News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

cristi5

Exact, oricine citeste acest thread, chiar daca nu e ceferist sau constructor stie ca 3 ani pt Arad-Simeria nu prea ajung, bazat pe experienta Sighisoara-Simeria, iar de Sighisoara-Brasov nu putem nici sa incepem sa vorbim, ca nu avem licitatie, etc.

In multe cazuri ministrul se fereste sa dea termene, asa ca m-am mirat ca l-a dat pe asta. Probabil are un atasament de CF si chiar spera...

GDPR

Ei, a dat termene si la DNCB si PiSi, dar nu i-a iesit nimic, cu exceptia poate a M4 si tronsoanelor de capat ale PiSi. Ce sa mai zic de M5, acolo dezastrul e atat de mare incat se fereste sa dea orice termen, chiar si unul super fantezist.

alecu26

termenul asta e mai fantezist decat promisiunile electorale ale lui Boc. De mult nu mi-a fost dat sa vad o aberatie atat de mare, si mai ales ca teoretic vine de la un tehnocrat.

In 3-4 ani posibil sa avem finalizate licitatiile de pe Sighisoara Brasov...si sa fim in miezul lucrarilor pe Simeria-km 614. Si cu ceva noroc, tronsoanele in executie acum vor fi gata.

Domnul ministru a uitat in mod evident ca inca, din ce stiu eu, pentru Predeal-Brasov nu exista solutie agreata cu UE....iar pe Sighisoara-Brasov zona de mijloc cu tunelurile kilometrice nici macar nu va fi scoasa la licitatie impreuna cu tronsoanele de capat.

Si nu ar mai strica o informare scurta pe goagal cat dureaza executia unor tunele de mai multi kilometri lungime.

Sincer, mai devreme de 2025 nu avem nici o sansa sa închidem coridorul, si poate dura pana in 2030 lejer.
Drumurile noastre POATE;


adiarc

am incercat sa pozez in tunelul de la Danes...inca nu am acceptul constructorului...poate il obtin pana data viitoare
partea buna este ca se lucreaza



"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alecu26

Cu lingurita? cu ce pana mea lucreaza? dupa progresul negativ....acum au progres de 0.5% pe luna.

Intreabai de podurile metalice cu belele....dar ca spectaculozitate podul in arc peste tarnava e interesant. Si acolo ar trebui sa fie locatii bune de pozat, chiar si fara accces oficial. Timp sa ai.
Drumurile noastre POATE;

ciprebbe

Drona pe noul aliniament de CF in zona Coslariu, relocarea DN14B si noul pod peste Mures.

Enjoy.

http://www.youtube.com/v/9StJHbi86uM
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Andi

Update 2 aprilie 2016

Am revenit cu stadiul lucrarilor de pe Coridorul IV, intre statiile Alba Iulia si Simeria. De data asta postez doar un album foto, fara schita.

Enjoy ->>> https://www.flickr.com/photos/138999904@N06/albums/72157666567589212

Autorul fotografiilor: Alex George



nenea_hartia

@ciprebbe & Andi: Mulțumesc tare mult! :cheers: :cheers: :cheers:

@alecu26: Mă uitam pe filmul lui @ciprebbe. Înțeleg că proiectanților le e frică să calculeze altceva decât grinzi cu zăbrele, iar CFR-ului îi e frică să aprobe altceva. Dar mie chiar îmi plac, mi se par un fel de emblemă a infrastructurii feroviare de la noi. În plus, dau senzația de uniformitate, spre deosebire de babilonia de pe rutier, unde pe fiecare lot de autostradă sunt alte soluții la poduri și podețe. Probabil ar fi fost la fel și semnalizarea și ITS-ul, noroc că acolo e cam monopol la subcontractare. 
E drept că la CFR s-ar putea încerca soluții diferite la trecerea peste râuri mari sau prin orașe, acolo unde impresia artistică ar trebui să conteze.

ioandorin

@andi: Felicitari pentru poze! La Alba,in pozele 09-11,parca,unde sunt ''S"-urile acelea sunt de la zoom? Daca austriacul continua in acelasi ritm cred ca termina si mai prinde si pe km614-Simeria,dupa cum decurg aici amanarile! Semnalizarea pe tronsoanele noi sunt pe semnalele noi?

ioandorin

@andi :in pozele 35-38 este ramificatia spre Sebes dinspre Alba Iulia ?

Andi

@ioandorin Unde sunt acele S-uri nu sunt din cauza zoom-ului, asa e in teren, iar in pozele 35-38 da, este racordul spre Sebes Alba.

Xenos


Foarte faina filmarea @ciprebbe!  :) Acolo e o mare schimbare a traseului...pacat ca lucrarile avanseaza asa incet...

alecu26

Da, grinzile cu zabrele sunt OK, mai ales pentru deschideri mari. Sunt multe motive pentru care sunt solutia tehnica optima, nu stau sa le detaliez aici:

Problemele sunt altele:

- se insista pe imbinarile cu suruburi pretensionate, când deja sudura a devenit aproape un standard. (nu e acceptabil sa te ascunzi in spatele fricii. Sudura nu e cea a fost in anii 40-50-60. Sunt alte tehnici de sudura (roboti, argon, flux,  etc) si mai ales sunt alte tehnici de verificare a sudurilor. Practic nu exista posibilitatea decat teoretic sa ai defecte de sudura. Dar asta ai si la SIRP-uri.
- se respinge orice alt tip de structura. Practic se respinge progresul. Când le auzi motivele...iti vine sa te iei cu mainile de cap. Aia sunt oameni care ar fi in stare sa spuna ca telefoanele mobile sunt unealta divolului si care prefera sa dicteze o scrisoare dactilografei la masina de scris.
- solutiile fiind relativ mai complicat de calculat si desenat, se copiaza cele calculate si verificate in practica din anii 60. Cele proiectate de ISPCF pe acele vremuri. Din aceasta cauza se ajunge sa se execute solutii tehnice complet neadaptate obstacolului respectiv, doar din motivul ca acel pod, acea deschidere exista deja in dosar.
- Pe principiul copy paste, se aplica aceleasi solutii si la drumuri. Sunt celebre pasajele de la Danes, unde avem grinda cu zabrele copy paste de la CFR la un DJ. Adica pe acolo poate trece confoviul de 100 de tone de locomotive, nu cel de 40 de tone de tiruri. Bani aruncati pe fereastra. Si nici macar nu e nevoie de o deschidere de 70 de metri. Vreo 30 ajung. Sa vezi ce distractie va fi pe cei de la primarie sau CJ sa intretina acel pod grinzi cu zabrele, care trebuie periodic vopsit, periodic inspectat si verifcat strângerea suruburilor. Orice solutie de pod cu calea jos la drumuri este o mare prostie. La CFR nu ai zapada, gheata, sare...etc. La drumuri ai...si toata ajunge pe structura de rezistenta din metal. Va fi distractiv cu coroziunea.
Drumurile noastre POATE;

alecu26

o licitatie interesanta organizata de CFR:



cineva cea prieteni la geografie? Poate o chestiune de genul asta de bun simt, ar trebui facuta si de CNADNR, inainte sau in paralel cu SPF-urile de exemplu.
Drumurile noastre POATE;