Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Quote from: Dominik on March 02, 2017, 02:55:47 PM
Ce veste buna pt Economia din Banat !!!  :D
Daca economia din Banat are rabdare...

http://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guvern/protocol-de-cooperare-cu-guvernul-republicii-serbia-pentru-constructia-autostrazii-timi-oara-pancevo

Quote
Potrivit Protocolului promovat de Ministerul Transporturilor, cele două Guverne vor colabora pentru susținerea diplomatică și financiară a proiectelor de investiții legate de transport la frontiera comună dintre România și Republica Serbia, în special pentru construcția autostrăzii Timișoara – Vârșeț – Pančevo până în anul 2025, potrivit rezultatelor studiilor de fezabilitate.

Includerea unei noi autostrăzi este o prioritate în master planurile de transport ale celor două state. Tronsonul dintre Pančevo și Vârșeț este recunoscut în lista unică de proiecte pregătite a Serbiei, iar execuția lucrărilor pentru sectorul de drum Timișoara – Moravița este cuprinsă în Strategia de implementare a Master Planului General de Transport al României pe lista lungă a proiectelor din sectorul rutier, în prima perioadă de finanțare 2014-2020, cu suma de 29,5 milioane euro fără TVA. [/quopte]
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ovicor


Dominik

You're in Steelers Country

bogdix

Nu vreau să par pesimist, dar mi se pare puțin exagerat să lansezi (ca premier) un orizont de timp care 100% va excede mandatul tău...
Ar trebui să nu ne mai vândă gogoşi şi să dea drumul cât mai repede la studiul de fezabilitate, că nici ăla nu apare peste noapte. Nici nu ştim un traseu, dar vorbim de finalizarea lucrărilor...

Anonymous Rider

#229
^
Din păcate, lumea are senzația că Grindeanu a dat-o pe asta cu Timișoara-Pancevo. Adevărul este că proiectul ăsta e în discuții la nivel înalt de foarte mult timp (de unde și SF-ul întins pe 4 ani). Grindeanu e doar "victimă colaterală". :)

Cuneo

Premierul Sorin Grindeanu, despre Autostrada Timisoara – Belgrad: Am deblocat proiectul. Ce urmeaza?

TIMISOARA. Moment important in mult asteptatul proiect de construire a Autostrazii care sa lege Timisoara de capitala Serbiei, Belgrad.
Dupa ce in urma cu aproape 2 saptamani, Guvernul a aprobat un Memorandum privind negocierea si semnarea unui Protocol de cooperare intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Serbia, astazi premierul Sorin Grindeanu anunta deblocarea proiectului si aprobarea indicatorilor pentru ca acesta sa poata primi finantare.

'Saptamana trecuta am deblocat proiectul Autostrazii Timisoara – Pancevo, s-au aprobat indicatorii, astfel incat studiul de fezabilitate sa intre pe finantare. Pe urmatorul exercitiu bugetar sa se intre la executie pentru finantarea acelui tronson,,, a spus Sorin Grindeanu la Timisoara, sambata.
Includerea unei noi autostrazi este o prioritate in master planurile de transport ale celor doua state. Tronsonul dintre Pančevo si Varset este recunoscut in lista unica de proiecte pregatite a Serbiei, iar executia lucrarilor pentru sectorul de drum Timisoara – Moravita este cuprinsa in Strategia de implementare a Master Planului General de Transport al Romaniei pe lista lunga a proiectelor din sectorul rutier, in prima perioada de finantare 2014-2020, cu suma de 29,5 milioane euro fara TVA.

Asigurarea unei infrastructuri care sa sustina fluxul tot mai mare de persoane si de bunuri intre Romania si Serbia este o necesitate, in conditiile in care reteaua de transport actuala este insuficient dezvoltata pentru nevoile curente ale zonei de frontiera. Noul drum de mare viteza va contribui la conectarea coridorului rutier cu modurile de cale ferata care tranziteaza Romania si cu modul fluvial care trece prin Ungaria, Serbia si Romania, reprezentat de Dunare.

Va reamintim, in 10 noiembrie 2016, la Timisoara, premierul Romaniei de atunci, Dacian Ciolos, si cel al Serbiei, Aleksandar Vucic, au discutat, intr-o intalnire, despre oportunitatea construirii unei sosele de mare viteza intre Timisoara si Pancevo.
,,O sa avem un studiu de fezabilitate si dupa aceea o sa vedem dupa intocmirea studiului de fezabilitate daca se justifica o eventuala modificare a masterplanului,,, declara atunci pentru opiniatimisoarei.ro premierul Dacian Ciolos.

Suma de 9,3 milioane de euro a fost aprobata, la inceputul lunii octombrie, pentru realizarea studiului de fezabilitate al autostrazii care va lega Timisoara de Pancevo (Serbia), in cadrul Comitetului Comun de Monitorizare al Programului Interreg IPA de Cooperare Transfrontaliera Romania-Serbia.

Noul drum ar urma sa lege Timisoara de Pancevo, pentru ca de la Pancevo pana la Belgrad e drum cu doua benzi de circulatie pe sens. Acesta va avea aproximativ 140 de kilometri.

Presedintele Romaniei, Klaus Iohannis, s-a intalnit in vara anului 2015, la Belgrad, cu presedintele Serbiei, Tomislav Nikolić cu care a discutat tocmai despre acest mare proiect de infrastructura.

,,Romania sustine clar perspectiva europeana a Serbiei si a statelor din regiune. Serbia merita sa fie recompensata pentru eforturile semnificative de reforma facute pana in prezent. Speram ca negocierile efective de aderare ale Serbiei la UE sa demareze in acest an.... Am discutat si despre relatiile noastre economice. Ne propunem o serie de proiecte comune in domenii importante precum infrastructura – si as mentiona aici autostrada Timisoara-Belgrad ...", declara presedintele Klaus Iohannis la sfarsitul intalnirii cu presedintele sarb, fara sa dezvaluie insa alte detalii.

Anterior, in 17 iulie 2014, fostul premier Victor Ponta se intalnea la Belgrad cu omologul sau si au discutat de posibilitatile de finantare pentru soseaua de mare viteza care sa lege capitala Serbiei de Timisoara. S-a vorbit atunci de o autostrada cu o lungime de aproximativ 100 km.

In decembrie 2014, in cadrul unui summit tinut la Belgrad, chinezii si-au aratat interesul pentru o asemenea investitie.

In 2011, Emil Boc, pe atunci premier, se intalnea si el la Belgrad cu seful guvernului, acestia discutand, de asemenea, de necesitatea construirii autostrazii.
http://www.opiniatimisoarei.ro/premierul-sorin-grindeanu-despre-autostrada-timisoara-belgrad-am-deblocat-proiectul-ce-urmeaza/18/03/2017


TibiV

Quote from: Cuneo on March 18, 2017, 04:03:24 PM
Tronsonul dintre Pančevo si Varset este recunoscut in lista unica de proiecte pregatite a Serbiei, iar executia lucrarilor pentru sectorul de drum Timisoara – Moravita este cuprinsa in Strategia de implementare a Master Planului General de Transport al Romaniei pe lista lunga a proiectelor din sectorul rutier, in prima perioada de finantare 2014-2020, cu suma de 29,5 milioane euro fara TVA.
:lol: :lol: :lol:
Mai fratilor, voi chiar credeti in "metoda wishfull thinking" ?!...

CU CE BANI ?!....

Cititi inca o data programul de guvernare PSD, si daca vi se pare realist sunt gata sa reiau discutia - si sa imi cer scuze, daca este cazul, peste 6 luni... Dar NU va fi cazul.
(29,5 mil. euro fara TVA este o suma decenta pentru un SF. Doar ca MT/CNAIR au dulapurile doldora de SF-uri care nu se vor face in urmatoarele doua deceni... :(  )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)



elphax

si evident ca guvernul RO nu are nici un interes sa faca ceva.
ar trebui macar niste centuri la cateva sate de pe traseu si la Moravita

Dominik

Ce deziluzie vestea asta !!! Eu nu cred asa ceva, pai au primit bani de la EU pt studiul de fezabilitate si in Serbia si la noi si acum spun ca nu e fezabil sârbii ? Baliverne PSD !!! Ruşine !!!
You're in Steelers Country

adiarc

Daca mai marii noștri ar vrea sa arate cat de potenți sunt ei,ar ajunge cu autostrada la granița sârbilor si ar face ceea ce fac ungurii acum pe A3 la Bors.....adica vin cu autostrada pana la granița noastră si noi ,vom fii făcuți,in mod foarte corect si îndreptățit ,de cacao....ca n-am terminat un sector inceput cu muuuuult înaintea lor...

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

yetiman

Potenti??? Ma faci sa rad...
Chiar a crezut cineva povestea cu autostrada Timisoara - Belgrad? Cand ei nu sunt in stare sa le termine nici pe cele incepute?
Nu exista NICI O autostrada in constructie, la ora asta, care sa fie in grafic.
Conform contractelor initiale:
A3 trebuia sa fie gata in 2012!!! (intre Brasov si Bors)
A1 - 2016 (intre Sibiu si Nadlac)
A10 - 2016
A7, A8, A12 sunt, inca, doar pe hartie (anulari sau amanari si ras-amanari inca din faza de SF)

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Ionut


FRS