Transportul rutier de persoane

Started by dragos76, December 12, 2016, 02:40:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dragos76

Văd că nu este un topic dedicat pentru acest subiect (dacă mă înșel, te rog Ionuț să muți acest post unde îi e locul).

Un articol despre piața si concurența (ne)loială a transportului de persoane pe relația auto. Tonul său e un pic alarmist/părtinitor, dar poate că merită o discuție această temă.

dumbravaandrei


Ionut

Nu avem un thread ca nu prea au fost discutii. Se poate discuta aici, este OK.
Pe thread-ul de taxi & ridesharing e alta poveste.

adiarc

Ceva campanie electorala,dar lăsând asta la o parte este un lucru f.bun....ceea ce S-a făcut.

Cand va urma si modernizarea parcului auto,o sa incep si eu sa las masina acasa mai des.

http://www.tribuna.ro/stiri/eveniment/sibiul-are-singura-autobaza-noua-din-tara-nimeni-nu-are-asa-ceva-este-de-invidiat-123053.html
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cristi5

QuoteCursele regulate de transport rutier de persoane se fac în prezent în baza unor "licențe de  traseu" pe care le dețin firmele de  transport, licențe obținute în urma unor licitații organizate de Autoritatea Rutieră Română (ARR). Cu toate că ARR organizează noi licitații, cei de la MementoBUS susțin că se produce mai întotdeauna doar o "prelungire" a licenței de rută, pentru că cel mai important criteriu este "vechimea pe traseu" a companiei, ceea ce ține departe firmele noi, care au poate servicii mai bune și prețuri mai mici.

https://www.profit.ro/must-read/compania-mementobus-cere-liberalizarea-transportului-rutier-de-persoane-care-ar-ieftini-cu-pana-la-80-calatoriile-cu-autocarul-16928608


Ionut

UNTRR: Cum ar putea fi reduse costurile de poluare în UE cu 500 mil. euro

"Comisia Europeană a publicat pe 8.11.2017 a doua parte a pachetului mobilitate, propunând acţiuni pentru o mobilitate curată, printre care şi măsuri importante de liberalizare a pieţelor naţionale pentru servicii regulate cu autobuze şi autocare şi a excursiilor locale, menite să stimuleze dezvoltarea de legături cu autobuzul pe distanţe lungi în Europa şi să ofere alternative la utilizarea autoturismelor personale prin opţiuni de mobilitate suplimentare, de mai bună calitate şi mai ieftine, în special pentru persoanele cu venituri reduse. O creştere cu 7% a utilizării autobuzelor şi autocarelor în UE ar conduce, în opinia Comisiei, la reducerea costurilor de poluare a aerului cu 500 de milioane de euro şi a costurilor legate de accidente cu 2,8 miliarde de euro. Mobilitatea pentru grupurile sociale defavorizate ar creşte, de asemenea, cu 130 de miliarde de pasageri-kilometri", se arată într-un comunicat al UNTRR.

"Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR salută această iniţiativă a Comisiei Europene, care recunoaşte transportul cu autobuzul şi autocarul ca fiind cel mai curat şi mai eficient mijloc de transport, fapt evidenţiat de mulţi ani de industria transporturilor rutiere de persoane în cadrul campaniei globale pentru Mobilitate Inteligentă (Smart Move) promovate de Uniunea Internaţională a Transporturilor Rutiere (IRU) şi activ derulate de UNTRR în România", potrivit sursei citate.

Prin Pachetul pentru o Mobilitate Curată, spune UNTRR, Comisia Europeană a făcut un pas decisiv în ceea ce priveşte punerea în aplicare a angajamentelor asumate de UE în cadrul Acordului de la Paris cu privire la reducerea obligatorie cu cel puţin 40% a emisiilor de CO2 pe plan intern până în 2030.

Astfel, Pachetului privind Mobilitatea Curată include următoarele documente: noi standarde privind dioxidul de carbon (CO2), pentru a-i ajuta pe producători să apeleze la inovare şi să furnizeze vehicule cu emisii scăzute pe piaţă; directiva privind vehiculele nepoluante, pentru a promova soluţiile de mobilitate curată în procedurile de achiziţii publice; un plan de acţiune şi soluţii de investiţii pentru instalarea la nivel transeuropean a unei infrastructuri pentru combustibili alternativi; revizuirea directivei privind transportul combinat, care promovează utilizarea combinată a diferitelor moduri de transport de mărfuri (de exemplu, camioane şi trenuri) prin facilitarea folosirii stimulentelor de către întreprinderi etc.

Capital

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Christian Tour lansează primul shuttlebus de la Aeroportul Otopeni către hoteluri din Bucureşti, cu preţuri de la 1,2 euro

Compania de transport MementoBus, care face parte din grupul Christian Tour, a lansat primul program regulat de ShuttleBus de pe Aeroportul Internaţional "Henri Coandă", astfel încât pasagerii pot fi transferaţi la hotelurile unde au cazare în Capitală, precum şi la autogara Central Bus Station, de unde pot călători cu autocarele companiei spre Braşov, Constanţa, Sibiu, Craiova, Bacău, Cluj-Napoca, Galaţi şi Tulcea. Reprezentanţii Christian Tour estimează că peste 30.000 de pasageri, români şi străini, vor apela la acest serviciu în primele şase luni de operare.

Preţurile pornesc de la 1,2 euro şi diferă în funcţie de destinaţie. Pentru a beneficia de transferuri, Christian Tour a deschis un birou în Terminalul Sosiri Internaţionale al Aeroportului Otopeni.

News.ro

Ionut

Restricţii de trafic în Capitală pentru protestul transportatorilor; aceştia sunt nemulţumiţi de un proiect care "ar duce la o destabilizare a întregului domeniu". HARTA

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) protestează, miercuri şi joi, faţă de intenţia Ministerului Transporturilor de a modifica Ordinului 980/2011, considerând că acest lucru " ar duce la o destabilizare a întregului domeniu de activitate". Peste şapte sute de persoane sunt aşteptate la acţiune, pentru buna desfăşurare a acesteia fiind institute restricţii de trafic în Capitală. "Considerăm inoportună orice modificare a Ordinului 980/2011 în acest moment şi solicităm urgent scoaterea de pe ordinea de zi a oricărei discuţii privind modificarea OMT 980/2011, deoarece ar duce la o destabilizare a întregului domeniu de activitate, afectând transportul de persoane atât interjudeţean, cât şi judeţean. O astfel de modificare ar crea un prejudiciu grav populaţiei care beneficiază, în acest moment, de un transport organizat, sigur şi prestabilit", au transmis organizatorii protestului. 

News.ro

tom_sawyer

^^^

Șova acuză: Greii din transportul interjudețean dețin de 15 ani monopol

Reprezentanții acestor firme amenință cu trei zile de proteste dacă Ministerul Transporturilor nu va retrage un Ordin de ministru care propune modificări ale modului în care firmele sunt punctate la licitațiile privind atribuirea traseelor interjudețene de transport de persoane. În prezent vechimea firmei pe traseul pe care vrea să îl deservească pare a fi factorul determinant.
Firmele sunt nemulțumite de dorința ministrului de a elimina criteriul, urmând ca departajarea să se facă doar în funcție de vechimea parcului de mașini.
Aplicarea criteriului vechime pe traseu a făcut ca 90% din trasee să fie operate în ultimii 15 ani de către aceleași firme, spune ministrul Șova.
digi24.ro

Consiliul Concurenței sparge monopolul curselor interjudețene

De ani de zile, 325 de firme dețin exclusivitatea transporturilor de persoane între județe. Consiliul Concurenței cere Ministerului Transporturilor eliminarea cerinței de vechime pe traseu la atribuirea curselor, criteriu care făcea posibilă această situație.

"Astăzi, în România, sunt aproximativ 3.600 de companii autorizate să facă transport rutier de pasageri, din care doar 325 efectuează transport prin curse regulate interjudeţean. Astăzi, în România, sunt peste 28.000 de autobuze autorizate, din care în jur de 2.900 de autobuze participă la această activitate. Se vede în mod clar că există un dezechilibru cu privire la desfăşurarea acestor activităţi. Există o exclusivitate pe care cele 325 de firme o au pentru efectuarea acestui transport de mai bine de 15 ani. La 1 iulie 2019, programul actual expiră şi tot atunci intră în vigoare un regulament european care prevede liberul acces la această piaţă", spune ministrul Transporturilor, Lucian Şova.
digi24.ro

Ionut

Autoritatea Rutieră Română a lansat în teste aplicaţia "Mersul Interjudeţean al Autobuzelor"

Ministerul Transporturilor, prin Autoritatea Rutieră Română (ARR), pune la dispoziţia publicului spre testare, în perioada 1-31 octombrie, aplicaţia "Mersul Interjudeţean al Autobuzelor", a anunţat luni autoritatea. Aplicaţia poate fi accesată pe arr.ro, secţiunea "Mersul interjudetean al autobuzelor", sau direct la adresa mersulautobuzelor.arr.ro. "Alături de "Mersul Trenurilor", această aplicaţie destinată transportului rutier de persoane îşi propune să vină în întâmpinarea călătorilor care doresc să circule între localităţi din judeţe diferite, pe anumite trasee, în funcţie de zile, ore, distanţe şi durata deplasării", se arată în comunicat.

ARR a anunţat că acest proiect a fost realizat din surse proprii, de către specialişti ai acestei instituţii, în baza datelor şi informaţiilor existente în aplicaţiile de gestionare a programelor de transport administrate de aceasta.

News.ro

Ionut

Transportatorii, 16 întrebări cruciale pentru ministrul Lucian Şova

Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) consideră că Ministerul Transporturilor (MT) trebuia să facă o analiză înainte de a promova Ordinul de Ministru privind transportul interjudeţean şi judeţean de persoane şi îi adresează o serie de întrebări ministrului de resort, Lucian Şova. FORT a anunţat, luni, printr-un comunicat de presă, că Ordinul de Ministrul privind transportul interjudeţean şi judeţean de persoane nu reprezintă un ,,monopol", iar, în cazul promovării actului normativ în forma actuală, protestele la nivel naţional sunt inevitabile şi absolut justificate, federaţia fiind pregătită să acţioneze în consecinţă. FORT anunţă că, la solicitarea patronatelor, MT organizează marţi, 9 octombrie, începând cu ora 10:00, la sediul ministerului, şedinţa de dezbatere publică a proiectului de Ordin de Ministru contestat.

Mediafax

Cristi N

Se lasa cu o greva de toata frumusetea  :lol:, cu toate astea masura eliminarii vechimii pe traseu dintre criteriile de atribuire a rutelor mi se pare foarte buna.

Scandal uriaş la Ministerul Transporturilor. Lucian Șova, huiduit pentru că vrea liberalizarea rutelor

I-a supărat faptul că pe rutele pe care le deţin de zeci de ani vor putea circula şi autobuzele ori microbuzele altor companii. Transportatorii spun că în cazul în care ministrul nu se răzgândeşte, joi declanşează greva generală în întreaga ţară. Ar fi afectaţi aproape un milion de români.

Stirile ProTV

neobluenet

Daca va uitati la imaginile de pe ProTV vedeti niste oameni disperati ca li se ia ceva ce au castigat candva. Intr-o societate libera e ca in tenis: degeaba castigi cateva jocuri si ajungi pe locul 1, daca nu poti sa te mentii acolo. Majoritatea patronilor sunt revoltati pentru ca sunt scosi din zona de confort, de pe locul caldut pe care il ocupa de ani buni si acum trebuie sa munceasca si sa gandeasca cum sa ajunga din nou in frunte.

Pe ruta Bucuresti - Cluj-Napoca sunt cateva companii de transport: Transmixt, Dacos, Fany, Alis si Centotrans, Primele 2 sunt cele mai vechi, Dacosul este printre cele mai serioase, dar sufera la capitolul parc auto. Au aceleasi autobuze VDL Bova Futura de 10-15 ani de care inca trag. Transmixtul ia ciurucurile de la Atlassib, Fany are Mercedesuri luate la second, Alis-ul sunt vai de mama lor, iar Centotrans ar fi undeva pe langa Dacos ca parc. Pe de alta parte exista multe firme care fac transport de persoane international, dinspre Moldova, spre vestul Europei. Acestea au un parc mult mai bun (Irizar, Setra, Neoplan), dar din pacate nu au acces pe piata locala.

Am mai circulat pe ruta Cluj-Napoca - Botosani. Aici sunt 2 companii, una este sora mai mica si mai proasta a Transmixtului. Cele mai rable dintre rable le vezi la Societatea de Transport Calatori. Mai au cateva autobuze chinezesti, care arata ca scoase de la fier vechi inca de la 3 ani de la cumparare. Ceilalti au niste Mercedesuri Tourismo (ca Fany) si niste turcisme, din nou praf, pline de rugina. Oare nu ar mai bine daca cei care merg in Spania sau Italia ar fi lasati sa opereze si acest traseu in lungul lor drum spre tarile calde?

dr4qul4

Sova merita o mare bila alba pentru ca incearca sa liberalizeze transportul rutier intern de persoane. Nu stiu daca nu-l vor inlatura inainte sa reuseasca.
Ce treaba are vechimea pe traseu in atribuirea unui contract? Conteaza sa ai experienta in transportul de persoane (oriunde in UE), sa ai masini decente si oferta cat mai buna.
Daca ar fi dupa mine, as da si cate 5 licente pe acelasi traseu. Sa se bata dupa aceea pe calatori. Concurenta duce la progres, monopolul umple buzunarele patronilor.
Dar trebuie tinut cont si de rutele neatractive. Acestea trebuie licitate la pachet cu cele profitabile.
Si trebuie facut cumva pentru a controla si aplicatiile de de "car-sharing". Cine crede ca e ca in reclama de pe fb, in care imparti costul calatoriei, se inseala amarnic.
pe Bla-Bla-Car iti rezervi locul, pretul e fix si de obicei vine un microbuz sau chiar un autocar si te ia dintr-o benzinarie. Dar ei merg doar pe traseele si la orele in care fac bani.
Daca toti ar merge cu bla-bla-car, unele zone ar ramane izolate.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024