Author Topic: [DJ] PMUD Craiova  (Read 2419 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

perfidus

  • Ambassador
  • *
  • Posts: 467
  • Karma: +134/-67
[DJ] PMUD Craiova
« on: November 20, 2016, 06:20:08 PM »
Pentru ca lucrarile si proiectele de infrastructura in domeniul transportului de orice fel incep teoretic cu o planificare strategica, deschid acest topic pentru a comenta solutiile propuse de specialisti in speranta ca vom pune cumva presiune si pe factorii de decizie (politicieni locali, primarii alesi, presedinti de consilii judetene ... ) sa renunte la masurile populiste si sa treaca la actiune cu proiecte bine gandite, altfel in directia in care am inceput ajungem rapid la blocaje ca in capitala (pasaje rutiere, largirea bulevardelor pentru mai multe locuri de parcare si mai putine trotuare, piste de biciclete aruncate aiurea in proiecte ca sa dea bine la UE)

Cine doreste sa consulte documentul aprobat il poate descarca de aici:
http://www.primariacraiova.ro/pozearticole/userfiles/files/01/12310.pdf
« Last Edit: November 20, 2016, 06:28:06 PM by perfidus »
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Urmeaza Drumul Expres CrPit (DX12).
Pe cand deblocarea contractului de revizuire SF pe restul ocolitoarei de sud a Craiovei (DN6-DN55-DN56)?

perfidus

  • Ambassador
  • *
  • Posts: 467
  • Karma: +134/-67
Re: [DJ] PMUD Craiova
« Reply #1 on: November 20, 2016, 06:45:29 PM »
In primul rand sa stim despre ce vorbim:

PMUD CRAIOVA   Prezentul  plan  de  mobilitate  urbană  durabilă  acoperă  zona  metropolitană  Craiova  formată  din  municipiul  Craiova ș i  Orașul  Filiași,  Orașul  Segarcea,  Comuna  Almăj,  Comuna  Brădești,  Comuna  Breasta, Comuna Bucovăț, Comuna Calopăr, Comuna Cârcea, Comuna Coșoveni, Comuna Coțofenii din  Față, Comuna Ghercești, Comuna Ișalnița, Comuna Malu Mare, Comuna Mischii, Comuna Murgași,  Comuna  Pielești,  Comuna  Predești,  Comuna Șimnicu  de  Sus,  Comuna  Teasc,  Comuna  Terpezița,  Comuna Țuglui, Comuna Vârvoru de Jos, Comuna Vela și se referă la perioada 2016 – 2030.    Planul de Mobilitate Urbană Durabilă este un document strategic, nivelul de detaliere a propunerilor  (măsuri și proiecte) fiind adaptat în consecință. Astfel,  în faza de implementare a PMUD vor fi  necesare studii de fezabilitate privind investițiile propuse, conform legislaţiei în vigoare, inclusiv în  ceea ce privește amplasamentul exact și soluția tehnică optimă, respectiv analiza impactului asupra  mediului pentru proiectele relevante. 

Menţionăm că acest document reprezintă prima variantă a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă  Craiova. Etapa următoare, respectiv demararea procedurii de evaluare a impactului PMUD asupra  mediului, în baza HG nr. 1076/2004, incluzând informarea şi consultarea publicului, va avea ca rezultat varianta finală a acestui document
. Soluțiile propuse la studiile de fezabilitate vor avea în  vedere menținerea nivelului existent al spațiilor verzi.


Ca fapt divers, sau ca tema de discutie, Comuna Podari nu face parte din studiu pentru ca nu este membra in Asociatia de Dezvoltare Intracomunitara Zona Metropolitana Craiova.
« Last Edit: November 20, 2016, 06:52:58 PM by perfidus »
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Urmeaza Drumul Expres CrPit (DX12).
Pe cand deblocarea contractului de revizuire SF pe restul ocolitoarei de sud a Craiovei (DN6-DN55-DN56)?

perfidus

  • Ambassador
  • *
  • Posts: 467
  • Karma: +134/-67
Re: [DJ] PMUD Craiova
« Reply #2 on: November 28, 2016, 03:08:28 PM »
Transportul public așteaptă 3 miliarde de euro să devină ”eco”
Sursa http://www.capital.ro/t-4.htm

CRAIOVA: Autorităţile locale vor să înfiinţeze două linii de autobuz de tip BRT (linie de autobuze cu serviciu rapid şi bandă dedicată pe tot traseul), pentru care ar trebui achiziţionate 18 vehicule de mare capacitate. Alte 18 tramvaie şi 30 de autobuze noi sunt aşteptate pentru următorii ani.

Daca e vorba sa se aplice Scenariul 3 atunci e un lucru bun, este varianta cea mai elaborata. Vor ramane doar la stadiul de promisiune? Vom vedea.



Edit: scuze de link nefunctional. Este de la capital.ro - articolul a aparut in 14 noiembrie, sectiunea Business, Transporturi si Infrastructura
« Last Edit: November 28, 2016, 05:03:02 PM by perfidus »
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Urmeaza Drumul Expres CrPit (DX12).
Pe cand deblocarea contractului de revizuire SF pe restul ocolitoarei de sud a Craiovei (DN6-DN55-DN56)?

perfidus

  • Ambassador
  • *
  • Posts: 467
  • Karma: +134/-67
Re: [DJ] PMUD Craiova
« Reply #3 on: July 14, 2017, 06:27:02 PM »
Revine periodic in actualitate Autostrada Pitesti Craiova (numita A12). Stiti de pe topicul dedicat inceput din 2013 (cred) ca mai nou autostrada va fi drum expres cu platforma 2x3,5m - fara banda de urgenta dar cu un acostament de 1,5m (probabil fara asfalt?) + cate o banda de incadrare stanga dreapta de 0,5m. Vedeti acolo povestea, daca nu o stiti deja.

Problema este locul pe unde intra acest fost A12, actualmente DX12, in oras.
Desenul nodului si amplasarea sunt postate aici:

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=155.msg161531#msg161531

Se stie ca e o solutie trantita la repezeala de SF-ul din 2008. Problema este ce facem acum, daca documentatia pentru licitatie a pornit deja cu aceasta problema (plus multe altele - inclusiv nodul de la Pitesti - care mi se pare cea mai delicata).
Iata cateva poze din zona viitorului nod, cam pe unde ar trebui sa intre 2 benzi pe sens in oras. Cred ca nu e nevoie de multe comentarii.

Strada Teilor in apropiere de nod.


Privind in spate spre oras. In dreapta este terenul pe care se va construi Spitalul Regional. Ca sa se faca nodul si pasajul peste centura, cel putin 7m trebuie luati din acest teren pentru inca 4 benzi.


Cateva cadre cu dealul in care se va sapa un debleu. In dreapta , sunt cateva strazi (de fapt niste alei de pamant) ce vor fi blocate de constructia DX.







Si aceasta strada ce porneste catre parcul industrial (se vede ETI la orizont) si pe care sunt cateva case, va fi blocata.
Drumul asta care merge la Ghercesti, fostul DC4, va fi demolat in prima portiune pe zona de debleu.



Este necesar un drum local paralel cu DX si care sa se descarce cumva in nod, la giratoriu. Nu este prevazut in SF, deci va trebui facut de autoritatile locale.  :lol: .
De partea cealalalta a strazii Teilor, inspre oras (ce trece prin locul numit Desbenzinare cu o curba la 90 grade de mai mare dragul) situatia este si mai violet. Cele 4 benzi de pe pasaj se vor restrange sigur la 2 dupa zona spitalului (viitor) regional. Ce se va intampla mai departe oare cine (PMUD) stie?

Astept cu interes un semn de la primarie cum ca se fac demersuri pentru sistematizarea zonei. Dar nu imi fac sperante. PMUD e luat mai mult in gluma la Craiova. Sper sa ma insel!
« Last Edit: July 14, 2017, 08:21:42 PM by perfidus »
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Urmeaza Drumul Expres CrPit (DX12).
Pe cand deblocarea contractului de revizuire SF pe restul ocolitoarei de sud a Craiovei (DN6-DN55-DN56)?

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.747
  • Karma: +2654/-556
Re: [DJ] PMUD Craiova
« Reply #4 on: July 15, 2017, 05:49:55 PM »
In dreapta este terenul pe care se va construi Spitalul Regional. Ca sa se faca nodul si pasajul peste centura, cel putin 7m trebuie luati din acest teren pentru inca 4 benzi.
4 benzi x 3,5 metri = 14 metri trebuie luati din teren pentru inca 4 benzi...

perfidus

  • Ambassador
  • *
  • Posts: 467
  • Karma: +134/-67
Re: [DJ] PMUD Craiova
« Reply #5 on: July 15, 2017, 08:24:48 PM »
Greseala mea: 2 sunt deja.

Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Urmeaza Drumul Expres CrPit (DX12).
Pe cand deblocarea contractului de revizuire SF pe restul ocolitoarei de sud a Craiovei (DN6-DN55-DN56)?

perfidus

  • Ambassador
  • *
  • Posts: 467
  • Karma: +134/-67
Re: [DJ] PMUD Craiova
« Reply #6 on: August 09, 2017, 12:47:51 AM »

Daca e vorba sa se aplice Scenariul 3 atunci e un lucru bun, este varianta cea mai elaborata. Vor ramane doar la stadiul de promisiune? Vom vedea.

Am parcurs mai multe capitole din Raportul Final si am gasit analiza multicriteriala (cap 7.7):

Quote
Ca urmare a concluziilor analizei economice și a celei multicriteriale pentru cele trei scenarii a
fost recomandat Scenariul 3 și ca urmare a discuțiilor cu Comitetul de coordonare, a fost agreată
lista de proiecte din Planul de acțiune.

Incepand de la Pag 216, se gaseste componenta operationala a PMUD - pe scurt, planul de actiune.

Pe termen scurt ar trebui sa fie prioritare urmatoarele actiuni:

Quote
1.2 Priorităţile stabilite
Proiectele prioritare la nivelul PMUD Craiova ce ar putea fi implementate în perioada imediată următoare vizează trei din domeniile cheie ale mobilității și anume:

Transportul public ‐ integrat, eficient si accesibil
 Innoirea parcului de vehicule destinat transportului public – tramvaie (cca. 18 buc) și autobuze (cca. 30 buc)
 Modernizare/extindere sistem de management al transportului public si e‐ticketing
 Modernizarea depoului de tramvaie și a staţiilor de redresare pentru alimentarea electrică a tramvaielor

Reteaua Rutiera/Stradala ‐ utilizarea eficienta a spatiului public, reorganizarea circulatiei, îmbunătățirea siguranței și a conditiilor de mediu

Reorganizarea circulatiei in zona centrala ‐ Etapa 1

 Elaborarea unui studiu detaliat de trafic ‐ studiu de fundamentare pentru organizarea circulatiei: masuratori  de trafic pe directii de mers si in sectiune in arealul de studiu, masuratori de timpi de parcurs,
 Detalierea modelului de transport in zona centrala si microsimularea traficului.
Studiu de solutii

 Reorganizarea circulației Zona Centrală ‐ Carol I ‐ Gara Craiova și cartier Brazda lui Novac (str. Frații Golești, str. Amaradiei). Etapa 1
 Elaborarea unui studiu detaliat de trafic ‐ studiu de fundamentare pentru organizarea circulatiei: masuratori de trafic pe directii de mers si in sectiune in arealul de studiu, masuratori de timpi de parcurs,
 Detalierea modelului de transport in zona centrala si microsimularea traficului.
Studiu de solutii

 Modernizare trama stradala cartiere Bordei și Bariera Valcii: str. Garlesti (pasaj Garlesti),
str. Carpenului si str. Malinului
 Modernizare trama stradala cartier Cornitoiu: str. Muncitorului si str. Fagaras
 Reorganizarea circulației str. Brestei

 Completare legaturi inelare est și sud ‐est: strapungere str. Henri Coanda – str. Traian
Lalescu, str. Potelu si strapungere Marghitu


ITS și managementul traficului
 Prioritizarea transportului public local în municipiul Craiova
 Modernizarea centrului de management al traficului din municipiul Craiova


In afara de innoirea parcului de tramvaie si autobuze, modernizarea depoului si statiilor de redresare, nu se aude nimic de la Primarie? Nu se abordeaza nimic, niciunul din studiile indicate?
« Last Edit: August 09, 2017, 12:51:03 AM by perfidus »
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Urmeaza Drumul Expres CrPit (DX12).
Pe cand deblocarea contractului de revizuire SF pe restul ocolitoarei de sud a Craiovei (DN6-DN55-DN56)?

perfidus

  • Ambassador
  • *
  • Posts: 467
  • Karma: +134/-67
Re: [DJ] PMUD Craiova
« Reply #7 on: October 19, 2017, 10:45:46 PM »
Preiau de pe SSC o discutie despre zona Electroputere Mall.
Spatiul comercial va ajunge la 110.000mp, conform unui articol din wall-street.ro:

Quote
Grupul francez de real estate Catinvest anunta extinderea cu 9.200 de metri patrati a Electroputere Parc. Totodata, grupul a inceput constructia unei cladiri independente care va oferi 12.000 de metri patrati de spatii comerciale, aproximativ 15.000 de metri patrati de birouri de clasa A si peste 700 de locuri de parcare subterane.
Investitia totala in extinderea centrului comercial si in construirea cladirii cu spatiu mixt, de retail si de birouri, va depasi 70 de milioane de euro pana la finalul anului 2018. Lucrarile de extindere a spatiilor comerciale Electroputere Parc cu o suprafata inchiriabila bruta (GLA – gross leasable area) de 9.200 de metri patrati de magazine, cinema si spatii de divertisment sunt deja in desfasurare, iar inaugurarea este planificata pentru primul semestru din 2018.
....
Pe langa faptul ca va oferi mai multe spatii de parcare si va gazdui mai multe branduri, cladirea va conecta supermarketul Kaufland de zona existenta de retail. Inaugurarea cladirii cu spatii mixte este planificata pentru semestrul al doilea din 2018, intreaga zona comerciala a centrului Electroputere Parc urmand sa depaseasca 110.000 de metri patrati.

Ce ne facem cu intersectia de la Viitorul si cu cea de la Mall?
Pornirea semaforului ar fi de dorit insa in conditiile in care acum nu este in nici un fel corelat cu cel de la Viitorul, asa cum se ceruse de fapt in avizul primit de la politia rutiera, cred ca mai mult va incurca.

Userul iAntonio de pe ssc propune reconfigurarea intersectiei prin interzicerea virajului la stanga la iesire de la Mall spre Viitorul, cu obligatoriu dreapta si intoarcere spre centru la capatul spatiului verde dintre sensuri.
Pentru cei ce vin de la Metro, este necesara banda separata de virat la stanga, asa cum este si la celelalte intersectii de pe Calea Bucuresti.
O alta solutie pentru varianta spre centru in acest caz ar mai fi completarea aleilor ce dau in giratoriu cu un acces separat inspre zona de iesire de la Kaufland.

Asa arata zona rondului si inersectia cu C.Bucuresti in PUZ:



Si apropo,ce se mai construieste in zona Lidl, peste drum:

https://primariacraiova.ro/ro/planuri-urbanistice-supuse-consultarii-publice/puz-reconsiderarea-functiunilor-in-zona-cuprinsa-intre-calea-bucuresti-si-strada-sararilor-in-vederea-construiri-a-3-blocuri-de-locuinte-colective-p-11e-cu-parcare-la-parter-generat-de-imobilul-in-str-sararilor-nr-29a.html

Din fisa tehnica aflam ca sunt doar 188 locuri de parcare, 64 locuri au introdus la parterul blocurilor.
Bine, e doar un PUZ si se mai pot schimba datele problemei, dar ideea e ca zona aceea se cam aglomereaza.

Despre strapungerea Henri Coanda - Traian Lalescu ce se mai aude domnilor din primarie?
« Last Edit: October 20, 2017, 12:12:02 AM by perfidus »
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Urmeaza Drumul Expres CrPit (DX12).
Pe cand deblocarea contractului de revizuire SF pe restul ocolitoarei de sud a Craiovei (DN6-DN55-DN56)?

perfidus

  • Ambassador
  • *
  • Posts: 467
  • Karma: +134/-67
Re: [DJ] PMUD Craiova
« Reply #8 on: October 26, 2017, 12:09:51 PM »
 Planul de Mobilitate Urbană va fi supus astăzi votului consilierilor locali, recomandările din acesta fiind teme de proiecte europene care ar trebui implementate de municipalitate.

Amanunte preluate dintr-un articol publicat in GDS

Quote
Mari probleme în Craiova sunt și cu autovehiculele staționate neregulamentar, care jenează circulația pietonală, dar și cu modul în care au fost reabilitate unele străzi, unde locurile de parcare au fost amenajate „în detrimentul trotuarelor şi chiar lângă trecerile de pietoni“. Planul de Mobilitate oferă ca exemplu bulevardele Oltenia și Tineretului, din Craiovița Nouă, reabilitate „pe principiul amenajărilor necondiţionate în favoarea autovehiculelor şi nu a pietonilor“. „Se întâlnesc multe situații când, din dorința de a amenaja cât mai multe locuri de parcare (indicator de atins în anumite proiecte), au fost reduse trotuarele de la patru – șase metri la unu-doi metri. Este descurajată circulaţia pietonală şi implicit mediul de viaţă în cartierele rezidenţiale mai puţin plăcut şi mai puţin sigur“, se explică în Plan. Acesta mai dă exemple de alveole de parcare amenajate până în trecerea de pietoni sau chiar în dreptul trecerii, lucru care „afectează siguranţa pietonilor şi generează deseori conflicte“.

Quote
În cartierele de locuinţe, potenţialul de accidente este crescut, mai spune Planul de Mobilitate, deoarece conducătorilor le scade vigilenţa la volan, fiind familiarizaţi cu zona pe care o traversează. „În mod eronat, în cartierele cu densitate crescută de locuire trotuarele au fost îngustate, iar soluţii de reducere/calmare a vitezei au fost utilizate doar pe artere majore de circulaţie. În astfel de situaţii, pentru crearea unui mediu mai agreabil şi mai sigur, pentru a scădea potenţialul de accidente şi pentru a încuraja circulaţia pietonală se recomandă adoptarea unor soluţii de (re)organizare a circulaţiei şi de (re)amenajare a spaţiilor publice – străzi şi piaţete urbane“, se mai menționează în document.

Quote
„Pentru circulaţia auto, rutieră şi pietonală, calea ferată reprezintă o reală barieră, iar traversările peste calea ferată, precum şi trama stradală majoră situată la nord şi est de calea ferată (Bariera Vâlcii) beneficiază de amenajări specifice drumurilor, restul străzilor având un puternic caracter rural. Între noile zone rezidenţiale din Preajba, şi municipiul Craiova (Valea Fetii şi Romaneşti), în prezent nu există nici o traversare de cale ferată care să lege aceste cartiere“, se arată în document. Acesta recomandă modernizarea reţelei stradale în cartierele Veteranilor, Romaneşti, Catargiu, Cernele, Nisipului, Bariera Vâlcii, Bordei, Plaiul Vulcăneşti, prin crearea unor axe de cartier. „În cartiere periferice cum ar fi Catargiu, Romaneşti, Bariera Vâlcii, respectiv Cernele, străzi precum Siretului, Potelu, Gârleşti, respectiv Fermierului joacă rolul de străzi colectoare, dar nu beneficiază de amenajare în acord cu funcţiunea lor, fără spaţii dedicate pietonilor sau bicicliştilor. Dacă totuşi trotuarele există, acestea sunt într-o stare foarte proastă, inadecvate circulaţiei pietonale“

La capitolul transport public lucrurile stau rau de-a binelea (o stiam toti, dar fiind un document oficial nu vor putea s-o mai dea la intors):

Quote
Refugiile și stațiile trebuie să asigure accesul facil al tuturor categoriilor de călători, să fie echipate cu panouri de informații, acoperiș/adăpost, bănci și să fie iluminate“, se explică în Plan. Acesta recomandă și studii de fezabilitate privind extinderea transportului public electric în cartierele Craiovița Nouă și Sărari. În ceea ce privește frecvența transportului public, propunerea este ca liniile principale să aibă o frecvență la maximum zece minute pe tot parcursul zilei, „ținând seama și de faptul că noile tramvaie vor avea o capacitate mai mare decât cele actuale“, iar extensiile liniilor de tramvai spre Ford și Izvorul Rece să fie deservite cu o frecvență adaptată: 10 minute în timpul orelor de vârf și 20 de minute în afara acestor ore. Altă problemă constatată ar fi aceea că sistemul de tarifare actual este în principal bazat pe bilete și abonamente pentru una sau două linii, limitându-se astfel posibilitatea transferurilor între linii, fapt care „nu facilitează o organizare eficientă a rețelelor“.

Quote
Municipalitatea ar trebui să-și îndrepte atenția și spre terminalele de transport public intrajudețean din Craiova. Autogara Nord, care este deservită de 55 de linii regionale, „nu este echipată cu instalaţiile corespunzătoare pentru persoanele cu o mobilitate redusă“, Autogara Sud, deservită de 23 de linii regionale, are probleme cu „calitatea drumului de acces“, în timp ce terminalul Popeci, deservit de 12 linii regionale, este o „zonă foarte restrânsă, în care nu se găsesc nici scaune, nici panouri cu informaţii“. Planul recomandă amenajarea unei noi Autogări Sud, dotată corespunzător și respectând toate normele de siguranță pentru utilizatori.

PMUD pentru Polul Urban Craiova in varianta revizuita in aceasta vara va fi supus votului consilierilor locali in sedinta de astazi (joi 26.10.2017) a Consliliului Local al Municipiului Craiova.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Urmeaza Drumul Expres CrPit (DX12).
Pe cand deblocarea contractului de revizuire SF pe restul ocolitoarei de sud a Craiovei (DN6-DN55-DN56)?