News:

.

Main Menu

Trenurile in lume

Started by Ionut, December 09, 2016, 08:08:51 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Discutam aici despre trenuri, automotoare, vagoane si material rulant din toate tarile lumii, in afara de Europa (care are board dedicat).

Ionut

New York investeste in extinderea productiei Alstom



Guvernatorul orasului New York, Andrew M. Cuomo, a anuntat ca va acorda o finantare de 30 de milioane de dolari pentru sustinerea expansiunii Alstom Transportation, Inc., in Hornell, Steuben County. Proiectul este motivat de oferta de succes a Alstom de a furniza trenuri moderne de mare viteza companiei Amtrak. Extinderea va mentine peste 1.000 de locuri de munca existente in Hornell si in cadrul operatiunilor Alstom din West Henrietta.

Acordul cu Amtrak pentru programul trenurilor moderne de mare viteza este in valoare de 2,5 miliarde de dolari. Sustinerea statului New York acordata proiectului a fost un factor important in efortul depus de Alstom pentru asigurarea unui contract cu Amtrak.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Siemens finalizeaza primul tren Brightline



Primul tren Brightline construit de Siemens a fost finalizat si a parasit centrul de productie al companiei din Sacramento, California. Trenul este compus din doua locomotive si patru vagoane. Primul tren are aprox. 149 de metri si este transportat de-a lungul Statelor Unite pe cale ferata, calatorind aproape 5,000 km din Sacramento catre Florida. Constructia primei carcase pentru vagoane a inceput in iulie 2015. Patru trenuri suplimentare sunt construite de Siemens pentru prima faza a Brightline. Aceste trenuri vor avea patru nuante vii diferite: roz, rosu, portocaliu si verde si vor fi livrate pana la sfarsitul lui martie.

Trenurile Brightline sunt construite ca trenuri integrate fiind formate din doua locomotive diesel-electrice si patru vagoane din otel de inalta calitate. Aceste locomotive diesel-electrice ecologice indeplinesc cele mai exigente standarde de emisii stabilite de guvernul federal. Integrarea imbunatateste calitatea calatoriei si reduce zgomotul produs in timpul acesteia. La fiecare capat se afla o locomotiva galben aprins pentru o mai buna fiabilitate. Primul tren va incepe testele in Palm Beach la inceputul lui 2017.

All Aboard Florida construieste Brightline si centre urbane de mobilitate in Miami, Fort Lauderdale si West Palm Beach. In prezent, la statiile din Fort Lauderdale si West Palm Beach, lucrarile sunt finalizate in proportie de 70% si se realizeaza lucrari la interior si finisaje. Instalarea grinzilor Florida I-Beams (FIBS) pentru sina suspendata este aproape finalizata la MiamiCentral.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Aeroexpress introduce trenurile supraetajate in 2017



Aeroexpress nu a reusit sa dea in exploatare vehiculele supraetajate in 2016 din cauza termenelor de certificare. Vehiculele vor fi puse in serviciu in 2017. In total, Aeroexpress va cumpara 62 de vehicule supraetajate de la Stadler pentru suma de 183,9 milioane de euro. Primul tren trebuia sa inceapa serviciul in decembrie 2016. ,,Certificarea trenurilor supraetajate Aeroexpress este in desfasurare. Cinci din 11 trenuri sunt deja in Rusia si sunt testate. Trenurile vor fi puse in exploatare in 2017. Intarzierea nu va afecta executarea contractului de catre Stadler", a declarat compania.

ClubFeroviar.ro


TibiV

 :lol:

Este fain in Europa !... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

Si o continuare (oarecum) a acelui clip:


Ionut

Rusia testeaza cea mai puternica locomotiva a sa pe ruta Baikal – Amur



Prototipul celei mai puternice locomotive diesel din Rusia, 3TE25KM2M, va fi testat, in luna octombrie, pe linia de cale ferata Baikal – Amur, anunta compania Bryansk Machine-Building Plant (BMZ), producatorul acestei locomotive. Doua dintre aceste locomotive diesel au fost deja construite de catre Bryansk Machine-Building Plant si se afla in procedura de a obtine certificarea pentru operarea pe reteaua feroviara din Rusia. Dupa obtinerea certificarii, una dintre cele doua locomotive va fi supusa testelor pe linia Baikal – Amur.

BMZ 3TE25KM2M este prima locomotiva ruseasca formata din trei sectiuni, fiecare locomotiva fiind echipata cu un motor de 12.000 CP. Pana la introducerea acesteia pe piata, cele mai puternice locomotive erau fabricate tot de catre Bryansk Machine-Building Plant, din gama 2TE25KM, echipate cu un motor cu putere de 7.000 CP. Noile locomotive in trei sectiuni pot fi folosite pentru a tracta trenuri de marfa de peste 7.000 de tone, pe o distanta de pana la 2.800 kilometri, precum ruta Taksimo (Buryatia) – Sovetskaya Gavan (Teritoriul Khabarovsk).

ClubFeroviar.ro

Ionut

Turcia primeste un imprumut pentru achizitionarea a 10 de trenuri de mare viteza

Planul de a achizitiona zece trenuri de mare viteza constituie un prim pas, pe termen scurt, deoarece, pe termen lung Turcia a anuntat intentia de a cumpara inca 96 trenuri de mare viteza.

Banca Islamica de Dezvoltare (IDB) a semnat cu Turcia, la 22 noiembrie, acordarea a doua imprumuturi in valoare de 567 milioane de dolari. Potrivit Trezoreriei din Turcia, IDB va acorda Companiei de Cai Ferate din Turcia (TCDD) un imprumut in valoare de 367 milioane de dolari pentru a finanta Proiectul ,,10 trenuri de mare viteza". Trezoreria turca a adaugat faptul ca imprumutul a fost acordat pentru o perioada de 20 de ani, inclusiv cu cinci ani perioada de gratie.

Acest imprumut a fost alocat pentru a veni in sprijinul proiectelor de extindere si modernizare a retelei feroviare conventionale precum si in sprijinul dezvoltarii retelei feroviare de mare viteza pe teritoriul turc. Cele zece trenuri de mare viteza vor fi puse in circulatie pe linia de mare viteza Ankara-Istanbul.

Potrivit TCDD, celelalte 96 de trenuri de mare viteza vor fi achizitionate in cadrul modelului SIP prin licitatie (Programul de Cooperare Industriala).
– primele 20 de trenuri de mare vitezaa vor fi produse direct in fabricile constructorului.
– 60 dintre aceste trenuri vor fi produse prin transfer tehnologic si cu 53% rata de localizare in Turcia.
– ultimele 16 trenuri vor fi fabricate intr-o unitate de productie care va fi infiintata in Turcia, cu o rata de localizare de minimum 74% prin transferul de tehnologie in cadrul proiectului ,,National Train".

Tot la aceeasi data a mai fost semnat un al doilea imprumut, in valoare de 200 milioane de dolari. Acesta a fost semnat intre Banca de Dezvoltare din Turcia si Banca Islamica de Dezvoltare, Trezoreria din Turcia asigurand aceleasi conditii de garantare a imprumutului. Subsecretariatul turc al Trezoreriei a precizat ca cel de-al doilea imprumut va fi utilizat pentru finantarea Programului ,,Energie Ecologica si Infrastructura Energiei".

ClubFeroviar.ro

Ionut

Turcia va organiza, in ianuarie, licitatia pentru 96 trenuri de mare viteza

Compania de Cai Ferate din Turcia (TCDD) a anuntat ca in ianuarie 2018 va organiza licitatia pentru achizitia a 96 de trenuri de mare viteza. Valoarea acesteia este estimata la trei miliarde de euro. Statul turc se confrunta cu o lipsa a trenurilor de mare viteza pe fondul cresterii retelei feroviare de mare viteza. In acest sens, Turcia a anuntat pentru luna ianuarie 2018 mult-asteptata licitatie pentru achizitia trenurilor de mare viteza.

Aceasta va indeplini obiectivele Turciei, atat pe termen scurt, cat si pe termen lung, in ceea ce priveste sporirea parcului de trenuri de mare viteza. TCDD anunta ca primele livrari ale noilor vehicule feroviare vor avea loc in termen de 22 de luni de la semnarea contractului, adica, cel mai probabil la jumatatea lui 2019. De asemenea, TCDD anunta ca toate cele 96 de trenuri de mare viteza vor fi livrate pana in 2026.

Potrivit conditiilor de participare la licitatie, un prim lot de 20 trenuri de mare viteza vor fi fabricate la sediul constructorului, cu doar 10% rata de productie in Turcia. Urmatorul lot de 60 trenuri de mare viteza se vor fabrica in Turcia, cu o rata de productie locala de 53%.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Cea mai puternica locomotiva diesel din Rusia, testata pe linia Baikal-Amur



Compania producatoare de material rulant, Bryansk, membra a grupului Transmashholding, a livrat locomotiva diesel 3ТЭ25К2М pentru transportul de marfuri pe liniile principale care va fi supusa testelor pe linia Baikal-Amur. Locomotiva a fost proiectata special pentru a putea fi operata in conditii meteorologice aspre pe sectiunii de linie cu profil complicat. Vehiculul este capabil sa tracteze trenuri cu o greutate de pana la 7.100 de tone, iar distanta parcursa pe liniile principale va fi de 50.000 de km.

In urma rezultatelor analizei operarii timp de mai multi ani a locomotivelor apartinand seriei precedente pe linia Baikal-Amur, mai multe solutii tehnice avansate au fost aplicate pentru proiectarea noii locomotive. Aceasta integreaza un motor diesel fiabil si puternic GEVO12, alaturi de echipamentul auxiliar.

In consecinta, puterea compartimentului motor a crescut pana la 3.100 kW. Vehiculul este dotat cu un sistem independent de incalzire a cabinei, unitati electrice care solicita intretinere minima, in timp ce sistemele de alimentare cu combustibil, apa si aer sunt proiectate conform cerintelor de operare la temperaturi scazute.

In prezent, transportul de marfuri pe linia Baikal-Amur este realizat cu locomotivele 2TE25A si 3TE10MK care sunt capabile sa tracteze trenuri de pana la 5.600 tone. O capacitate sporita a trenurilor pana la 7.100 tone va permite cresterea semnificativa a volumelor de marfuri transportate pe linie fara a necesita constructia unor linii noi. Conform estimarilor, pana in 2025, linia Baikal-Amur va avea nevoie de peste 400 de locomotive noi pentru tractarea trenurilor de 7.100 tone.

Locomotiva 3ТЭ25К2М a fost testata cu succes in partea centrala a Rusiei, iar acum va trebui sa-si dovedeasca conformitatea cu obiectivele stabilite in conditii reale de operare. Fiind inregistrata in depourile din Kursk si Kursk-Sortirovochny, locomotiva 3ТЭ25К2М a parcurs 10.000 de km in cadrul testelor atat in varianta cu doua sectiuni, cat si in cea cu trei sectiuni. In total, locomotiva a parcurs peste 11.000 de km. Perioada de proba a fost realizata in cadrul programului de testare stabilit cu RZD, care a finalizat testele preliminare. Locomotiva diesel a transportat aprox. 240.000 de tone de marfuri, cu o greutate maxima a trenului de 8.230 de tone.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Rusia plateste peste 4 miliarde USD pentru mentenanta locomotivelor

Grupul de companii LocoTech si Caile Ferate Ruse (RZD) au semnat un contract in valoare de 243,9 miliarde ruble (4,28 miliarde USD) pentru executarea reparatiilor capitale ale parcului de locomotive al operatorului national rus. Contractul se va desfasura pana in 2022 si, potrivit acestuia, vor fi reparate 14,800 de locomotive.

Lucrarile de reparatii vor fi executate de catre Zheldorremmash, parte a grupului LocoTech. La randul sau, Zheldorremmash cuprinde un numar de noua companii, exclusiv din Rusia, specializate in efectuarea reparatiilor pentru locomotive. Suma de 46,5 miliarde ruble (816 milioane USD) a fost alocata pentru inlocuirea locomotivelor cu durata de viata expirata.

ClubFeroviar.ro

Balto

Siemens castiga licitatia pentru noile trenuri de mare viteza din Turcia


Compania de Cai Ferate din Turcia (TCDD) a atribuit companiei Siemens contractul pentru construirea celor 10 trenuri noi de mare viteza. Oferta depusa de catre producatorul german de material rulant a fost de 349 milioane euro.
Contractul cuprinde, pe langa construirea si livrarea celor 10 noi trenuri de mare viteza, si livrarea unui simulator de tren, asigurarea mentenantei trenurilor si a pieselor de schimb.

Livrarea noilor trenuri de mare viteza va avea loc incepand cu luna martie 2019, urmand sa fie puse in circulatie incepand cu 2021.
La licitatie au mai depus oferte si producatorul francez de material rulant Alstom (TCDD nu a specificat valoarea ofertei depuse de catre Alstom) si unul dintre producatorii spanioli de material rulant, CAF, acesta din urma venind cu o oferta in valoare de 273 milioane de euro.

clubferoviar.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

Ionut

KTZ si General Electric semneaza contracte de 900 milioane dolari

Compania de Cai Ferate din Kazahstan (KTZ) si General Electric Transportation au semnat un prim contract pentru livrarea a 300 de locomotive de manevra. Vehiculele feroviare vor fi fabricate in Statele Unite ale Americii (SUA), asamblarea finala se va face insa in Kazahstan. Primele doua locomotive din aceasta comanda vor fi livrate in 2019. Restul vor fi livrate, gradual, in urmatorii zece ani. Aceasta comanda faciliteaza crearea a 3500 de locuri de munca in SUA.

Cel de-al doilea contract semnat intre operatorul din Kazahstan si producatorul nord-american de material rulant vizeaza mentenanta, pe durata a 18 ani, a 175 de locomotive de pasageri, din gama ,,General Electric Evo – seria ТЭП33A", utilizate de catre KTZ inca din 2016. Acest al doilea contract include si extinderea fabricii Lokomotiv Kurastyr Zauyty, din Astana. Locomotivele din seria ТЭП33A produse in aceasta fabrica au fost livrate atat in Kazahstan cat si pe pietele din statele CSI.

ClubFeroviar.ro

Ionut

A fost livrat primul tren Coradia Polyvalent pentru Algeria

La 18 ianuarie, Alstom a livrat primul din cele 17 trenuri Coradia Polyvalent comandate de compania nationala de transport feroviar din Algeria, SNTF. Trenul va fi transportat in portul Savone (Italia) de unde se va imbarca in directia portului Algiers (Algeria). Conform estimarilor, trenul este asteptat sa ajunga la destinatie la 29 ianuarie 2019. Livrarile urmatoarelor trenuri vor avea loc pana in iulie 2018. Trenurile, proiectate si produse la centrul Alstom din Reichshoffen, Franta, vor circula in marile orase din Algeria.

Trenul Coradia Polyvalent pentru Algeria este un tren bimodal (diesel si electric-25kV) capabil sa circule cu o viteza de 160 km/h. Cu o lungime totala de 110 m, trenul are sase vagoane si o capacitate de 254 de calatori, inclusiv 60 de calatori la clasa intai. Trenul Coradia Polyvalent respecta cerintele SNTF si a calatorilor sai. Este adaptat la conditiile climatice ale tarii (nisip, temperaturi ridicate) si are un sistem de aer conditionat foarte eficient. Trenul are podea joasa pentru a facilita accesul si deplasarea la bordul vehiculului, in special pentru calatorii cu mobilitate redusa. Designul trenului si motorul sau puternic permit optimizarea conditiilor de operare. Dotarile interioare ale trenurilor sunt printre cele mai moderne ale companiei SNTF si asigura un nivel ridicat de confort.

ClubFeroviar.ro