DN7C "Transfăgărășan" Pitești-Curtea de Argeș-Cârța

Started by bogdymol, March 09, 2012, 10:29:11 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bogdymol

Poate cel mai pitoresc drum din Romania, DN7C, cunoscut si sub denumirea de Transfăgărășan.

Citat de pe wikipedia:
QuoteDrumul DN7C – Transfăgărășan începe în comuna Bascov, Județul Argeș de lângă orașul Pitești, în direcția orașului Curtea de Argeș și se termină la intersecția cu drumul DN1 între Sibiu și Brașov, în apropierea comunei Cârțișoara, cu o lungime de 151 km.

Traseu

Pornit din comuna Bascov, după 61 km dincolo de comuna Arefu începe porțiunea așa numitului Transfăgărășan, pe o lungime de aproximativ 91 km.[1]

Transfăgărășanul (de la prefixul ,,trans-" + Făgăraș) face parte din Drumul Național 7C (DN7C) și este unul din cele mai spectaculoase drumuri din România, numit și ,,drumul din nori",[2] care leagă regiunea istorică a Munteniei cu Transilvania.

Drumul construit peste Munții Făgăraș, cel mai înalt lanț muntos din România, care face parte din Carpații Meridionali, este un drum asfaltat care în apropierea tunelului de lîngă Lacul Bâlea, ajunge la altitudinea de 2042 m.[1] Transfăgărășanul este situat pe locul al doilea ca altitudine în România după șoseaua Transalpina (DN67C) cu 2145 m din Munții Parâng, dar aceasta însă nu este asfaltată în totalitate.

Primul segment al Transfăgărășanului[3] trece prin fața hidrocentralei de la Vidraru amplasată subteran în masivul Cetățuia. De aici, în apropierea cetății Poenari, drumul urcă pe serpentine și viaducte, trecând prin trei tunele mai scurte ajungând pe Barajul Vidraru, care cu ai lui 307 m leagă Munții Pleașa și Vidraru. Trecând barajul, drumul continuă în partea stângă de-al lungul lacului Vidraru pînă la începutul acestuia. În continuare drumul începe să urce în serpentine, trecând pe la Cascada Capra, pînă la partea sudică al tunelului de la Capra la Bâlea Lac, unde cu o lungime de 887 m străbate Munții Făgăraș. Tunelul Bâlea, cel mai lung tunel din România, cu o înălțime de 4,4 m, 6 m lățime[4] și un trotuar cu o lățime de 1 m, iluminat, dar neaerisit, face legătura cu partea nordică a Transfăgărășanului.[5]

În partea nordică a drumului, după Tunelul Bâlea Transfăgărășanul trece prin rezervația naturală Golul Alpin și Lacul Bâlea,[6] pe la lacul glaciar Bâlea urmat de o coborâre abruptă în serpentine.[7] Trece în apropierea cascadei Bâlea, care este o cascadă în trepte de aproximativ 68 m, cea mai mare de acest fel în România, și se află la altitudinea de aproximativ 1230 m.d.M.

În timpul iernii, de obicei de la 1 noiembrie până în 30 iunie (sectorul cuprins între kilometrul 104 de la Piscu Negru și kilometrul 130 la cabana Bâlea Cascadă), când Transfăgărășanul este închis circulației rutiere, la Lacul Bâlea se poate ajunge cu telecabina, de la cabana ,,Bâlea Cascadă" din apropierea cascadei Bâlea.

Unul din tronsoanele cele mai dificile ale Transfăgărășanului, este cuprins între Lacul Bâlea și Bâlea Cascadă pe o lungime de 13 km. De la Bâlea Cascadă pînă la intersecția cu drumul DN1 sau și drumul european E68 în apropierea comunei Cârțișoara, mai sunt 21 km.
Transfăgărășanul trece peste 830 podețe, 27 viaducte; pentru construcția lui a fost necesar să fie dislocate mai multe milioane de tone de rocă; pentru aceasta s-au folosit de exemplu: 6520 tone de dinamită,[2] din care 20 de tone numai la tunelul Capra – Bâlea și multe alte materiale de construcții.

Istoria drumului

Transfăgărășanul a fost construit între anii 1970 – 1974 în timpul lui Nicolae Ceaușescu, care a vrut să asigure un drum strategic peste munți. Inaugurarea având loc în data de 20 septembrie 1974,[8]

Drumul peste Munții Făgăraș, s-a realizat cu eforturi materiale considerabile și cu prețul multor vieți de soldați și muncitori care au contribuit la construcția lui. Oficial se vorbește de 40 de oameni decedați pentru ca acest drum să străbată munții, dar oameni care după 35 de ani mai sunt în viață vorbesc de sute de vieți omenești pierdute. Răspunzând unui interviu, un martor al timpului spunea: Numai la baraj au murit vreo 400 de băieți.[2]

Regimul de circulație

Zona montană înaltă a DN7C este deschisă pentru circulația rutieră doar în perioada iulie-octombrie a fiecărui an, întrucât drumul este înzăpezit pe timp de iarnă, iar dezăpezirea lui este nepractică. În restul anului, pe acest drum accesul rutier este permis pe versantul sudic doar până cel mult la cabana Capra, iar pe cel nordic până la Bâlea-cascadă. Chiar și în timpul verii, traseul este unul periculos, cu deosebit de multe viraje, iar limita de viteză este impusă la 40 km/h.
http://ro.wikipedia.org/wiki/Transf%C4%83g%C4%83r%C4%83%C8%99an
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

bogdymol

Mi-am facut timp sa incarc pe net cateva poze facute in luna Septembrie pe renumitul drum DN7C cunoscut mai bine sub denumirea de Transfăgărășan (harta).

Inca de la intrarea pe DN7C de la Bascov am intalnit o problema:



Transfagarasanul e inchis? :cry:



Noroc ca am intalnit pe drum un politist care a dat 1 telefon si ne-a spus ca e deschis drumul...

Pitesti - Curtea de Arges:



Semnul asta spunea ca e inchis doar noaptea:



Cetatea Poienari:





Incep tunelele...





Un pod in arc frumos. Urmeaza sa ajungem si pe drumul acela de sus:

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

bogdymol



Vedere de sus. Pe acolo am venit:





Un tunel cu peretii cel putin ciudati:





Urmeaza barajul Vidraru:



Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

bogdymol

Barajul Vidraru:





Se poate vedea foarte usor nivelul maxim al apei din lacul de acumulare:



E o portiune care arata ca dupa bombardament...





Dar si alte portiuni reabilitate recent:





Cabana Capra la 2 km. Speram sa fie deschis drumul  si dupa...





Peisajul e de vis...

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

bogdymol

Merita facuta o scurta oprire aici pentru admirarea peisajului, dar si pentru a simti aerul curat de munte:



Drumul ne va duce pana acolo sus...



Un mic demo pentru ceea ce va urma:





Intrarea in cel mai lung tunel din Romania, Tunelul Capra, avand o lungime de 950 m:



In interiorul tunelului:





Pe cealalta parte, Lacul Bâlea:

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

bogdymol

Transfăgărășanul asa cum il stie toata lumea:















Sfarsitul drumului DN7C la intersectia cu DN1 Sibiu - Brasov:



Cam atat. Conform orei de pe poze, de la Pitesti (Bascov) si pana la intersectia cu DN1 am facut 3h45m, cu cateva opriri pentru poze.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut


bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

doryan93

CNADNR a anuntat ca de vineri va fi inchisa circulatia pe DN 7C ¬ Transfagarasan, intre Piscu Negru si Cabana Balea Cascada.
Traficul pe tronsonul de 26,8 kilometri al DN 7C va fi inchis in perioada 1 noiembrie 2013 - 30 iunie 2014.
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-15921320-circulatia-transfagarasan-inchisa-incepand-vineri.htm

marius_ar

Pe Transfăgărăşan, ieri 4 ianuarie 2014:

http://www.youtube.com/v/GurRGs2p9Q8

LE: Poate că ar merge pe topicul Turismul în România...

tavi_gg

Foarte frumos si bravo voua. O intrebare: cat a durat urcarea de unde ati lasat masina pana la Balea?

marius_ar

Cam 4 ore si jumatate, zapada era tot mai mare pe cum ne apropiam de Balea Lac.

ciprebbe

Sa nu uiti data  si anul in care ai urcat( 4 ianuarie 2014) , probabil in urmatorii ani buni nu va mai fi asa putina zapada acolo.
Excelent montajul, felicitari!
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

davyl

Incredibila toata experienta asta! Felicitari marius_ar! O adevarata incantare reportajul tau si felicitari pentru efort!
Si cum spune si ciprebbe, la anul nu cred ca o sa mai fie atat de putina zapada...

marius_ar

Aceeasi excursie din 4 ianuarie (putin offtopic), coborarea cu telecabina filmata de Marius (altul, apare si in filmul meu :)):

http://www.youtube.com/v/nn9ZyGXIMDU