[BV] PMUD Brasov

Started by pasadia, November 24, 2016, 11:51:48 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

pasadia

Quote from: Ionut on November 24, 2016, 08:10:56 AM
Ma bucur ca a venit de la tine, mai rar tii locul pentru vocea ratiunii. :)

Daca e sa o dam in dulcegarii, si eu m-am saturat de mesaje voastre condescente care pleaca toate de la presupozitia ca pasadia isi justifica propunerile doar prin faptul ca e brasovean. Cu atat mai mult cu cat in continuare nici unul dintre voi nu tineti cont de faptul ca eu m-am declarant clar impotriva DX-ului Brasov - Pitesti, nu am avut nici o problema cu renuntarea la segmentul Fagaras - Targu Mures din A3, nu am sustinut in mod vehement Brasov - Bacau (desi DN11 l-am parcurs de 4 ori in ultimele 10 zile). Ba mai mult am si recunoscut ca ar fi o prostie sa se inceapa CoBra concomitant sau imediat dupa PiSi.
Dar daca voi (nu esti singurul in situatia asta) reduceti discutia doar la pasadia = brasovean, chiar nu am cum sa va accord mult respect.

@ Dan: dupa cum stii pe partea de sud sunt mai multe variante:

1. Tunelul pe sub Tampa (si ala in 3 variante, una pe sub Dobrogeanu Gherea si 2 intre Tampa Gardens si Poarta Schei). Ambele indezirabile pentru ca aglomerea in mod absurd zona central si Schei-ul, adica exact zonele care ar trebui golite de trafic auto.

2. Drumuri de acces spre Poiana Brasov (si aici mai multe variante, de la drumurile care ar pleca in continuarea centurii pana la cele propuse de Primariile din Cristian si Rasnov - toate insa doar la stadiu de idee momentan).  Problema cu ele e insa ca nu sunt gandite deloc, asa ca imi ofer perspectiva mea:

- daca gandesti un drum de legatura care ajunge in zona Belvedere nu ar insemna decat ca accesibilizezi terenuri din preajma actualului drumul de Poiana deschizand sansa dezvoltatorilor imobiliari de a mai pune presiune pe Primarie pentru a obtine autorizatiile si a mai distruge cate ceva din zona Schei - deci NU, prefer sa nu se intample asa ceva!

- daca gandesti un drum de legatura spre Poiana atunci trebuie sa pleci de la faptul ca exista asa ceva (drumul din Rasnov) dar ca acesta nu isi indeplineste rolul - pleaca din zona central a Rasnov-ului, e aglomerat de turistii care merg spre Cetate / DinoPark, e foarte serpuit, etc... Ca atare, in locul acestui drum, se poate dezvolta o alta solutie de acces mai direct si mai sigur, fie pe la S (pe valea Parului Poiana, spre cabana Cheia), fie pe la N (dinspre Ina / Avicola spre Stana turistica, Poiana Mare).

Personal inclin spre a doua varianta si e singura pe care as lua-o in calcul. Dar mult mai important acum e acel drum de legatura intre intersectia de la capatul sudic al lotului I cu zona Mc Donald's. Centura de shopping e o prostie inutila.

Dan027

#1
Quote from: pasadia on November 24, 2016, 11:51:48 AM
1. Tunelul pe sub Tampa (si ala in 3 variante, una pe sub Dobrogeanu Gherea si 2 intre Tampa Gardens si Poarta Schei). Ambele indezirabile pentru ca aglomerea in mod absurd zona central si Schei-ul, adica exact zonele care ar trebui golite de trafic auto.
Nu prea ai cum sa le golesti cand zona este efervescenta dpdv imobiliar iar transportul public in schei nu este cea mai fericita alternativa. Oricum daca creezi o ruta alternativa o sa poti sa faci str. Muresenilor si toate strazile pana in poarta schei pietonale. Probabil o sa te injure cei care stau in zona dar asta este, si eu vreau centrul istoric pietonal, dar eu nu vad ca facand parte din centrul istoric toate casele de mai sus de maternitate. Daca ar fi sa o luam asa si Strada Lunga ar face parte din centrul istoric pt ca sa dezvoltat in perioade apropiate.

Quote from: pasadia on November 24, 2016, 11:51:48 AM
daca gandesti un drum de legatura care ajunge in zona Belvedere nu ar insemna decat ca accesibilizezi terenuri din preajma actualului drumul de Poiana deschizand sansa dezvoltatorilor imobiliari de a mai pune presiune pe Primarie pentru a obtine autorizatiile si a mai distruge cate ceva din zona Schei - deci NU, prefer sa nu se intample asa ceva!
Deja am auzit oameni care zic ca dezvoltarile imobiliare din zona vor omorî drumul spre Poiana, raul este deja facut, trebuie o nenorocita de bretea spre drumul de Poiana. Nu mi se pare ok sa ii punem pe turisti sa stea aiurea in trafic prin oras... ca sa nu mai zic ca ne futem propriul trafic si mai mult. In conditile in care numarul de masini din Brasov la depasit pe cel din Cluj iar populatia judetului este cu 20% mai mica... daca mai luam in calcul si numarul turistilor care creste cu 10% de la an la an, si lipsa alternativelor viabile de transport... e tragica situatia.

Quote from: pasadia on November 24, 2016, 11:51:48 AM
Personal inclin spre a doua varianta si e singura pe care as lua-o in calcul. Dar mult mai important acum e acel drum de legatura intre intersectia de la capatul sudic al lotului I cu zona Mc Donald's. Centura de shopping e o prostie inutila.
Legatura aia ar fi foarte utila, mai ales daca s-ar face impreuna cu o legatura Centura-Sacele, si cu "disparitia" unor giratorii de pe centura Brasov.
Totusi nu stiu daca putem sa stricam actualele giratorii de pe centura daca sunt pe fonduri UE.

Quote from: pasadia on November 24, 2016, 11:51:48 AM
Cu atat mai mult cu cat in continuare nici unul dintre voi nu tineti cont de faptul ca eu m-am declarant clar impotriva DX-ului Brasov - Pitesti, nu am avut nici o problema cu renuntarea la segmentul Fagaras - Targu Mures din A3, nu am sustinut in mod vehement Brasov - Bacau (desi DN11 l-am parcurs de 4 ori in ultimele 10 zile). Ba mai mult am si recunoscut ca ar fi o prostie sa se inceapa CoBra concomitant sau imediat dupa PiSi.
Dar daca voi (nu esti singurul in situatia asta) reduceti discutia doar la pasadia = brasovean, chiar nu am cum sa va accord mult respect.
Ziceai ca trebuie sa lasam specialistii sa proiecteze drumuri si sa stabileasca ce pe unde trebuie?! ... specialistii au venit cu o recomandare foarte clara in masterplan dar din cauza ca nici macar cei direct interesati nu au sustinut-o sa ajuns la masterplanul actual care sa ii impace pe toti.
Din pacate faptul ca unele persoane care nu sunt cele mai avizate in domeniu dar care sustin cu patima anumite proiecte ne condamna la inca 5 ani in care nu vom avea un sistem cat de cat coerent de drumuri rapide care sa lege toate regiunile tarii si orasele cu potential crescut de dezvoltare.


Cu tot cu Fordul lor craiovenii exporta jumatate din cat exporta Brasovul, iar Clujul nici macar jumatate... Ca sa nu mai zic ca Fordul nu exporta atat de mult pe rutier cum nu o face nici Dacia, nici Clujul... Acum cativa ani cei de la Ford vroiau un canal navigabil la Dunare...

Iar daca e sa vorbim de populatia metropolitana clasamentul sta cam asa:
1. Bucuresti - 2,5 mil
2. Galati+Braila - 500+ mii
3. Constanta - 491 mii
4. Brasov - 468 mii
5. Iasi – 457 mii
6. Timisoara – 418 mii
7. Cluj – 413 mii
8. Craiova – 389 mii
9. Suceava+Botosani – 310+ mii
10.Ploiesti – 275+ mii
http://www.analizeeconomice.ro/2016/03/cat-crescut-populatia-in-principalele.html

@pasadia daca tu nu ceri pentru zona ta care are un potential crescut de dezvoltare infrastructura necesara o sa vina altu care o sa vrea infrastructura la el in "Cucuietii de deal" doar de dragul de a vrea, ca bani oricum se vor aloca, chiar daca putini si se vor duce in investitii inutile.

Este frustrant sa vezi ca judetul tau contribuie cu bani multi la bugetul de stat si spre deosebire de alte zone nu primeste nici o investitie serioasa din bugetul national; unii primesc autostrazi, metrou de 1 mlrd euro, subventie de 100 mil euro anual pt metrou, ajutoare de stat pt firmele care baga bani acolo, cai ferate de mare viteza, aeroporturi, etc...


Io

 :offtopic: ma iertati, ma bag si io ca schioru', constructia unui alt drum pentru accesul in Poiana nu e necesara. Exista cele doua, ajung si in plin sezon de schi. Dezvoltarea normala ar fi legarea Postavarului de Rasnov (oras) si V. Rasnoavei prin pirtii si gondole. Dar nu azi, nu e nevoie inca.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Ionut

Puteti discuta in voie pe acest thread despre mobilitatea in Brasov si ZMB.

pasadia

Nu trebuie topic nou. Il invat pe dan si de SSC si macar acolo sunt mai multi brasoveni implicati.

Dan027

Quote from: pasadia on November 24, 2016, 03:06:26 PM
Nu trebuie topic nou. Il invat pe dan si de SSC si macar acolo sunt mai multi brasoveni implicati.
Desi nu trebuie avem topic nou  ???

Deci ce este SSC?

cristi5

#6
Cred ca Bv are suficiente legaturi locale pe rutier, inclusiv cele in pregatire (A3, Brasov-Bacau, etc)

Asa cum zice Dan027 pe alt topic, Brasovul are oportunitati excelente pe feroviar. Dat eu nu stiu nici un oras cu tren suburban de calitate in care trenul nu ajunge aproape de centru. La Brasov sunt 2 km, e cam mult. Din cate stiu pe vremuri se ajungea cu tren usor in zona unde e acum parcul central.

Cred ca asta ar fi o provocare in multe orase (Cluj, Brasov, Bucuresti) : transport feroviar fara interferenta pe rutier care sa ajunga in zone cheie, nu "centura" sau "tangentiala". Stiu ca asta inseamna tuneluri (sau folosit cursuri de apa cum ar fi Somesul la Cluj), dar cred ca merita luat in calcul. Feroviarul nu are ambuteiaje si oricate drumuri noi se construiesc, daca nu se pun taxe de intrare in oras, se umplu incet-incet de masini...

Spre exemplu Brasovul are multe platforme industriale dezafectate (de ex un traseu de la gara via, Lubrifin, Hidromecanica, Carpatex), poate e fezabil un traseu prin acestea, ar evita demolari...


Dan027

Quote from: cristi5 on November 24, 2016, 04:41:51 PM
Brasovul are oportunitati excelente pe feroviar. Dar eu nu stiu nici un oras cu tren suburban de calitate in care trenul nu ajunge aproape de centru. La Brasov sunt 2 km, e cam mult. Din cate stiu pe vremuri se ajungea cu tren usor in zona unde e acum parcul central.
Nu trebuie sa ajungi cu trenul in centru, muti "centrul la tren"... centru orasului deja migreaza spre gara mai ramane sa se mute unele din punctele de interes in zona, plus ca poate exista un mix cu transportul in comun care sa te duca in centru. Ar fi frumos ca un asemenea proiect sa fie gandit odata cu modernizarea Coridorului European Feroviar...

cristi5

#8
N-are nimic cu coridorul (ala e gata proiectat, mai putin spre Predeal)... Asta e la nivel de CJ / zona metropolitana.

Sigur ca n-are loc orasul sa se dezvolte spre sud-vest, dar cred ca cu cat se ajunge pe sina (fara interferente pe rutier, dar nu neaparat tren CFR) mai aproape de cartierele "infundate" (Schei, Racadau) cu atat mai bine. Plus potentialul turistic al centrului, etc.

Spre nord-est, o legatura Stupini-Sanpetru de exemplu. Si o gara urbana cam langa Nicolae Labis...

Dar trebuie sa revina in trend transportul urban pe sina... In unele tari (vezi SUA), nu a mai revenit... Chiar si la Stockholm care e mult mai socialist, era sa se desfiinteze niste linii prin anii 70, cand credeau rutierul+ metrou poate rezolva orice legatura cu suburbiile. Noroc ca o suburbie a zis ca ei nu vor metrou ca aduce droguri... Si atunci au pastrat trenul.

Dan027

#9
^

Gari\statii se pot face din kilometru in kilometru, doar ca trebuie vazut cum le integram cu infrastructura existenta, solutii tehnice exista.
Cat despre legarea cartierelor infundate singura solutie este prin subteran, idee care mi se pare prea fantasmagorica momentan, mai bine am face centura aia sudica de care mai ziceam eu pe aici (ar fi de cel putin 10 ori mai ieftina).

Dan027

Oricum obiectivul acestei infrastructuri feroviare era sa lege populatia din zona metropolitana a Brasovului (vreo 150-200 mii locuitori sunt in zona metropolitana).

dumbravaandrei

#11
Atentie cu reteaua feroviara urbana care daca nu este bine gandita mai mult dauneaza si mananca bani decat sa genereze valoare. Criteriile de luat in considerare:
1) Investitia in infrastructura de transport. Brasovul acum ceva ani a decomisionat infrastructura de tramvai. Sa te apuci acum sa faci cale ferata urbana si periurbana va costa cam dublu fata de cat ne-a costat A1 Bucuresti-Nadlac. Vorbim de investitii de miliarde de euro pe care nu-i avem si nu ni-i permitem pentru a-i imprumuta
2) Nevoia de transbordare pe sectoare rezidentiale si hub-uri de transport. Daca stii ca nu ai mai mult de 4000 de calatori/ora iti pui doar tramvai si nu te gandesti la trenuri. Garniturile de tramvai pot deservi lejer trasee de 30 de km periurbane. Costurile de constructie a caii de tramvai sunt mult mai reduse decat a unei cai ferate iar materialul rulant este cu mult mai ieftin. Nu vad in Brasov macar 2000 calatori pe ora per segment de transbordare. Probabil ca se va ajunge la un maxim de 900/1000/segment/ora dimineata.
3) Frecventa de imbarcare/debarcare per segment - e foarte posibil ca sa ai valori care sa justifice la limita investitia in calea de rulare, dar costurile de operare vor aduce pierderi. Asa ca dupa aia, in loc ca autoritatile locale sa aiba posibilitatea de a face alte investitii utile, atunci va trebui sa intri intr-o spirala a subventionarii unui sistem de transport ce se va afla tot timpul in faliment.

Care e solutia pentru Brasov din punctul meu de vedere?
BENZI DEDICATE TRANSPORTULUI IN COMUN, DELIMITATE CLAR ASTFEL INCAT SA NU POATA CIRCULA ALTII PE ELE si sa cumparam vre-o 50-60 de autobuze electrice ca asta. Posibilitatile de ajustare a traseelor si optimizarea lor in timp este imensa iar costurile in comparatie cu dezvoltarea unei infrastructuri feroviare sunt cam de 20-30 de ori mai mici luand in considerare si operarea lor pe 10-15 ani.
Te rog sa mai tii cont ca cei din afara care si-au dezvoltat o retea urbana si periurbana de transport feroviar au facut-o in 30-40 de ani si inca dezvolta de zor. La noi nici nu mai este posibil si nici nu renteaza investitiile (in mare parte este un mod de transport destinat zonelor cu densitati de populatie cel putin duble fata de ce avem noi). Trebuie gandit un sistem suplu, rentabil si cu recuperarea investitiilor la maxim 15 ani.

Da, sunt orase in afara care au astfel de retele dar... retelele deservesc MINIM 1.500.000 de oameni. la un asemenea volum de transport, pe 30 de ani investitiile oarecum renteaza. pana sa ajunge sa construim astfel de retele mai avem de mancat...

Dan027

#12
^
Este posibil, mai ales pentru ca avem deja infrastructura feroviara, trebuie sa o imbunatatim, nu a zis nimeni ca punem trenuri suspendate pe deasupra strazilor sau alte minuni.

Cat despre rentabilitate, Bucurestiul baga 1 mlrd de euro in linia de metrou spre aeroport pentru a deservi 200-300 mii de locuitori, noi am baga 300 pt a deservi 460 mii de oameni (acoperirea ar fi cam pe toata zona metropolitana). Sau doar 100-150 mil euro daca vrem "trenulete" diesel.

Tin sa mentionez ca proiectul asta desi ar avea un mare impact si la nivel municipal, este gandit pentru intreaga zona metropolitana.
Ghimbav+Codlea = 35 mii loc
Sacele = 35 mii loc
Cristian+Rasnov+Tohan+Zarnesti = 60 mii loc


cristi5

#13
Exista undeva date despre cate masini de navetisti intra/ies in ora de varf in Brasov?

Si eu vad calea existenta (in multe directii) ca pe o oportunitate cam in 5 ani cand se mai satura lumea de trafic. Cu P&R in comune suburbane m-as mira sa nu se poata imbunatati transportul suburban CF. Din cate inteleg la Cluj problema a fost CFRul (vezi topicul PMUD Cluj), nu lipsa traficului.

Banda separata pt bus ajuta dar in sens giratoriu e mai greu.

Dan027

#14
Nu cred ca putem compara cu Clujul... noi legam niste aglomerari urbane consistente de Brasov, in Cluj este putin alta situatia.
Clujul este compact (concentreaza aproape toata populatia metropolitana), dar populatia lui metropolitana este mai mica decat cea a Brasovului.
http://www.analizeeconomice.ro/2016/03/cat-crescut-populatia-in-principalele.html
Si reteaua feroviara existenta difera mult: Clujul are o linie pe care nu se afla alte asezari urbane mari (nici macar nu sunt asezari urbane prea mari in imediata vecinatate, inafara de Turda), iar Brasovul are ramificatii in mai multe directii cu o populatie destul de consistenta pe fiecare ramificatie.