Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

Din cate vad A6-le a fost construit complet altfel fata de cum apare in aceste planuri.

Vlad94

Sârbii doresc sa construiască această autostradă pentru a-și dezvolta zona Vârșeț și Pancevo dar și pentru a se racorda C4 Pan european din rațiuni economice.
1.Pentru a facilita traficul de marfă dintre România și Serbia,între Timișoara și Belgrad s-au făcut și se fac schimburi comerciale puternice.
2.Se observă o creștere a numărului de turiști sârbi în Timișoara (mulți vin doar pentru cumpărături) și în zona schiabilă Văliug-Semenic(fapt observat după modernizarea pârtiilor de schi)
3.Este fără doar și poate de menționat că acest traseu este principalul traseu estival al românilor din toată zona de vest a României.De aici se pleacă spre Croația,Muntenegru,Grecia,Turcia,Bulgaria,un număr de autovehicule ce nu este deloc mic
4.Va spori potențialele turistice ale Timișoarei și Belgradului.(sincer mi-ar plăcea să dau o fugă până la Belgrad pentru o cafea și să fac dus-întors
2 ore)
5.Se va concretiza axa Szeged-Arad-Timișoara-Belgrad

Avantaje sunt,dar din cauza incompetentei si slabei viziuni ale autorităților de la centru, care nu vor prioritiza prea curând,mă tem că nu va fi construită prea curând(poate doar lotul 1).
Poate că A9 nu este importantă național,dar pentru regiunea de vest este prioritară!
În ceea ce privește opțiunea colegului,am studiat și opțiunea prin Zrenjamin și autoritățile au optat pentru varianta cea mai scurtă și directă dintre Timișoara și Belgrad.

Archi

Varianta prin Zrenjanin ar ajuta mult traficul dintre Ro si Eu sudica (Italia, sudul Frantei, chiar si Spania), insa l-ar incurca pe cel de sud. Aici este valabila si reciproca.

istvan78

Nu-i chiar asa.
Odata ajuns in zona Zrenjanin   Becicherecul Mare, pentru directia Sud, tot la Beograd ajungi. Iar acest racord la A1 se apropie cam mult deja de Szeged.
Cu A9 direct la Beograd se formeaza un triunghi bine echilibrat de autostrazi intre Beograd, Timisoara(Arad) si Szeged.

pasadia

Am impresia ca pe banateni (oradeni) ii avantajeaza mai mult ruta spre sud pentru a se duce mai repede spre Grecia. In vreme ce restul ardelenilor cred ca ar prefera ruta spre vest, pentru a se lega de Croatia / Italia / Spania (nu de alta dar pentru mare parte din Romania ruta fireasca spre Grecia trece prin Bulgaria). Stiu, nu-i frumos sa cred ca acela ar fi singurul argument al banatenilor, dar asa imi pare mie. 

dr4qul4

Sa înțeleg ca voi vreți o autostrada doar pentru a merge in vacanta in grecia?
Hai sa legam întâi orașele importante din țara pentru ca de aici vine dezvoltarea economica nu din tranzitul de vacanta.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Viny

Pai spre vest se poate merge usor... e cam gata... si din Timisoara si din Arad si din Oradea... Tinand cont ca de aici din vest merg cei mai multi bani la Guvern mi se pare normal sa vrem si autostrada spre Belgrad...  Targu Mures - Iasi - Ungheni - Chisinau - Tiraspol se va face dupa ce intra republica Moldova in UE... asta e sigur 100% va zic eu... eu m-as bucura sa nu fie asa, si sa se faca pana in 2020 tot ...

Archi

@Dracula

Aici nu te contrazic, dar cred ca primul lot care sa fie si pe post de centura a Timisorii este prioritar. Traficul in oras este plin de tiruri.

dr4qul4

Cu centuri la nivel de autostrada pentru marile orase sunt si eu de acord. Cu absolut toate.
Dar pentru mine Belgrad=Chișinău.
Si cei mai multi bani nu vin din vest. Vin din București si Centru.
O autostrada Bucuresti-Bacau-Iasi ar avea trafic dublu, in orice punct al măsurătorii decât Timișoara-Belgrad. de Craiova-Bucuresti nici nu mai vorbesc. Pana si Timișoara -Craiova ar avea mai mult trafic.

Nu trebuie sa va supărați pe mine, si eu m-aș mulțumi cu un DX pe DNCB in locul ui A0 daca de diferență se fac km in plus acolo unde chiar sunt necesari. Iar 5 cioturi de 20 km fiecare in Moldova ar face minuni.

PS. Azi ma uitam pe maps ca fac 7 ore pana la Timisoara si 6 pana la Iasi dar in realitate pana la Iași, sapt viitoare, voi face sute de depășiri periculoase pe un drum cu 1 banda si 1/2 pe sens, fara nici un fel de centura (la Buzău e mai repede prin oraș) si ca sa scot cele 6 ore tb sa trag tare non-stop iar către Timișoara am aproape 300 km de autostrada!


Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

chr

Un ciot de A9 prin estul Timisoarei, adica Izvin - Jebel ar fi aur curat.
Restul nu se justifica, drumul actual e parfum.
Oricum trebuie sa te opresti de 2 ori, odata la controlul de frontiera si inca odata in Deta sau Vrsac sa schimbi dinari.
Plus la intoarcere te opresti oricum sa cumperi tigari si alcool, ca daca tot ai batut drumul ar fi pacat sa vii fara.

MNU

In functie de planurile autoritatilor pentru A9, sunt doua variante:

1. Daca planul e cu A9 prin est (Timisoara-Stamora > Belgrad), un ciot de A9 (chiar si semi-profil) ar putea sa elimine nevoie de centura Timisoara-Sud.

2. Daca planul este A9 prin vest (Timisoara > Zrenjanin), ciotul de A9 ar ajuta traficul de tranzit partial si, fara o legatura cu DN59, nu ar elimina nevoia de centura Timisoara-sud.

Varianta semi-profil ar putea sa fie upgradata ulterior, cand traficul o va cere, la profil intreg. In felul asta se rezolva parte din tranzitul din jurul Timisoarei fara sa arunci banii pe fereastra prin realizarea unei centuri care in 10-15 ani va fi dublata de o autostrada oricum. Nu contest faptul ca fiecare are rolul ei si ca amandoua ar ajuta enorm.

Vlad94

Nu inteleg de ce se doreste ca autostrada sa treaca pe directia izvin-jebel.Daca autostrada s-ar construi pe direcția Giarmata-Sânandrei(DN69)-DN6- DN59-Utvin-Sag-Jebel-Moravita ar servi ca o centura pentru Timișoara.Dau un exemplu.Vii dinspre Arad,Oradea,o iei pe autostrada noua si iesi in sudul orasului(daca nu va fi construit decât ciotul acesta).O autostrada Izvin-Jebel nu va avea așa o utilitate,având în vedere că foarte mult trafic vine din nordul orașului.În plus,autostrada prin vestul Timișoarei va fi lângă 3 zone industriale,în timp ce traseul prin est va trece printr-o zonă goală.

Vlad94

As dori sa postez traseul propus de mine al autostrazii dar nu stiu din ce cauza nu ma lasa sa inserez pozele.Aș rămâne recunoscator daca m-ati putea ajuta.

Archi


Vlad94

#44
http://i.imgur.com/Cst6IdO.png
http://i.imgur.com/o69Bk8a.png
Cele 2 imagini,prima cu traseul propus de mine si a 2-a,cu impartirea pe loturi si nodurile de pe traseu
Multumesc pentru tutorial