Transportul public de suprafata in lume

Started by Ionut, November 16, 2016, 07:06:07 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Discutam aici despre infrastructura de transport public de suprafata din lumea larga...

Ionut

Mda, cam la ce nivel construiesc altii... ramai fara cuvinte...




Cinci ofertanti calificati pentru linia de metrou usor din Montréal

CDPQ Infra, subsidiara a Caisse de dépôt et placement du Québec, a anuntat cele cinci companii si consortii care s-au calificat in cadrul procedurii de calificare pentru finalizarea proiectului Réseau électrique métropolitain (REM) in Montréal. Companiile si consortiile calificate vor avea oportunitatea de a participa in procedura internationala de cerere de propuneri pentru doua contracte majore: primul pentru proiectarea, achizitia si constructia de infrastructura (contractul EPC) si al doilea pentru furnizarea de material rulant, sisteme si servicii de operare si intretinere (contractul RSSOM).



Proiectul implica constructia unei retele LRT de 67 de km. Linia feroviara va fi complet automata iar 4 sectuni din lungimea totala de 67 km de linii duble vor avea legatura directa cu centrul orasului. Flota de material rulant va include initial 200 de vagoane. Reteaua va fi deservita de 24 de statii integrate in mediul urban si proiectate pentru a facilita accesul pietonilor, biciclistilor, autovehiculelor si autobuzelor. Toate statiile vor fi acoperite si climatizate.

Proiectul este estimat la 3,75 de miliarde de euro din care CDPQ va alocat 2 miliarde de euro, restul banilor provenind de la autoritatile locale si Guvernul Canadian. Proiectul va fi implementat prin PPP si va avea o contributie de 2 miliarde de euro la PIB-ul Québecului in urmatorii 4 ani.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Tel Aviv ar putea relua licitatia pentru metrouri usoare

Managerul proiectului light rail din Tel Aviv NTA, Metropolitan Mass Transit System Ltd., ar putea relansa licitatia pentru sistemul de metrou usor, dupa ce ofertele primite la prima licitatie au depasit cu mult costul estimat. Licitatia este pentru lucrarile de planificare si constructie a infrastrucurii, incluzand linia si sistemele electrice, dar si sistemele de semnalizare pentru controlul deplasarii trenurilor, sistemele de ticketing, de colecare a taxelor, PA si sistemele de informare a calatorilor.

Valoarea licitatiei este estimata la 2,5 miliarde de sekeli (612 milioane de euro). Ofertele depuse au fost de 4 miliarde de sekeli (979 milioane de euro) si 5,5 miliarde de sekeli (1,3 miliarde de euro). Daca cei doi ofertanti nu vor cadea de acord sa isi aduca ofertele la un nivel apropiat de estimari, NTA nu va putea sa evite anularea licitatiei. Noua licitatie ar putea fi impartita in doua, prima incluzand infrastructura feroviara si cablurile electrice, iar a doua instalarea si gestionarea sistemelor de semnalizare si a altor sisteme computerizate.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Moscova prezinta noul tramvai

Noul model de tramvai, care va fi inaugurat anul viitor, a fost prezentat in cadrul expozitiei ExpoCityTrans-2016 in Moscova. Capitala Rusiei va avea in curand 300 de tramvaie Vityaz-M cu podea joasa si trei vagoane. Noile tramvaie sunt dotate cu aer conditionat si sisteme de suprimare a focului, precum si camere de supraveghere si navigare prin satelit. Rezervele lor de operare independenta este de 1.5000 de metri ceea ce permite relocarea tramvaielor in caz de cadere a tensiunii, astfel incat sa nu blocheze traficul. Noul tramvai este adaptat pentru persoanele cu mobilitate redusa, fiind dotat cu un buton pe usa pentru a comunica cu conductorul, o rampa pliabila si un spatiu pentru scaunele cu rotile.



Datorita designului special al tramvaiului, deplasarea va fi mai silentioasa si mai confortabila. Vehiculul cu sase usi va avea avantajul urcarii si coborarii facile, si prin urmare, al unei calatorii rapide. Designul unor elemente ale tramvaiului interior nu este inca finalizat, iar calatorii vor putea sa aleaga din mai multe optiuni. Conform contractului, producatorul a fost de acord sa intretina sa si repare noul material rultant pentru o perioada de 30 de ani.

In septembrie 2016, Mosgortrans, operatorul de tramvaie din Moscova, a acordat un contract de 877 de milioane de dolari pentru livrarea si intretinerea a 300 de tramvaie. Castigatorul licitatiei a fost un joint-venture format din subsidiara Transmashholding, Metrowagonmash, si PK Transport Systems. Noile tramvaie vor fi livrate incepand cu 2017 si pana in 2019, cate 100 de vehicule pe an.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Orange County TA cauta propuneri pentru tramvaie

Autoritatea de Transport Orange County (OCTA) a eliberat o cerere de propuneri pentru productia si livrarea a opt tramvaie electrice care vor deservi proiectul OC Streetcar in Santa Ana si Garden Grove. Termenul limita pentru depunerea ofertelor este 28 aprilie 2017. Planurile pentru proiectul in valoare de 298 de milioane de dolari se afla in faza de proiectare si inginerie. OC Streetcar va opera pe o ruta de aprox. 6,5 km de la statia de tren Santa Ana pe Bulevardul Santa Ana si Fourth Street, de-a lungul Pacific Electric pe Bulevardul Harbour in Garden Grove. Constructia OC Streetcar este programata sa inceapa in 2018, iar testele si operarea sunt estimate sa inceapa in 2020.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Astana dezvaluie primele imagini cu viitoarea retea light rail



Prima etapa prevede construirea unui tronson de 22,6 kilometri lungime care va realiza conexiunea intre aeroport si noua gara din Astana. Un numar de 19 vehicule light rail vor circula zilnic pe acest tronson. Acestea vor rula cu viteza maxima de 80 km/h, iar numarul maxim de pasageri transportati zilnic va fi de 146,000. Costul intregului proiect este estimat la 1,9 miliarde dolari, bani pe care Kazahstan i-a imprumutat de la Banca Chineza pentru Dezvoltare. Imprumutul se va derula pe o perioada de 20 de ani cu o dobanda anuala de 2,5%. De asemenea, toate companiile implicate in acest proiect sunt din China.

Prima etapa a liniei light rail din Astana va fi data in folosinta in decembrie 2018.



ClubFeroviar.ro

elphax

foarte interesanta reteaua de  transport din Lima. benzi separate pentru autobuze , parapet de beton si statiile sunt faine de tot, cu acces facil si sigur prin pasarele



din pacate au probleme mari cu taxiurile ilegale si microbuzele care au si ele un statut semi-legal. sunt foarte multe , ne-eficiente si aglomereaza traficul

Ionut

Sankt Petersburg investeste 295 mil euro intr-o noua linie light rail

Municipalitatea din Sankt Petersburg a anuntat ca va construi o noua linie light rail, cu legatura din statia de metrou Yuzhnaya catre districtul Kolpino. Lucrarile ar putea fi demarate anul acesta si finalizate in 2021. Linia va avea lungimea de 13,5 kilometri. Noua linie light rail va fi construita in regim Parteneriat Public-Privat, iar punerea ei in fuctiune va reduce semnificativ aglomerarile in trafic. Autoritatile estimeaza ca o buna parte a locuitorilor districtului Kolpino vor alege sa utilizeze exclusiv linia light rail si vor renunta la autoturismele proprii. Aceleasi autoritati prognozeaza ca linia va fi utilizata de catre 36 de milioane de pasageri anual. Potrivit Comisiei de Investitii din Sankt Petersburg, proiectul a fost evaluat la 20,6 miliarde ruble (295 milioane euro).

ClubFeroviar.ro

cezar-mario2012


Ionut

Antalya organizeaza licitatie deschisa pentru a treia linie light rail

Municipalitatea Metropolitana din Antalya a anuntat intentia de a construi o a treia linie light rail in oras. Noua linie de metrou usor va avea lungimea de 24,9 kilometri. Licitatia pentru desemnarea castigatorului sau a castigatorilor proiectului va avea loc la 27 martie, anul acesta. Conform cerintelor Municipalitatii din Antalya lucrarile vor trebui sa fie finalizate in termen de un an si noua luni de la data semnarii contractului.

Reamintim ca in septembrie 2017, Municipalitatea anunta ca potrivit noii etape de dezvoltare a retelei de transport light rail din Antalya, Antray, va fi construita o noua sectiune in lungime de 12 kilometri. Aceasta va fi urma traseul dintre Varsak Sakarya, din nordul Antalyei si Eğitim Araştırma Hastanesi, din sud. Lucrarile la cea de-a doua sectiune vor fi finalizate in 2019. Va fi de asemenea asigurata o interconexiune cu reteaua light rail existenta care face legatura pe axa est-vest a orasului Antalya.

Planurile de dezvoltare pe termen lung prevad conectarea noului traseu light rail si cu linia de tramvai existenta. Aceasta va fi reconstruita pentru a facilita standardele feroviare, reteaua de tramvai urmand a avea cale dubla, cu o extindere in partea de vest, catre Eğitim Araștırma Hastanesi, district unde ar fi posibila si interconectarea celor doua sisteme de transport urban. Reteaua noua combinata, tramvai si light rail, va avea o lungime de 23 kilometri.

Precizam ca cea mai recenta extensie a retelei Antray a fost inaugurata in iulie 2016, cu o extensie spre aeroportul din Antalya.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Sankt Petersburg a inaugurat linia de tramvai rapid

Pasagerii au circulat pentru prima data la 7 martie cu noul tramvai rapid din orasul Sankt Petersburg, acesta deservind districtul Krasnogvardeyskiy. In 2016, societatii Transportnaya Koncessionnaya Kompanya (TKK), infiintata de catre Lider Group si LSR Group, i-a fost atribuit un contract pe 30 de ani pentru o concesiune de tip construire-operare-transfer, in vederea dezvoltarii retelei de tramvai. Acesta este primul proiect de tramvai dezvoltat in Rusia in regim de parteneriat public-privat. Astfel, in urmatorii 30 de ani Transportnaya Koncessionnaya Kompanya va investi suma de 33,7 miliarde de ruble (540 milioane dolari) pentru modernizarea a 14 kilometri cale de rulare, aceasta urmand a fi utilizata de catre tramvaiele 7,8,10,30 si 64 in regim de linie rapida.

In plus, Transportnaya Koncessionnaya Kompanya  a achizitionat 20 de tramvaie din gama Metelitsa, fabricate de catre producatorul elvetian de material rulant, Stadler. In Sankt Petersburg tramvaiul modern a primit denumirea ,,Chizhik" (scatiu). Municipalitatea din Sankt Petersburg contribuie cu 1,3 miliarde de ruble (22,7 milioane dolari) la dezvoltarea acestui proiect.

ClubFeroviar.ro

tom_sawyer

BYD va livra 100 de autobuze electrice în Santiago de Chile

BYD a semnat un acord pentru livrarea a 100 de autobuze K9FE electrice la Santiago în Chile. Colaborarea cu distribuitorul Chilean ENEL va viza livrarea autobuzelor electrice și începerea operării lor în sistemul de transport public Transantiago, la sfârșitul lunii noiembrie.

newsby.marianandrei.com

tom_sawyer

BYD va livra 40 de autobuze electrice în Canada

BYD a semnat un acord pentru livrarea a 10 autobuze total electrice, de 12 metri, cu o opțiune pentru încă 30 de autobuze către autoritatea de tranzit din Toronto (TTC), cel mai mare operator de transport din Canada și cel de-al treilea cel mai mare operator de tranzit în America de Nord. Contractul pentru autobuze electrice cu TTC marchează un reper important în îndeplinirea obiectivului de a cumpăra numai autobuze fără emisii din anul 2025.

newsby.marianandrei.com

tom_sawyer

BYD va livra 4437 de autobuze electrice în Guangzhou

BYD anunță că a câștigat un amplu contract pentru livrarea a 4437 de autobuze electrice în orașul Guangzhou, China, parte a unei comenzi de 4810 autobuze electrice din partea mai multor companii de transport de aici.

http://newsby.marianandrei.com

Ionut

O noua etapa in proiectul light rail din Alma-Ata



Departamentul de transport din Alma-Ata, Kazahstan, a dat unda verde exprimarii interesului pentru proiectul in regim PPP, ce presupune construirea celei de-a treia linii de metrou. Autoritatile estimeaza inaugurarea in cel de-al patrulea trimestru din 2022. Cererile de participare pot fi trimise pana pe data de 29 noiembrie. Linia va avea 37 de statii si o lungime de 22.7 kilometri, cu ecartament de 1435 mm. Va fi construita pe unul din bulevardele principale din oras si va avea conexiune catre un depou propriu. Parcul de material rulant va fi compus din 36 de metrouri usoare, cu podea 100% joasa, cu lungimi cuprinse intre 30 si 35 metri si cu latimea de 26.5 metri.

Autoritatile estimeaza ca in jur de 76.000 pana la 112.000 pasageri vor utiliza zilnic noua linie light rail. Patru minute va fi intervalul de asteptare in orele de varf. Viteza comerciala de deplasare va fi de 22 km/h, in timp ce viteza maxima va fi de 60 km/h.

Parteneriatul public-privat se va derula pe o perioada de 26 de ani, astfel se vor aloca trei ani pentru etapele de finantare, proiectare, constructie si predare, urmand ca pe o perioada de 23 de ani sa se desfasoare serviciile de operare a liniei si de mentenanta, inainte ca aceasta sa fie complet transferata departamentului de transport din Alma-Ata. Municipalitatea, nu Guvernul, se va ocupa de finantarea intregului proiect, ceea ce inseamna ca va trebui sa aloce fonduri pentru 50% din valoarea intregului cost. Departamentul de transport din Alma-Ata va trebui sa se asigure ca va inregistra numarul estimat de pasageri/zi si, in plus, tot acestuia ii vor reveni castigurile obtinute din vanzarea tichetelor de calatorie.

Constructorului ii va fi platita o taxa de disponibilitate si de calitate, pentru a-si acoperi investitia si costurile de operare. Tot constructorul va primi si veniturile obtinute din publicitate sau din alte activitati comerciale auxiliare.

ClubFeroviar.ro