News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

nicolaem

pasadia, imi dai impresia ca orice argument tehnic nu e imporntant. nici valoarea exproprierilor nici costurile cu tunelele, nici relieful. tot ce conteaza e sa avem autostrada pana la Peles.

au cazut 3 proiecte prin acelasi loc toate din cauza ca statul nu a avut bani. poti intra si in detalii ,dar pe scurt asta e adevarul. de fiecare data proiectul nu a avut finantare. in toate SFurile si estiumarile oficiale autostrada costa aprox 1.5 miliarde euro.

uitandu-ma la o solutie alternativa vad un drum de 110km pe DN1A la care incerc sa ii calculez un cost. Aici poate cineva cu expertiza ne-ar putea ajuta. Alecu? sau altii??

un calcul simplist ar fi asa:
   -40 km zona deal standard cost 5 mil => 200mil total
   -60km zona munte, standard cost 6 mil = > 360mil
   -10km tunel, standard cost 27.5 per sens =>550 mil
Total aproximativ 1mld euro. ok mai lipsesc noduri, viaducte, dar in acelasi timp din experienta pe Lugoj Deva si A10 stim ca si licitatiile se duc mai jos de standardul de cost.

Cei 110km pe aici par a fi mai ieftini decat cei 60 pe VP. in aceste conditii de ce nu am vrea sa schimbam traseul?



alecu26

Quote from: horatiu.cosma on June 18, 2015, 01:18:57 PM
Pe actualul DN1 Ploiesti - Comarnic se merge snur, e o medie de 100 km/ora. Nu prea are rost sa facem autostrada in paralel cu acest DN, inainte de Comarnic-Brasov. Trebuie avut in vedere ca viteza actuala se obtine si datorita faptului ca traficul greu merge pe DN1A. Probabil ca dupa ce se va face Comarnic-Brasov si vor veni tir-urile pe aici, o sa scada viteza spre 70-80.

Daca se muta TIR-urile pe Comarnic-Ploiesti acel drum in maxim un an este varza. Traficul de mic tonaj....e infim fata de degradarile produse de un TIR, mai ales daca e supraincarcat. 1.000.000 de autoturisme produc acelasi efect ca un TIR. Daca bagi si TIR-uri viteza va scadea chiar sub 70-80 km. Benzile sunt relativ inguste...asa ca cu destul de multa frica vrei depasi un TIR daca vezi ca vine altul din contrasens. Iar TIR_urile intre ele...e aproape exclus sa se depaseasca.
Drumurile noastre POATE;

bgd77


dr4qul4

Nicolaem, iti recomand sa mergi pe DN1A si sa nu te mai uiti la google earth.

Pe CoBra nu are 60 de km pe munte. De la Comarnic pana la Rasnov, sunt 40 de km in linie dreapta! Majoritatea pe valea de rau.

In calculul  tau tu omiti nodurile si spatiile de servicii. Sau facem ploiesti-bv fara nici un nod?

Tu compari costul de la ppp cu cel de la licitatie?
Cum naiba sa iasa mai ieftin cu un tunel de 10 km? Si sigur mai tb unul pe la valeni.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Hmmm...
Din comunicatul CNADNR (parca ar fi stiut ca ne contrazicem pe Ploiesti-Comarnic)...
Quote
Pe sectorul Ploieşti- Comarnic sunt deja patru benzi.

Tronsonul de autostradă Comarnic – Braşov este împărţit în 5 sectoare. Sectoarele 1 şi 5 (dinspre Comarnic, respectiv dinspre Braşov, cu o lungime totală de aproximativ 10 km, la care se adaugă şi drumuri de legătură) vor fi scoase la licitaţie, cu finanţare de la Bugetul de Stat.

Pentrusectoarele 2, 3 şi 4, care reprezintă partea cea mai dificilă a proiectului, va fi scoasă la licitaţiea ctualizarea studiilor geotehnice, cu finanţare de la Bugetul de Stat.

În paralel, pentru fluidizarea traficului pe DN1, sunt în lucru Studiile de Fezabilitate referitoare la variantele de ocolire Comarnic şi Buşteni. După finalizarea SF-urilor vor fi scoase la licitaţie lucrările de construcţie, cu finanţare de la Bugetul de Stat.

Tot pentru fluidizarea traficului, la ieşirea din Sinaia spre Braşov, esteproiectat şi urmează să fie realizatun sens giratoriu.

De asemenea, se vor finaliza Studiile de Fezabilitate privind Varianta de Ocolire Câmpina, modernizarea drumului existent pe Valea Doftanei (DJ 102I) şi a drumului forestier până în Săcele, astfel încât, în 2016 să înceapă lucrările pentru a avea un drum naţional modern între Câmpina şi Săcele.
Deci, in etapa asta cel putin, nici un "mix" de finantare...Doar de la buget.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Da-l incolo de comunicat caci nu merita bagat in seama. Ce treaba are fluidizarea circulatiei cu acel sens giratoriu de la iesirea din Sinaia spre Brasov? Absolut niciuna, tot cam cu aceeasi viteza se va circula in zona aia. Si oricum nu acolo era problema.

@ nicolaem: eu nu mi-am dat absolut deloc cu parerea despre partea tehnica. Eu doar iti spun ca exagerezi insistand pe partea de costuri, mai ales pe seama costurilor de expropiere. In rest poti sa faci cate calcule vrei (chit ca as prefera sa asculti si parerea mea sau a lui dr4qul4, sau a altora care au parcurs ambele vai si stiu despre ce e vorba).

ps: vezi ca in MPGT, Comarnic - Brasov iese la sub un miliard. Si vezi ca in calculul tau ai pus doar 10 km de tunel (adica costul doar al unui fir, pe un singur sens). Ar mai trebui sa mai aduagi cate ceva la acel calcul.

iuli_reiner

#6546
Personal ma bucur ca a picat acest PPP si asta o datoram si societatii civile ,respectiv si acestei comunitati care activeaza pe acest forum.
Astfel s-a evitat un tun de zile mari  care era perfect legal insa efortul bugetar ar fi fost extraordinar pentru contribuabilii romani in definitiv.

Legat de Comarnic-Brasov raportandu-ma la ce am vazut si ce vad zi de zi pe unde conduc in Franta,autostrada prin munte nu trece razant prin statiunile si localitatile importante,probabil preferandu-se calea cea mai optima probabil nu sunt specialist,insa sunt la o oarecare distanta de respectivele localitati.

Cred intr-o autostrada Comarnic-Brasov gandita inteligent,asa cum am auzit de licitatii pe bucati ceea ce trebuia realizat de mult timp; fara mari eforturi la nivelul Romaniei 20-30%  ar fi fost deja finalizat din acest tronson.

Din pacate foarte multi "timpi morti" sper sa nu se scoata din sertar cu un nou PPP.....ce ma bucura totusi ca in acest moment societatea civila are un cuvant de spus in aceste proiecte de anvergura.

Va doresc calatorii fara incidente.

Iulian

horatiu.cosma

As vrea sa te intreb @nicolaem, pe Ploiesti-Brasov, unde e marea problema de trafic, unde vedem weekend de weekend blocaje de trafic, viteze medii de 10-15 km/ora? Nu cred ca pe DN1A, ci pe DN1. Autostrada pe VP rezolva aceste probleme, si poate prelua lejer si traficul de pe DN1A, printr-o imbunatatire a DN1 intre Ploiesti si Comarnic. Daca imi demonstrezi cu cifre ca autostrada pe langa DN1A rezolva aceasta problema, atunci iti dau dreptate. La o licitatie corecta, diferenta intre cei 60 de km pe VP si 110 pe dincolo nu va fi chiar asa de mare.

pasadia

Horatiu, sa nu exageram acum. Da, sunt aproape 60 intre Comarnic si Brasov (sau ma rog, undeva intre Codlea si Ghimbav), dar asta nu inseamna ca nu vor fi necesari, la un moment dat, si cei 40 de km dintre Ploiesti SV si Comarnic. Deci comparatiile asa ar trebui facute, intre lucrarile complete.

Ce ma irita pe mine e ca suntem dispusi sa aruncam la gunoi orice urma de predictibilitate. Ce sens are sa aduci autostrada in sud-est-ul Brasov-ul pentru a-l ocoli apoi spre vest? Caci nu, centura Brasov nu a fost gandita si nu se preteaza sa fie transformata in autostrada. Aia va fi in curand folosita de traficul local, autohton, nu va putea fi redenumita autostrada. Vrem sa ajungem iar ca la Timisoara, cu 2 lucrari paralele intre ele doar pentru ca nu stim sa planificam nimic pentru viitor?  E ilogic, nu putem gandi in halul asta. Hai sa mergem pe un master-plan si sa ne tinem de el pana il terminam!

nicolaem

hai ca incet incet prindem ideea.
deci tu zici ca 110 km nu sunt mult mia ieftini decat cei 60. corect. dar sunt.hai sa fie costurile egale....

acum sa ne imaginam ipotetic ca avem cei 60km pe Cobra = > tiruri si blocaje pe Comarnic Ploiesti.
sau avem autostrada completa brasov bucuresti in acelasi cost => tu ca turist in predeal poiana brasov, brasov vei ocoli 10 km spre A3 si in vale va ramane doar traficul de sinaia si busteni si cel local. deci va fi liber. am umblat destul si prin Elvetia si in f multe locuri autostrada nu se aproprie la 1km de statiune.

Eu va respect parerile, doar speram ca cineva cu expertiza in domeniu sa ne faca o estimare de cost mai buna decat a mea. CoBra stim ca e 1.5mld aprox.

pasadia : nu am gresit calculul, fi mai atent, am calculat tunelul pe 2 fire. si l-am pus lung de 10 km intentionat ca sa fie comparabila lungimea cu ce se estimeaza a fi pe VP. la fel de bine poate fi doar de 5km pe sub pasul Bratocea dar in cazul asta autostrada urca la 1000m al fel ca la Predeal. Numarul de noduri sigur va fi mai mic pe DN1A pt ca nu ai localitati.

eu ma opresc aici, eventual daca mai vin si alte pareri. noi deja ni le-am exprimat pe ale noastre.
tare imi e ca va urma rateul numarul 4 pe CoBra peste vreo 5 ani pt ca daca nu am avut bani in 2009, in 2015 pt acesti 60km fiti siguri ca nu vom avea nici in 2020, cand ne vom chinui sa legam si Moldova de restul tarii pana nu e prea tarziu.

panda80

Legat de costuri intre cele 2 variante (pe VP sau pe langa DN1A), in mod sigur varianta pe langa DN1A este mai scumpa. Am fost de multe ori pe DN1A si pana la Maneciu culoarul Vaii Teleajenului este aproape in intregime locuit asa ca daca sa zicem ca pana la Valenii de Munte se poate realiza o varianta sinuoasa care sa ocoleasca satele si sa nu urce pe versanti, mai apoi, intre Valenii de Munte si Maneciu e nevoie de o autostrada la un nivel de altitudine mai ridicat, ce presupune viaducte inalte si poate si cateva tunele. Apoi intre Maneciu si Cheia sunt 10 km de vale foarte ingusta in zona lacului de acumulare, unde in mod sigur vor fi iar necesare viaducte si tunele scumpe. Apoi un tunel de ca. 11km lungime in zona Cheia ce va fi mai scump decat toate tunelele insumate de pe VP (pe VP vor fi 10km de tunele insumat, conform studiului Vinci), avand in vdere ca pretul tunelului creste mai mult decat proportional cu lungimea acestuia. Apoi mai avem pana in Sacele si ocolirea lacului Bradet. Avand in vedere ca si traseul va fi mai lung, costurile sunt clar mai mari in aceasta varianta.

Ca si varianta la VP ar fi fezabila ca si costuri doar varianta pe Valea Doftanei, ce ar presupune un tunel sub Pasul Predelus de doar 4 km si alte cateva tunele si viaducte in zona lacului Paltinu. Insa tot vad ca se face greseala de a supraestima traficul de tranzit in dauna celui local, cand peste tot este exact invers. Pe Valea Prahovei traficul insemnat este cel dintre Bucuresti si statiuni, intre statiuni si intre statiuni si orasele invecinate (Campina, Comarnic, Ploiesti, Breaza etc.) si nu traficul de lung parcurs gen Bucuresti-Cluj. Acest trafic local, ce reprezinta grosul traficului, trebuie sa fie ajutat de o autostrada, de aceea autostrada este cel mai indicat sa fie pe VP. Acei oameni ce fac naveta intre localitati ar folosi autostrada zi de zi si pentru ei insumat intr-un an castigul de timp adus de autostrada este mult mai mare decat pentru cineva ce merge de 2 ori pe an la Cluj.

pasadia

Nicolae, insisti pe niste cifre pe care ti le pot usor demonta. Vezi de exemplu ultimele 2 pagini din acest comunicat, pagini care sunt de fapt copiate din MPGT (nu mai caut in MPGT sa iti indic paginile dar daca insisti o sa fac si lucrul asta). Conform acestui calcul (la care sincer sa fiu nu ader), costul pentru Comarnic - Brasov ar fi mai mic de 1 miliard euro si nu de 1,5 mld asa cum inisisti tu.

Oricum comparatia ta e gresita din start pentru ca nu aplici acelasi standard de cost pentru cei 100 de km dintre Ploiesti si Brasov prin Comarnic. Daca ai pune aceleasi cifre (care sunt optimiste din punctul meu de vedere), ai putea face comparatia mai bine. In plus ar mai trebui sa aduagi inca 20 de km de ses in jurul Brasov-ului daca vrei sa duci autostrada pana in acelasi punct.

Cat priveste Elevetia, sunt curios cum explici A2, A13, A6, A8, A9, etc... Acestea nu strabat vai alpine? A, ca Elvetia are mult mai multe statiuni alpine si ca, prin urmare, multe dintre acestea nu sunt deservite de autostrazi, e un lucru firesc. Nici noi nu o sa avem autostrada pana in Vidra, Straja sau Tarcu Mic (da, stiu, o sa mai treaca ceva timp pana vor fi acestea niste statiuni in adevaratul sens al cuvantului, dar vor fi la un moment dat).

stent76

Nu tin "partea" nimanui in discutia de fata, dar tin sa precizez ca tarile alpine isi protejeaza departe de autostrazi in mod intentionat bijuteriile coroanei. Cand mergi la munte la schiat nu vrei sa admiri infrastructura rutiera, ci sa fii in natura. Mai mult, ultimele autostrazi construite si in zonele puternic antropizate sunt proiectate sa aiba un impact minim, "ingropate" in transee sau tunele. Pe valea prahovei, asta ar insemna proiectarea de tunele lungi in dreptul statiunilor, adica multi bani.E adevarat, sunt si zone industrializate, deci nu le poti izola...

Lansez si eu o idee tampita...

Autostrada pe Valea Doftanei-Sacele-SanPetru cu 2 legaturi DN1- A3 (DX sau 1+1) de cca 10-15 km la Sinaia (Posada?) si la N de Predeal. Nu poluezi zona turistica, dar o apropii de Autostrada. E o idee eleganta,cred, in virtutea a ceea ce expuneam mai sus. Idee n-am sa-i calculez pretul.

Nu dati cu pietre!

TibiV

S-a mai spus pe aici că CoBra este o risipă de bani pentru 20 de zile pe an de ambuteiaje.
Doar că nu sunt 20 pe an, sunt 2 pe săptămână! Adică 110 pe an, o treime din an. Când se dă la televizor, nu mai e ambuteiaj, e MegaAmbuteiaj...
Si, atentie!, vorbim de ambuteiaje " normale " în condițiile în care NU ai trafic greu, doar turiştii de weekend.
Păi dacă faci A pe traseul DN 1A, lucrurile vor rămâne fix la fel pentru staţiuni.
Traficul greu se descurcă bine si acum pe DN 1A, si nu îmi aduc aminte de ultima ştire cu morţi în accidente pe ruta aia.
Văd însă mereu morţi pe DN1 pe VP.
Până la urmă nu facem autostrăzi DOAR ca TIR-iştii să ajungă mai repede si ieftin unde au nevoie, le facem ca să ajungă toată lumea teafără acolo unde vrea. Chit că este doar o staţiune pe VP...
Iar Nicolae nu ia în calcul reacţia publicului, de care guverenele nu o pot uita.
Nu poate spune nici un guvern " Am găsit soluţia, facem o autostradă cu 20% mai ieftină, dar voi ăştia care mergeți în weekend la munte vă veti chinui la fel tot restul vieții, căci pe voi nu vă va ajuta în nici un fel".
Ar fi si imoral, cred eu, să faci aşa ceva...

PS Valea Doftanei ? Poate... Aici nu mă pronunţ, nu am trecut niciodată de Lacul Paltinu...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Klaudiu!!!

#6554
Dintr-o sursa sigura va spun urmatoarele: Tot circul cu Co-Bra a fost parte a strategiei de negociere cu UE pentru a obtine finantare si pentru alte proiecte de infrastructura.  Ca sa fac si o gluma e ceva de genul : Ce mi dai daca n-o fac?(UE vrea ca pana in 2020 coridorul IV sa fie gata).
Este vorba de niste interese foarte mari( cred eu comerciale,dar mai ales strategice).