Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

Xenos

Quote from: razvan96 on August 06, 2021, 07:46:05 PM
Firmele or fi asigurate, nu de ele ne facem probleme, ci de ce vom face noi, ca bucata respectivă e in mijlocul magistralei. Bugetul de stat si calea ferata sunt intr-o relatie foarte "bună" de 30 de ani, si cu Catu la butoane nu se prefigureaza vreo schimbare, mi-e ca va fi si mai rau. Pe bugetul de stat am pierdut 22 de ani sa reabilitam un tunel scurt, oare cat o sa ia sa construim de la zero 2 mult mai lungi?

@razvan96: intr-un cuvant, sper ca se pastreaza si traseul vechi :) ceea ce oricum la ce probleme pot fi in tuneluri asa lungi ar fi o prudenta elementara pt exploatare. Un RK mic pe acolo si asta, inca vreo 10 ani....

Cetatean

Pentru UE coridorul e important si o sa primim cat(u)e derogari e nevoie sa ne "miscam" mai ales ca mare parte din banii astia se intorc in uniune. Sina,tbm,poduri etc se importa.

SUHOI

Perfect de acord cu dojaalex. De fapt derogarile si indulgentele UE gen "n+3"-urile si fazarile gen din POS MEDIU in POIM  (ce nu s-a finalizat in POS  MEDIU si alte noi proiecte) sunt masuri UE pentru tari mai "handi ' si mai sarace si mai "impachetate" la implementari de proiecte finantate din bugetul UE. Cam asa cum este si Romanica. In toate proiectele (mici, mijlocii sau majore) UE a facut tot posibilul sa ne impinga de la spate cu toata clementa disponibila. Niciodata scopul UE nu a fost  sa taie finantarea unui obiect de investitii bugetat de la bugetul Uniunii  (chiar daca au fost depasite toate termenele de executie) ci sa gaseasca solutii de finalizare. Exceptiile au fost doar atunci cand au avut loc "furturi" si solicitare de returnare finantare. Un singur exemplu in acest sens: autostrada Arad-Timisoara (A1) a fost finantata , initial, integral de la bugetul de stat iar dupa circa 4 ani de la finalizare tronsonul a fost acceptat la finantare de UE (nu stiu exact procentul, probabil undeva in jur de 85% ) si decontat de UE!


cristi5

Quote from: frunzaverde on August 06, 2021, 06:19:01 PM
Ba exact de la premisa asta trebuie sa pornim. A pune riscurile in fata, si a le manageria este esenta managementului. A merge cu "optimismul" inainte nu e ceva ce o autoritate (sau o companie) n-are voie sa faca... ​In momentul asta nu se cunoaste sursa de finantare pentru ce se va intampla in 16 luni (CEF 1 expira pe 31/12/2022). CEF 2, in momentul asta, se bazeaza foarte mult pe digitalizare. In total, fonduri pentru statele "coeziune" pe transporturi vor fi 11 miliarde, daca propunerea curenta trece. Vor focus pe infrastructura transnationala, cea verde, si cea de uz mix militar-civil.

Cu managementul optimist al statului roman sunt de acord. In fond, de ce n-ar fi un functionar optimist? E mai putin de lucru daca e optimist. Si dupa aia zice, ups, n-a mers, vai ce nasol, acum are de lucru. Dar asta ii si justifica existenta.

Dar in cazul CEF2 optimismul moderat pare justificat. Conform lui @florin74 continuarea Apata-Cata pe CEF2 nu ar trebui sa fie o problema. El a citit aceeasi descriere dar interpretarea lui se pare ca e mai pozitiva.

https://cinea.ec.europa.eu/news/connecting-europe-facility-2021-2027-adopted-2021-07-20_en

In plus exista sanse mari ca proiectele CEF1 sa fie eligibile si in 2023 (deci ar mai fi 28 de luni), pt ca multe din proiectele din program (in toata EU) sunt intarziate si pandemia va fi un pretext foarte bun.

Evident ca trebuie tras de Aktor sa absoarba cat mai mult pe CEF1. Si daca inca nu au nici macar acces in multe locuri (exproprieri, fond forestier), degeaba ne rugam de ei.


District EA


florin74

Quote from: RobertH on June 25, 2021, 06:18:03 PM
Update : 25.06.2021

km614 - Simeria
Subtronsonul 2a(km 614-Bârzava)  - Astaldi:    60,07%
Subtronsonul 2b(Bârzava-Ilteu)      - Astaldi:    63,63%
Subtronsonul 2c(Ilteu-Gurasada)    - Aktor:      40,95%
Tronsonul 3(Gurasada–Simeria)      - Astaldi:    47,22%

Simeria - Sighișoara
Lot 4(Coslariu -Vintu de Jos)           - Pizzarotti:  99,34%
Semnalizare ERTMS(Simeria-Coslariu)       - Alstom: 85%
Semnalizare ERTMS (Coslariu-Sighișoara)  - Alstom: 96%


Sighișoara - Braşov
Subsecţiunile 1 şi 3 (Braşov–Apaţa şi Caţa–Sighișoara) - Aktor: 2,2%

Bucureşti - Giurgiu
Lot 1(Vidra-Comana) - PORR: 3,01%

NOU:
Subsecţiunea 2 (Apaţa-Caţa) - Aktor: 1,1%

Update 09.08.2021

Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 85.15% pe Coslariu Simeria
Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 96% pe Coslariu Sighisoara

subtronsonul 2a: km 614-Cap Y Bârzava"  Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA 60.85%
subtronsonul 2b: Cap Y Bârzava - Cap Y Ilteu" Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA 65.03%
tronsonul 3: Gurasada – Simeria. : FCC- Astaldi 48.20%
subtronsonul 2c : Ilteu - Gurasada :  RAILWORKS (ALSTOM, AKTOR, ARCADA) : 42.08%

Secţiunea: Braşov – Sighişoara. Subsecţiunile: 1. Braşov – Apaţa şi 3.Caţa – Sighişoara."  : Asocierea Railworks (Alstom, Arcada, Aktor,Euroconstruct Trading 98) : 2.45%
Subsecţiunea 2 (Apaţa-Caţa) - Aktor: 1,5%

Modernizarea linie CF Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră - Lot 1 Redeschiderea circulaţiei feroviare pe pod peste râul Argeş, între Vidra şi Comana : PORR : 3.25%

SUHOI

Referitor la intrebarea ta putin retorica @Ovii Stingaciu : "Vi se pare normal ca într-un an sa fie 3,3% stadiul lucrărilor pe toate cele 3 loturi (Brasov-Sighisora)?" nu am pretentia ca pot sa dau un raspuns satisfacator dar niste observatii cred ca pot fi facute.
1. Nu avem pe feroviar un constructor  gen UMB de pe rutier ca sa ne putem raporta la ceva ca si la un reper vis-a-vis de care sa vedem care constructor este mai serios si care doar o "lalaie"! Este adevarat ca din grupul de constructori de pe CF cei mai seriosi mi se par a fii SWIETELSKI, PORR si ARCADA. SWIETELSKI la Arad (cand a executat tronsonul Curtici-km 614) lucrau si noaptea la orele 23.00 si la temperaturi de -10gr. C. De asemenea SWIETELSKI  in colaborare cu ARCADA, desi a inceput cu intarziere tronsonul Vintu de jos-Simeria, a finalizat lucrarile chiar mai rapid decat ceilalti constructori de pe loturile Vintu de Jos-Sighisoara. In schimb combinatia ARCADA-AKTOR (RAILWORKS) se pare ca nu prea da rezultate.
2. Cu toate ca  se liciteaza pe Fidic Rosu pe coridor, sunt destule situatii (Astaldi a facut destule pe Valea Muresului) cand sunt necesare schimbari  de solutii, reproiectari deci timp pierdut.
3. Astaldi versus FCC se pare ca nu sunt cea mai buna combinatie! Desi fiecare luata separat are lucrari frumoase de arta (poduri chiar Dunarene, pasaje, viaducte, autostrazi) si finalizate la termen aici pe feroviar parca se incurca! Un RT-ist de pe KM614-Barzava (aparusera problemele ASTALDI din Turcia) imi spunea acuma 3 ani ca nu stiu daca Astaldi va putea duce investitia pana la capat. Este adevarat ca intre timp se pare ca lucrurile s-au schimbat putin in bine.
4. Contractele de pe coridor se semneaza cu  termene contractuale de executie de 3 ani (probabil pentru a se incadra in ciclurile de finantare, timpul pierdut in licitatii si adjudecari este enorm) desi toatalumea stie (inclusiv CFR-ul, UE, etc.) ca termenele de executie (chiar fara semnalizare) pentru un tronson normal merg catre 5-6 ani iar daca avem si tunele si mai "sus" (chiar 10 ani poate).
5. CFR-ul are si el 'problemele' lui cu punerea la dispozitia constructorilor a terenurilor libere de orice sarcini (in special pe noile variante sunt probleme cu exproprierile, etc.).
6. Pe multe din filmarile facute de colegii de pe forum (le multumesc mult pentru "osteneala") pe tronsoanele in executie nu se vad nici macar cei "trei fierari" de la pizza! Desi se lucreaza mult cu prefabricate (deci economie multa la fierari, dulgheri, lacatusi) acest "avantaj" nu se vede fructificat in ritmul de executie.

alecu26

1. Ba da, avem. Arcada chiar daca nu are cifra de afaceri la fel de mare, ratele de profit sunt mai mari si enorme pentru industria asta.
2. De ce trebuie? Aici e si foarte periculos orice reproiectare ca proiectarea a fost facuta pe fonduri europene.
3. Culmea, pe loturile lui Astaldi, cu toate problemele pe care le au lucrurile merg mai bine ca pe restul. (Zic loturile lui Astaldi, ca, chiar daca sunt in combinatie cu FCC, pe cele doua loturi dinspre km 614, Astaldi e parca lideri. Pe lotul 3, FCC e lider.
4. Nu are nici o legatura cu ciclurile de finantare. Termenul de 3 ani e unul rezonabil. Ca nu e realist, si ca istoria trebuia sa ne invete cate ceva...e altceva.
5. Principalele probleme si intarzieri de aici apar. Din obligatiile CFR. Si probleme nu sunt doar acolo. Sunt inclusiv pe existent probleme cu predarea terenului la constructor. Multe linii abatute, sau incrucisari pe care s-ar putea asigura o capacitate minima de traffic fie nu mai exista, fie sunt intr-o stare jalnica. Si atunci apar chiar confliecte interne in CFR intre cei de la divizia de proiecte noi si cei de la divizia de traffic. Un fel de stanga nu stie ce face dreapta.
6. Absolut de accord.
Drumurile noastre POATE;

SUHOI

 Perfect deacord @alecu26 cu Arcada. De fapt eu i-am si mentionat la punctul 1 alaturi de Swietelski care exceleaza la montarea   caii de rulare.  Arcada este serioasa la toate categoriile de lucrari in special la tunele de aceea am si facut mentiunea, intr-o postare precedenta, ca singura sansa pentru Ilteu-Gurasada este ca Arcada dupa ce a preluat executia celor doua poduri peste Mures de la aktori sa preia de la acestia si tunelurile+polata! In rest,  voi sunteti mai specialisti, aveti informatii (sau lucrati) direct in intyerior! :)

alin_simeriaveche

Astăzi când am mers de la Simeria Veche spre Simeria, am văzut de pe DN 7 că se lucrează pe buclă. Oare intră și aceasta în reabilitare?

RaduG

Muniție din al doilea război mondial descoperită în gara Simeria, în lunile Mai-Iunie. Articol pe blog în pregătire. Stay tuned.

Preview, special pentru forum:




Powered by API/PUM imgur uploader

motorzbh

Asa la suprafața? Pai zici ca era în balast. Chiar nu a fost ciuruita linia aia niciodată? Strat de protecție de nisip si alte alea? E un proiectil de aruncător de 80 mm cu focos chiar. Interesant .

RaduG

Ladies & Gentlemen, there it is:

http://gorunescu.ro/munitie-din-al-doilea-razboi-descoperita-in-gara-simeria/

QuoteFOTO/VIDEO. MUNIȚIE DIN AL DOILEA RĂZBOI MONDIAL DESCOPERITĂ ÎN GARA SIMERIA

Lucrările la noua magistrală de cale ferată care trece prin Simeria, parte a coridorului european feroviar Rin-Dunăre Nord-Curtici-București-Constanța, au fost întrerupte în perioada mai-iunie 2021, după ce un excavator a scos în cupă două bombe de aruncător. Ca urmare a acestei situații, constructorul lucrărilor a decis oprirea activităților de săpătură și angajarea unei societăți private specializată și autorizată în executarea lucrărilor de cercetarea și asanarea terenului de elemente de muniție neexplodată, pentru a putea continua lucrările în siguranță deplină.

În acest context, lucrările de asanare au fost subcontractate societății CIAMA-RO s.r.l. din Bistrița Năsăud, societate care este autorizată pentru astfel de lucrări. Societatea are în componența sa foști militari specializați în cariera militară în arma geniu și artilerie. Pe lângă specializările și experiența dobândită pe parcursul carierei militare, personalul este autorizat ca artificier și pirotehnician de către ITM.

Lucrările de asanare a terenului de elemente de muniție neexplodată sunt lucrări de mare complexitate și de mare risc, orice mică greșeală fiind fatală. Pentru astfel de lucrări, pe lângă echipamentul de detecție, de protecție a personalului, de marcare a șantierului, de asanare cu toate elementele sale, inclusiv cele de protecție PSI si de respectare a normelor SSM, pirotehnicienii trebuie sa aibă cunoștințe ample despre munițiile care pot fi descoperite, mult calm și curaj.

Lucrările s-au desfășurat pe o perioada de 3 săptămâni și jumătate, fiind cercetată și asanată o suprafață de aprox. 18 000 m.p., în care s-au descoperit 75  de elemente de muniție neexplodată, bombe de aruncător de calibrul 120 mm, proiectile de tun, grenade de mână, focoase de bombă de aruncător. Din totalul elementelor de muniție descoperite, aprox. 75% erau în stare de funcționare, restul fiind elemente inerte rezultate din explozia munițiilor.

Lucrările s-au executat în cooperare cu ISU Deva si Poliția TF Simeria. Poliția a asigurat paza depozitului temporar a elementelor de muniție descoperite, până la predarea lor de către reprezentantul societății CIAMA-RO s.r.l. la ISU, în vederea distrugerii lor.

Istoricul existentei muniției în locul respectiv a fost povestit pirotehnicienilor societății, de către un cetățean din zonă, în vârstă de peste 90 de ani, care a trăit pe viu evenimentele celui de-al doilea război mondial:

,,În preajma sărbătorii de Paște 1944, în gara Simeria era staționată o garnitură nemțească cu muniție de război. Cei din gară s-au trezit într-o dimineață cu niște manifeste, probabil aruncate din avion, care spuneau că ,,de Paște se vor aduce ouă roșii". Pentru că în acea perioadă aviația americană era implicată într-o importantă campanie de bombardare a țintelor militare germane de pe teritoriul României, au tras concluzia că americanii voiau să bombardeze trenul militar și doreau astfel să avertizeze populația orașului. Ceferiștii au luat decizia să mute garnitura în afara gării și a orașului, pe o linie secundară, pentru a încerca să salveze gara și clădirile din apropiere.
Exact cum au anticipat, americanii au bombardat, chirurgical, garnitura de tren, care evident a sărit în aer cu tot cu muniție. Nu au fost victime, spre deosebire de bombardamentele nemțești de mai târziu, de după 23 August 1944, care au distrus, pe lângă obiectivele militare și industriale vizate, parte din casele din Simeria și au produs multe victime din rândul populației civile.
Parte din muniția împrăștiată atunci, imediat după explozie, s-a aruncat în râul Mureș."

În Mureș e foarte multă muniție aruncată, așa era atunci în război, nu erau reguli ca acum pentru cercetarea traseului de construcție a autostrăzilor și căilor ferate. După război, linia de cale ferată a fost refăcută, fără a fi cercetată și asanată, astfel explicându-se existența munițiilor sub terasamentul caii ferate.

Iată si un clip  și câteva fotografii care arată dificultatea asanării, care s-a executat numai manual, în balastul compactat al terasamentului fostei căi ferate.



L-am întrebat pe dl. Mihai Lupean, fost ofițer specializat în arma geniu, care a lucrat ca specialist pirotehnician  la aceste lucrări, care a fost foarte amabil și mi-a pus la dispoziție materialul foto/video, și căruia îi mulțumesc public pe acestă cale, de ce se mai găsește încă muniție neexplodată în timpul lucrărilor? Nu ar trebui ca aceste coridoare de infrastructură să fie cercetate temeinic înainte de începerea lucrărilor, pentru evitarea unor potențiale tragedii?
,,-Ba da. Ar trebui să se facă aceste cercetări cu detectoare de metale, pe tot traseul viitoarelor autostrăzi și căi ferate. Numai că se angajează firme care fac totul pe repede-înainte ca să termine cât mai repede și să-și ia banii, fără a respecta nici un minim barem de executare a lucrărilor de asanare, aceasta și din motivul că nu au studii de specialitate în domeniu și fac ,,așa-zise" asanări după.... ,,URECHE".
Referitor la executarea lucrărilor de asanare lângă calea ferată, lucrurile sunt și mai complicate. Datorită câmpului electromagnetic generat în jurul liniei de curent a căii ferate, detectoarele sunt puternic influențate, producându-se fenomenul de ,,OVERLOAD", adică blocarea detectoarelor sau scăderea drastică a parametrilor de detectare în adâncime, fiind necesară reverificarea traseului de mai multe ori, pentru a stabili dacă nu au rămas elemente de muniții nedescoperite. Mai mult, multitudinea de elemente metalice rămase după explozie, bucăți de șină, eclise, buloane, diverse cabluri  care au fost îngropate în pământ când s-a refăcut linia ferată, a fost un impediment foarte serios în executarea asanării, deoarece trebuia săpat la fiecare semnal de țintă descoperit, pentru că nu aveai de unde să știi că este o bucată de fier sau un element de muniție. Și toate astea în teren compactat cu balast și cu piatră spartă.
Constructorii lucrărilor de autostrăzi și căi ferate ar trebui să ia foarte în serios aceste servicii de asanare a terenului, de elemente de muniție neexplodată, pentru a nu mai pune în pericol viața mecanicilor de pe utilajele de săpat.
Există prevederi legale in acest sens:
II.1.16. Identificarea și eliberarea zonelor de muniții neexplodate
Antreprenorul va lua toate măsurile pentru a curăța și asana de orice muniții rămase neexplodate șantierul, gropile de împrumut și orice alte locuri unde își desfășoară Antreprenorul activitățile, înainte de a executa lucrări sau alte activități similare în acele locuri. Pentru îndeplinirea acestei sarcini, Antreprenorul va angaja, daca este cazul, o firmă autorizată și specializată în astfel de lucrări. Aceste activități se vor desfășura în conformitate cu prevederile Legii 481/2004 privind Protecția Civilă cu modificările si completările ulterioare.
Antreprenorul va include în Lista A., articolul GI.17, o suma forfetară care să acopere  costurile activităților de curățare și asanare a șantierului.
Dar, din motive de economie, aceste lucrări nu se fac sistematic înainte de începerea săpăturilor, se fac doar atunci când accidental se scot elemente de muniție, cu cupa, din pământ" – ne-a declarat domnul Lupean.

Edit: Pozele nu s-au copiat, pentru a le vedea trebuie să intrați pe blog :)