Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 4 Guests are viewing this topic.

nenea_hartia

@Phenol: excelente pozele, mulțumesc mult! În Halta Câmpu Libertății pare că se vede o subtraversare destinată călătorilor la capătul peroanelor, dar în restul haltelor sau chiar în gări nu observ nici o modalitate de traversare a liniilor. Rămâne tot peste șine, ca pe vremuri?? :(
Iar când mă uit la intersecțiile la nivel cu diverse drumuri sau ulițe mă ia groaza. Păcat de banii cheltuiți...

TibiV

Quote from: nenea_hartia on May 22, 2017, 11:07:51 PM
Iar când mă uit la intersecțiile la nivel cu diverse drumuri sau ulițe mă ia groaza. Păcat de banii cheltuiți...

Este o RUSINE, parerea mea...
Si mai erau pe aici "obsedati" de "se poate face la 200 km/h"...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Neufunk

Bine, si inca se poate face, daca se investeste in bariere adevarate, si sina imprejmuita cu plasa de Buzau inalta in jurul trecerilor. Tot iesi mai ieftin decat cu sub / supratraversari.

rizzuh

Nu pot exista peroane sau traversari la nivel pe o sina cu o viteza maxima mai mare de 160 kph.

vancouver

In Germania, intre Hamburg si Hanovra trenurile circula cu 200km/h, dupa o reabilitare care a avut loc in anii '70 (si alte imbunatatiri apoi in anii 90). Gari sunt insa cu acces direct la linia principala, de ex. aici: https://www.google.ro/maps/@53.0790385,10.5736695,249m/data=!3m1!1e3
Despre linie aici: https://de.wikipedia.org/wiki/Bahnstrecke_Hannover%E2%80%93Hamburg

Acum poate la constructii noi nu se mai poate face asa, nu stiu.

Oricum, cu garile sa zicem ca e acceptabil, dar trecerile la nivel ar trebui sa dispara de pe orice magistrala din Romania, chiar si la 100 km/h. Ar trebui pornit un program national in directia asta.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

alinuttt

,,Bucureşti, 23 mai 2017

Km 614 – Bârzava (Cap Y) şi Bârzava (Cap Y) – Ilteu  (Cap Y)                   intră în reabilitare!

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA şi Asocierea Astaldi SpA - FCC Construccion SA - Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL au semnat 2 contracte în valoare de 3,45 mld lei pentru reabilitarea secţiunilor feroviare km 614 - Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y) (2b), situate pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul IV Pan-European) Nürnberg–Praga–Viena–Budapesta–Curtici–Simeria–Braşov–Bucureşti–Constanţa.

Contractele au ca obiectiv reabilitarea a 77,95 Km de infrastructură şi suprastructură feroviară pentru circulatia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h, lucrări de terasamente şi consolidări pe întreaga distanţă, construirea/modernizarea a 28 poduri (dintre care 2 peste râul Mureș) şi a 64 de podeţe, construirea unui tunel de 603 m lungime, lucrări civile în 11 staţii de cale ferată (inclusiv halte şi puncte de oprire), lucrări de electrificare şi energoalimentare, precum şi lucrări de implementare a sistemului de siguranţă a traficului ERTMS (ETCS nivel 2 + GSMR).

Sursa de finanţare pentru execuţia lucrărilor de reabilitare este asigurată din fonduri nerambursabile şi de la bugetul de stat, iar valoarea totală estimată a celor 2 contracte este de 3.453.353.196,57  lei (fără TVA).

Prin reabilitarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare CFR SA asigură condiţii tehnice pentru circulaţia trenurilor de călători şi marfă cu viteze superioare de până la 160 km/h pentru trenurile de călători şi până la 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi a siguranţei traficului feroviar.,,
Sursa: Facebook


Phenol

In legatura cu peroane:

De data asta mai multe forografii nu am, prin halte trecerea de pe un peron pe altul cred ca va fi posibil doar peste linii asa:



Sper ca intre linii sa se puna gard ca aici (Orastie).

O sa incerc sa fac un reportaj mai detaliat saptamana viitoare, cu aceste intrebari voi sti la ce sau fiu atent :).

Neufunk

Derogari se pot obtine, ca pana la urma noi facem legea la noi in tara.

Nu ai cum sa scapi de toate trecerile la nivel, este imposibil. Da, scapi de trecerile din orase, centuri, drumuri nationale si drumuri care au un tranzit ridicat, dar nu te apuci sa faci sub / supratraversari la drumuri prin teren agricol pe care se circula din an in Paste.

nenea_hartia

^ Sigur, în România se pot obține derogări pentru orice cârpeli :). Dar de ce să nu facem lucrurile bine de la început, dacă tot reconstruim linia (în mod inutil, cum a tot explicat @frunzaverde) de la zero? Faptul că nu se realizează nici acum traversări denivelate, la 10 ani de când a început programul de ,,reabilitare și modernizare" a magistralelor, e o mare, mare prostie. În Belgia, unde locuiesc eu, nu există treceri la nivel. Toate traversările sunt sub sau supraterane; un exemplu aici, dar te poți plimba un pic pe hartă în lungul liniei. Asta în condițiile în care în jurul Bruxelles-ului liniile au fost sau sunt în curs de dublare (de la 2 la 4), pentru a separa traficul de tranzit, mai rapid, de traficul local, mai lent. Deci sub/supratraversările sunt mai lungi. Oricât de costisitoare ar fi, ele se execută pentru siguranța circulației (auto, feroviare, velo, pietonale, etc). Nimeni nu calculează viețile oamenilor în euro.
Tot din motive de siguranță, la gările secundare sau haltele de pe liniile dublate configurația este următoarea: în dreptul peroanelor liniilor excentrice (1 și 4) opresc trenurile locale, iar pe liniile centrale (2 și 3) trec fără să oprească trenurile de lungă distanță. Liniile 2 și 3 sunt separate de peroanele liniilor 1 și 4 prin ziduri sau garduri de protecție, pentru a se evita accidentele. Există totuși mici deschideri care ar permite accesul călătorilor la peroane în cazurile neprevăzute în care un tren local ar fi nevoit să intre în gară și să oprească la linia 2 sau 3.

Quote from: vancouver on May 23, 2017, 12:04:04 PM
Oricum, cu garile sa zicem ca e acceptabil, dar trecerile la nivel ar trebui sa dispara de pe orice magistrala din Romania, chiar si la 100 km/h. Ar trebui pornit un program national in directia asta.
Absolut!

Goldmund

"Compania CFR SA anunță semnarea a două contracte pentru modenizarea căii ferate, proiecte în valoare totală de aproximativ 1 miliard de euro.
Compania naţională de căi ferate CFR SA şi asocierea Astaldi SpA - FCC Construccion SA - Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL au semnat 2 contracte în valoare de 3,45 mld lei pentru reabilitarea secţiunilor feroviare km 614 - Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y) (2b), situate pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul IV Pan-European) Nürnberg–Praga–Viena–Budapesta–Curtici–Simeria–Braşov–Bucureşti–Constanţa...."
http://www.capital.ro/s-au-semnat-cele-mai-mari-contracte-de-la-bechtel-ncoace.html

Skynick

Exista o harta cu tronsoanele finalizate, in lucru (cu procent) si nou semnate ?

rizzuh

Il voi cita pe @frunzaverde de pe topic-ul de HSR:

Quote from: frunzaverde on November 26, 2016, 08:52:20 PM
Apropo, in expozeul tau legat de HSR200 ai uitat sa spui ca, de exemplu, se interzic conform instructiei 314 (si normelor corespunzatoare europene) peroane atasate direct liniilor directe cu v.max > 160. Adica toate punctele de oprire de tipul asta: https://goo.gl/maps/7sfQ8Cviduw vor trebui suprimate. Si chiar si gari mai mari, gen Dor Marunt au peron pe directa, ca asa a fost proiectul facut.

La fel, ai uitat sa mentionezi ca dupa vreo 700 milioane de euro bagati in linie nu s-au rezolvat macar tampenii de-o simplitate extrema, gen treceri la nivel. Alta chestie care elimina circulatia cu 200. In mod normal, conform aceleiasi instructii, trecerile la nivel n-au ce cauta pe linii de 140-160 decat in cazuri exceptionale si in niciun caz si sub nici o forma pe o linie de 161+ km/h. E atat de exceptional pe 800 ca e una la cativa kilometri, si practic nu s-a construit nici o subtraversare/supratraversare noua in afara celor prevazute in planurile anterioare de modernizare DJ.

(boldarile de mai sus imi apartin)

Quote from: frunzaverde on January 09, 2017, 07:59:35 PM
Pe o linie de 161-200 km/h Halta Poarta alba din poza de mai sus nu are voie sa existe:

Quote from: Normativul romanesc, adica Instructia 314
Pentru viteza de circulatie mai mare de 160 km/h peroanele vor fi amplasate pe partea opusa dupa prima linie in abatere, pe fiecare sens de circulatie

Si nu e o inventie romaneasca. Uite aici normativul suedez (traducerea imi apartine), tara care a facut cele mai multe upgrades in place pentru 200 din toata europa:

Quote from: Normativul suedez TDOK 2014:0159
Peroanele se vor plasa exclusiv la linii cu viteza maxima permisa de 160 km/h. Daca viteza maxima permisa pe linia directa (normalhuvudspår in suedeza) este mai mare de 160 km/h se vor construi abatute principale (avvikande huvudspår) cu viteza maxima permisa 160 km/h la care se vor construi peroanele. Pentru statiile in tunel se va stabili o viteza corespunzatoare fiecarui caz in parte (maximum 160 km/h), in functie de constructia tunelului, circulatia curentilor, forma tunelului si eventualele mijloace de protectie a platformei.

Si va gasesc si regulamentul european care spune exact aceiasi chestie. Este vorba atat de siguranta trenurilor (toleranta gabaritului liber in functie de viteza) si de siguranta pasagerilor.



Nu se poate sa avem treceri la nivel pe o linie cu o viteza mai mare de 160 km/h. Si nici peroane direct la acea linie.
@vancouver, nu stiu cum este in Germania, dar frunzaverde a mentionat in alta postare (tot in topic-ul de HSR, dar pe care nu am gasit-o) ca in acele situatii este limitare la 160 (sau mai putin) in apropierea statiei.

dr4qul4

explicatia este simpla. La 180 km/h trenul parcurge 1 km in 20 de secunde. Credeti ca un om batran poate vedea la mai mult de 1 km sau poate traversa in mai putin de 20 de secunde. De fapt in vreo 10, pentru ca intai te uiti in stanga, apoi in dreapta si doar mai apoi incepi sa traversezi.
Dar o caruta, cat timp are nevoie sa traverseze o CF dubla?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Neufunk

@Neneahartia, intamplarea face ca si eu tot in Belgia sunt, si hai sa dau niste exemple.

exemplu 1
exemplu 2
exemplu 3
exemplu 4

Multe dintre haltele actuale trebuiesc inchise, chiar daca vom baga si trenuri de calatori pe viitori (si vor veni unele noi). Decat sa faci linii noi si gari noi, mai bine faci un sistem cu platform gates, sa ingradesti linia cand nu este tren oprit acolo, si fireste, supratraversari / subtraversari peste tot.

Cat despre caruta, aia poate sta perfect la bariera.