Author Topic: Canale navigabile  (Read 27257 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.388
  • Karma: +439/-157
    • URBAN CONSTANTA
Re: Canale navigabile
« Reply #15 on: December 23, 2013, 11:00:35 PM »
Lucrarile sunt in desfasurare

Quote
valoarea investiţiei finanţată din fonduri europene ridicându-se la peste un miliard de lei, echivalentul a circa 230 de milioane de euro, la un curs mediu de 4,45 lei/euro.

Proiectul are în vedere modernizarea unor echipamente şi instalaţii vechi de aproape 40 de ani, din opt puncte situate de-a lungul celor două canale, mai exact modernizarea mai multor ecluze (Cernavodă, Agigea, Ovidiu), a unei staţii de pompare (km. 60 Cernavodă), a două galerii de ape mari (Ecluza Ovidiu şi Ecluza Năvodari) şi a 3 staţii pentru apărarea localităţilor împotriva inundaţiilor (Ştefan cel Mare-Saligny, Facilia şi Mircea Vodă).

http://www.gandul.info/financiar/canalul-dunare-marea-neagra-va-fi-modernizat-cu-230-de-milioane-de-euro-11261633

Porturile de pe canal sunt:

-Cernavoda
-Medgidia
-Murfatlar
-Ovidiu
-Luminita

Canalul se varsa in mare la Midia si Constanta Sud si in lacul Tasaul tot in zona Midia.

iuli

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.202
  • Karma: +612/-74
    • My blog
Re: Canale navigabile
« Reply #16 on: January 07, 2014, 07:08:50 PM »
Nu stiu unde sa pun stirea asta asa ca o pun aici deocamdata pentru ca nu merita un topic special:

BUSINESS CLUB. Guvernul reia un proiect din 1984: Canalul Siret-Bărăgan

Quote
Guvernul este harnic la început de an şi dezgroapă proiecte vechi de 30 de ani extrem de costisitoare. Executivul a decis să înfiinţeze o regie autonomă care să se ocupe special de administrarea Canalului Siret-Bărăgan.

[...]

Cei nici 200 de kilometri de canal ar urma să înghită fonduri de peste 2,7 miliarde de euro. Şi la fel ca şi în alţi ani, statul caută surse de finanţare din alte buzunare. Problema este că un asemenea proiect nu are şanse prea mari să atragă investitori străini pentru că investiţia este greu recuperabilă.

Și suma uriașă poate nu justifică investiția. Va fi un canal, în primul rând, pentru irigații, nu pentru navigații. Și cu 2,7 miliarde de euro s-ar face sisteme de irigații pentru mult teren.

Noua regie se va numi „Administrația Canalului Siret-Bărăgan„ și se va ocupa de documentația și studiile necesare pentru realizarea construcției. Canalul va avea o lungime totală de 190 de kilometri și va traversa patru județe, pornind de la Barajul Călimănești și ajungând la lacul Dridu, la nord de București.

Dacă va intra în funcțiune, canalul va iriga o suprafață agricolă de 500.000 de hectare, acoperind practic o zonă fertilă, dar dependentă de ploaie. Canalul ar putea reduce și riscul inundațiilor. Dar din anul 1984, când a apărut proiectul, și până acum, lucrările au înaintat în ritm de melc.

[...]

Canalul Siret-Bărăgan a fost inclus pe lista proiectelor care să fie realizate în parteneriat public-privat în timpul Guvernului Boc. În 2012, investitorii chinezi ar fi fost interesați să intre în proiect, dar nicio intenție nu s-a concretizat.

Chinezii nu au mers mai departe pentru că nu li s-a răspuns la o întrebare esențială - cum își vor recupera investiția în Canalul Siret-Bărăgan.

[...]

Sursa: Digi24
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

ciprebbe

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.420
  • Karma: +3342/-80
Re: Canale navigabile
« Reply #17 on: January 07, 2014, 08:52:17 PM »
Eu sper sa il realizeze.
Baraganul risca sa devina zona desertica daca nu se face ceva.
Prin realizarea canalului se pot aduce contributii la PIB de 2% si nu cred ca se mai pune problema recuperarii investitiei in timp.

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.443
  • Karma: +2520/-1105
Re: Canale navigabile
« Reply #18 on: January 07, 2014, 10:55:56 PM »
Eu nu inteleg de ce costa atat de mult!
Barajul de pornire este mai sus ca restul terenului astfel ca apa va fi directionata gravitational si nu prin pompe, asadar pe termen lung inseamna foarte multi bani.
Stiu ca va fi mult de escavat si de umplut, plus beton, plus cateva poduri-canal dar totusi nu poate costa 13 mil de euro pe km.
Poate doar daca fac ecluze si- l fac navigabil, dar de ce ai face un canal navigabil cand ai Siret-Dunare ?
Eventual pot face si cateva lacuri mai mari.

Later edit:
de cate ori am fost la bacau si vedeam scris Canal Siret-Baragan am crezut ca vor sa-l duca spre Slobozia- Calarasi. zona unde sunt foarte multe terenuri arabile
Acum vad ca ei vor sa-l faca pe traseul DN2 unde sunt mult mai multe cursuri de apa iar terenul nu mai este atat de "agricol", si mai mult vor sa-l faca Navigabil.
o idiotenie, parca o sa transfere cineva marfa pe canal intre bacau si bucuresti, trecand prin cine stie cate ecluze si facand 1 zi in loc de 2 ore pe o eventuala autostrada.
« Last Edit: January 08, 2014, 12:22:23 AM by dr4qul4 »
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

iuli

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.202
  • Karma: +612/-74
    • My blog
Re: Canale navigabile
« Reply #19 on: January 08, 2014, 12:23:29 PM »
Ati vazut in ce stare de degradare arata canalul? Nu cred ca e foarte exagerat pretul.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

ciprebbe

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.420
  • Karma: +3342/-80
Re: Canale navigabile
« Reply #20 on: January 08, 2014, 12:41:46 PM »
Nu e exagerat daca se merge pe ideea de acu 30 de ani si vor sa fie navigabil, insa la ora actuala as prefera sa il faca la un cost mult mai mic si utilitatea lui sa fie pt irigarea celor 500-600 000  de Ha de teren agricol.
Sincer chiar nu stiu ce utilitate pt navigatie ar avea.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.388
  • Karma: +439/-157
    • URBAN CONSTANTA
Re: Canale navigabile
« Reply #21 on: January 08, 2014, 03:10:43 PM »
Pentru navigatie nu are sens sau ma rog cel mult daca se amenajeaza 2-3 terminale pt cereale si sa zici ca baga barje sa le transporte dar nu stiu cat de fezabil e in contextul actual. Cel mai bine ar fi sa se mearga strict pe irigatii.

sebba

  • Legend
  • *
  • Posts: 1.414
  • Karma: +351/-140
    • HTM.Ro - Hobby Tools Manufacturing
Re: Canale navigabile
« Reply #22 on: January 08, 2014, 05:32:56 PM »
se stie ca transporturile pe apa sunt cele mai ieftine dar in cazul asta nu cred nici eu ca s-ar justifica investitia doar ptr navigabilitate
poate doar ptr irigatii si prevenirea indundatiilor dar in cazul asta investitia imi pare cam mare

mai bine ar termina canalul Dunare-Bucuresti care ar avea mult mai multe sanse de "comercialitate" si dupa aia sa se gandeasca la Siret-Baragan
Gata! M-am saturat! Ma duc sa traiesc pe barca...

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.443
  • Karma: +2520/-1105
Re: Canale navigabile
« Reply #23 on: January 08, 2014, 07:22:19 PM »
pe langa cei 200 km de canal mai are si cateva mii de km de "brate"pentru irigatie ceea ce este foarte bine.
Insa Ar trebui facut doar pentru irigatii, nu pentru navigatie caz in care ar costa maxim 1 mld. euro.

barje pentru cereale? pe el ar intra doar barje mici care nu pot fi folosite pe dunare.  Din orice punct al canalului si pana in primul port se face maxim 1 ora. mai avem si cai ferate in zona.

Ideea asta era buna pentru timpuri "marete" cand nu conta ce facem atat timp cat va fi cel mai mare si mai tare. Pentru irigatii este o idee buna, dar doar atat. la noi nu se navigheaza pe Olt/Mures/Siret dar vrem sa mergem prin Baragan cu yachtul

Probabil ar aduce apa si pentru canalul Bucuresti-Dunare pe care nu-l vad alimentat doar din Arges.  Intre Bucuresti si Oltenita sunt peste 50 metrii diferenta de nivel care se traduc prin minim 10 ecluze.
 
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

iuli

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.202
  • Karma: +612/-74
    • My blog
Re: Canale navigabile
« Reply #24 on: June 01, 2014, 07:55:33 AM »
Nu stiu daca e cel mai potrivit loc , dar un articol foarte bine realizat de catre cei de la ,,adevarul..  despre inginerul proiectant al Canalului Dunare Mare Neagra si opera sa care cred ca intereseaza pe multi :
Articolul http://adevarul.ro/locale/constanta/chiriac-avadanei-inginerul-proiectat-magistrala-albastra-caznele-construirii-canalului-dunare-marea-neagra-1_5388ac340d133766a8256f1d/index.html

Cateva poze cu intensitatea la care s-a lucrat :


Aici parca a lucrat Impregilo  :D



-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.388
  • Karma: +439/-157
    • URBAN CONSTANTA
Re: Canale navigabile
« Reply #25 on: September 20, 2014, 11:26:44 AM »
Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile a finalizat lucrările la frontul de aşteptare pentru desfacerea - refacerea convoaielor la confluenţa canalelor navigabile Dunăre - Marea Neagră şi Poarta Albă - Midia Năvodari. Obiectivul are lungimea de 300 metri şi cuprinde: un cheu de 100 metri; un front de acostare din coloane metalice forate, umplute cu beton, cu lungimea de 200 metri; o platformă cu o clădire din con-tainere, pentru personalul de supraveghere, verificare, control şi întreţinere. Anastase Severin, director exploatare în cadrul companiei, a declarat, la confe-rinţa de presă organizată cu acest prilej, că investiţia vine în sprijinul armatorilor, care vor economisi timp, combustibil, ore de muncă şi bani, întrucât nu vor mai fi nevoiţi să îşi ducă navele în porturile de aşteptare din amonte şi aval de intersecţia celor două canale. Pe de altă parte, noul obiectiv stimulează transportul cu convoaie mari de nave pe Canalul Dunăre - Marea Neagră, impulsionează traficul pe Canalul Poarta Albă - Midia Năvodari şi dezvoltarea porturilor Midia şi Luminiţa. Lucrările au durat 29 de luni. Valoarea totală a proiectului a fost de 13.758.038 lei, din care 6.439.909 lei - finanţare europeană.

http://www.cugetliber.ro/stiri-economie-administratia-canalelor-navigabile-a-finalizat-inca-o-investitie-cu-finantare-europeana-231497

iuli

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.202
  • Karma: +612/-74
    • My blog
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.388
  • Karma: +439/-157
    • URBAN CONSTANTA
Re: Canale navigabile
« Reply #27 on: January 09, 2015, 01:11:59 PM »
Astăzi, 9 ianuarie 2015, va avea loc adu-narea generală a acţionarilor. În cadrul ei va fi supus aprobării programul de investiţii pe 2015. „Cu siguranţă că se va aproba continuarea lucrărilor de modernizare a ecluzelor Cernavodă, Ovidiu şi Agigea, pe un sens de deplasare. Noi credem că acestea se vor finaliza mai devreme decât am preconizat. Pe de altă parte, am propus - rămâne să vedem dacă se va aproba - achiziţionarea a două nave de depoluare şi stingere a incendiilor, precum şi reabilitarea drumului tehnologic de-a lungul canalului şi a porturilor Medgidia, Ovidiu şi Luminiţa” - a spus Daniel Georgescu.

CUGET LIBER

AlexAllex

  • Knight
  • Hero
  • *
  • Posts: 737
  • Karma: +266/-18
Re: Canale navigabile
« Reply #28 on: March 20, 2016, 07:51:35 AM »
Un reportaj bun (dar prea pe scurt dupa parerea mea), la care se merita de revenit cu update-uri:

De ce plutesc gunoaie, nu vapoare pe marile râuri din România - DIGI24
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare VO Bacau

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.443
  • Karma: +2520/-1105
Re: Canale navigabile
« Reply #29 on: March 20, 2016, 12:46:10 PM »
hai sa fim seriosi.
In afara de Olt, nici un alt canal nu are sens.  Pt ca e aproape gata si pt ca ajunge la ALRO si OLTCHIM.
Bineinteles ca R Moldova si-a facut port la Giurgiulesti. Este singurul lor port si acolo vin toate marfurile.
Ce rost ar avea sa facem si noi unul vizavi? cand avem Galti si Braila la 2 pasi?
Sau canalul Siret-Baragan....ala ar putea fi un proiect de irigatii, nu navigabil. Au trecut vremurile in care exportam toate cerealele. Acum s-au facut fabrici de paine peste tot, si tot ce pleaca la export, poate sa plece din porturile de la Dunare.

Orice canal navigabil presupune costuri imense. Ganditi-va doar ca toate podurile rutiere si CF ar trebui construite de la 0 si supra-dimensionate.
Costul total al proiectelor din reportaj depaseste 50 mld de euro.

My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra