Author Topic: Coridorul Feroviar Orient / Est-Mediteranean  (Read 15580 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rizzuh

  • Officer
  • ***
  • Posts: 148
  • Karma: +60/-14
Re: Coridorul Feroviar Orient / Est-Mediteranean
« Reply #90 on: August 16, 2017, 08:48:17 AM »
Da, e de porc. Dar Craiova - Caransebes e probabil cel mai de porc, acolo e foarte probabil ca nu o sa se dubleze integral, e zona cea mai grea de munte si e "bottle-neck-ul" cel mai rau (Balota). De zona aia depinde capacitatea 900.

De ce nu ar dubla-o complet? Predeal - Brasov a fost dublata, aici de ce nu? Bine, trebuie facut ceva si la Balota, altfel totul este degeaba; pentru Balota ce solutii ar fi in afara unui tunel de baza care sa treaca prin dealul ala?

Plus ca fiind vorba de dublari, se pot face dublari cu terasament separat, si astea nu afecteaza decat minimal linia veche.

Trebuie s-o reconstruiasca si pe cea veche, altfel poate considera Curtea de Conturi ca este constructie noua (sau asa cred CFR-istii). Insa daca tampitii de la CFR ar face proiectul pentru dublare si reparare, n-ar mai fi probleme. Dar deh... :((

Neufunk

  • Officer
  • ***
  • Posts: 109
  • Karma: +39/-48
Re: Coridorul Feroviar Orient / Est-Mediteranean
« Reply #91 on: Today at 12:02:29 AM »
La Balota solutia exista, insa este destul de scumpa. Ai de mutat linia pe vreo 20 de kilometrii (deci constructie noua 100%) si un tunel destul de serios. Ar fi mai ieftin decat un tunel pe actualul amplasament.

Daca ei finanteaza tuneluri lungi si cvasiinutile pe alte magistrale, de ce nu ar finanta ceva care chiar este util si ar imbunatati considerabil situatia?

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.079
  • Karma: +2427/-535
Re: Coridorul Feroviar Orient / Est-Mediteranean
« Reply #92 on: Today at 02:42:47 AM »
Daca ei finanteaza tuneluri lungi si cvasiinutile pe alte magistrale, de ce nu ar finanta ceva care chiar este util si ar imbunatati considerabil situatia?

1. Care sunt tunelurile "lungi si cvasiinutile" de pe alte magistrale ? (Ca sa nu mai spun ca a face o comparatie "Predeal - Brasov a fost dublata, aici de ce nu?" presupune a ignora pur si simplu diferenta de trafic dintre cele doua linii...)
2. Cum cuantifici tu ca ceva "chiar este util"? Ai facut un calcul economic cost/beneficii ?...

pasadia

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.987
  • Karma: +1091/-517
Re: Coridorul Feroviar Orient / Est-Mediteranean
« Reply #93 on: Today at 10:58:18 AM »
S-o fi referind la cele 2 de la Racos (Apata - Racos + Racos - Cata)?

N-as zice ca sunt inutile, in mod sigur exista un castig de timp si de viteza medie apreciabil (ma indoiesc ca linia curenta, chiar si cu RK, ar duce o viteza mare, 120 sau ceva mai mult de atat).