News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Forțele Navale Române

Started by Harry, January 19, 2014, 09:19:48 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lupu.irimie

@dr4qul4
Contractul pentru achizitionarea vedetelor din clasa SIGMA prevedea construirea a 4 bucati in Santierul Naval Daemmen din Galati, inzestrarea cu armament, antrenarea echipajelor, transferul de tehnologie, off-set pe 100% din valoarea contractului. Si pe langa toate astea se modernizau si faimoasele fregate achizitionate de la englezi.
Daca tinem cont ca pe mai bine de 800 milioane de euro am primit 12 vetuste F16 la mana a treia, cu Off-set 0 si transfer de tehnologie ZERO, nu cred ca este o afacere asa de rea. Basca, construirea lor in Romania!

Nu prea cred eu ca ii imbunam noi pe olandezi cu o "spaguta" de genul asta!
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

dr4qul4

 :lol:
Tu crezi ca Marocul si Indonezia si-au cumparat Corvete fara armament?
Era bine ca se faceau la noi, dar asta nu inseamna ca trebuie sa platim dublu.
Iar transferul de tehnologie de care vorbesti nu inseamna decat ansamblarea lor aici. Coca navei s-ar fi facut la noi, dar asta doar pentru ca avem deja cu ce sa le facem.
In privinta sistemelor de pe ele, nu am fi facut nimic mai mult decat sa le montam.
Nu mai lauda atat aceste fregate. Pana una alta nici o tara NATO nu a mai cumparat una. Hai sa-i lasam pe altii sa cumpere inaintea noastra, sa vedem ce pret au de fapt si cat de bune sunt.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

România ar putea fabrica patru corvete în programul pentru reînnoirea capacităţilor militare - Fifor

'Urmărim reînnoirea capacităţilor maritime, programul nostru de dotare, unul dintre cele 8 programe aprobate, se referă la patru corvete care vor fi produse aici, în România, cel puţin vrem să le producem în România, printr-un program de cooperare industrială. Încă căutăm parteneri pentru a putea începe aceste lucrări şi sperăm să începem în 2018 să putem realiza acest program. Nimeni nu poate vorbi de a înfrunta cu acestea capacităţile flotei ruseşti care este destul de prezentă în regiunile Mării Negre, dar credem că rolul nostru este de a descuraja aici în regiunile Mării Negre, de aceea vrem să ne consolidăm şi forţele navale. Aceste patru corvete sunt doar o parte din programul nostru de dotare', a menţionat Fifor.

Economica.net

lupu.irimie

Pai si contractul cu olandezii de la Damen nu se fabricau tot in Romania!? Ba mai avea si un contract de offset de 100% care acoperea inclusiv retehnologizarea fregatelor.

"România intenţionează să achiziţioneze patru corvete noi pentru Forţele Navale, pe care este dispusă să plătească 3,6 miliarde de lei (aproximativ 800 de milioane de euro) în următorii patru ani, arată un proiect de hotărâre de Guvern lansată în dezbatere publică de Ministerul Apărării Naţionale. Fiind o achiziţie militară strategică, nu se va face licitaţie, ci se va merge direct pe negocierea cu un furnizor ales, acesta fiind firma olandeză Damen Shipyards Group, care deţine şi şantierul naval Damen Galaţi, unde urmează să fie fabricate cele 4 corvete. Banii nu se duc însă doar pe cele 4 nave. În cadrul programului de offset (compensatoriu), Armata cere firmei olandeze să includă şi modernizarea fregatelor deja existente în dotarea Forţelor Navale (pentru care MApN anunţase deja că pune la bătaie 220 de milioane de euro), precum şi transferul de tehnologie pentru crearea unui centru de mentenanţă a corvetelor pe teritoriul României. România trebuie să aibă aceste nave militare pentru a-şi putea îndeplini rolul în NATO, în contextul în care în regiunea extinsă a Mării Negre Rusia încalcă legile internaţionale. MApN arată că acest program de înzestrare a Armatei a fost aprobat în CSAT ca fiind ,,esenţial", iar selecţia firmei din Olanda s-a făcut la nivelul MApN, fiind evaluate 13 tipuri de corvete. Navele olandeze de la Damen au raportul preţ-cerinţe cel mai bun şi termenul de livrare cel mai scurt, arată MApN. În prezent, corvetele militare de tip 10514 din clasa Sigma sunt cele mai mari şi cele mai noi pe care le produce Damen şi sunt deţinute deocamdată doar de forţele navale din Indonezia. Damen este însă un producător naval cu tradiţie, care a înzestrat şi marina Olandei, Suediei sau SUA."

Sursa
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

Ionut

Ministerul Apărării va demara, în 2018,
procedurile de achiziţie a patru corvete multifuncţionale, a anunţat Mihai Fifor


'Dacă această procedură competitivă merge aşa cum trebuie, fără niciun fel de hopuri, fără contestaţii, putem avea în doi ani prima corvetă. Noi vom face o procedură competitivă. Ne dorim ca această corvetă să fie produsă în România şi va fi una dintre condiţiile acestui dialog competitiv ca această corvetă să fie produsă într-un şantier naval românesc', a adăugat Fifor, subliniind că 'foarte multe companii mari se arată deja interesate de această procedură'.

Economica.net

Bogdan_Cluj

^ Pe acelasi subiect:
Ministrul Apararii, Mihai Fifor: Inzestrarea cu corvete multifunctionale, proiect-cheie in 2018. Vom debloca astfel si programul de modernizare a fregatelor
Inzestrarea fortelor Navale cu corvete multifunctionale este proiectul-cheie pentru 2018, sustine ministrul Apararii, Mihai Fifor. "Asa vom debloca, prin offset-ul aferent achizitiei corvetelor, si programul de modernizare a celor doua fregate si, in acelasi timp, vom crea conditiile startarii achizitiilor pentru sistemul de instalatii mobile de lansare de rachete antinava - care va folosi acelasi tip de rachete ca cele ce vor inzestra corvetele", a detaliat Fifor.

https://www.hotnews.ro/stiri-esential-22248258-ministrul-apararii-mihai-fifor-inzestrarea-corvete-multifunctionale-proiect-cheie-2018-vom-debloca-astfel-programul-modernizare-fregatelor.htm

PS: luati cu sare si piper, ministrul este in acest moment pe post interimar si spera sa ramana pe post cand maine se voteaza in interiorul partidului noul cabinet, iar luni in Parlament.

Bogdan_Cluj

E acea perioada a anului asa luati cu un munte de sare si piper:

Mihai Fifor: Vom lansa un program de inzestrare a Fortelor Navale cu un submarin produs intr-un santier romanesc
[...]
El a amintit ca Armata are inca in dotare submarinul "Delfinul" pentru exercitii. "Prin urmare, cred ca nu este nimic spectaculos in ideea de a putea sa derulam un astfel de program pe termen mediu cu productie a unei astfel de capacitati intr-un santier naval romanesc", a aratat Fifor.

Ministrul propus al Apararii a mai aratat ca prezenta Rusiei in regiune este "foarte bine resimtita si tot mai agresiva". "Nu este o surpriza pentru nimeni din cadrul Aliantei ca Rusia se manifesta nu doar in Flancul estic, se manifesta si la Marea Neagra. Sunt tot felul de provocari carora Armata Romana le face fata", a adaugat Fifor.
[...]

Proiectul de hotarare privind corvetele multifunctionale este, de asemenea, gata, are toate avizele si poate sa intre in sedinta de Guvern, astfel incat sa demaram acest program. Cu offset-ul de la fregate ne dorim sa modernizam cele doua fregate pe care Marina Romana le are in dotare
[...]

https://www.hotnews.ro/stiri-esential-22255245-mihai-fifor-vom-lansa-program-inzestrare-fortelor-navale-submarin-produs-intr-santier-romanesc.htm

kitsune

Delfinul... pentru ce fel de exerciții? Exerciții de gramatică, sau ce? Că stă, din lipsă de baterii.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

#38
Lipsa bateriilor ???
Hai sa fim seriosi...

Bateriile alea costa 20 mil. EUR

Un submarin nou (cu propulsie clasica, diesel/electric) costa de la 250 mil. EUR in sus (este adevarat, "made in Germany")

Dar cand iti moare bateria de la masina, ce faci? Schimbi bateria sau iti iei masina noua ?....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

https://www.agerpres.ro/stiri/2018/02/01/comunicat-de-presa-statul-major-al-fortelor-navale--47586

Quote
Comunicat de presă - Statul Major al Forţelor Navale
2018-02-01  13.24

Două grupări navale NATO, alcătuite din şapte nave de luptă, vor face o escală de câteva zile în portul Constanţa, în perioada 1-4 februarie.

Din partea Forţelor Navale Române, la activităţile celor două grupări navale din Marea Neagră, participă fregata Regele Ferdinand şi dragorul maritim Lupu Dinescu.

Gruparea navală permanentă NATO (SNMG-2/Standing NATO Maritime Group), este alcătuită din fregata "Regele Ferdinand", distrugătorul britanic HMS Duncan şi fregatele turceşti TCG Gaziantep şi Yldirim. Navele desfăşoară, în perioada 30 ianuarie -17 februarie, antrenamente comune de supraveghere maritimă şi alte misiuni specifice în apele Mării Negre.

A doua grupare navală permanentă a Alianţei Nord Atlantice care este prezentă în Marea Neagră, în perioada 24 ianuarie - 13 februarie, este alcătuită din nava britanică de cercetare hidrografică multifuncţională HMS Enterprise, vânătorul de mine turcesc TCG Akay şi dragorul maritim "Lt. Lupu Dinescu" (DM-25). Misiunile celei de-a doua grupări navale (SNMCMG-2 Standing NATO Maritime Group 2) sunt specifice luptei împotriva minelor marine şi ameninţărilor subacvatice.

În timpul escalei la Constanţa, reprezentanţii celor două grupări navelor vor efectua vizite oficiale la Comandamentul Flotei şi la autorităţile locale constănţene.

Navele vor pleca din portul Constanţa luni, 5 februarie, şi îşi vor continua exerciţiile pe mare, la care vor mai participa şi două avioane MiG 21 Lancer româneşti şi un submarin turcesc.

***
Sâmbătă, 3 februarie, pe timpul staţionării în Portul Constanţa, navele britanice HMS Duncan şi HMS Enterprise, acostate la dana Pasageri a portului Constanţa, vor putea fi vizitate de publicul interesat, în intervalul orar 10.00-13.00.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

Situatia cu Delfinul nu e atat de simpla. Trebuie inainte de toate precizat ca e vorba de Delfinul 2, Delfinul 1 fiind matrasit de rusi imediat dupa WW2.

Submarinul este in continuare unul performant si care poate face fata cu brio misiunilor in zona costiera. El este complet functional. Se deplaseaza  prin apa, toate instalatiile si armamentul sunt functionale. In schimb nu poate intra in imersiune din lipsa bateriilor. Bateriile se produc insa doar in Federatia Rusa, care refuza sa ni le vanda. In fiecare an vin reprezentanti NATO si US Army pentru a verifica starea submarinului si a se asigura ca este functional si se tot cauta o solutie pentru a face rost de baterii ocolind Rusia.

Bogdan_Cluj

Deci sa inteleg ca in acest moment practic nu este un "submarin" ci doar un "marin" :)
Tehnic nu se poate "adapta" sistemul la alt tip de baterii? Adica imi imaginez ca acele baterii au niste caracteristici: amperaj, voltaj, etc si niste dimensiuni fizice (Lxlxh). Nu exista alt producator ca sa aiba (sau sa faca) ceva foarte-foarte asemanator? Este sistemul atat de "inchis" si de strict cu privire la producator?

PS: intreb pentru ca nu stiu, nu la misto


TibiV

Același lucru mă întreb și eu de ani de zile...
Mai ales că acum suntem în NATO,  nu se mai pune problema accesului la "tehnologie militară"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Cristi N

La vechimea pe care o are submarinul ma astept sa fi fost echipat cu acumulatori Pb-Acid. Nu e rocket science sa dai o comanda de baterii custom (cu aceleasi caracteristici ca cele vechi) unei fabrici atata timp cat esti dispus sa platesti si costurile de adaptare a productiei.
Sau daca vor sa faca o treaba cu adevarat buna ar putea sa retehnologizeze partea de acumulatori/circuite de incarcare marindu-i astfel si raza de actiune.

Harry

#44
Submarinul este din clasa KILO , pe segmentul lor fiind cele mai performante, a fost platiti de Romania in 1984 costand atunci 61.5 milioane de dolari. In 1985 este finalizata construirea acestuia si intra in dotarea fortelor navale. In anii '90 cand Romania a participat la primele antrenamente NATO, in zona Golfului submarinul a surprins aliatii nostri din NATO cand nu a putut fi detectat de radare, subamrinul ffind imbracat intr-un cauciuc special ce-i confera tehnologie stealth.

Bateriile au murit in 1996 dupa 67 de misiuni. Submarinul este dotat cu torpile, mine si rachete surface to air. La nevoie pe bord poate fi montata si o mitraliera de calibru mare.

Cam asa este o baterie:


Bateriile se produc doar in Federatia Rusa si in India, iar upgrade-urile (radare si armament sunt singurele upgrade-uri necesare) se fac doar in Federatia Rusa.