Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5

@rizzuh vezi discutiile de pe Quick Wins. Sunt de doua feluri, cu fundatie (Teius-Razboieni) si fara. Cele cu fundatie sunt fix ce se face la reconstructie. Si QW cu fundatie vor dura pana-n 2025 deci nu sunt chiar Q.

Craiova-Calafat: nu stiu daca refactia suprastructurii + electrificare ar ajunge. Si atat timp cat exista SF cu AM in sertar, nu stiu daca cineva si-ar asuma o proiectare de electrificare pe acelasi traseu. Uneori situatia din teren e mai usoara decat situatia birocratica.

Daca te uiti pe harta proiectelor de la buget, sunt in pregatire multi km de electrificare, exact de tipul care ar fi necesar pe Craiova-Calafat. Problema e ca nu au reusit sa semneze niciun contract de executie pt ca ei cer si RK la cale si firmele care stiu face electrificare nu sunt acreditate si pt suprastrucrura etc etc

Nu inteleg de ce la Domasnea/Poarta au facut doar traseu de 120 daca tot au facut varianta. Poate reiese undeva in SF.

rizzuh

Pe Craiova - Calafat nu sunt probleme de fundatie pentru traficul de calatori, in niciun caz cum este la Balota de exemplu. Marfa nu ai, fiindca nu ai de unde; poate niste grau si porumb de la Bailesti.

De problemele birocratice n-am ce sa mai zic, fuga de decizie/raspundere este ceva mult inradacinit la noi.

TibiV

Quote from: rizzuh on April 18, 2024, 10:58:17 AM....la RK nu se demoleaza, poate se consolideaza punctual, poate nu se face nimic daca nu-i nevoie. Iar pe Craiova - Calafat nu este nevoie, nu pe toata distanta, vor circula doar trenuri usoare acolo.

Mi se pare ca vad o contradictie logica: nu discutam despre RK/QW Craiova-Calafat tocmai pentru a putea prelua trenuri grele, de marfa, spre Bulgaria/Grecia?!?!... Ca doar pentru trenuri usoare ar fi bani aruncati degeaba...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

Da, exact, trenuri grele care mai departe de Calafat nu au pe unde merge - traseul in Bulgaria este foarte dificil, cu viteze mici si restrictii de tonaj, astfel ca o lucrare majora care ar ajuta marfa este inutila. Pe ruta asta ar trebui sa se faca strictul necesar pentru trenurile de calatori.

cristi5

@rizzuh pai si bulgarii pot sa-si faca proiectul lor. Acum sau peste 20 de ani.

Dar nu are rost, ca romanii nu misca nimic pe Craiova-Calafat :)

Bine ca am facut pod feroviar peste Dunare de-a moaca

E coridor european. Trebuie adus la un anumit standard, altfel nu primim finantare. Poate pe un Quick Wins daca iese acolo prioritar. Sau o reinnoire ca la Pitesti-Bucuresti pe PNRR dar nu stiu daca vom mai pupa asa ceva.

De la bugetul de stat eu personal nu vad multe sanse. Vor fi mereu tronsoane mai prioritare decat asta din marginea tarii. Plus ca e blocat birocratic, nu va semna nimeni nimic stiind ca exista deja un proiect. Curtea de Conturi etc.

Tocmai pt astfel de tronsoane marginase dar care leaga 2 tari sarace ar trebui sa contribuie EU.

Cetatean

Cred ca-si baga aia la Bruxelles degetu in gat pentru podu de la Vidin pe partea de CF