News:

.

Main Menu

Caile ferate in lume

Started by Ionut, November 10, 2016, 07:36:24 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Foarte instructiv.

Inclusiv pentru discutiile despre HSR inRomania...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

b1

Chūō Shinkansen, Japonia (maglev):

(click pe imagine pentru mărire)


(click pe imagine pentru mărire)

Imagini recente din timpul construcției stației Kanagawa:

Powered by API/PUM imgur uploader
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)


reed

#123
Cel mai inalt pod in arc feroviar din lume in India,Kashmir


cristi5

#124
Un reportaj foarte bun al televiziunii de stat japoneze despre un fost canal de irigatii ajuns subtraversare pietonala pe sub un pachet de linii CF.

Este scund tunelul si incape o singura persoana, dar oamenii se apleaca, dau prioritate, etc.



Se observa cum accesul pietonal peste CF e prevenit cu garduri si alte obstacole, ca in orice tara civilizata

https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/shows/4026203/



cristi5

#125


Sistem de origine engleza de intrat pe linie simpla. Are voie pe linie doar mecanicul care are un token (jeton). Token-ul se ia din mers, oferit de un "signalman" (IDM?). E prins de un cerc care intra pe bratul mecanicului.

Daca si linia de pe care se intra in statie e simpla, mecanicul arunca token-ul acelei portiuni inainte sa-l preia pe urmatorul. De aici notiunea de "token exchange". Schimbul are loc la intrarea in statie. Probabil ca daca mecanicul nu primeste jetonul, are loc sa opreasca pe lungimea statiei.

O versiune de token exchange la viteza mica in  India
https://youtube.com/shorts/9U4DzjWzUMY?si=lp7IbMVEwdSLr0so

Si una la 80 km/h !

https://youtube.com/shorts/dabZlwNBzEY?si=dWQ4e6WJXUauf8O6

Sistemul poate avea si doua aparate in biroul de miscare, legate prin telegraf la statiile vecine. Un aparat elibereaza o cheie doar daca ambii IDM sunt de acord. O anumita cheie poate fi reintrodusa numai in aparatul corect (cel din care a fost scoasa)

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Token_(railway_signalling)