News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Istanbul Canal

Started by RaduG, May 31, 2021, 11:31:34 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RaduG

Pare un proiect destul de serios astfel încât bursele să-l ia în seamă, așa că merită topicul lui separat.

Pagina proiectului: https://www.kanalistanbul.gov.tr/tr
Pagina de wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Istanbul_Canal
Știrea de pe Bloomberg, mai jos traducerea Google: https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-05-30/erdogan-to-start-building-15-billion-canal-project-in-june

,,Erdogan promite să înceapă construcția Canalului Istanbul în iunie
De Selcan Hacaoglu
31 mai 2021, 00:53 EEST Actualizat la 31 mai 2021, 11:26 EEST
Primarul din Istanbul spune că estimarea costurilor de 15 miliarde de dolari nu este realistă
Criticii spun că este un proiect Erdogan pentru animale de companie, care va afecta mediul


Președintele turc, Recep Tayyip Erdogan, a declarat că construcția unui canal de mai multe miliarde de dolari, o alternativă la strâmtoarea Bosfor din Istanbul, va începe la sfârșitul lunii iunie, deoarece pandemia continuă să-și afecteze economia bolnavă.

Anunțul lui Erdogan sâmbătă a venit la un deceniu după ce și-a dezvăluit pentru prima dată ,,proiectul nebun" și într-un moment în care sprijinul său a atins un nivel minim . Canalul Istanbul de 45 de kilometri (28 de mile) ar costa aproximativ 15 miliarde de dolari și ar lega Marea Neagră de Marea Marmara, spun oficialii.

Guvernul spune că este menit să ușureze traficul maritim și riscul de accidente în Bosfor, care împarte cel mai mare oraș din Turcia.


Erdogan pariuri că construirea canalului și creșterea de noi orașe de-a lungul traseului său va crea mii de locuri de muncă și bogăție , care vor stimula în mod dramatic economică a țării de creștere și a inversa alunecarea înainte popularitate a alegerilor prezidențiale din 2023. Nemulțumirea a crescut în legătură cu modul în care guvernul Erdogan gestionează economia și în legătură cu acuzațiile de corupție din partea unui șef al mafiei , pe care le-a respins.

TURCIA-POLITICĂ-GUVERN

În timpul guvernării președintelui de 18 ani, Turcia a vărsat zeci de miliarde de dolari în proiecte gigantice de infrastructură, inclusiv noul aeroport din Istanbul, un nou pod peste Bosfor și spitale urbane masive.

Calea navigabilă planificată este proiectată să creeze un nou oraș de jumătate de milion, cu mai multe poduri care leagă cele două părți. Acțiunile dezvoltatorului imobiliar administrat de stat Emlak Konut și producătorul de ciment Akcansa Cimento, un parteneriat între HeidelbergCement și Sabanci Holding, au urcat până la 6,4%, respectiv 7,6%, luni.

"Vom pune bazele Canalului Istanbul la sfârșitul lunii iunie", a spus Erdogan la ceremonia de deschidere a unui turn de semnal TV la aniversarea capturării Istanbulului de către turcii otomani în 1453 sâmbătă, la o zi după inaugurarea unui gigant moschee din piața centrală Taksim din Istanbul. ,,Vom construi două orașe la dreapta și la stânga Canalului Istanbul. Cu aceste două orașe, ,,frumusețea și importanța strategică a Istanbulului vor crește, a spus el.

Canal Istanbul
Pentru a atenua impactul pandemiei asupra economiei, guvernul său se luptă să deschidă economia și să reînvie industria turismului prin intensificarea vaccinărilor. Scopul este de a restrânge deficitul de cont curent și de a atenua suferințele întreprinderilor care s-au plâns de sprijinul guvernului insuficient și ale familiilor care se ofilesc sub inflație crescândă.

Erdogan a respins îngrijorarea rivalilor săi politici că proiectul va afecta contribuabilii, mediul și va submina un acord din secolul al XX-lea menit să asigure stabilitatea și securitatea în Marea Neagră. Erdogan a spus că Turcia nu va ieși din Convenția de la Montreux din 1936, dar a spus că navele de război vor putea folosi canalul.

Opoziție pentru a reduce sprijinul pentru proiectul Canal în cazul în care Erdogan pierde

Primarul Istanbulului, Ekrem Imamoglu, care este văzut ca un potențial viitor provocator al lui Erdogan, se opune ferm proiectului, spunând că acesta va ,,anihila" resursele de apă pentru cei 16 milioane de locuitori din Istanbul, va distruge natura provinciei fără a fi reparată și o va face imposibilă de trăit. Procurorii turci au cerut vineri închisoarea lui Imamoglu, a cărui victorie în 2019 a pus capăt mai mult de un sfert de secol al controlului asupra Istanbulului de către partidul Erdogan și predecesorii săi, sub acuzația că ar fi jignit gardianul electoral al țării.

,,Oamenii din Istanbul l-au ales pe Imamoglu pe 31 martie pentru a preveni distrugerea verdelui, orașul nu poate fi îngropat în ciment, oamenii nu vor fi tratați cu înverșunare și, în cele din urmă, vor bloca formarea acelui sistem ciudat numit Canal Istanbul", a spus Meral Aksener, Șeful partidului de opoziție Iyi, care a susținut candidatura lui Imamoglu, a declarat sâmbătă la o ceremonie concurentă care a marcat capturarea Istanbulului."

interesantul

Cât îî de nebun Erdogan, si daca mai rezista vreo 3 mandate sigur va fi gata canalul..

Acum isi curios care va fi cota lui de popularitate dupa ce lanseaza proiectul.

E genul de proiecte faraonice, care sunt pe placul dictatorilor, fiind ferm convinsi ca peste 1001 o sa se vorbeasca despre el precum se vorbeste azi de Ramses. :)
Am pierdut prin Romania 30 de ani...

mokotow

Turcia e intr-un colaps economic care pare fara sfarsit, iar Erdogan fara vreo lovitura de stat enorma nu va pastra puterea in Turcia. Nu cred ca se va realiza vreodata planul asta.

dr4qul4

pentru realizarea canalului, trebuie sa rezolve o problema majora: alimentarea cu apa a Istanbulului!
Asta pentru ca acest canal se va suprapune cu un lac de acumulare destul de mare, de unde orasul primeste apa. Iar pentru a fi eficient, canalul va trebui sapat "pana jos", adica fara ecluze. Asta va face ca majoritatea surselor de apa sa se scurga direct in mare fara posibilitatea de a mai fi captate.
Si au de sapat 100m adancime (plus adancimea senalului) printr-o zona cu destule constructii.
Si la final tot Bosforul va fi mai lat si mai adanc, asa ca singurl beneficiu real este controlul si taxarea (partial) navigatiei catre Marea Neagra.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

hvm

^
In momentul de fata Turcia nu are fonduri sa investeasca intr-un asemenea canal tinand cont de criza si inflatia cu care se confrunta.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

stangabriel


RaduG

Au început lucrările la podul Sazlidere peste viitorul Istanbul Kanal:

https://www.hurriyetdailynews.com/details-emerge-of-1st-bridge-over-turkeys-canal-istanbul-165521

QuoteDetails emerge of 1st bridge over Turkey's Canal Istanbul
ISTANBUL
Details emerge of 1st bridge over Turkeys Canal Istanbul
Details emerged on June 13 of the first bridge to be built over Turkey's Canal Istanbul, a planned mega-project connecting the Sea of Marmara to the Black Sea, aiming to take pressure off the crowded Bosphorus Strait.

Foundations for the 1,618-meter (1 mile) bridge are expected to be laid in the last week of June with a ceremony attended by President Recep Tayyip Erdoğan, according to the Turkish Transport and Infrastructure Ministry.

The cable-stayed bridge will be built to provide a crossing around Sazlidere in the Edirne province as part of the Northern Marmara Highway (including the Third Bosporus Bridge) Project's Başakşehir-Bahçeşehir-Nakkaş section (including connecting roads).

The bridge, whose main span is set to be 440 meters (481.2 yards) long, will have 136 stay cables, 272 anchorages, and four lanes of traffic in both directions.

The bridge's 196-meter (643-foot) towers will be built with "diamond" geometry.

As part of the Canal Istanbul project, which was announced in 2011, a total of six new bridges will be built.


The project's total cost is projected at $15 billion, with the six bridges carrying a price tag of $1.4 billion.

Some half a million people will be employed in the construction work.

The construction of the canal, with a daily passage capacity of 185 vessels, is expected to be completed in 2025-2026.

The planned 45-kilometer (28-mile) canal will be built west of the city center on the European side of the Istanbul province.

Primele utilaje apar și pe DW, min 0:35:


RaduG

#7
Filmare din dronă a barajului Sazlidere, care surprinde, la min 0:10, fundația unuia din viitorii piloni ai podului Sazlidere, practic primul șantier de pe traseul Istanbul Kanal. Se distinge la min 0:18, pentru câteva clipe, și a doua fundație.


RaduG

Un articol care spune că de fapt podul Sazlidere ar fi fost demult proiectat și nu are legătură cu Kanal Istanbul, ci ar face parte din proiectul unui drum de legătură, nou, între un drum european și o autostradă. Detalii mai jos:

https://translate.google.com/translate?sl=tr&tl=ro&u=https://www.ucnoktacom.com/imamoglu-sazlidere-de-beton-kanal-gercegini-anlatti/13351/

RaduG

Locația Sazlidere


QuotePrimul pod al Canalului Istanbul Picioarele ridicate

Lucrările la primul pod al proiectului Kanal Istanbul continuă cu viteză maximă. Pe măsură ce picioarele podului Sazlıdere au început să se ridice, lucrarea a fost privită din aer cu o dronă.


Lucrările primului pod care va trece prin Sazlıdere pentru Kanal Istanbul, care este descris ca un proiect nebunesc pentru Istanbul, continuă. Activitatea proiectului Kanal Istanbul, a cărui ceremonie de inaugurare a avut loc pe 26 iunie 2021, cu participarea președintelui Recep Tayyip Erdoğan, s-a încheiat. În filmările aeriene s-a văzut că lucrările în zona de construcție au continuat fără a încetini. La șantier au fost instalate macarale pentru a completa picioarele viaductelor de apropiere ale podului. Odată cu finalizarea proiectului, lungimea totală a viaductelor de apropiere a podului va fi de 1.618 metri. Podul, din care cantitatea de frânghie de suspensie înclinată este calculată ca 136 și cantitatea de ancorare este calculată ca 272, va deservi circulația cu 4 benzi în 2 sensuri. Lățimea platformei podului este de 46 de metri, iar turnurile proiectate cu geometria ,,Diamond" vor atinge o înălțime de 196 de metri. Cele mai înalte turnuri ale podului atrag atenția și prin designul lor.
Pe de altă parte, pilonii podului în sus și ultimele lucrări din șantier au fost privite din aer cu o dronă.


tom_sawyer

Un tribunal din Turcia pune frână construirii canalului Istanbul – proiectul gigantic al lui Erdogan

Un tribunal din Turcia a admis o plângere depusă de opoziție împotriva costisitorului proiect de construire a Canalului Istanbul promovat de președintele Recep Tayyip Erdogan, potrivit Rador, care citează publicația elenă I Efimerida. Este o evoluţie nefavorabilă pentru cel mai recent proiect public major al președintelui turc.

Canal urmează să facă legătura între Marea Neagră și Marea Marmara. Cu o lungime de 45 de kilometri, 275 de metri lățime și 21 de metri adâncime, noul Canal Istanbul, peste care vor trece șase poduri, va reduce traficul pe Bosfor cu 90%, potrivit președintelui turc. Lucrările ar trebui să dureze șase ani, iar costul acestora este estimat la 15 miliarde de dolari.

Primăria metropolitană a Istanbulului, controlată de opoziția kemalistă, a intentat un proces împotriva traseului canalului și a planului de sistematizare urbană propus de administraţia Erdogan, argumentând că proiectul ar provoca daune ireparabile asupra unor terenuri agricole, păduri și rezerve de apă și ar îngreuna şi mai mult traficul, sporind ambuteiajele.

Tribunalul administrativ nr. 11 din Istanbul a blocat toate planurile legate de proiectul canalului, inclusiv cele legate de crearea unui nou oraș, ,,Yenişehir", la periferia Istanbulului, motivându-şi hotărârea pe baza identificării unei serii de deficiențe și nereguli cum ar fi determinarea imprecisă a populației noului oraș aflat în plan de construire, încălcarea legislației cimitirelor și justificări neclare. Ministerul de resort poate depune însă contestație împotriva hotărârii.




g4media.ro