News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Flota sub pavilion romanesc

Started by myid, July 10, 2014, 10:10:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dumbravaandrei

Presupun ca se poate "topi"  8)

tom_sawyer

#211
UkrFerry are/avea niște nave cam de aceeași vechime și dimensiuni, dar nemțești:

https://en.wikipedia.org/wiki/UkrFerry

kitsune

Nava dacă merge și este întreținută permanent (plus ceva retehnologizare când este necesară) o poți ține și 100 de ani. Că se fac andocările la timpul lor, se face UTM, se schimbă table, coaste, etc. se fac decarbonizările de rigoare la motoare (RK), se testează vasele de presiune, țevile, etc.
Dar dacă o ții la înghite-pui 15 ani, fără să investești, aia nu mai e navă, e gaură neagră în care bagi mai mulți bani decât în una nouă.
Din '90 încoace au apărut o căruță de reglementări cu care trebuie să fie conforme, nu azbest, nu vopsele cu plumb sau mai știu eu, control la emisii la motoare (SOx, NOx), tratament la balast și câte și mai câte.
Nu mai zic de ECDIS dublu și ce aparatură de navigație o mai trebui, astea sunt mizilicuri.
Mai țineți minte cât a costat retehnologizarea la Hercules, Grozavul Perseus și care mai erau? Și alea sunt remorchere, nu pleacă în voiaj internațional, să le trebuiască zeci de certificate.
Sunt pe la americani, pe la canadieni niște Lakers care sunt mai bătrâne decât bunica. Da, stau mai mult prin apă dulce, dar mai ies și la sărătură, prin St. Lawrence bay. Cred că Paul R. Tregurtha e cea mai faimoasă, m-am întâlnit și eu de vreo 5-6 ori cu ea prin Sept-Isles, știu că era un documentar făcut cu ea.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

#213
Quote from: tom_sawyer on June 17, 2023, 10:14:30 AM[CN1056299] Ambarcațiune transport călători în cadrul proiectului ,,Facilități de acces între zona pescărească din suburbia Tudor Vladimirescu și Municipiul Tulcea – Achiziție ambarcațiune"

Autoritate contractanta: Municipiul Tulcea

Valoarea estimată a ambarcatiuni este de 1.211.843,50 lei fără TVA

Depunere oferta
Data limita: 24.07.2023



Licitația a fost anulată și reluată: [CN1058315]

O singură ofertă: SPATYARD BOATS S.R.L. - firma care a livrat cele 7 vaporașe pentru Timișoara.

http://www.spat.ro/produse/



https://stp-tulcea.ro/transport-naval-2/

Un mic istoric recent al transportului către suburbia Tudor Vladimirescu:
http://tramclub.org/viewtopic.php?t=12509

https://stp-tulcea.ro/nava-civitas/

tom_sawyer

Nava de interventii BRIZO a ARSVOM. Construită în Turcia, în 2019:


https://marinarii.ro/nava-specializata-in-depoluare-brizo/




tom_sawyer

Compania CFR Marfă a scos joi la licitație cu strigare nava ferryboat Eforie, al doilea ferryboat urmând a fi vândut în perioada următoare.

Compania CFR Marfă a scos joi la licitație cu strigare la Bursa Română de Mărfuri nava ferryboat Eforie, fără a primi însă vreo ofertă de cumpărare. Potrivit anunțului disponibil aici vânzarea a fost prin licitație deschisă urmată de strigare liberă a prețului.

CFR Marfă împreună cu BRM vor demara noi runde de vânzare a navei, în primele trei runde, cel puțin, fiind așteptată o menținere a prețului de pornire în licitație. Cel mai probabil CFR Marfă nu va primit nicio ofertă până nu va micșora prețul, dorința cumpărătorilor fiind de a obține cu câți mai puțini bani navele.

Odată vândut primul ferryboat, Eforie, va urma vânzarea celui de-al doilea, respectiv Mangalia.

clubferoviar.ro

tom_sawyer

Statul încearcă iar să vândă Feribotul Eforie. Nava, la cheu de 14 ani


tom_sawyer

CFR Marfă a vândut ferry-boat-ul Mangalia

"CFR Marfă anunță vânzarea navei ferry-boat Mangalia în cadrul ședinței publice de licitație ce s-a desfășurat la sediul Bursei Române de Mărfuri în data de 26 octombrie 2023.

Nava a fost achiziționată de către o societate olandeză, care are ca obiect de activitate operațiuni de shipping, la prețul de 13,2 milioane de lei.

Suma vă fi direcționată către CNCF CFR SA în vederea stingerii ajutorului de stat, acesta fiind furnizor de ajutor de stat alături de Agenția Națională de Administrare Fiscală – ANAF.

Licitația pentru vânzarea celei de-a doua nave, ferry-boatul  Eforie, va fi reluată în data de 23.11.2023.".

clubferoviar.ro

kitsune

Adică 2.88 milioane $. Considerând că greutatea navei este pe undeva pe la 6-7000 t (Light Displacement), prețul este de 4-500$ / LDT. In Noiembrie 2023 prețul variază între 300$/ldt in Turcia și 500$/ldt in India. Deci l-au vândut bine, "mai mult decât dublul sumei evaluate de către auditorul KPMG".
Puteam face asta încă din 2010, luam de 10 ori mai mult atunci, dar deh, nu ne vindem țara, o lăsăm să ruginească și o dăm pe degeaba.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on May 25, 2020, 03:28:12 PM
Quote from: tom_sawyer on September 09, 2019, 11:04:37 AMAnunt de participare: [CN1014669] Achizitia a doua bucati Draga fluviala autopropulsata cu magazie proprie pentru transportul materialului dragat

Valoarea totala estimata: 70.704.202 lei

Ofertanti:
1. SHIPYARD ATG GIURGIU
2. Asocierea formata din ELECTROSCOICA MAR S.R.L.si TOR DENIZCILIK SANAYI VE TICARET LIMITED SIRKET
3. Asocierea formata din TEHNOREX INTERNATIONAL SA, BLUE LINE SRL si SUSZI SRL

Castigator: TEHNOREX INTERNATIONAL, Valoare contract 60.983.900 RON

http://e-licitatie.ro/pub/notices/ca-notices/view-c/100137113

Tehnorex a castigati si licitatia pentru 2 remorchere pentru ape interioare (in asociere cu turci, vedeti pagina anterioara).

12 ianuarie 2024

7. Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Constanța au dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a doi inculpați, oameni de afaceri, pentru săvârșirea infracțiunilor de: cumpărare de influență și spălare a banilor.

În rechizitoriile întocmite, procurorii au reținut următoarea stare de fapt:

La sfârșitul lunii aprilie 2021, cei doi inculpați, împreună cu o altă persoană, ar fi promis unui om de afaceri un procent de 2%, reprezentând circa 1.100.000 lei din valoarea de 55.000.000 lei pe care aceștia o mai aveau de încasat din executarea unui contract încheiat cu Administrația Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galați, privind livrarea a două drage fluviale. În schimbul banilor respectivi, omul de afaceri ar fi urmat să-și exercite influența pe care ar fi pretins că o are asupra unui director din cadrul Ministerul Transporturilor și Infrastructurii pentru ca acesta să asigure, prin intermediul Direcției pe care o conducea, fondurile necesare derulării în bune condiții a contractului respectiv.
În contextul menționat mai sus, în datele de 18.05.2021 și 28.05.2021, unul dintre inculpați i-ar fi remis omului de afaceri suma totală de 1.074.243 lei, disimulată ca plată a unor raporturi comerciale licite, dar în realitate inexistente.

Într-una dintre cauze au fost dispuse măsuri asigurătorii.

Cele două dosare au fost trimise spre judecare Tribunalului Constanța cu propunere de a se menține măsurile asigurătorii dispuse în cauză.

Cu referire la toate cauzele anterior menționate, facem precizarea că trimiterea în judecată și acordul de recunoaștere a vinovăției reprezintă, conform Codului de procedură penală, finalizarea anchetei penale, situație care nu poate să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.

www.pna.ro/comunicat.xhtml?id=12331#


Procurorii DNA Constanța au trimis în judecată doi oameni de afaceri într-un dosar de cumpărare de influență și spălare de bani, conform comunicatului publicat vineri de instituție. Conform informațiilor G4Media, este vorba de Valeriu Iorga și Cristian Antohi, cercetați în dosarul cunoscut generic ARSVOM, deschis în urma descinderilor DNA la Ministerul Transporturilor din iunie 2021.

    DNA a făcut percheziții la vremea respectivă în peste 20 de locații din Ilfov, București și Constanța într-un dosar de trafic de influență, spălare de bani și constituire de grup infracțional și a anchetat mai mulți angajați ai Agenției Române de Salvare a Vieții Omenești pe Mare (ARSVOM), instituție în subordinea Ministerului Transportului.

g4media.ro


tom_sawyer

#220
Quote from: tom_sawyer on September 19, 2019, 04:30:33 PM
Quote from: tom_sawyer on December 05, 2018, 11:23:43 PMAnunt de participare: [CN1005597] ACHIZITIE REMORCHERE MULTIFUNCTIONALE CU CLASA DE GHEATA AVAND ZONA DE NAVIGATIE 3 - CAI NAVIGABILE INTERIOARE SI REMORCHERE MULTIFUNCTIONALE CU CLASA DE GHEATA AVAND ZONA DE NAVIGATIE MARITIM COSTIERA

Valoarea totala estimata: 126.344.000 lei

Lot 1: REMORCHERE MULTIFUNCTIONALE CU CLASA DE GHEATA AVAND ZONA DE NAVIGATIE 3-CAI NAVIGABILE INTERIOARE - 2 bucati
Valoarea estimata fara TVA: 49.475.000,00  RON

Lot 2: REMORCHERE MULTIFUNCTIONALE CU CLASA DE GHEATA AVAND ZONA DE NAVIGATIE MARITIM COSTIERA - 2 bucati
Valoarea estimata fara TVA: 76.869.000,00  RON

Ofertanti:
1. ARAS DENIZ INSAAT ANONIM SIRKETI
2. MED MARINE KILAVUZLUK VE RÖMORKÖR HİZMETLERİ İNŞAAT SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ
3. TEHNOREX INTERNATIONAL S.A. (CELIKTRANS DENIZ INSAAT LTD STI Subcontractant : 86%, BLUE LINE SRL Subcontractant : 3.8%)
4. SANTIERUL NAVAL DAMEN GALATI SA
5. Asocierea ELECTROSCOICA MAR S.R.L. si SUZI SRL

Castigatori:
Lot 1: TEHNOREX INTERNATIONAL S.A. 35.144.000 RON
Lot 2: MED MARINE KILAVUZLUK VE RÖMORKÖR HİZMETLERİ İNŞAAT SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ 63.104.000 RON

Quote from: tom_sawyer on March 05, 2021, 08:48:05 PM
Quote from: tom_sawyer on December 05, 2018, 11:23:43 PMAnunt de participare: [CN1005597] ACHIZITIE REMORCHERE MULTIFUNCTIONALE CU CLASA DE GHEATA AVAND ZONA DE NAVIGATIE 3 - CAI NAVIGABILE INTERIOARE SI REMORCHERE MULTIFUNCTIONALE CU CLASA DE GHEATA AVAND ZONA DE NAVIGATIE MARITIM COSTIERA

23 Ianuarie 2021
În şantierele navale din Tuzla şi Eregli, din Turcia, au fost recent lansate la apă cele patru remorchere multifuncţionale cu clasă de gheaţă (două fluviale şi două maritime), destinate Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi. În total, este vorba de contracte în valoare de aproximativ 100 milioane de lei (exclusiv TVA), cea mai mare parte a finanţării (85 la sută) fiind asigurată din fonduri europene, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020.

Din punct de vedere tehnic, remorcherele fluviale vor avea o lungime de 27,5 metri, lăţime 8,6 metri, pescaj maxim 2 metri, tracţiune de 21 tone forţă şi o propulsie cu două motoare ce dezvoltă o putere totală de 1.800 CP.

Remorcherele maritime sunt proiectate cu o lungime de 30 metri, lăţime 10,5 metri, pescaj maxim 4,65 metri, tracţiunea la cârlig de 55 de tone forţă fiind asigurată de două motoare, cu o putere totală de 5.100 CP.

"În mod normal, aceste nave ar fi trebuit să fie gata la sfârşitul anului 2020, dar din păcate au apărut probleme induse de epidemia de coronavirus. Prin urmare, prin acte adiţionale, s-au acordat o serie de prelungiri în termenii de livrare. Astfel, remorcherele maritime - unde lucrările sunt mai avansate - ar urma să fie gata undeva în luna februarie, iar remorcherele fluviale vor fi gata în cursul lunii iunie", ne-a explicat actualul director al AFDJ Galaţi, Sorin Creţu.

viata-libera.ro

Quote from: tom_sawyer on March 30, 2022, 09:12:33 PMCele patru nave de intervenție ale AFDJ Galați au intrat în serviciu (FOTO)

Administrația Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galați a marcat marți, 29 martie, definitivarea procedurilor privind intrarea oficială în serviciu a celor patru remorchere multifuncționale cu clasă de gheață, ce vor asigura asistență tehnică transportatorilor sau vor interveni pentru păstrarea unor condiții optime de navigație pe Dunăre. Investiția, în valoare de aproximativ 150 milioane de lei, a fost realizată cu finanțare europeană, prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020.

Licitațiile pentru realizarea navelor au fost adjudecate de firma constănțeană Tehnorex Internaţional SA, în parteneriat cu Șantierul Naval Celiktrans Deniz Inşaat Ltd. Tuzla, din Turcia - pentru remorcherele fluviale, respectiv, Med Marine Kilavuzluk ve Romorkor Hizmetleri Inşaat Sanayi Ve Ticaret Anonim Şirketi, din Eregli, Turcia - pentru remorcherele maritime.

Două dintre nave - remorcherul maritim "Covurlui" și remorcherul fluvial "Bicaz" - au putut fi admirate marți, ancorate chiar în fața Palatului Navigației, navele-surori "Sulina 2" și "Bechet" fiind deja la datorie, acționând în Bara Sulina.
[...]
Am urcat și la bordul navei-soră, remorcherul "Bicaz", mai mic, destinat cu precădere zonei fluviale, dar la fel de ambițios în performanțele tehnice precum remorcherele mai mari.

"Fiind o navă multifuncțională, poate fi folosită pentru remorcaj, pentru salvare, pentru stingerea incendiilor, gheață, exact ca navele mai mari, atât doar că, având pescajul mai mic, poate acționa pe sectorul maritim, dar mai ales pe sectorul fluvial. Iarna asta am scăpat de gheață, dar nava era pregătită pentru prima ei intervenție, dacă era nevoie de ea!", ne spune comandantul remorcherului "Bicaz", Chitic Gilică.

"Este o navă puternică - dispune de două motoare Caterpillar, de câte 1.000 CP fiecare. Etrava și bordajul sunt întărite pentru spintecare și ridicare pe sloiuri pentru spargerea gheții; elicele sunt și ele în acest scop - au inversor reductor supradimensionat special pentru a face față în condiții grele de lucru!", ne spune la rândul său șeful mecanic de pe "Bicaz", Cătălin Popescu.

viata-libera.ro





https://marinarii.ro/remorcherul-multifunctional-bicaz/

www.celiktrans.com.tr/workboats.html
MAX DRAFT 2,16m

https://sgg.gov.ro/1/wp-content/uploads/2022/05/ANEXA-35.pdf
MT



Caiet de sarcini:





Romania: EPPO carries out searches in investigation into fraudulent purchase of tugboats for Lower Danube Delta
Published on 27 March 2024

(Luxembourg, 27 March 2024) – Today, the European Public Prosecutor's Office (EPPO) in Cluj-Napoca (Romania) is leading 12 searches in an investigation against officials of the  Administration of the Galați Lower Danube River Administration (Administratia Fluvială a Dunării de Jos Galati – AFDJ) and the Romanian Naval Authority (Autoritatea Navală Română – ANR). At issue is a suspected fraud relating to the procurement of two tugboats – powerful boats used for towing larger boats and ships – for the Lower Danube Delta.

Three searches took place this morning in three public institutions – one in Galați County and two in Constanța County. Another seven searches were conducted at the homes of public officials working for those institutions, and two took place at private companies.

According to the evidence gathered in this investigation so far, public officials of the AFDJ Galați, in their capacity as its representatives, obtained EU funding from the Large Infrastructure Operational Programme (POIM) for the purchase of two multi-purpose tugboats. This was the result of a public procurement contract launched in September 2019, for a total value of RON 35 144 000 (approximately €7 million).

It is alleged that the public officials  submitted inaccurate documents in order to finance the project. Although the boats were solely intended for river navigation, the suspects drew up the tendering specifications on the basis of the more restrictive technical characteristics and construction requirements specific to seagoing vessels. As a result, the type of vessels falling within the criteria of the tender specifications was very limited, which prevented other economic operators from participating in the tendering process, and ultimately favoured only one applicant.

Following the finalisation of the contract with the supplier company, the two tugboats were delivered in July 2021 with a higher nautical draught than originally provided for in the tender specifications and the purchase contract. This made them exclusively suited for the Maritime Danube, where the depth of the water permits navigation with a higher draught – therefore rendering the two boats unusable for river navigation, because they could not transit through the full reservoirs of the Danube river sector. This caused a damage to the EU budget amounting to approximately €7 million.


The ongoing house searches, intended for evidence gathering, are mobilising dozens of police officers from : the EPPO Support Structure in Romania, the Galați Organised Crime Brigade (Brigada de Combatere a Criminalității Organizate Galați), Constanța County Anticorruption Service from the Anti-Corruption General Directorate (Serviciul Județean Anticorupție din cadrul DGA), Galati County Police Inspectorate  SAS-(Inspectoratul de Politie al Judetului Galati-SAS) and the Romanian Gendarmerie –  County Inspectorate of Gendarmes Galati  (Inspectoratul Județean de Jandarmi Galați).

The EPPO is the independent public prosecution office of the European Union. It is responsible for investigating, prosecuting and bringing to judgment crimes against the financial interests of the EU. 


https://www.eppo.europa.eu/en/news/romania-eppo-carries-out-searches-investigation-fraudulent-purchase-tugboats-lower-danube

tom_sawyer

#221
Quote from: kitsune on July 22, 2023, 04:24:46 PMLansate in 1988 și 1991, adică acum 35, respectiv 32 de ani. Nefolosite și fără întreținere de cel puțin 14-15 ani... Nu găsesc date referitoare la ultimul doc făcut. MAN Reșița 8L52/55A și ALCO Reșița 12V251e pentru care piese nu se mai fabrică de mult tare. Cine investește în așa ceva pentru a băga încă multe milioane de euro? Orice agregat, orice valvulă, orice piesă mobilă care nu a fost balansată cel puțin odată pe lună este sudată deja.
Nu mai vorbesc de acte, autorizare, etc.
Am fost pe navă făcută în Japonia, 32 ani vechime, care stătuse 5 ani la conservare (cu program de mentenanță). După o lună de reparații și încercări de a lua actele cu 4 societăți de clasificare s-a reușit doar pentru ceva temporar, valabil doar dus, până la Alang. Nici măcar inspectorul de la Registrul Rus nu a vrut să dea acte.
Deci, cine in lumea asta este sănătos la cap nu se leagă de așa găleți ruginite. A, lumea a treia, a patra, unde nu contează regulile și viața umană poate, dar nu la ce scoruri vor ăștia să scoată. Nici indienii de la scrap nu mai dau prea mult, că sunt oxid de fier, nu fier.

Revenind la feribotul MANGALIA, s-au organizat mai multe runde de licitatii, incepand cu luna august 2023, prin Bursa Romana de Marfuri, pretul scazand in timp. A fost vandut la licitatia organizata in data de 26.10.2023, fiind adjudecat de catre o "societate olandeza", pentru 13,2 milioane RON (adica vreo 2,7 milioane Euro).

Banuiesc ca a fost aceeasi manevra ca si acum mai bine de 20 de ani, cand diverse nave erau vandute ca fier vechi unor intermediari, care le achizitionau la un pret mai mic, pentru ca, ulterior acestea sa fie revandute la un pret mai mare catre santierele navale care se ocupau de dezmembrari.

Ulterior, in ianuarie 2024, a fost vanduta si nava sora - EFORIE. Desigur, din vanzarile celor 2 nave nu s-au acoperit nici pe departe pierderile raportate in perioada 2009-2022...

Desi vandut primul, feribotul MANGALIA a fost ultima dintre cele 2 nave surori care a parasit Constanta. Dupa ce l-a remorcat pe EFORIE pana la Aliaga, remorcherul PROTUG 75, sub pavilion panamez, s-a reintors la Constanta, pentru a-l remorca pe ultimul drum si pe MANGALIA. Acesta a parasit Cosntanta la data de 16.03.2024. Pentru ultimul voiaj, numele i-a fost scurtat in GALIA.

A ajuns la destinatie (Aliaga/Turcia) la data de 21.03.2024, urmand a fi dezmembrat. Si la Aliaga a ajuns chiar langa nava sora EFORIE...


www.facebook.com/marinarii

marinarii.ro/feribotul-eforie/
marinarii.ro/feribotul-mangalia/

kitsune

Deci nici măcar prețul de scrap nu l-au luat. Înseamnă că cineva, undeva, a primit un dar subit de la vreo mătușă.
Pe bune, dacă nu au vândut navele direct celor de la scrap, să ia prețul corect, înseamnă că ori au primit pe sub mână, ori sunt incompetenți. Ambele variante sunt plauzibile.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

După ce în 2020 a livrat la Brăila nava de pasageri Chira Chiralina (25 locuri), firma Cirus Plast din Constanța a livrat în aprilie 2024 nava Camelia (30 locuri) la Galați:


























www.facebook.com/presedintecjgalati/