Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Archi


Viny

Nu inteleg de ce ai trecut la Denta peste DN in dreapta? ca sa fie o cheltuiala in plus la pasaj? si vreo 2 3 km in plus la autostrada.... 

Vlad94

Am ales traversarea dn-ului în special pentru descărcările pentru Reșița și Oravița.Nodul de la Denta va deservi localitățile Deta,Voiteg,Gătaia,Bocșa și Reșița,iar cel din Moravița localitățile Oravița,Moravița implicit și frontiera.Dacă aș fi ales traseul prin stânga Detei,cei care veneau din CS,ar fi trebuit să tranziteze Deta și s-ar fi creat o centură vestică inutilă.În plus,dacă s-ar fi construit punctul de trecere pe traseul din stânga Detei,ar fi fost necesar de construit un drum de legătură foarte lung.În plus,sârbii au traseul decis,tronsonul lor de autostradă se termină la est de Moravița.Am propus traseul acesta să fie cât de util posibil,să deservească o populație cât mai numeroasă,este o strategie pe termen lung,gândită studind evoluția orașului Timișoara și a Regiunii de Dezvoltare de Vest.Este necesară elaborarea pe termen lung pentru a nu se repeta cazul construirii autostrăzii la 15km de Timișoara și care să fie goală și tiruri prin oraș.

Vlad94


yetiman

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

tonică

Inteleg la A6 discutia pornita de la o harta facuta pe genunchi de baietii cu grafica pe la tv dar aici de la ce v-ati pornit? Ceva licititatii macar, ceva promisiuni de prin articole din ziarele din 2011? Macar vreun SF?

istvan78

#51
Vedeti in topicul despre A6 un aparent nou plan al comisiei Juncker.

Interesant ca mentioneaza o ramura spre Moravita si SRB.

Daca obectivul autostrazii catre Serbia devine legatura Constanta-Serbia, atunci "ramura" (A9?) ar trebui sa se desprinda din A6 de pe la Lugoj, sau chiar Caransebes (prinzand astfel si Resita si chiar Oravita la o anumita distanta), si nu de la Timisoara.

Ar fi fenomenal pentru pentru Caras!

Viny

La varianta asta m-am gandit si eu... Daca te uiti la toate tarile din UE, au legatura capitalele intre ele pe autostrada... noi cu capitalele vecinilor nu avem... daca ar fi sa mergi de la Bucuresti la Sofia, sau Belgrad, Chisinau, Kiev ,Budapesta...  A9 e bun ca sa lege orasele din Ardeal cu Belgrad si mai departe spre sud, dar Bucurestiul nu...

Vlad94

Eu zic că ar fi bine să rămână A9-le unde e și ar putea să facă o ramură la A6 la Caransebeș pentru Reșița.La traficul actual nu se justifică altceva.

istvan78

Traficul actual pe relatia Caransebes-Resita e limitat de caracteristicile drumului. DN-ul actual, desi reabilitat si in stare tehnica foarte buna, are geometrie de drum de munte: curbe multe si stranse, pante abrupte. Pentru camionagii, mai ales iarna, e un drum lent, costisitor si riscant.

Daca segmentul asta ar deveni comfortabil si rapid, e posibil ca o parte din traficul de tranzit intre Bucuresti si Beograd sa vina pe aici. Atunci se justifica autostrada. Si odata construita, poate ajuta mult la re-industrializarea zonei Resita-Bocsa.

Vlad94

istvan78,am studia foarte atent si DN-ul Caransebeș-Reșița și am observat multitudinile de curbe.Drumul ar putea fi convertit într-un DX după înlăturarea serpentinelor prin viaducte și mutarea drumului în afara localităților(Soceni și Brebu).Dar apoi am descoperit un traseu mai scurt și mai accesibil,traseul actual și atunci am renunțat la convertirea DN-ului în DX.Ce ai spus tu despre un DX Caransebeș-Reșița-Voiteg(ram A9) în momentul acesta nu este rentabil atât financiar cât și prin prisma traficului.Singura zonă circulată intens este Caransebeș-Reșița(fiind drumul de legătură între cele mai mari orașe din CS).
Ai menționat despre traficul de tranzit București-Beograd,pot spune că acest trafic este destul de redus,majoritatea traficului venind pe DN7 și apoi A1 și apoi DN59,iar când va fi gata autostrada Lugoj-Deva și Timișoara-Lugoj pe această parte.Mai mult decât atât,după finalizarea tronsonului din A6 până la Caransebeș,transportatorii vor utiliza traseul A6,A1 și apoi DN59.
În ceea ce privește ramura spre Reșița,aceasta va deservi pe deplin zonele industriale ale orașului și turismul.Datorită dezvoltării turismul de iarnă din zonă,Reșița va trebui să devină accesibilă facil.Odată cu construcția DX-ului,Reșița va atrage investitori noi(la fel este și în cazul Hunedoarei)
Dacă vor exista investitori,dorință și bani să se continue construcția DX-ului până la Voiteg,atunci cu atât mai bine,dar momentan doar atâta văd

MNU

Oameni buni, cate drumuri nationale ati vazut transformate in drumuri expres? De ce tot vorbiti asa de usor despre aceasta transformare la un drum de deal-munte cand nici la campie nu exista vreun km upgradat?

istvan78

N-am zis eu asa ceva. Eu imi imaginam un drum nou (Autostrada sau eventual DX) intre A6 la Caransebes catre Resita cu continuare catre Serbia. Chiar coborand catre Oravita si trecand in Serbia pe la sud de Vrsac, spre Pancevo apoi cu jonctiune in A1 sarbesc pe langa Zemun.

Asta ca alternativa la Timisoara-Beograd, am explicat de ce.

Oricum, sunt vise de termen (foarte) lung. Pana vor fi resurse sa se faca A9 se mai poate schimba situatia...

Vlad94

MNU,drumuri naționale transformate în DX am văzut în Turcia prin 2010.În acel moment,aceștia extindeau carosabilul pentru cel de-al doilea sens,primul sens fiind DN-ul vechi.Este o soluție mult mai ieftină decât o construcție nouă.S-a optat pentru transformarea drumului în DX pentru că nu trecea prin localități și le ieșea mult mai ieftin.Desigur că vor fi necesare lucrări de artă noi pentru a se înlătura serpentinele,dar costurile sunt mai mici.
Oricum,va ma trece ceva timp până vom vedea ceva concret construindu-se acolo

MNU

OK, eu credeam ca ne referim la drumurile din Romania... Greseala mea!

Eu nu cred ca putem transforma vreun DN de la noi in drum expres. Nu exista aliniamente pretabile pe tru ca avem multe curbe inabordabile la viteze de drum expres, drumurile trec prin prea multe localitatii, au treceri la nivel de toate felurile iar daca nu sunt localitati sunt serpentine... prea multe serpentine.

Mai pretabile sunt drumurile din Bulgaria unde ai multe drumuri construite din start sa ocoleasca localitatile si in plus au foarte multe pasaje cu alte drumuri sau CF.