Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Vice33

Nu inteleg, de ce o lălăie cu acel podeț...? Care e problema acolo de nu sunt in stare să facă un podeț calumea...?

frunzaverde

#3316
Quote from: Phenol on October 25, 2017, 08:31:22 AM
Admit ca am ramas putin in urma, dar de care limitare vorbim? Dupa cum vad eu, e cu zoom fotografia si se accentueaza S-ul, asta-i tot.
Singura limitare pe care am gasit in BAR intre Coslariu si Santimbru este la acest podet neterminat care este intre racord si gara Coslariu:

Intre Coslariu si Santimbru V.S. in livret este 80 km/h in momentul asta (si sunt zero minute de restrictie), dar cu timpi de circulatie mult inferiori vitezei de 80 km/h din livret (Coslariu - Ram. Coslariu, 3.2 km in 6 minute, deci 32 km/h interstatia la treceri fara oprire; Ram. Coslariu - Santimbru 3.1 km in 7 minute, deci 26.6 km/h).

S-ul ala e o curba vecina de sens contrar fara racordare in intelegerea instructiei. Am facut cateva calcule, fara sa stiu valorile alese pentru constante, asumand distanta (lungimea totala a setului de doua curbe) ca fiind de 180 m. Mi-a iesit ca viteza maxima posibila pe-acolo e de 95 km/h, dar cu un coeficient de supra-inaltare rezonabil, e 90 km/h. E posibil sa fi calculat gresit (calculele sunt destul de complexe, si le-am facut pe fuga), si sa vad gresit distantele (ochii pot insela).

Asa ca da, acum nu e limitare sau restrictie acolo, dar intrebarea e ce se va intampla dupa ridicarea vitezelor la sfarsitul lucrarilor, ca doar n-o ramane VS-ul la 80 km/h dupa atatia bani bagati. Ori am vazut si estimat eu prost distantele, ori acolo va fi un panou alb cu 80 (pentru ca CFR) sau 90 pus cand VS-ul va creste la 120-140-160.

Asta intreb, ca stiu ca insala mult zoom-ul - vad eu prost? calculez eu prost?; eu am facut calculele tragand o linie orizonatala la stalpii de catenara si numarandu-i (S-ul se intinde pe aproape 4 stalpi, deci undeva intre 180 si aproape 200 m). M-as bucura sa calculez eu prost si sa se poata circula pe-acolo (pe firul ala) cu 160. Macar atat dupa atat deranj si atatia bani bagati...

Oricum, solutia e dezamagitoare, dat fiind ca practic e constructie noua, pentru care oricum s-au facut exproprieri si cheltuieli imense se putea alege o separare a cailor supragabaritica, care sa minimizeze curbele. Era poate cu 1% mai scumpa proiectarea si minimal mai scumpa constructia trasarea firelor ca separate de la bun inceput, fiecare cu propriile curbe si raze, dat fiind configuratiile diferite ale lucrarilor (chiar si minore) de arta. Solutia aleasa (cu racorduri la podete) mi se pare carpeala.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

Care e pozitia kilometrica la aceste S-uri? Cere cineva informatii sa aflam de exemplu
- daca ramane asa
- care e cauza
- care e viteza maxima proiectata?
- care va fi viteza maxima reala dupa predare (adica: s-a schimbat ceva in proiect in timpul contractului?)

Phenol

^dupa aceeasi logica am putea spune ca Pizzarotti a verificat vitezele din Livret si conform acelor viteze a configurat linia pe care a pus doar temporar (acesta fiind acuma 3 ani).
Sa nu uitam ca nu au pus nici macazurile pentru racordul de evitare a garii.

Ideea e ca pana cand nu termina lucrarea nu are rost sa aberam cu limitari permanente de viteza (inteleg ce vrei sa zici @frunzaverde, dar sper ca va fi aceeasi situatie ca in cazul trecerii la nivel de langa Blaj cu limitarea de 40). Pentru asigurarea circulatiei prin santier e perfect asa cum este; dupa, vedem ce iese, mai ales ca nu avem plansele pentru zona respectiva.

Apropo de santier, conform BAR viteza maxima permisa intre Coslariu si Santimbru e 50 km/h. De asta e timpul de parcurs asa de mare in livret.

LE.: nu stiu de ce imi apare doar acum postarea lui cristi5.
Daca am calculat bine, podetul e undeva la km 406+675.

gymi

La pasajul de la Vîntu de Jos nu cred că se da drumul la circulație mai repede de 15 noiembrie.Melcul e harnic pe lângă cei care lucrează acolo.

Trimis de pe al meu Redmi 4X folosind Tapatalk


Teo

Din contra, s-a lucrat constant. Când vremea nu a permis asfaltarea, nu au făcut-o. De când s-a deblocat Șantierul dpdv birocratic, zilnic au înregistrat progrese.

Asta am văzut din mașina, cel puțin.

Vice33

Ce noutăți aduce noul mers al trenurilor 2017-2018...?

1. Se va circula la 140 km/h pe tronsonul Simeria-Vințu de Jos?
2. EN "ISTER" va circula tot pe la Sighișoara sau îl vor devia pe la Sibiu-Făgăraș?
3. Ce tronsoane noi se (speră a se...) vor da în folosință la anul...?

Phenol

Desi nu cred ca e topicul potrivit pentru asemenea discutii:

1. Parca Andi spunea prin Martie ca sa admis circulatia cu 140 intre Vintu si Blandiana + Sibot si Orastie. Insa trenurile respective toate circula cu diesel.

3. Teoretic: toate tronsoanele intre Simeria si Sighisoara. In realitate vom vedea. Sper totusi la Coslariu - Micasasa.

Vice33

M-ai băgat în ceață. Pe ce tronsoane se va circula cu diesel...? Cât timp va fi cu diesel?

Da, Andi, normal că Dacia circulă cu Diesel de la Brasov la Simeria, diferența între Simeria-Vințu de Jos nu cred că ar fi așa de mare cu locomotivă electrică față de una diesel, poate diferennțe de 2-3 minute, îmi vine greu să cred că locomotivele noi Diesel (cele care sunt pe IR1621-1622) nu ating 140 km/h...

Andi

Trenul Ister a circulat si circula cu 140 intre Sibot si Orastie (sau ma rog, intre Sibot si Aurel Vlaicu pentru ca dupa Vlaicu exista o restrictie de 50 la podul autostrazii) doar pentru ca are locomotiva electrica de la Bucuresti si circula via Blaj, Dacia nu poate circula cu atat din cauza locomotivelor diesel, si nici nu stiu de ce au mai pus 140 in livret daca nu poti prinde atat. Trenurile care circula pe Sibiu vin cu locomotive diesel de la Brasov la Simeria deoarece acolo exista dormitor pentru mecanici. Poate cand vor incepe lucrarile in statia Simeria vor amenaja dormitor la Vintu de Jos si astfel vor schimba locomotivele acolo ca sa nu se mai stationeze in Simeria. Cat despre tronsoane deschise, Coslariu-Valea Lunga ar trebui sa fie gata pana in decembrie insa dupa ce au anuntat acum ceva timp ca "Sighisoara-Simeria are termen de finalizare anul 2018" probabil nu se vor chinui sa deschida o bucata de linie dubla pentru a mai fluidiza traficul, dar poate vor ridica vitezele pe unde se poate. Bineinteles asta e doar parerea mea  :D

Phenol

Quote from: Vice33 on October 27, 2017, 12:44:13 PM
M-ai băgat în ceață. Pe ce tronsoane se va circula cu diesel...? Cât timp va fi cu diesel?

Da, Andi, normal că Dacia circulă cu Diesel de la Brasov la Simeria, diferența între Simeria-Vințu de Jos nu cred că ar fi așa de mare cu locomotivă electrică față de una diesel, poate diferennțe de 2-3 minute, îmi vine greu să cred că locomotivele noi Diesel (cele care sunt pe IR1621-1622) nu ating 140 km/h...

Sunt putine locomotive diesel care prind mai mult de 120 km/h. Uite o lista cu locomotivele romanesti si vitezele lor maxime de constructie. Aceste valori pot fi mai mici din cazul lipsei de intretinere.

Asa la prima vedere par corecte valorile de viteze maxime din tabel.

Andi

Avem o singura locomotiva diesel apta de 140 care probabil doar pe hartie, mai exact un Sulzer care apartine de Bucuresti Calatori si care face manevre prin Grivita. Depoul Sibiu are in dotare locomotive EGM doar din clasa 65 (640/641 renumerotata) ceea ce inseamna ca au Vmax de 100 km/h. Oricum, tare mi-e ca vom finaliza coridorul si vom avea trase de 140 km/h cu locomotive limitate la 100 sau chiar 80 daca vorbim de marfa.

vancouver

Pe km614 - Arad si resp. pe Arad-Curtici se efectiv circula cu 140?
Este permis chiar si cu 160.
Daca ar veni Softrans de ex. cu Hyperionul lor, le-ar da voie la 160?

Marfarele cu cat au voie max pe Curtici-km 614? Trebuie sa opreasca toate in Arad sau pot sa treaca prin Arad fara oprire?
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Andi

Pe Km 614-Arad-Curtici circula doar trei perechi de trenuri cu 140, respectiv IR 472/473 Bucuresti-Budapesta, IR 346/347 Bucuresti-Viena si IR 1821/1822 Constanta-Arad. Pentru trenurile de marfa depinde de ora la care trec prin Arad, daca nu se face vreo manevra sau soseste/pleaca vreun tren de calatori acestea pot trece fara probleme. Marfarele circula cu maxim 80 km/h pe Km 614-Curtici.

dan tm

Marfarele circula prin statia Arad cu sau fara oprire depinde de mai multi factori.
Am prins tren spre Curtici fara oprire pe liniile de marfa si am prins citeva trenuri de la Curtici care au trecut fara oprire pe liniile de calatori.
Pe liniile de calatori trenurile au circulat cu viteza redusa si cu semnale de atentie pina a trecut locomotiva pe sub pasarela, apoi au luat viteza.