Infrastructura de metrou a vecinilor Romaniei

Started by Ionut, November 24, 2016, 08:57:28 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Dupa cum bine spune titlul acestui thread, discutam aici de infrastructura subterana urbana a vecinilor nostri.

Ionut

Serbia si Franta colaboreaza pentru constructia Metroului din Belgrad

Serbia a prezentat un proiect pentru constructia Metroului din Belgrad in fata reprezentantilor grupurilor franceze Alstom si Egis. Prim-ministrul sarb Aleksandar Vucic si omologul sa francez Manuel Valls au semnat un memorandum de intelegere cu privire la constructia Metroului din Belgrad la 6 noiembrie. In conformitate cu termenii memorandumului de intelegere, ambele guverne vor co-finanta proiectul care va fi finalizat in trei ani si jumatate.

Autoritatile din Belgrad au dezvoltat un master plan pentru proiect, iar in acest moment lucreaza la studiul de fezabilitate, a declarat primarul Belgradului Sinisa Mali. Un plan detaliat cu privire la constructia liniei de metrou va fi publicat in curand, a adaugat acesta. Autoritatile din Belgrad au prezentat un plan strategic integrat de transport care contine propuneri cu privire la rutele posibile ale liniei de metrou, a declarat guvernul sarb.

ClubFeroviar.ro


Ionut

Reteaua de metrou din Sofia va fi extinsa in 2017

In 2017, va incepe constructia a 5 statii de metrou noi in Sofia. Numarul total de statii in constructie se va ridica astfel la 12, impreuna cu cele sapte statii noi care se afla in prezent in constructie. Aceasta este principala etapa a liniei a treia de metrou care ar trebui finalizata in 2019, atunci cand toate cartierele majore vor fi conectate prin linii de metrou, incepand cu Vladimir Vazov Blvd, pana in cartierul Gorna Banya unde va exista o legatura cu reteaua feroviara nationala.

ClubFeroviar.ro

Ionut

​Autoritatea antifraudă europeană a descoperit nereguli grave
în proiectul de extindere a metroului din Budapesta


OLAF, autoritatea antifraudă europeană, spune că Ungaria ar trebui să înapoieze fonduri europene de aproape 300 de milioane de euro folosite pentru extinderea infrastructurii de metrou a Budapestei deoarece a descoperit nereguli grave, fraudă şi posibile cazuri de corupţie, scrie revista POLITICO. Aceste informaţii provin din documente văzute de POLITICO. Proiectul în cauză valorează circa 1,7 miliarde de euro. OLAF recomandă ca departamentul responsabil cu politicile urbane şi regionale ale Comisiei Europene să ceară înapoi fonduri de 228 milioane de euro şi ca Băncii Europene de Investiţii să îi fie returnate 55 de milioane de euro.

Neregulile au fost găsite la construirea liniei de metrou M4. Planificarea pentru M4 a început în anii 1970, dar a fost terminată cu doar câteva zile înainte de alegerile naţionale din 2014, când partidul Fidesz al lui Viktor Orban a câştigat detaşat majoritatea în parlament. Victoria i-a adus lui Orban cel de-al doilea mandat de premier. ,,OLAF poate confirma că a finalizat o anchetă despre presupuse fraude şi nereguli legate de dezvoltarea liniei de metrou M4 din Budapesta, Ungaria", a afirmat un portător de cuvânt al autorităţii europene. Departamentul pentru politici regionale al CE a alocat iniţial 696 de milioane de euro pentru proiect, dar după o serie de cercetări din această sumă 322 de milioane de euro au fost transferate către alte proiecte din Ungaria.

ZF

cezar-mario2012

  Acum un an și două luni a început construcția linie 3 de metrou din Sofia, etapa I. Lucrările sunt la stadiul de structuri stații, iar în zona centrală se lucrează la 850 m de tunel. De luni 27 februarie TMB-ul construit special pentru această linie va intra în funcțiune. Etapa I are 8 km lungime și va avea 7 stații, toată secțiunea va fi construită în subteran, iar termenul de finalizare va fi august 2019. În acest an va începe și etapa II a acestei linii ce are termen de finalizare tot a doua parte a anului 2019, aceasta va avea 5 km cu 5 stații.  Aceste vor fi construite prin metode mixte: subteran 3, 1 la nivel și 1 suprateran. Structura de tunel va găzdui cele două lini simultan, deci vor lucra doar cu un tunel de diametru mai mare. Ca o noutate pentru acest proiect, se va implementa sistemul automatizat al metrourilor, adică făra conductor. Acest proiect este implementat cu fonduri UE din POST 2014-2020.







http://www.novinite.com/articles/165738/Sofia+to+Start+Building+Third+Metro+Line+This+Year
http://www.novinite.com/articles/178010/Construction+of+Five+More+Metro+Stations+To+Start+in+2017
http://www.novinite.com/articles/176646/Third+Metro+Line+in+Sofia+to+Use+Driverless+Trains



Ceremonia de predare-primire a TMB pentru L3 Sofia (4 oct 216)


http://vestnikstroitel.bg/news/140193_kmett-fandkova-prie-tuneloprobivnata-mashina-za-tretiya-diametr-na-metroto/

  Din Noiembrie a început construcția a 850 m de tunel din zona centrală, prin metoda tradițională:



http://infrastructure.bg/show.php?storyid=2857302

După o lună:



http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=137051869&postcount=8602

În decembrie a început montajul TMB-ului:



https://youtube.com/v/5dY3XI5Gd8M

Stațiile 11 și 12 la 11 luni de la începerea construcției:

https://youtube.com/v/RfTc0l-TMvA


  Stația M9 poză din februarie 11:



http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=138290506&postcount=9234

  A fost finalizat montajul TMB-ului, iar luni 27 februarie va avea loc ceremonia de începere a forajului pentru tunel:



http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=138530333&postcount=9308

  Mai multe despre proiectele de metrou din Sofia:

http://www.metropolitan.bg/en/trans/

Și aici date despre construcția tunelului:

http://www.dogusinsaat.com.tr/dogusinsaat/en/projects/tunneling-metro-and-railways.aspx

cezar-mario2012

#6
 Tot de la Linia 3 de metrou din Sofia un timelapse cu pregătirea, transportul și montajul TMB-ului Vitosha:



Între timp lucrările au avansat cam pe toate fronturile, TMB-ul a intrat în pâine și deja se pregătește sosirea în prima stație.
Pe ici o să ajungă:



Și ce a făcut prin înterior TMB-ul:



Accesul:



Info preluate de pe SSC Bulgaria, mai multe poze la aceste link-uri:

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=139395336&postcount=9982
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=139395317&postcount=9981
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=139395231&postcount=9977


Ionut

Budapesta semneaza contractul pentru reabilitarea sectiunii nordice a M3

Municipalitatea din Budapesta a semnat contractele pentru reabilitarea secţiunii nordice a liniei de metrou M3. Conform primarului Tarlós István, guvernul este pregătit să aloce 137,5 milioane de forinti (449.581 de euro) in cazul in care UE nu va oferi cofinantare. Proiectul include renovarea tuturor statiilor de-a lungul sectiunii nordice, dar si reconstructia liniei, lucrari la tuneluri si reabilitarea echipamentelor de siguranta. Swietelsky Vasúttechnikai Kft. a castigat un contract in valoare de 47,8 miliarde de forinti (156,3 milioane de euro) pentru constructia liniei de cale ferata, lucrari de realizare a tunelurilor, precum si livrarea echipamentelor de siguranta si a sistemului central de dispecerizare. Pana in 2020, compania ar trebui sa finalizeze toate lucrarile necesare pentru intreaga sectiune cu o lungime de 17,1 km.

Conform contractului in valoare de 24,2 miliarde de forinti (78,8 milioane de euro) semnat cu divizia locala a companiei austriece Strabag, Strabag Építőipari Zrt, contractorul va realiza lucrari de renovare la 6 statii: Újpest-Központ, Újpest-Városkapu, Gyöngyösi utca, Forgách utca, Árpád híd si Dózsa György út. Pana in toamna lui 2018, compania trebuie sa finalizeze toate lucrarile necesare, iar sectiunea trebuie pusa in operare pana la sfarsitul lui 2018.

ClubFeroviar.ro

TibiV

Sumele si monedele sunt halucinante - ba milioane, ba miliarde, ba HUF, ba EUR...

Cine a scris articolul nu le are deloc pe "partea financiara"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Orasul Harkov lanseaza licitatia pentru extinderea sistemului de metrou

Compania de metrou din orasul Harkov, Ucraina, a lansat o licitatie pentru extensia liniei de metrou existente si achizitia de material rulant nou. Conform estimarilor, licitatia pentru atribuirea contractelor va incepe in ultimul trimestru din 2017. Cererile de oferta vizeaza extinderea liniei de metrou cu 3,5 km si constructia a 2 statii noi, inclusiv a unui depou de vagoane si a unei legaturi feroviare, achizitia de material rulant necesar si consultanta si suport pentru achizitia si implementarea lucrarilor de inginerie. Valoarea totala a proiectului este de 320 de milioane de euro din care Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare si Banca Europeana de Investitii vor furniza 160 de milioane fiecare.

Proiectul va aborda principalele provocari privind dezvoltarea infrastructurii de transport public din Harkov, imbunatatirea accesului la un transport urban curat si cresterea capacitatii si eficientei serviciilor de transport public. Sistemul de metrou al orasului este format din 3 linii cu o lungime totala de 37,6 km si 30 de statii.

ClubFeroviar.ro

Ionut

12 milioane de euro pentru o noua statie a metroului din Sofia

Un grup de investitori din Statele Unite ale Americii, al caror nume nu a fost facut public, s-au aratat interesati de construirea unei statii in reteaua de metrou din capitala bulgara. Noua statie de metrou ar putea fi construita intre doua statii existente deja, Slivnitsa (pe bulevardul cu acelasi nume) si Obelya. Costurile pentru acest proiect s-ar putea ridica la 24 milioane leva (12,2 milioane euro).

Acum cativa ani, grupul de investitori americani au achizitionat o suprafata de teren intre cartierele Lyulin si Obelya. Terenul va fi utilizat pentru dezvoltare rezidentiala si, astfel, va fi nevoie si de acces la reteaua de metrou. Pornind de la aceste considerente, o noua statie de metrou in zona este considerata utila.

Investitorii propun sa sprijine cu 50% costurile acestui proiect, in timp ce Municipalitatea din Sofia va suporta restul de 50% din cheltuieli. Un numar de 8.000 de pasageri ar putea beneficia de noua statie de metrou care ar putea fi finalizata in 2020.

ClubFeroviar.ro


Ionut

A fost prezentat trenul Inspiro pentru Metroul din Sofia

In noiembrie, consortiul Siemens-Newag a prezentat companiei de metrou din Sofia, Metropolitan EAD, trenul construit pentru sistemul de metrou din capitala Bulgariei. Vehiculele vor fi livrate in 2018 si vor rula pe linia de metrou 3 a orasului care va fi data in exploatare in 2019. In septembrie 2015, Metropolitan EAD a acordat consortiului Siemens-Newag un contract in valoare de 140 de milioane de euro pentru livrarea a 20 de trenuri de metrou Inspiro cu trei unitati, cu o optiune care include alte 10 vehicule. In cadrul contractului, consortiul va livra sistemul automat de protectie a trenului Trainguard MT.

Trenurile Inspiro pentru Sofia vor avea pantografe montate pe acoperis care le vor permite sa opereze in sisteme de tensiune diferite. In plus, trenurile vor fi dotate cu aer conditionat deoarece vor circula atat in tuneluri, cat si la suprafata. Conform contractului, Newag este responsabil pentru proiectarea si instalarea interioarelor trenurilor, asamblarea trenurilor la fabrica din Nowy Sącz, livrarea vehiculelor finalizate, precum si furnizarea serviciilor de mentenanta in timpul perioadei de garantie. In prezent, primul vehicul se afla in etapa finala de productie. Urmatoarele vehicule comandate vor fi asamblate treptat conform programului stabilit.

ClubFeroviar.ro

cezar-mario2012

#14
Și o poză să vedem cum arată:



Este pregătit de livrare.