Discutii despre obtinerea autorizatiilor in infrastructura

Started by dumbravaandrei, November 22, 2016, 11:05:23 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stangabriel

Pt @Tibiv:
Acordul de mediu este actul administrativ emis de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, prin care sunt stabilite condiţiile şi, după caz, măsurile pentru protecţia mediului, care trebuie respectate în cazul realizării unui proiect.

activităţi şi/sau instalaţii cu impact semnificativ asupra mediului, pentru care se emit acorduri de mediu sau, după caz, acorduri integrate de mediu:

construirea drumurilor noi cu cel puţin 4 benzi, în cazul în care aceste drumuri noi sau secţiunea lărgită a acestora este de cel puţin 10 km lungime continuă.

Autorizatia de mediu este un act tehnico-juridic emis de autoritatile competente pentru protectia mediului, prin care sunt stabilite conditiile si/sau parametrii de functionare a unei activitati existente sau a unei activitati noi cu posibil impact semnificativ asupra mediului, necesar pentru punerea acesteia în functiune.

Deci acordul de mediu isi da "acordul" cu desfasurarea, iar autorizatia iti spune cum sa faci. Aceste reglementari pot dura ani de zile si pentru firme private, fabrici sau spalatorii de haine. Ce sa mai spunem de autostrazi.

@Ionut, mut eu postul maine la topicul de mediu.

elphax

Ce penalități sau amenzi  se pot primi dacă sa zici intri "din greseala"  cu buldozerul unde nu ai AM sau AC?  Sa zicem ca din greșeală treci peste o hrubă   unde cică erau cândva niște lilieci. Sau dărâmi un șopron care cică ar fi aparținut de CFR dar nimeni nu știe sigur ca nu mai e de mult folosit...

Ionut

Nu exista "din greseala". Nu e vorba doar de amenzi, inginerii care semneaza pentru chestii de genul asta intra la puscarie.

Ionut

Ministerul Mediului a publicat situaţia la zi a acordurilor de mediu pentru proiectele de infrastructură rutieră, inclusiv pentru cele invocate de preşedintele Iohannis

Publicăm lista completă, trimisă de Ministerul Mediului, a acordurilor de mediu pentru proiectele de infrastructură rutieră:

• Autostrada Braşov–Oradea, sector Ogra– Borş (Acord de mediu nr. 5/16.06.2004), data începerii procedurii EIA/EA 19.05.2016; s-a emis acordul de mediu nr. 5/06.11.2017

• Tronson de autostradă Lugoj – Deva de la km 0+000 – km 100+014 şi drum de legătură de la autostradă la varianta de ocolire a Municipiului Lugoj de la km 0+000 – la km 10+518 (Acord de mediu nr. 7/09.09.2010, revizuit în 24.12.2013, revizuit şi finalizat în 09.12.2016)

• Construire Autostradă Bucureşti–Braşov privind modificările propuse pe Sectorul 1a 2 Bucureşti – Moara Vlăsiei Tronsonul cuprins între Km 0+000 – Km 3+325, Nod Centura Bucureşti Km 6+500 şi Nod Moara Vlăsiei Km 19+500 (Acord de mediu nr. 01/20.03.2007, revizuit prin Decizia Etapei de Încadrare nr.11/19.10.2016), data începerii procedurii EIA/EA 13.07.2017; s-a emis Decizia etapei de încadrare nr. 11/19.10.2016 – document final.

• Autostrada Sibiu – Piteşti - km 122, km 122+500, km 122+950, km 123, data începerii procedurii EIA/EA 27.12.2017; s-a depus studiul de evaluare adecvată în data de 16.05.2018.

• Autostrada Târgu Mureş – Iaşi, data începerii procedurii EIA/EA 21.06.2013; s-a respins prin Decizia nr. 21/28.09.2015. Motivul respingerii: nedepunerea raportului privind impactul asupra mediului şi studiul de evaluare adecvată în termen de 2 ani.

• Modernizare DN 73 Piteşti – Câmpulung – Braşov, km 13+800 – km 42 +850 şi km 54+050-km128 +250, data începerii procedurii EIA/EA 26.02.2016; s-a emis decizia etapei de încadrare nr. 19/09.12.2014 , rev. 13.10.2017– document final

• Reabilitare DN66 Bumbeşti Jiu – Petroşani km 93+500 – Km 126+000, data începerii procedurii EIA/EA 24.02.2015 ; stadiul reglementării – finalizat prin Decizia etapei de încadrare nr.223/09.10.2017.

• Modernizarea centurii rutiere a Municipiului Bucureşti între A1-DN7 şi DN2-A2 şi lărgire la 4 benzi a centurii Bucureşti – Sud între A1 şi A2 (km 23+600 – km 55+250), data începerii procedurii EIA/EA 07.11.2017; s-a delegat competenţa pentru derularea procedurii la APM Bucureşti.

• Autostrada de centură Bucureşti km 0+00 – km 100+900, data începerii procedurii EIA/EA 12.05.2017, urmează depunerea completărilor solicitate de ANPM prin adresa nr.1/1565/VT/30.05.2017.

• Autostrada Sebeş – Turda (Acord de mediu RO – ANPM / nr.01 / 30.06.2009, revizuit în data de 31.10.2013, revizuit în data de 26.11.2015), data începerii procedurii EIA/EA 08.11.2017; s-a emis Decizia etapei de încadrare nr.1 din 08.01.2018 – document final.

• Reabilitare DN 17D Beclean-Cârlibaba, s-a delegat competenţa pentru derularea procedurii la APM Bistriţa - Năsăud; APM Bistriţa – Năsăud a emis decizia etapei de încadrare nr. 640/18.10.2016– document final.

• Modernizare DN 28B Târgu Frumos – Botoşani, km 0+000 – 76+758, data începerii procedurii EIA/EA 13.02.2017; s- a emis decizia etapei de încadrare nr. 221/29.09.2017 – document final.

• Modernizare DN 71 Bâldana – Târgovişte – Sinaia, s-a delegat competenţa la APM Dâmboviţa prin Decizia nr.156/31.05.2017; s-a emis acordul de mediu nr.2/15.05.2018 – document final.

• Regiunea Nord – Est – Axa rutieră strategică 2: Botoşani – Iaşi, data începerii procedurii EIA/EA 11.05.2017; s-a delegat competenţa la APM Botoşani prin Decizia nr.178/23.06.2017; APM Botoşani a emis Decizia etapei de încadrare nr.115/07.07.2017 – document final.

• "Modernizarea DN 67B Scoarţa - Piteşti, km 0+000-km 188+200", data începerii procedurii EIA/EA 08.02.2018; s-a delegat competenţa la APM Vâlcea prin Decizia nr.24/03.05.2018.

• Stabilizare şi consolidare versanţi DN 57 km 4+093 – km 93+000, data începerii procedurii EIA/EA 07.01.2018; urmează depunerea memoriului de prezentare.

• Proiect "Modernizare DN5 Bucureşti – Adunaţii Copăceni, sector km 7+573 – km 19+220", data începerii procedurii EIA/EA 27.04.2018.

• "Pasaj suprateran pe DJ602 Centura Bucureşti-Domneşti", data începerii procedurii EIA /EA 02.04.2018; s-a delegat competenţa la APM Bucureşti prin decizia nr.13/03.04.2018.

• "Elaborare studiu de fezabilitate şi obţinerea autorizaţiei de construire pentru centru de întreţinere şi coordonare autostradă A3 km 30+600 şi a punctului de sprijin autostrada A3 km 66+500 – obiectul centru de înfiinţare şi coordonare autostrada A3 km 30+600" propus a fi amplasat pe teritoriul comunei Snagov, judeţul Ilfov; Notificare de modificare a proiectului ,,Autostrada Bucureşti – Braşov"; data începerii procedurii EIA/EA 22.05.2017; s-a delegat competenţa la APM Ilfov prin Decizia nr.228/19.10.2017; s-au solicitat completări care au fost comunicate beneficiarului prin îndrumar. Nu s-au depus completările. După depunerea completărilor proiectul va fi reanalizat.

• "Proiectare şi execuţie parcări de scurtă durată şi spaţii de servicii Autostrada Bucureşti - Braşov, Secţiunea Bucureşti-Ploieşti" propus a fi amplasat pe teritoriul comunele Gruiu şi Moara Vlăsiei, judeţul Ilfov; Notificare de modificare a proiectului ,,Autostrada Bucureşti – Braşov"; data începerii procedurii EIA/EA 15.06.2017; s-a delegat competenţa la APM Ilfov; s-au solicitat completări care au fost comunicate beneficiarului prin îndrumar. Nu s-au depus completările. După depunerea completărilor proiectul va fi reanalizat.

News.ro

pasadia

Ati aflat ca ne intoarcem la vremurile bune pentru CNAIR, vremurile in care obliga constructorii sa lucreze fara autorizatie urmand ca actele sa le faca apoi doar daca mai doresc:

QuotePe de altă parte, nu vor mai fi infracțiuni, ci doar contravenții, lucrări de construire, modificare sau reabilitare privind căile de comunicație, amenajările de albii, instalații de infrastructură etc. (lista completă, în articol).

SURSA

NGC

S-o fi saturat Sova sa dea ordine de ministru pentru recunoasterea lucrarilor executate fara autorizatie. :lol:

Inca astept sa vad solutia pentru A3 Bucuresti - Ploiesti, lotul AKTOR. ;)

L.E. Am corectat!

perfidus

Quote from: horatiu.cosma on March 24, 2019, 03:02:52 PM
Vor să dea AC fără AM, SF, PT, avize etc similar cu o excepție din Legea 50/1991 care vorbește despre AC urgent în caz de calamitate, dezastre naturale etc. Păi cum o să facă constructorul? O să facă ecoducte, tunele, consolidări, săpături după ureche? O să foreze pe unde îi taie capul, neștiind încă cum va arăta soluțiile din proiectul tehnic?

QuotePrin modificarea propusă se crează posibilitatea ca autorizația de construire pentru proiectele care intră sub incidența Legii nr. 255/2010, respectiv pentru lucrările de utilitatea publică, în toate cazurile, inclusiv pentru construcții noi, să se emită imediat, în mod similar lucrărilor prevăzute la art. 7 alin. (16) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, iar documentaţiile tehnico-economice corespunzătoare fiecărei faze de proiectare - expertiză tehnică, studiu de fezabilitate/documentaţie de avizare, documentaţie tehnică D.T., proiect tehnic - P.T., detalii de execuţie D.E să fie elaborate şi aprobate pe parcursul sau la încheierea executării lucrărilor, cu respectarea avizelor şi acordurilor, precum şi, după caz, a actului administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului, iar autorizația de construire să fie valabilă până la finalizarea executării lucrărilor pentru care a fost eliberată, respectiv până la încheierea procesului-verbal de recepţie finală".


Asta pare dictata de Umbrarescu, care bajbaie pe la dealul fara lilieci de vreun an si jumatate. Sunt multe solutii adoptate empiric, trial and error.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Ionut

Legea care permite căi ferate și autostrăzi fără autorizație de construcție, trimisă la reexaminare

Klaus Iohannis a trimis Parlamentului, spre reexaminare, modificările la Legea 50/1991 privind autorizarea executărilor lucrărilor de construcţii, care prevăd posibilitatea construirii de căi ferate și autostrăzi fără autorizație de construcție. Şeful statului aminteşte decizia CCR nr 846/2007 prin care construcţiile civile, industriale, agricole sau de oricare altă natură se pot realiza numai în baza autorizaţiei de construire, care este un act al administraţiei locale pe baza căruia se asigură aplicarea măsurilor prevăzute de lege referitoare la amplasarea, proiectarea şi executarea construcţiilor

,,În jurisprudenţa sa, Curtea Constituţională a reţinut că «Legea nr. 50/1991 reglementează condiţiile în care trebuie să aibă loc executarea lucrărilor de construcţii, stabilind în sarcina deţinătorului titlului de proprietate asupra unui imobil – teren şi/sau construcţii – anumite obligaţii ce derivă din necesitatea protejării interesului general pe care sistematizarea şi amenajarea teritoriului, precum şi securitatea şi siguranţa în construcţii îl reprezintă. Ca atare, potrivit acestei legi, construcţiile civile, industriale, agricole sau de orice altă natură se pot realiza numai în baza autorizaţiei de construire, ce reprezintă actul de autoritate al administraţiei locale pe baza căruia se asigură aplicarea măsurilor prevăzute de lege referitoare la amplasarea, proiectarea şi executarea construcţiilor»", potrivit sursei citate.

ClubFeroviar.ro

perfidus

Eu cred ca nu asta era problema, ca se doreste constructia de cai ferate, drumuri si autostrazi fara autorizatia de constructie. Prin modificarea legii se dorește încadrarea intr-o categorie aparte de lucrari, si anume la regimul construcțiilor urgente (cum sunt cele de punere in siguranta a unei constructii avariate) pentru care autorizarea (si proiectarea uneori) sa se poată face ulterior.

Asta nu înseamnă ca as fi de acord cu aceasta modificare, problema de fapt e ca autoritățile centrale si cele locale se cam bat de multe ori cap in cap si isi pun piedici imaginare pe parcursul autorizării unei lucrări. Poate o regionalizare ar aduce lucruri mai bune in aceasta directie. Ca o alta reforma a administrației mi-e greu sa cred ca va mai putea fi posibila...
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

mirceaeliade

QuoteComisia Europeană ne obligă să reducem birocrația pentru autostrăzi și căi ferate : certificatele de urbanism și alte avize de la autorități se vor acorda în termen de cel mult 5 zile

Certificatele de urbanism și alte acorduri sau avize pe care le emit autoritățile pentru proiectele de infrastructură de transport aflate pe rețeaua centrală (TEN-T) vor fi emise în termen de 5 zile, potrivit unui Proiect de Lege care transpune o Directivă Europeană. Este vorba despre Directiva 1187/2021 care vine cu măsuri de sprijin pentru ca statele membre să finalizeze până în 2030 toate coridoarele de transport (autostrăzi și căi ferate). Ministerul Transporturilor arată că, termenul limită pentru transpunerea în legislația națională este 10 august 2023, iar după ce Guvernul va aproba Proiectul de Lege, actul normativ va fi trimis Parlamentului spre dezbatere și vot. În martie 2022, Guvernul a dat o Ordonanță de Urgență prin care reducea termenul de avizare la 15 zile (detalii aici). Cel mai recent exemplu pentru întârzieri în procedura avizului de mediu este Podul peste Prut de la Ungheni care a primit aprobare după 7 ani.

Actul normativ reduce de la 15 la doar 5 zile termenul pentru avizare : ,,Proiectele de infrastructură de transport transeuropeană sunt investiții publice de importanță strategică pentru România, care asigură conectivitatea cu coridoarele de transport europene dar și mobilitatea populației și a mediului de afaceri la nivel național, context în care implementarea proiectelor devine o prioritate pentru dezvoltarea infrastructurii de transport. Implementarea proiectelor de infrastructură transeuropeană de transport este condiționată de eliberarea autorizației de construire potrivit prevederilor legale în vigoare și implicit, de obținerea avizelor/acordurilor, prevăzute prin certificatul de urbanism. De regulă, proiectele mari de infrastructură transeuropeană de transport traversează teritoriul mai multor județe, situație care conduce la necesitatea obținerii unui număr mare de avize/acorduri solicitate de autoritățile publice locale prin certificatele de urbanism.
În procesul de obținere a avizelor/acordurilor necesare emiterii autorizațiilor de construire apar sistematic întârzieri semnificative din cauza procedurilor specifice fiecărei instituții/autorități emitente de avize/acorduri, întârzieri care conduc la completarea cu dificultate a documentației necesare autorizării, respectiv, amânarea termenului de începere a lucrărilor de construcții. În vederea încadrării în durata maximă stabilită de Directivă și ținând cont de statutul acestor proiecte, care reprezintă o prioritate europeană, proiectul de lege propune reducerea termenelor de emitere a certificatelor de urbanism, avizelor, acordurilor, altor acte emise de instituțiile avizatoare la 5 zile, propunere care materializează o posibilitate de acordare a priorității în procedura de autorizare." -Proiect de Lege pentru transpunerea Directivei 1187/2021.

Perioada aferentă etapei de încadrare a proiectului în procedura de evaluare impactului asupra mediului se încadrează într-un termen de maxim 30 de zile. Procedura de evaluare a impactului asupra corpurilor de apă se realizează într-un termen de maxim 17 zile, prin emiterea avizului de gospodărire a apelor. Totodată, durata de 4 ani nu include perioadele necesare pentru desfășurarea procedurilor administrative și judiciare de contestare sau a căilor de atac în fața unei instanțe judecătorești, nici perioadele necesare pentru punerea în aplicare a oricărei decizii sau măsuri reparatorii rezultate, mai notează ministerul de resort.
https://www.economica.net/autostrada-unirii-tot-mai-aproape-de-lansarea-la-licitatie-pentru-constructie-au-fost-avizate-capetele-tg-mures-tg-neamt-incluse-in-pnrr_629195.html

alin2pas

Mai e necesar un pas: judecarea tuturor contestațiilor în regim de urgență.
Pardon! Mai e nevoie și de al doilea pas: responsabilizarea angajaților CNAIR și MT pentru a evita tragerile de timp nejustificate și actele întocmite în bătaie de joc; cine nu-și face treaba să plece acasă.

oneLess

Recuperează ei termenele astea reduse aiurea. Au AC-uri, OIL-uri, exproprieri, stâlpi, burebiști, hitleri, niagare, triaje ... Nu avem de ce să le plângem de milă!  8)

tom_sawyer

Ministrul dezvoltării: autorizații de construire în 65 de zile

La propunerea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, Guvernul României a aprobat, în ședința de astăzi, proiectul de Lege privind Codul Amenajării Teritoriului, Urbanismului și Construcțiilor, act normativ care permite emiterea de autorizații de construcție mult mai repede și cu mai puțină birocrație. Termenul de emitere, care, astăzi, în practică, poate ajunge și la un an, va fi redus la 65 zile, subliniază ministrul dezvoltării, Cseke Attila.

Ministrul a arătat: este cel mai important act normativ în construcții din ultimii 20 de ani, care eficientizează și simplifică procesele de avizare, autorizare și monitorizare în domeniile urbanismului, amenajării teritoriului și construcțiilor. Este o lege extrem de așteptată de domeniile de specialitate, și nu numai, care codifică 17 acte normative diferite în vigoare.

Ministrul a subliniat: prin acest Cod, termenele de avizare a documentațiilor de urbanism și de autorizare a lucrărilor de construire vor fi considerabil reduse, astfel încât să nu se mai "plimbe" documentațiile de la o instituție la alta. Actul normativ reduce termenul de aprobare a PUG-urilor și PUZ-urilor, precum și termenul de elaborare a studiilor de fezabilitate, și se creează o platformă digitală națională pentru emiterea certificatelor de urbanism, a avizelor și a autorizațiilor de construire, prin ghișeul unic național al construcțiilor, astfel încât să nu mai existe suprapuneri sau contradicții între bazele de date, strategii de dezvoltare, masterplanuri ale diferitelor instituții, facilitând și simplificând procedurile pentru obiectivele majore de investiții.

Prin Cod, se propune și crearea unui Registru național al clădirilor, un sistem informatic care va conține datele despre toate construcțiile autorizate, indiferent de finanțare – public sau privat, inclusiv date privind riscul seismic al clădirilor.

Sistematizarea legislației și fundamentarea unor noi concepte, sub forma unui cadru legislativ complex, coerent și stabil, vor conduce la îmbunătățirea calității mediului construit, asigurarea dreptului constituțional la un mediu sănătos, echilibru între interesul general și cel individual, dezvoltare echilibrată și sustenabilă, stabilitatea și predictibilitatea mediului investițional și, implicit, competitivitate economică.

Construcții mai simple în mediul rural și nu numai

În mediul rural, se vor putea construi, doar cu notificarea primăriei, locuințe unifamiliale pentru folosința proprie, cu parter, fără subsol, de 150 mp, pe bază de proiecte proprii, întocmite de specialiști sau proiecte tip puse la dispoziție de autoritățile locale. De asemenea, cu notificarea primăriei și fără autorizație de construcție, se vor putea închide balcoanele în blocuri, se vor putea construi garaje, terase acoperite, pergole sau bucătării de vară.

Reguli mai aspre pentru construcțiile fără autorizație, calitate în construcții

Pentru descurajarea lucrărilor fără autorizație de construire, se introduce o autorizație de regularizare, care impune conformarea construcției la toate normele aplicabile și avizarea corespunzătoare a documentației. În plus, procedura de regularizare este supusă unei taxări mai mari de zece ori decât cea existentă, ceea ce conduce la un beneficiu important pentru bugetul local.

Pentru asigurarea unei calități controlabile a pieței de construcții, firmele de construcții vor fi certificate, iar cele care nu dovedesc că satisfac cerințele tehnice și administrative necesare nu pot participa la licitațiile la care nu sunt certificate. De exemplu, o firmă care nu are specialiștii necesari pentru certificare de lucrări în domeniul sanitar nu va putea participa la licitații pentru reabilitări sau construire de spitale – a spus ministrul dezvoltării.

Actul normativ propune și introducerea taxei de echipare edilitară pentru dezvoltările mari (cu peste 500 de unități locative), care se va plăti către bugetul local, cu destinația clar definită pentru infrastructură edilitară, rutieră, sanitară, educațională. "Astfel, nu vom mai avea cartiere întregi construite haotic, fără asigurarea infrastructurii edilitare și rutiere sau fără cabinete medicale, creșe, grădinițe și școli – funcțiuni esențiale pentru o locuire sănătoasă și echilibrată, iar părinții nu vor mai fi nevoiți să străbată zeci de kilometri pentru a-și duce copiii la o unitate de învățământ", a subliniat Cseke Attila.

https://www.mdlpa.ro/subarticles/5/mdlpacodurbanism29032023

tom_sawyer

Astăzi, 15 mai 2023, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Ordonanță a Guvernului privind măsurile de raționalizare în scopul înregistrării de progrese în direcția realizării rețelei transeuropene de transport (TEN-T) - pentru transpunerea Directivei (UE) 2021/1187 a Parlamentului European și a Comisiei din 7 iulie 2021 – Smart TEN-T

Scurtă descriere

Proiectul de act normativ transpune Directiva (UE) 2021/1187 a Parlamentului European și a Consiliului din 7 iulie 2021 privind măsurile de raționalizare în scopul înregistrării de progrese în direcția realizării rețelei transeuropene de transport (TEN-T), publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 258/1/20.07.2021.

Directiva se aplică procedurilor de acordare a autorizațiilor necesare pentru autorizarea implementării proiectelor, în scopul înregistrării de progrese pentru finalizarea realizării, până în anul 2030, a rețelei transeuropene de transport (TEN-T) centrale.

Directiva vizează procedurile legate de proiecte, inclusiv pe cele legate de evaluarea impactului asupra mediului, stabilind o durată a tuturor etapelor de avizare, de la notificarea proiectului și până la obținerea autorizației de construire, de maximum 4 ani.

Din această perspectivă, având în vedere obligațiile ce revin României ca urmare a angajamentelor asumate în cadrul Tratatului de aderare la Uniunea Europeană, se impune transpunerea în legislația internă a Directivei (UE) 2021/1187,  până la 10 august 2023.

Astfel, sunt definite o serie de roluri și atribuții ale autorității administrației publice centrale responsabile în domeniul transporturilor, respectiv Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, precum și ale unităților aflate în subordinea/sub autoritatea acestuia, care gestionează infrastructurile de transport de interes național (beneficiari), de la momentul inițierii procedurii de autorizare, așa cum este ea definită de Directivă și în legislația națională în domeniul autorizării executării lucrărilor de construcții și până la emiterea autorizației de construire, într-un termen care nu poate depăși 4 ani, cu excepțiile și în condițiile prevăzute de Directivă.

MT

mirceaeliade

QuoteMai puțină birocrație pentru șantierele de autostrăzi și căi ferate: Guvernul a stabilit prin OUG ca termenul pentru certificatele de urbanism și alte avize să se reducă de la 15 la doar 5 zile / Excepție pentru normele privind protecția mediului
https://economedia.ro/mai-putina-birocratie-pentru-santierele-de-autostrazi-si-cai-ferate-guvernul-a-stabilit-prin-oug-ca-termenul-pentru-certificatele-de-urbanism-si-alte-avize-sa-se-reduca-de-la-15-la-doar-5-zile-excep.html