Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 10 Guests are viewing this topic.

alibaba

Un scurt sumar la Tg. Mures - Campia Turzii:
Azi de dimineata nu era nici o miscare, cel putin in sensul unei cat mai mici organizari de santier pe cele 4 tronsoane semnate.
Inschimb, am vazut 5 balastiere care lucrau intensiv.
- prima la iesire pe stanga din Chetani
- a doua la iesire pe stanga din Hadareni
- a treia la intrare pe dreapta in Luncani
- a patra la iesire pe dreapta din Luncani
-a cincea la iesire pe dreapta din Luna

Toate vazute pe sensul TgMures-Campia. Stocuri vizibile de material concasat, banuiesc ca se apropie momentul folosirii lor pentru drumurile tehnice.

Stie cineva cat mai dureaza pana la ordinul de incepere a lucrarilor?

ciprebbe

#5836
^^ Asta doar daca se anuleaza licitatia si se reia...si participa UMB...si ii se atribuie...si...si...si.....   Cred ca avem sanse la 6 din 49 mai mari decat scenariul asta.
Daca la tronsoanele cu finantare UE ne miscam in reluare, la cele pe buget mai mult vom sta (aducere aminte din 2014 - UMB-ul a primit ordinul de incepere dupa 1 an de la semnare).
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

^ ^ Balastierele alea sunt acolo de multa vreme, posibil sa spere sa ia materiale de la ei insa e prea devreme pt asa ceva, posibil sa nu.
Nu avem exproprierile gata, nu sunt bani de avans , multe faze premergatoare mai sunt, nici deminarea nu stiu daca e gata ( si aici as paria ca nu e curat terenul ). Ar trebui intrebat la primariile de pe traseu cum stau cu identificarea proprietarilor de pe culoar.
Toti speram la un termen cat mai scurt pentru emiterea ordinului insa CNADNR-ul o poate lungii multtt si bine.
Nu avem fazare pe acest proiect si pariez deja ca se va merge exclusiv pe 2014-2020(mai ales ca avem un tronson lipsa, intors la reevaluare si atacat la CAB).
Singura "chestie" care m-ar mai face sa sper sunt alegerile din 2016 unde cativa zeci de km inaugurati inainte ar da bine la multime.(no politics)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

horatiu.cosma

Cat ar putea dura pana se va da din nou o astfel de decizie de incadrare?

NGC

Quote from: NGC20 on April 03, 2015, 12:06:56 AM
De "decizia etapei de incadrare" se ocupa ANPM, Agentia Nationala pentru Protectia Mediului.

Quote from: pasadia on April 03, 2015, 05:08:49 AM
Merge link-ul si spune ca CNADNR trebuie sa se ocupe.

Exact. CNADNR trebuie sa depuna la ANPM o cerere insotita de o fisa tehnica, cerere in care trebuie sa precizeze incadrarea obiectivului in functie de impactul asupra mediului.
ANPM verifica daca obiectivul a fost incadrat corect de catre beneficiar, precum si documentele depuse, si emite apoi "decizia etapei de incadrare".
Mai multe detalii gasiti aici.

adiarc

Quote from: ciprebbe on April 03, 2015, 08:37:10 AM
Tradus:
Se va finaliza lotul UMB cand se va finaliza si viaductul Gilau. Cam acolo se ajunge(intentioneaza).
Din păcate iarăși le trebuie multe luni de zile sa anunțe câștigătorii.....apoi contestații , peste contestatii
Si avem un exemplu despre cum se implementează proiectele de la buget versus cele pe fonduri europene.....daca voința si profesionalism nu e .....nimic nu e
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Alexandru.

Mea culpa daca s-a mai postat  :D

Direcţia Achiziţii Publice a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a finalizat licitaţia pentru atribuirea lucrărilor de proiectare şi execuţie în vederea finalizării tronsoului 3 C al Autostrăzii Transilvania, între Suplacu de Barcău şi Borş, a anunţat vineri, printr-un comunicat de presă, Prefectura Bihor. ......

Potrivit comunicării Prefecturii, criteriul de atribuire avut în vedere de CNADNR a fost preţul cel mai scăzut, iar licitaţia, începută anul trecut, a fost finalizată prin declararea drept câştigătoare a ofertei făcute de asocierea firmelor Corsan-Corviam Construccion SA & Consinit SRL & Road Consulting & Design Solution SRL & Via Design SRL, la preţul de 701 milioane lei fără TVA, adică peste 157 milioane euro, ceea ce face ca preţul pe kilometru să fie de aproximativ 2,5 milioane euro.

http://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-31-1/prefectura-anunta-cnadnr-a-stabilit-firmele-care-vor-continua-lucrarile-la-autostrada-transilvania-in-bihor-120052.html

horatiu.cosma

Au fost 3 oferte, poate avem putin noroc pe aceasta sectiune si nu se mai prelungeste agonia si cu contestatii. La 2,5 mil euro pe km, asocierea de firme castigatoare pare destul de sigura ca ce a facut Bechtel e bun facut si poate fi continuat fara prea multe reparatii.

alexV

Recent, ministrul de finante oferea o avanpremiera a cheltuielilor bugetare:

"Fostul ministru al Finanţelor [...] declara că a fost modificată programarea bugetară pentru ca maximul de cheltuieli publice să fie realizate în trimestrele II şi III, cele mai propice pentru proiectele publice"

Are legatura cu plata avansurilor si alte cheltuieli din infrastructura. Contextul politic e ca guvernul strange bani pentru un anuntat program de reduceri fiscale.

Evit pe cat posibil devierea de la subiect si mai ales politica, dar contextul e relevant pentru intrebarile "cand se incepe lucrul la A3?", o autostrada realizata integral de la buget.

adiarc

Sunt chiar curios daca vor putea duce la capăt proiectul cu 2,5 mi-l de euro/km.....Un asemenea tronson costa lejer 6-7 mi-l/km...poate si mai mult , iar cu cei 50% finalizați , e doar o poveste , ținând cont de degradări....si de faptul ca acest procent e dat mai ales de viaductul de la Suplacu
Personal consider greșit , criteriul CNADNR de atribuire al celui mai mic cost...soluția tehnica ar trebuii sa fie prioritară
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

horatiu.cosma

Estimarea CNADNR a fost de vreo 980 de mil lei, deci 3,5 milioane per km. Si celelalte 2 oferte au fost in zona 2,8 sau 3 mil per km, deci mari diferente nu cred ca erau intre solutiile tehnice. Eu sunt foarte curios ce solutie va fi pentru traversarea campului de sonde. La banii astia ma gandesc ca sigur nu un mega-viaduct asa cum propusese Bechtel. Sigur castigatorii se gandesc ca acolo vor fi probleme si se va cere suplimentare.

TibiV

E FIDIC roşu sau galben ?
Iar dacă e roşu mai pot cere suplimentări ?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ciprebbe

Se lucreaza si azi pe lorul UMB. Trebuia sa fie liberi dar se amana plecarea pt sapt viitoare. Mai spre seara ,sper,si ceva poze din zona.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

horatiu.cosma

Quote from: TibiV on April 04, 2015, 04:33:58 PM
E FIDIC roşu sau galben ?
Iar dacă e roşu mai pot cere suplimentări ?
6 luni proiectare + 18 executie, deci banuiesc ca e FIDIC galben.

danutzu_1069

Un weekend-ul asta se lucreaza pe toate santierele. Si deserventii mei de utilaje lucreaza azi, ptr al trei-lea weekend consecutiv.