Author Topic: Discutii despre licitatiile din infrastructura  (Read 5748 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

carutasul

  • Hero
  • *
  • Posts: 695
  • Karma: +221/-47
Re: Discutii despre licitatiile din infrastructura
« Reply #15 on: April 11, 2017, 01:38:09 PM »
Cred că ar mai fi o idee, oare dacă suntem in situatia in care o firmă castiga licitatia dar nu reuseste să facă nimic sau sub un anumit procent ( cum a fost la A3) să se poată atribui la locul doi, dacă susţine oferta. SIgur, daca a apucat să facă ceva notabil nu prea ai cum...

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.443
  • Karma: +2520/-1105
Re: Discutii despre licitatiile din infrastructura
« Reply #16 on: April 11, 2017, 03:53:00 PM »
M-am gandit si eu la asta, dar s-ar putea aplica doar daca rezilierea se face la cererea constructorului.
Si chiar si asa CNADNR poate pune bete in roate ca sa renunte si sa castige urmatorul clasat
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

carutasul

  • Hero
  • *
  • Posts: 695
  • Karma: +221/-47
Re: Discutii despre licitatiile din infrastructura
« Reply #17 on: April 11, 2017, 06:22:55 PM »
Da, bine, dar asa CNADNR oricum pune beţe în roate ca să se refacă licitaţia. Vezi DN6 Mihăeşti-Caracal, că nici până în ziua de azi nu s-a atribuit :) Măcar aşa e agonia mai scurtă :)

perfidus

  • Hero
  • *
  • Posts: 521
  • Karma: +149/-68
Re: Discutii despre licitatiile din infrastructura
« Reply #18 on: April 19, 2017, 12:45:13 PM »
 >:( >:(
Daca mai era necesar sa va aduc aminte de gradul de competenta in CNAIR, in special juridic,  uite inca un exemplu de cum se poate f...te o licitatie prin raspunsurile aiuristice/imbecile la intrebarile de clarificare:



(extras dintr-o contestatie depusa de curand - a patra daca nu ma insel - la licitatia pentru A12 Craiova Pitesti)
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Urmeaza Drumul Expres CrPit (DX12). Data limită evaluare oferte 18-19.01.2018, asta daca se rezolvă contestatiile !
Pe cand deblocarea contractului de revizuire SF pe restul ocolitoarei de sud a Craiovei (DN6-DN55-DN56)?

perfidus

  • Hero
  • *
  • Posts: 521
  • Karma: +149/-68
Re: Discutii despre licitatiile din infrastructura
« Reply #19 on: May 17, 2017, 11:31:20 AM »
Tot avem proaspata stirea anularii licitatiei pentru A12 Craiova-Pitesti, pe motiv de "fereasca sfantul" (Curtea de Conturi).

Cel mai probabil CNAIR a avut si aici in vedere situatia de pe A8, unde contractul de revizuire SF este suspendat.

Quote
Blocajul este din 20 decembrie 2016, la puţin timp după reluarea licitaţiilor de revizuire a documentaţiilor la A8, şi vine după un răspuns al Curţii de Conturi. „Deşi pe data de 20 noiembrie 2016 a fost emis ordinul de începere a contractului de servicii, anumite aspecte consemnate în răspunsul Curţii de Conturi au dus la o nouă suspendare a contractului în data de 20 decembrie 2016. Ca atare, în cadrul contractului «Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Târgu Mureş – Ditrău» a fost prevăzută realizarea unei Analize Multicriteriale în baza căreia urmează să fie determinată varianta finală a traseului autostrăzii Târgu Mureş – Ditrău”, se arată într-un comunicat CNAIR, citat de news.ro.
http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/economie/studiile-la-autostrada-blocate-de-curtea-de-conturi--217379629.html

Domnul ministru Cuc dadea pana mai ieri vina lipsei de contracte pe contestatarii de serviciu, nu pe Curtea de Conturi.
Intrebarea mea catre CNAIR este ce o sa se intample acum cu licitatiile de revizuire SF-uri, le suspendam/anulam pe toate pentru ca a gasit Curtea de conturi niste bube (lucrari similare decontate de doua ori, cica) si trebuie reanalizate  caietele de sarcini?

 

 
« Last Edit: May 17, 2017, 11:40:38 AM by perfidus »
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Urmeaza Drumul Expres CrPit (DX12). Data limită evaluare oferte 18-19.01.2018, asta daca se rezolvă contestatiile !
Pe cand deblocarea contractului de revizuire SF pe restul ocolitoarei de sud a Craiovei (DN6-DN55-DN56)?

NGC

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.350
  • Karma: +2064/-34
Re: Discutii despre licitatiile din infrastructura
« Reply #20 on: May 17, 2017, 04:49:11 PM »
Stati asa putin ca parca nu zice chiar asa Curtea de Conturi.
Tin minte ca parca am vazut documentul, dar nu mai stiu unde. Daca nu reusesc sa il gasesc, poate intreaba disney de el.
National Geographic Channel

NGC

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.350
  • Karma: +2064/-34
Re: Discutii despre licitatiile din infrastructura
« Reply #21 on: May 18, 2017, 12:31:12 AM »
^ Ai gasit-o?

Inca mai sap si nu imi aduc aminte unde l-am vazut.
E bine ca l-ai cerut. :cheers:
National Geographic Channel

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.991
  • Karma: +2945/-588
Re: Discutii despre licitatiile din infrastructura
« Reply #22 on: July 06, 2017, 11:18:15 AM »
Despre frica de lista neagra... eu sincer nu cred. Credeti ca se sperie Strabag sau Astaldi de lista neagra a CNAIR? :) Chiar nu cred.
Si apropo: are vreo valoare lista aia neagra in fata unei instante judecatoresti?
« Last Edit: July 06, 2017, 11:27:31 AM by Ionut »
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

voicul

  • Legend
  • *
  • Posts: 1.085
  • Karma: +152/-311
Re: Discutii despre licitatiile din infrastructura
« Reply #23 on: July 06, 2017, 11:24:09 AM »
Am citit pe undeva (ceva ziar) ca nu prea va fi agreata de UE o lista neagra. Sigura posibilitate de eliminare a unei firme/o lista neagra este daca firma e acuzata (sau gasita- nu mai stiu) de fapte de coruptie.
Bucuresti - infrastructura special creata pentru statul in trafic.

dumbravaandrei

  • Hero
  • *
  • Posts: 894
  • Karma: +284/-104
Re: Discutii despre licitatiile din infrastructura
« Reply #24 on: July 06, 2017, 01:33:11 PM »
Poate sa faca CNAIR 100 de liste negre. La prima contestatie vor fi obligati sa evalueze oferta si de la cei de pe lista neagra, inscrisi in licitatie. Si dupa aia sa vedem pe cine mai dau vina.... presupun ca tot pe soros...
Nadlac - Munchen - 8 ore, legal (900 Km) | Brasov - Nadlac - 6 ore, Ilegal (470 Km)
Satu Mare  - Munchen - 11 ore, legal (1100 Km) | Satu Mare - Iasi - 9 ore, Ilegal (500 km)
Brasov - Mangalia - 4,5 ore, legal (430 Km) | Brasov - Dorohoi - 7 ore, Ilegal (380 km)
Infrastructura, frati si surori!

Dominik

  • Hero
  • *
  • Posts: 862
  • Karma: +336/-156
Re: Discutii despre licitatiile din infrastructura
« Reply #25 on: July 06, 2017, 06:11:54 PM »
Zicea Cuc, despre firmele respective de pe lista neagra ca nu vor avea voie timp de 2 ani sa liciteze in vreun proiect din momentul ce vor intra pe lista
« Last Edit: July 06, 2017, 06:16:21 PM by Dominik »
You're in Steelers Country

panzer

  • Hero
  • *
  • Posts: 519
  • Karma: +299/-39
Re: Discutii despre licitatiile din infrastructura
« Reply #26 on: July 07, 2017, 01:12:16 PM »
Fara PUZ de Voluntari?

OUG 49 / 2017 :D



Merci NGC20. Mi-a scapat. O comoara acest OUG:
Quote
(2) În termen de 30 de zile de la aprobarea, în condițiile legii, a studiului de fezabilitate sau a documentației de avizare a lucrărilor de intervenții pentru proiectul de infrastructură de transport de interes național, în vederea asigurării corelării obiectivului de investiții cu direcțiile de dezvoltare a localităților, inițiatorul proiectului va notifica Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene, precum și toate autoritățile publice locale al căror teritoriu este afectat de proiect și va transmite acestora documentația care va cuprinde suportul topocadastral al traseului, inclusiv zonele de protecție ale acestuia în coordonate Stereografic 1970.

(3) În termen de maximum 6 luni de la primirea notificărilor potrivit alin. (2), pentru corelarea proiectelor de infrastructură de transport de interes național cu strategiile de dezvoltare spațială și planurile urbanistice generale ale localităților al căror intravilan este afectat de proiectele prevăzute la alin. (1), autoritățile administrației publice locale vor iniția, elabora și aproba în condițiile legii planuri urbanistice zonale, finanțarea realizării acestora fiind asigurată de către inițiatorul și implementatorul proiectului de infrastructură de transport național.

Deci in 6 luni de la terminarea SF toate culoarele de autostrada vor fi "off limits" pt berbecii locali care nu vor mai putea sa dea AC la vilute pe treaseul autostrazilor.
In spiritul bunei credinte insa, ar trebui ca si statul sa le exproprieze dupa SF, sa nu mai stea oamenii cu terenurile blocate timp de zeci de ani pana incepe efectiv costructia.

Sorry de of topic.

dumbravaandrei

  • Hero
  • *
  • Posts: 894
  • Karma: +284/-104
Re: Discutii despre licitatiile din infrastructura
« Reply #27 on: August 06, 2017, 10:00:35 PM »
Avem prima contestatie pentru DX12.

CONSITRANS a contestat pentru "Proiectare si executie Drum Expres Craiova - Pitesti, Tronsonul 1".

A contestat, printre altele, clauza rezolutorie 1.

Quote
6. Procedura de atribuire este initiata sub incidenta urmatoarelor clauze rezolutorii: CLAUZA REZOLUTORIE 1: Incheierea contractului este conditionata de obtinerea/ aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibila doar in situatia in care se respecta dispozitiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice. In cazul în care, indiferent de motive, obtinerea/aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile nu se realizeaza, AC va aplica prev art. 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din L 98/2016, fiind imposibila încheierea contractului.

Ma rog din toti rarunchii ca aceasta contestatie sa fie admisa si solutionata in sensul eliminarii clauzei rezolutorii. Cu un astfel de precedent juridic, o astfel de clauza va fi inutila si total lipsita de sens in orice contract de achizitie publica.
Ar fi modul ideal prin care statului i se va spune intr-un mod clar: nu poti lansa licitatii la misto. Daca ai ajuns in proces de licitatie, asigura-te ca ai sursele de finantare necesare si daca tu stat Roman ai desemnat un castigator al unei achizitii publice, trebuie sa iti onorezi obligatiile asumate in termenii asumati in planul de implementare propus. Nu ai bani sa faci o achizitie, te cauti in buzunare sau astepti.
Ar fi una din loviturile deceniului in materie de achizitii publice si mai ales in materie de achizitii publice pe infrastructura.
Bineinteles, ar mai fi si un pumn in gura dat unei anumit tip de politica manifestat de un anumit tip de oameni dintr-o anumita... (n-avem voie sa facem politica pe forum dar nu e greu de completat )
Nadlac - Munchen - 8 ore, legal (900 Km) | Brasov - Nadlac - 6 ore, Ilegal (470 Km)
Satu Mare  - Munchen - 11 ore, legal (1100 Km) | Satu Mare - Iasi - 9 ore, Ilegal (500 km)
Brasov - Mangalia - 4,5 ore, legal (430 Km) | Brasov - Dorohoi - 7 ore, Ilegal (380 km)
Infrastructura, frati si surori!

perfidus

  • Hero
  • *
  • Posts: 521
  • Karma: +149/-68
Re: Discutii despre licitatiile din infrastructura
« Reply #28 on: August 08, 2017, 11:28:00 AM »
Sa punem aici si niste detalii din Contestatie, si anume argumentele juristilor Consitrans care mi se par de-a dreptul solide.

Se incalca cu buna stiinta in particular o notificare ANAP si trei articole din HG 395/2016, si in general principiul asumarii raspunderii mentionat in L 98/2016.






Se doreste inlocuirea acelei clauze rezolutorii care sa le permita sa nu semneze contractul, cu o clauza suspensiva in contract.

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Urmeaza Drumul Expres CrPit (DX12). Data limită evaluare oferte 18-19.01.2018, asta daca se rezolvă contestatiile !
Pe cand deblocarea contractului de revizuire SF pe restul ocolitoarei de sud a Craiovei (DN6-DN55-DN56)?

NGC

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.350
  • Karma: +2064/-34
Re: Discutii despre licitatiile din infrastructura
« Reply #29 on: August 27, 2017, 01:38:30 PM »
^^^

In ceea ce priveste "clauza rezolutorie" (pentru ca au contestat si alte lucruri), CNSC a respins contestatiile CONSITRANS (si pentru celelalte licitatii unde au contestat lucrul asta).

Ramane valabila masura de remediere adoptata de CNAIR, de inlocuire a sintagmei "clauza rezolutorie" cu cuvantul "conditia".

Intereseaza pe cineva motivarea? Dati de veste.
National Geographic Channel