Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 9 Guests are viewing this topic.

gymi

La pasajul de la Vîntu de Jos urmează să se monteze parapeții.Slabe șanse să se dea drumul înainte de 15 decembrie.

Trimis de pe al meu Redmi 4X folosind Tapatalk


alecu26

Racordul inspre Vintu e finalizat? Ca doar de pe DN 7 s-a putut vedea ca e cam gata.

Swietelsky lucra la marcaje si nu numai, inclusiv ieri, Duminica.
Drumurile noastre POATE;

Vice33

Racordul este finalizat, sper că de la noul mers 2017-2018 se va circula pe el.

Am actualizat postarea de dinainte, adăugând cu poze toate cele 15 întrebări.

Vice33

Quote from: Andi on November 20, 2017, 11:15:20 AM
Deci toate termenele mentionate sunt pentru lunile mai-decembrie 2018, teoretic abia in mersul 2018-2019 sa avem circulatia pe ambele fire, fara cruci si cu VS peste tot. Ramane de vazut daca se respecta sau ne facem si mai tare de ras.

Din ce au scris, singurul punct în lucru cu șanse mari de finalizare în 2017 este gara Dumbrăveni:

QuoteLucrările în Stația Dumbrăveni sunt în curs de execuție, la această dată fiind deja montate toate cele 4 linii, fiind programate lucrări de buraj/sudare pentru liniile III și IV. Stadiul fizic de execuție este de aproximativ 85%, iar data estimată pentru finalizare - 28.11.2017.

Andi

La Bratei vad ca nu au mentionat nimic de acel stalp, ar trebui sa intelegem ca l-au mutat in sfarsit?
Racordul de la Vintu de Jos probabil va fi si el deschis in 2018 ori la noul mers in decembrie ori mai devreme.

Peste o luna vom vedea situatia din teren intr-un reportaj foto :D

Vice33

Abia aștept și pozele  8) . Vei fotografia toată secțiunea de la Sighișoara...? Dacă da, cu siguranță ne vom convinge dacă acel stâlp LEA de la Brateiu mai este (sau nu) acolo...și eu sper să NU mai fie.

NGC

Quote from: NGC on October 30, 2017, 11:42:25 PM
Quote from: NGC on September 29, 2017, 09:49:35 AM
A fost lansata astazi licitatia pentru "Executie lucrari aferente obiectivului: ,,Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov – Simeria, componenta a Coridorului Rin - Dunare, pentru circulatia cu viteza maxima de 160 km/h, sectiunea Brasov - Sighisoara, Subsectiunea 2. Apata - Cata"".

Nu ne grabim niciunde. Vrabiutele zic ca STRABAG a contestat documentatia de atribuire si ca procedura se va suspenda.

Acum pot sa va zic si oficial.

CNSC a admis contestatia STRABAG.

QuoteObligă autoritatea contractantă ca, în termen de 12 zile de la primirea prezentei, să procedeze la completarea și modificarea documentației de atribuire conform celor reținute în motivare, termen în care modificările operate vor fi publicate în SEAP, concomitent cu prelungirea termenului de depunere a ofertelor cu 60 de zile de la data publicării.

Ionut


Andi

Deci ne lungim pana in 2019, penibil :lol: iar pe Simeria-Km 614 cel putin pana prin 2025.

Intre timp, pe pagina de Facebook CFR Infrastructura:

QuoteBucurești, 23 noiembrie 2017

Asocierea RailWorks modernizează subtronsonul Cap Y Ilteu - Gurasada

Compania Națională de Căi Ferate CFR S.A. și Asocierea RailWorks au semnat contractul de lucrări în valoare de 1.498.976.758,87 lei pentru modernizarea infrastructurii și suprastructurii feroviare pe subtronsonul (2c) Cap Y Ilteu – Gurasada, situat pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul Rin-Dunăre, ramura nordică) Nürnberg-Praga-Viena-Budapesta-Curtici-Simeria-Brașov-București-Constanța.
Contractul are ca obiectiv modernizarea a 22,34 km de infrastructură și suprastructură feroviară pentru circulația trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h, lucrări de terasamente și consolidări pe întreaga distanță, construirea a 15 poduri (dintre care 2 peste râul Mureș), 17 de podețe, 1 pasaj superior, 3 pasaje inferioare, 2 tuneluri, lucrări civile în 4 stații de cale ferată (inclusiv halte comerciale/puncte de oprire), lucrări de electrificare și energoalimentare precum și lucrări de implementare a sistemului de siguranță a traficului ERTMS (ETCS nivel 2+GSM-R).

Sursa de finanțare este asigurată din fonduri nerambursabile și de la bugetul de stat, iar termenul de execuție este de 3 ani, la care se adaugă perioada de garanție de 2 ani.

Lucrările de modernizare a subtronsonului Cap Y Ilteu - Gurasada contribuie la dezvoltarea infrastructurii feroviare prin sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă, îmbunătățirea relațiilor comerciale cu operatorii de transport și relansarea economiei regionale.

Vice33

Păi da, lucrările fizice pot fi terminate în 2018, dar dacă ERTMS nu este 100% atunci nu se poate spune că proiectul este FINALIZAT! Chiar în răspunsul meu spuneau că sunt porțiuni care la anul vor fi gata, dar fără ERTMS complet, limitarea va fi la 120 de km/h. Abia după ce și ERTMS va fi gata, atunci pe tot tronsonul vor da drumul la vit. max. din proiect.

Ar mai rămâne problema materialului rulant care NU SUPORTĂ (decât 10% din vagoane și locomotive) 160 de km/h ci 120 de km/h. În aceste condiții în afară de DACIA 346/347; ISTER EURONIGHT 472/473 și TRANSILVANIA 74/75 sunt și trenuri IR cu rang vechi de "Accelerate" care au vagoane de 160 km/h? Dacă da, care ar fi acestea...?

Vice33

Situația stă în felul următor:


       
  • KM614-Bârzava, tronson 2a (ASTALDI); semnat contract+înmânat Dispoziție pentru începerea lucrărilor+predat amplasament
  • Bârzava-Ilteu, tronson 2b (ASTALDI); semnat contract+înmânat Dispoziție pentru începerea lucrărilor+predat amplasament
  • Ilteu-Gurasada, tronson 2c (ALSTOM+AKTOR+ARCADA); semnat contract -> așteptăm cât mai repede predarea amplasamentului
  • Gurasada-Simeria, tronson 3 (ASTALDI); semnat contract+înmânat Dispoziție pentru începerea lucrărilor+predat amplasament

Andi

Vagoane de 160 avem destule, trebuie doar revizuite si puse in compuneri potrivite. Cu locomotivele stam mai prost, pentru ca sunt carpite la nesfarsit si nu tin prea mult, unele ajung chiar sa fie limitate la 80 km/h. Eu personal as merge pe un contract de inchiriere locomotive noi cu mentenanta inclusa ca sa asiguram macar trenurile de pe coridor, dar vedem daca o sa mai avem trenuri pana sunt gata santierele.

vancouver

Dat fiind ca prin viteze superioare se ajunge in timpi mai scurti, pe unele tronsoane modernizate devine logica si acceptabila folosirea de rame electrice (automotoare), gen Hyperion de la  Softronic. Ca este bine cu astfel de trenuri ne arat insasi trenurile de mare viteza din Germania sau Franta, care in esenta sunt niste automotoare electrice. Interiorul are un confort nu mult peste cel al unui metrou sau S-Bahn =  metrou interurban (ca sa comparam tot cu Germania). Iar ICE in Germania circula si pe 700-800km (adica 5-6 ore), dar durata majoritatii calatoriilor este intre 2 si 3 ore, adica putini merg de la un cap la celalalt.

Intre Sighisoara si Deva avem 190 km. Cu 160 km/h max si comercial cu un 110 km/h inseamna ca. 1:43 (o ora si 43 de minute). Hai sa zicem 2 ore, dat fiind ca intre Simeria si Deva, adica pe ultimii 10 km, vor fi lucrari. Ori niste trenuri care sa penduleze cu orpiri in Sighisoara-Medias-Blaj-Alba Iulia-Orastie-Simeria-Deva ar fi excelente ca IR, pana se termina mai departe reparatiile. 2 ore dus, 2 ore intors, 2 ore pauza = 6 ore in total, fiecare rama electrica poate face 2 curse pe zi. Sa zicem de la 6 la 22 sunt 16 ore, un tren la 2 ore, inseamna 4 rame. Plus o legatura la fiecare a doua cursa la Alba Iulia spre Cluj si spre Sibiu (adica o a doua ruta Sibiu-Cluj, cu oprire la Alba Iulia la aceeasi ora cu Deva-Sighisoara), inca 4 rame diesel (aici merg Desiro). Astfel se asigura o legatura feroviara cadentata, permanenta intre Sighisoara, Deva, Sibiu si Cluj, cu centrul la Alba Iulia, unde toate cele 4 trenuri trebuie sa vina cam la aceeasi ora, 2 cate 2 la linii vecine.

Asta inseamna folosirea liniei de 160 cu 160, nu are legatura cu parcul actual de trenuri, este local, este acceptabil ca pret, nu este nevoie de logistica cu locomotive, care se cupleaza, decupleaza, trec in fata, apoi in spate.


Daca CFR Calatori nu face asta, o sa o faca un privat - si are nevoie doar de 4 rame Hyperion, resp. inca 4 daca treaba merge bine, ca sa le dubleze in anumite zile. Sau sa faca din ora in ora.

UN DRUM CU MASINA DEVA-SIGHISOARA DUREAZA APROAPE 3 ORE (pe timp de zi). CU TRENUL PE LINIA MODERNIZATA POATE SA FIE SUB 2 ORE !!! (si asta cu 5-6 opriri)
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Teo

La zona in lucru a drumului national din preajma pasajului de CF de la Vintu de Jos - Lutsch 2000 se monteaza de ieri parapetii. Ritmul este bun, pe o parte fiind deja gata, iar pentru cealalta se descarcau azi-dimineata parapetii care urmeaza sa fie montati.

cavver

Quote from: vancouver on November 24, 2017, 01:22:27 AM
Dat fiind ca prin viteze superioare se ajunge in timpi mai scurti, pe unele tronsoane modernizate devine logica si acceptabila folosirea de rame electrice (automotoare), gen Hyperion de la  Softronic. Ca este bine cu astfel de trenuri ne arat insasi trenurile de mare viteza din Germania sau Franta, care in esenta sunt niste automotoare electrice. Interiorul are un confort nu mult peste cel al unui metrou sau S-Bahn =  metrou interurban (ca sa comparam tot cu Germania). Iar ICE in Germania circula si pe 700-800km (adica 5-6 ore), dar durata majoritatii calatoriilor este intre 2 si 3 ore, adica putini merg de la un cap la celalalt.

UN DRUM CU MASINA DEVA-SIGHISOARA DUREAZA APROAPE 3 ORE (pe timp de zi). CU TRENUL PE LINIA MODERNIZATA POATE SA FIE SUB 2 ORE !!! (si asta cu 5-6 opriri)
Daca n-as fi circulat cu un ICE aproape ca te-as fi crezut. Sunt la ani lumina de un metrou sau s-bahn , configurate pentru a asigura calatorii lungi cu scaune confortabile .