, totul e usor, nu exista oameni in CFR care sa faca treaba... Sa scrie o nenorocita de cerere de fonduri. Sa scrie un referat in care sa argumenteze de ce reconstructia de linii e o tampenie (gasesc bucati in textul AECOM care spune acelasi lucru si pe care l-au macelarit sa spuna fix opusul cu doua poze scoase din context)...

Poate i s-o face rusine de "ascensiunea fulminanta pe linie de partid" (in sec. XXI) de la manevrant de vagoane si impiegat de miscare intr-o gara mica (nu glumesc) direct in fotoliul de director general CFR (de unde a fost inlocuit de un alt nene, care s-a ocupat cu intermediat locomotive si falimente de linii nemtesti de cai ferate si care apoi a devenit ministru, de unde a fost inlocuit de alt nene care a fost manager de proiect care a realizat dublarea unei cai ferate de campie intr-un timp similar cu cel in care s-a construit CF Predeal - Ploiesti)... Si si-o da dracu demisia impreuna cu toata sleahta de tampiti.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

NGC

Quote from: NGC20 on April 23, 2017, 01:01:47 PM
"Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov- Simeria, componenta a Coridorului Rin - Dunare, pentru circulatia cu viteza maxima de 160 km/h, sectiunea Brasov - Sighisoara, subsectiunile :1. Brasov -Apata si 3.Cata- Sighisoara"

Quote from: Vice33 on April 20, 2017, 10:41:46 PM
Asta inseamna că licitaţia se reia si in maxim 30 de zile ar trebui sa stim castigatorul ei, nu?

Licitatia a fost reluata de mult, dar inca suntem in faza de depunere oferte, deci nici vorba de stabilirea castigatorului.

Quote from: alecu26 on April 21, 2017, 08:34:32 AM
pai când ar fi noul termen de depunere a ofertelor?

"Noul" termen este 08.05.2017, dar e vechi, adica a fost dat acum mai bine de o luna.

Licitatia va fi suspendata din nou, in urma noii contestatii STRABAG.

NGC

Daca tot a pomenit azi bridge de un proiect de HG, ar mai fi doua de interes pentru noi.

"Proiectul de HOTĂRÂRE de Guvern privind declanşarea procedurii de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică, de interes naţional, ,,Reabilitarea liniei C.F. Frontieră – Curtici – Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan-European pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, Tronsonul 2: km 614 – Gurasada şi Tronsonul 3: Gurasada – Simeria", pentru unităţile administrativ-teritoriale: Petriş, Săvârşin, Vărădia de Mureş, Bata, Bârzava, Conop, Lipova, Păuliş, Ghioroc – judeţul Arad"

mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1537-hg24042017dtf

"Proiectul de HOTĂRÂRE de Guvern privind declanşarea procedurii de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică, de interes naţional, ,,Reabilitarea liniei C.F. Frontieră – Curtici – Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan-European pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, Tronsonul 2: km 614 – Gurasada şi Tronsonul 3: Gurasada – Simeria", pentru unităţile administrativ-teritoriale: Zam, Burjuc, Gurasada, Ilia, Brănişca, Veţel, Şoimuş, Deva şi Simeria – judeţul Hunedoara"

mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1538-hg24042017dtf

Phenol

Vizionand acest cab view cu tronsonul Curtici - Lőkösháza, am vazut ca in afara de semanlele de intrare in Curtici (4.38), nu sunt semnale luminoase intre granita si statie. Din asta deduc ca se circula pe cale libera.

Intreb, ERMTS va fi activa si pe acest tronson (Curtici - Lőkösháza) si folosita impreauna cu partea ungara, sau aici nu avem si nici nu o sa avem semnalizare?


frunzaverde

Quote from: Phenol on April 25, 2017, 05:59:09 PM
Intreb, ERMTS va fi activa si pe acest tronson (Curtici - Lőkösháza) si folosita impreauna cu partea ungara, sau aici nu avem si nici nu o sa avem semnalizare?

Switch-over-ul intre ETCS-2 (ce implementeaza Romania) + finalul sistemului BLA-TMV folosit de Romania "legacy" si ETCS-1 (ce foloseste Ungaria) are loc la minutul 4:38 inspre Ungaria si la minutul 6:59 inspre Romania. In momentul asta nu e functional pe nici una din parti...

Nu stiu unde incepe EVM-ul (legacy-ul unguresc) si cum se face switch-over-ul intre Romania si Ungaria in momentul asta - probabil prin telegrame pentru ca nu vad cum ar putea fi conectat BLA-ul romanesc la EVM-ul unguresc.

Ce e foarte, foarte tare, e ca firul II de la Frontiera pana la Curtici Frontiera nu poate fi utilizat pentru nimic, pentru ca nu are macaz la granita, asa ca se termina in tampoane la 2 metri de granita. Ca sa fie folosit trebuie sa-i asteptam pe unguri sa dubleze linia...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Phenol

^

Intre timp am mai gasit un cabview:




Am verificat acele semnale din primul clip din directia cealalta in videoul atasat acestui mesaj. Aici la minutul 6.58 apare semnalul din primul video de la minutul 6.59, asta are tablita cu textul "Pr Y", deduc ca e prevestitorul semnalului de intrare in Curtici. Semnalul de la 4.38 din primul video apare la minutul 9.08 in al doilea video si are o tablita cu litera "Y", adica e semnal de intrare in Curtici.

Daca inteleg corect ce spui, trenurile care pleaca din Curtici ies din teritoriul semnalizarilor romanesti cand trec de semnalul Y al statiei Curtici, iar invers trenurile care intra in tara intra pe teritoriul semnalizarilor romanesti cand trec de prevestitorul statiei Curtici.

Asta inseamna ca intre granita si semnalele mentionate mai sus (~5 km) siguranta circulatiei este asigurata de MAV? Primele semnale de pe partea maghiara apar doar la minutul 11:31 si 12:47.

PS. in aceasta filmare capatul liniei la granita se vede foarte clar la minutul 3.15.

Dominik

Oare ce viteza are in linia dreapta inainte de Curtici ?
You're in Steelers Country

Phenol

Conform livretului pe 2017, viteza maxima pentru Dacia (IR 346) este de 120 km/h pe intervalul Curtici - Frontiera si 100 km/h pe Frontiera - Lőkösháza.
Adica pe partea romana e 120 iar pe partea maghiara e 100.
Pentru trenurile de marfa (filmarile erau facute din marfare) e mai putin, o fi un 60?