News:

.

Main Menu

Trenurile in lume

Started by Ionut, December 09, 2016, 08:08:51 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Turcia: licitatia pentru 96 de trenuri de mare viteza, amanata pentru aprilie

Compania de Cai Ferate din Turcia (TCDD) a anuntat ca licitatia pentru co-fabricarea a 96 de trenuri de mare viteza a fost amanata pentru 5 aprilie. Acest proiect este estimat la o valoare de 3 miliarde de euro si este asteptat cu un interes semnificativ de care producatorii din industria internationala de material rulant. Initial, licitatia ar fi trebuit organizata in luna ianuarie. TCDD a luat decizia insa de a amana organizarea procedurii de pre-calificare, la solicitarea mai multor companii din piata de profil care si-au exprimat dorinta de a participa la licitatie. Pentru pregatirea documentatiei necesare este nevoie de mai mult timp.

Potrivit conditiilor de participare la licitatie, un prim lot de 20 trenuri de mare viteza vor fi fabricate la sediul constructorului, cu doar 10% rata de productie in Turcia. Urmatorul lot de 60 trenuri de mare viteza se vor fabrica in Turcia, cu o rata de productie locala de 53%. Restul de 16 vehicule, din totalul de 96, vor fi fabricate in Turcia de catre Tülomsaş (producatorul national de locomotive si vagoane de pasageri) insa sub supravegherea castigatorului licitatiei din aprilie 2018. Rata localizarii in Turcia pentru fabricarea celor 16 trenuri de mare viteza va fi de 74%.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Siemens va livra 60 de trenuri Desiro Cailor Ferate Israeliene

Caile Ferate Israeliene si Siemens au semnat un contract in valoare de 900 de milioane de euro pentru livrarea a 60 de trenuri regionale Desiro HC in urmatorii zece ani. Trenurile etajate pot fi comandate sub forma unor automotoare cu patru vagoane sau cu sase vagoane. ,,Aceasta comanda are o importanta strategica pentru noi din doua puncte de vedere. Pentru prima data in istoria companiei, vom livra trenuri complete in Israel. De asemenea, pentru prima data, am comercializat platforma noastra de trenuri moderne Desiro HC in afara Germaniei", a declarat Sabrina Soussan, CEO Siemens Mobility.

Odata cu semnarea contractului, Siemens a primit prima solicitare pentru 24 de trenuri din care sase trenuri cu patru vagoane si 18 trenuri cu sase vagoane. Comanda include intretinerea primelor 24 de trenuri pe o perioada de 15 ani, constructia atelierului de reparatii din Ashkelon, precum si alte optiuni de intretinere. Trenurile au la baza platforma Desiro HC, construita pentru Rhine-Ruhr Express (RRX), care combina caracteristici premium cu tehnologia de ultima generatie.

ClubFeroviar.ro


TibiV

Intrebare: ce lungime are trenul asta ?!?!...  :jawdrop:

Observatie: habar nu aveam ca exista drone de acrobatie/vanatoare-bombardament...  :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=nQDcDZ6rmGE
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

toate dronele se dau usor peste cap. Dar asta e scule...pentru o drona civila.
Iar pilotul e incredibil. Il ajuta si ochelarii 3D, dar sa treci cu drona pe sub un tren in miscare?  :yikes:



Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

rizzuh

Quote from: TibiV on April 20, 2018, 09:56:57 PM
Intrebare: ce lungime are trenul asta ?!?!...  :jawdrop:

Nu m-am uitat la tot clipul, ci doar pe sarite, dar pentru SUA asta e la ordinea zilei. Vezi aici. Mai ales ultima poza, numara locomotivele ;)

cristi5

#21
Daca vreti telenovela despre infrastructura, vedeti mai jos una despre conductorii din trans-siberian, 9 episoade, filmate de Anul nou si Craciunul rusesc. Destul de bine facuta.

Conductorii sunt 14 zile pe drum, apoi au 5-14 zile libere. Fac de toate: schimba lenjerie, hartie igienica, vand ceai si dulciuri... La capatul celor 2 saptamani curata vagonul sa vina urmatorul schimb.

Trenul are un "inginer" bun la toate, care are mereu treaba, desfunda toalete, repara conducte, instalatii electrice... Toaletele se infunda din cauza inghetului. La desfundare, conductorii arunca continutul toaletelor pe sine, desi nu ar avea voie. Conductorii fura mereu carbune, just in case. Carbunele de la Vladivostok arde cel mai bine cica. Incalzirea electrica mai cade, mai ales daca locomotiva trage tare (zice inginerul trenului) si atunci se trece pe incalzirea cu sobe, pe carbune.

O intarziere de 4 ore nu e problema, in cateva zile se recupereaza

https://www.youtube.com/watch?v=HTE04hyCRBw

Apoi youtube mi l-a pus pe asta:

https://www.youtube.com/watch?v=By_d0rvXHzU

din care am aflat de exemplu ca Trans-siberianul a fost construit cu sine din fier, nu din otel, si asa au scazut costurile cu 75%... Si  din pacate accidentele feroviare au urmat, ca linia fireste ca n-a rezistat multi ani.

Am aflat si de ce CF la lacul Baikal mergea pana aproape de mal (localitatea Baikal), dupa care ocolea pe langa lac prin sud (Slyudyanka)... Se numeste circum-Baikal.

https://www.openstreetmap.org/relation/2326588#map=10/51.7666/104.4182

Motivul pentru ocolire e ca acolo era preconizat sa fie ferry-boat. A si fost un ferry-boat spargator de gheata, fabricat la Londra si montat la fata locului, numit Baikal.


Avea 15 cazane mici, pt ca un cazan mare nu incapea pe CF. Si-asa unele piese au trebuit refacute pt ca s-au prins ca nu incap prin tunel abia la fata locului. In fine, dupa ce s-au chinuit sa-l monteze au constatat ca nu functioneaza pt ca gheata pe lac e mai groasa decat s-a crezut si deci barca nu functiona mare parte din an. La un moment dat au tras sine peste gheata...

Asa ca s-a construit CF pe malul lacului, a fost chiar dublata!, dupa care dupa WW2 traseul de la Irkutsk a fost mutat in diagonala Irkutsk-Slyudyanka.

https://www.openstreetmap.org/relation/2328712#map=9/51.7313/105.1195

Calea ferata veche Irkutsk-Baikal a fost inundata de un baraj. CF pe langa lac (Baikal-Slyudyanka) a fost redusa la linie simpla si mai este folosita de trenuri locale si turistice.

tom_sawyer

#22
VIDEO Primul TGV african a atins 357 km/h în teste și va fi lansat oficial în Maroc, la final de an

Primul TGV din Africa urmează a fi dat în folosință peste câteva luni în Maroc, iar în teste trenul a atins 357 km/h, urmând ca viteza maximă comercială să fie de 320 km/h. Marocanii spun că este cel mai ieftin TGV, cu un cost de 9 milioane euro/km, dar sunt și voci care contestă proiectul, într-o țară cu nivel scăzut de trai unde banii ar fi putut fi investiți în alte domenii.

Costul de aproape 2 miliarde de euro a fost împărțit între Franța (51%) și Maroc, Arabia Saudită, Kuweit și emiratul Abu Dhabi (49%). Au fost cumpărate 12 rame de la Alstom și trenul, denumit Al Borak, va face două ore și zece minute de la Tanger la Casablanca, față de cinci ore cât fac trenurile convenționale din prezent.

https://youtu.be/fRrq92dcvKQ

hotnews.ro

frunzaverde

^
Las' ca noi platim 9 milioane de euro ca sa crestem viteza pe defileul Muresului de la 120 la 160... Cand s-ar fi putut mult mai simplu cu un RK si trenuri tilt.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

Un consortiu ruso-ungar a castigat un contract de 1 miliard de euro in Egipt

Caile Ferate Egiptene (ENR) si consortiul ruso-ungar Transmashholding-Hungary Kft. au semnat un contract pentru livrarea a 1.300 de vagoane de pasageri. Costul total al contractului depaseste 1 miliard de euro fiind cel mai mare contract pentru material rulant al Cailor Ferate Egiptene. Durata contractului de livrare este de 5 ani de la data semnarii.

Vagoanele vor fi dezvoltate conform specificatiilor operatorului feroviar egiptean. Cinci tipuri de vagoane vor fi produse si livrate dintre care 500 de vagoane clasa 3 cu ventilare fortata, 500 de vagoane clasa 3 cu aer conditionat, 180 de vagoane clasa 2 cu aer conditionat, 90 de vagoane clasa 1 cu aer conditionat si 30 de vagoane clasa 2 cu aer conditionat si restaurant. Ca parte a consortiului, Tver Carriage Works va deveni principalul producator de componente si va fi responsabil cu transferul de tehnologie si organizarea industriala. TMH Engineering va fi autoritatea responsabila cu proiectarea si revizuirea proiectului tehnic. Partenerul ungar al consortiului va juca rolul de producator si finantator in cadrul proiectului. Conform estimarilor, jumatate din vagoanele care vor fi livrate vor fi produse in cadrul fabricii Dunakeszi Jarmujavito Kft. de pe teritoriul Ungariei, in colaborare cu TVZ, restul vagoanelor fiind produse de TVZ la nivel individual.

Proiectul anticipeaza livrarea componentelor si subansablurilor dedicate asamblarii finale a vagoanelor in cadrul fabricii de productie a vagoanelor care vor fi realizate de TMH International in colaborare cu Organizatia Nationala pentru Productie Militara din Egipt. Contractul a fost acordat in urma unei licitatii lansate de ENR in 2017 la care au participat companii producatoare de vagoane din China, Italia, India si Romania.

ClubFeroviar.ro

Ionut

RZD va achizitiona 5000 de locomotive

Compania de Cai Ferate din Rusia (RZD) a anuntat ca va achizitiona 5000 de locomotive, pana in 2025. Planul a fost facut public de catre Oleg Valinskiy, directorul general adjunct al RZD. Intr-o prima etapa, anul acesta, RZD va aloca suma de un miliard de euro pentru achizitionarea unui prim lot de 600 de locomotive. Majoritatea vor fi destinate transportului de marfa. Astfel, din cele 600 de locomotive noi, 300 vor fi electrice si aproximativ 100 vor fi diesel. Restul de 200 de locomotive vor fi pentru operatiuni de manevra feroviara.

Pe termen lung, in urmatorii ani, Caile Ferate Ruse intentioneaza sa achizitioneze, anual, cate 700 de locomotive. Astfel, in 2019 RZD intentioneaza sa achizitioneze 731 de locomotive, urmand ca in 2020 sa cumpere 746 de locomotive. "Cererea pentru inlocuirea parcului de locomotive se situeaza undeva in jurul cifrei de 720-745 pe an, asta pana in 2025", a specificat Oleg Valinskiy.

Planurile RZD nu se rezuma doar la achizitii, ci si la proiecte de modernizare a materialului rulant din parcul existent. In consecinta, compania va moderniza nu mai putin de 15.000 de locomotive. In prezent, RZD opereaza cu 11.800 locomotive diesel si electrice pentru transportul de marfa, 196.300 vagoane de marfa, 5.900 locomotive de manevra, 3.100 locomotive pentru transportul de pasageri, 21.000 de vagoane de pasageri, precum si 14.300 de trenuri suburbane.

RZD dispune de o retea de cai ferate in lungime de 88.500 kilometri, din care 43.700 kilometri sunt electrificati.

ClubFeroviar.ro

Ionut

VIDEO Surprinzătoarele trenuri de mare viteză din Uzbekistan - Povestea super-trenurilor low-cost de pe vechiul Drum al Mătăsii

Uzbekistan, țară cunoscută pentru superbele orașe de pe Drumul Mătăsii, dar și pentru fostul dictator Karimov, se numără printre puținele țări din lume care au trenuri de mare viteză. Țara are peste 800 km pe care circulă și trenuri spaniole Talgo ce ating 250 km, astfel că cei 600 km de la Tașkent la Buhara sunt parcurși în sub patru ore. Prezența Uzbekistanului în lista selectă a țărilor care au trenuri de mare viteză este o mare surpriză, iar mai jos puteți citi despre strategia uzbecilor de a construi cu buget mic trenuri super-rapide. De la București la Sighișoara sunt 294 km și trenurile fac cinci ore și jumătate. Între orașele uzbece Tașkent și Samarkand sunt 356 km,  trenurile de mare viteză fac două ore și 8 minute, iar cele rapide, 3 ore și 45 de minute.

https://www.youtube.com/watch?v=jBHZ16cW3x8

https://www.youtube.com/watch?v=QHf3aR50enk

Hotnews

cristi5

Merge 200 pe portiuni drepte. Dar au multe portiuni drepte :)

TibiV

Bai, ejti nebun?!....

Senzationala mi se pare "trecerea la nivel" din primul video....
Nici cocalarul-cocalarilor nu are cum sa ocoleasca/fenteze bariera aia.
Ma rog, poate sa incerce... 
:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dan tm

Eu am alta dilema: la noi cind e cald sint restrictii de viteza, cum rezolva MArocul si Uzbekistanul problema asta? :-[ :-[


TVlad, ai sa fi surprins dar in Rusia sint destui care forteaza trecerile.Cred ca sistemul de treceri in Uzbekistan e mostenit de la URSS.

https://www.youtube.com/watch?v=XQqkzYQnN24