Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 12 Guests are viewing this topic.

bogdymol

@ionut: sa nu crezi ca daca o autostrada de 50 km o faci in 2 ani asta inseamna ca o autostrada de 2 km o faci intr-un timp de 25 de ori mai scurt. Total gresit!

Orice proiect de autostrada se incepe cu lucrarile mari (poduri/pasaje), la care executia cam dureaza 1-1.5 ani... deci poti sa ai 2 km de autostrada pe care teoretic ii poti termina in 6 luni, dar daca are un pod undeva la mijloc n-ai facut nimic pana nu-i gata si asta.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

Ce poduri in ultimii 2 km? Inteleg ce zici, totusi sunt doar 2 (DOI) km. Chiar si pod/viaduct daca au, tot nu ia 2 ani, ci 1-1,5 ani, asa cum ai zis. Si sa nu-mi spui de betoane and shit, de timpi de uscare si mai stiu eu ce. Ca nu se usuca betonul in 2 ani de zile! Evident ca poti sa faci 2 km si in 10 ani de zile, dar daca esti firma serioasa din Italia nu-ti permiti in primul rand tu, ca onoare, branding sau zi-i cum vrei, sa faci 2 km, un nod si ceva, de fapt, in 2 ani de zile.

In cat timp face UMB Timisoara bypass? Cand s-au apucat de lucru? Ia sa facem o comparatie.

bogdymol

Dupa cum am scris mai sus, cred ca in aproximativ 1 - 1.5 ani s-ar putea finaliza, DAR intr-un fel trebuie sa intelegi si constructorul: poate nu si-au dorit sa promita un termen mai scurt, ci unul mai "permisiv" pentru ca lucrearea este in Romania, langa Bucuresti, pe terenurile lui Becali & co. si pot aparea 934634 motive de intarziere (exproprieri, relocari de utilitati, descoperirea de utilitati care nu erau pe planuri, probleme cu autorizatiile, lipsa banilor de la beneficiar etc. etc. etc.). Trebuie sa te pui si in postura constructorului.

Quote from: Ionut on August 10, 2012, 06:48:48 PMSi sa nu-mi spui de betoane and shit, de timpi de uscare si mai stiu eu ce. Ca nu se usuca betonul in 2 ani de zile!

Bineinteles ca nu se usuca betonul in 2 ani. Dureaza mult mai mult :)
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

Termenul este de doua ani DUPA ce se fac exproprierile, 2 ani din momentul predarii terenului, dupa spusele lui Buzasu. Inteleg ca italienii sunt niste amatori pentru ca pot invoca pentru intarzieri (si pot pune asta in contract) daca nu sunt platiti si daca apar alte probleme. Sa semnezi din start 2 ani pentru 2 km de autostrada mi se pare o prostie a CNADNR/MT si o smecherie a constructorului.

Acelasi constructor care nu e capabil sa faca un rost de dilatatie cum trebuie. Era sa decolez cu masina pe un viaduct in apropiere de CB. Si nu mergeam cu 200 la ora, ci undeva pe la 120. Valuri pe asfalt, mult sub calitatea executiei UMB.

Sa ma mai scuteasca acesti constructori de doi lei care vin cu fitze de mari profesionisti. Sa demonstreze ca stiu meserie, ca pot macar sa puna un strat de asfalt si ca nu fac economie la vopsea pentru marcajul rezonator intre banda 1 si banda de urgenta!!!

QuoteBineinteles ca nu se usuca betonul in 2 ani. Dureaza mult mai mult

Cata rautate. Ma refeream la timpul necesar pentru a pune grinzi and shit, nu timpul de curing (sau cum se numeste).

bogdymol

In fine... eu zic sa nu o mai lungim. Normal era sa fie 1-1.5 ani, dar banuiesc ca, constructorul a dorit sa isi ia o marja de siguranta din diferite motive.

Quote from: Ionut on August 10, 2012, 07:14:18 PMsi ca nu fac economie la vopsea pentru marcajul rezonator intre banda 1 si banda de urgenta!!!

Chiar am observat asta, atat pe A3 (poze de pe Buc-Ploiesti), cat si pe A1 (Buc-Pitesti). Astazi m-am uitat la Arad bypass, dar am vazut ca linia aceea e intreaga.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

tonică

Eh, parca mai stie cineva ce scrie prin contractele alea de vechi ce sunt...Probabil nea Buzasu acela si-a luat si el o marja de eroare ca se poarta in ultima vreme... ;) Sa nu-l condamnam, oricum lucrarile vor tine 3 ani.. :D

Aici un anunt interesant care m-a surprins nitel caci nu stiam ca nea nazarie daduse deja la reproiectat segmentul ogra-campia turzii. Nu e mare lucru ca si la gilau-nadaselu s-a reproiectat fara insa a se face inca licitatie insa e un semn ca ceva, ceva se mai intampla si pentru viitor. Macar se reproiecteaza si se da o suma de bani reala pentru acest segment si nu ceea ce ar fi cerut initial bechtelul pepropriu-i proiect...
http://ziuadecj.realitatea.net/eveniment/autostrada-transilvania-o-ia-spre-mures--96391.html

mahora

nu stiu daca e politica sau nu dar banii destepti se fac din hartii, adica planuri, studii de prefezabilitate, studii de fezabilitate, proiecte, etc. practic nu pui nici un gram de beton si iei (teoretic) o gramada de bani
:banana: :banana: :banana:

Eurocopter

Si revin cu un nou videoclip ce arata, dupa parerea mea, cea mai mare bataie de joc a banului public din 1989 incoace. Nu cred ca mai exista in Romania vreun proiect de aceasta anvergura in care sa se investeasca 350 de milioane de euro iar apoi lucrarile sa zaca abandonate intr-o nepasare totala. Lucrarile cele mai avansate din acest filmulet se afla la acest stadiu din anul 2010, fiind apoi complet abandonate. Viaductul de la Suplacu de Barcau, momentan cel mai lung din tara, zace 90% finalizat intre un camp de sonde si un deal, fara vreo sansa reala de a fi utilizat in urmatorii 2 ani.

http://www.youtube.com/v/gdJJWn1WYE4

Puncte rele:

-Desi s-a promis de catre autoritati, anul acesta nu s-a lucrat absolut deloc pe portiunea cea mai avansata a tronsonului, intre Dolea si Sarsig. Drept urmare, puteti observa numeroase surpari ale terasamentelor la secventele 05:16, 05:28, 05:48.
-La organizarea de santier Bechtel de la Suplacu de Barcau (acum parasita) se pot observa cateva zeci de grinzi de beton nefolosite, probabil facturate si platite din buzunarul poporului roman.
-Armaturile pilonilor nefinalizati sunt lasate in continuare neprotejate, favorizand ruginirea acestora.
-La secventa 08:10 au aparut anul acesta zeci de grinzi (anul trecut nu existau in acel loc, de unde rezulta ca au fost produse anul acesta la organizarea de santier Bechtel de la Chiribis). Oare unde vor fi acestea montate, avand in vedere ritmul de lucru?
-La minutul 09:20 se poate observa cum structurile de beton sunt inundate, zacand actualmente in apa.

Puncte bune (daca se pot numi asa)

-Au aparut cateva puncte noi in care se lucreaza timid la structuri inspre Biharia. Acestea se observa in ultima treime a videoclipului.
-De asemenea, in jurul acelor puncte au aparut gramezi de material care cel putin teoretic ar urma sa fie utilizate la terasamente.

Nu in ultimul rand, trebuie sa mentionez ca acest videoclip a fost realizat prin contributiile membrilor acestui forum cat si a celor de pe forumul peundemerg.ro.

isotech_ro


Anca_Emanuel


madad

Multumim de filmare Eurocopter! :cheers:


Este foarte trist ca nu mai lucreaza sa termine lucrarea acolo :(

Practic Guvernul a aruncat sute de milioane de EUR pe geam din banii publici si nu a ramas cu nimic. Foarte foarte trist  :((

tonică

Felicitari Eurocopter, foarte buna filmarea!

De dupa ce-ai traversat dn19e aveai mari sanse sa te ratacesti... Intr-adins au facut astia de nu mai lasa nici un semn, sa nu fie reperati... :D
Eu cred ca lucreaza in subteran... :lol:

Pe final se vede acum la ce tot bibileau ei de ii vedea 'udar' sau cine-i mai vedea dinspre biharia. Podete, ceva piloni, culee si cam atat.

In locul politici asteia idioate in care din urma contractului ala nenorocit pentru care nu face nimeni puscarie ( nici macar ala care e deja dupa gratii! ) ne-ar fi mai in avantaj sa se sature odata si bechtelul asta, sa faca tot ce mai au de facut si mai apoi sa dea in judecata statul? stiu, ar castiga pesemne mult mai putin decat cum teoretic fac acum din penalizari dar si-ar  mai spala si ei din imagine. Macar a tarii lor daca de-a lor nu le pasa... :(


iuli

L-aş lua pe ambasadorul SUA (care nu rateaza niciun moment să ne dea noua lecţii de orice fel) si l-aş târî pe tot traseul autostrazii de la Braşov la Borş legat de o funie. Dacă l-aş vedea faţă în faţă vreodata şi să îmi spună el cum e cu democraţia şi ce ţară minunată e SUA s-ar trezi cu flegmă direct între felinare.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog


vancouver

#824
Quote from: iuli on August 11, 2012, 04:41:40 PM
L-aş lua pe ambasadorul SUA (care nu rateaza niciun moment să ne dea noua lecţii de orice fel) si l-aş târî pe tot traseul autostrazii de la Braşov la Borş legat de o funie. Dacă l-aş vedea faţă în faţă vreodata şi să îmi spună el cum e cu democraţia şi ce ţară minunată e SUA s-ar trezi cu flegmă direct între felinare.

Da de ce vrei sa-l iei pe ambasador. Ce vina are el? Vina ca o firma americana a facut un contract excelent si cu bani multi, deci cu profit mare?

Singura vina este la autoritatile române, care au semnat un astfel de contract fara licitatie, in speta:
Adrian NASTASE - Prim Ministru
Miron MITREA - Ministru al Transporturilor
Constantin BASULESCU - Directorul CNADNR

Acestia trei nu merita decât sa fie legati cu catuse si in calitate de detinuti sa continue sa lucreze ei pentru statul român la autostrada, pentru a recupera macar o miliardime din nenorocirea pe care au cauzat-o acestui popor.

Acordând contractul FARA LICIATIE, NIMENI nu poate spune daca preturile sunt mici sau mari, daca poate veneau altii care sa ofere un pret mai mic sau poate de zece ori mai mic. UN JAF MAI MARE EU NU CUNOSC.


PS. Exact cum Iulia Timosenko zace la puscarie (7 ani) pentru ca a semnat cu rusii contracte pentru livrarea de gaze la preturi mari, excat asa si cei trei de mai sus ar trebui pedepsiti cu inchisoare pentru semnarea unui contract cu pret foarte mare, fara sa verifice daca cumva se putea face cu un pret mai mic.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.