Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 13 Guests are viewing this topic.

horeaa

Ii un viaduct mare peste Bogata si 2 x Mures:

GabiHd

#5506
QuoteAVEȚI CURAJ SĂ NE FACEM SINGURI AUTOSTRADA NOASTRĂ?! COMARNIC-BRAȘOV.

Am inteles, dupa 23 de ani de presa si dupa ce am "cheltuit" deja 25 de ani din cei mai frumosi ani din viata in Romania, ca DOAR NOI NE PUTEM LUA TARA INAPOI ! Nici politicienii, nici macar un personaj politic providential nu vor putea sa ne dea Romania ca pe "o tara ca afara"!

Am propus, intr-una din emisiunile NASUL din studioul ALPIN din Poiana Brasov, sa ne facem singuri AUTOSTRADA dintre Comarnic si Brasov. Exact asa cum am infiintat Televiziunea Libera, NASUL TV, prin SUBSCRIPTIE PUBLICA! "Dati un leu pentru Ateneu!"
...

http://www.nasul.tv/2015/02/25/aveti-curaj-sa-ne-facem-singuri-autostrada-noastra-comarnic-brasov/

Acuma LIVE despre proiect http://www.seenow.ro/live-9#nasul-tv

vancouver

Oricum am lua-o si am intoarce-o, tot singuri ne facem autostrada. Ca statul roman cu banii nostri functioneaza. Doar ca exista 2 variante: cu 0,9 - 1 miliard intre Comarnic si Brasov, cu licitatii corecte pe tronsoane rezonabile. Sau cu 8,5 miliarde in 26 de ani, pe care tot noi ii platim INTEGRAL pentru ca asa vor niste PUNGASI, care acum conduc România.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

montaniardul

Legat de tronsonul de autostrada Gilau - Nadaselu, UMB-ul face treaba, nu gluma. Asa sper sa se intample si cu lucrarea de pe A1 (Soimus - Ilia), s-o termine in termenul stabilit. Dupa parerea mea firma asta de constructii este una dintre cele mai serioase.

Incet incet autostrazile Ardealului prind contur. :)

Katana_ro

Quote from: GabiHd on February 25, 2015, 09:40:30 PM
QuoteAVEȚI CURAJ SĂ NE FACEM SINGURI AUTOSTRADA NOASTRĂ?! COMARNIC-BRAȘOV.

Am inteles, dupa 23 de ani de presa si dupa ce am "cheltuit" deja 25 de ani din cei mai frumosi ani din viata in Romania, ca DOAR NOI NE PUTEM LUA TARA INAPOI ! Nici politicienii, nici macar un personaj politic providential nu vor putea sa ne dea Romania ca pe "o tara ca afara"!

Am propus, intr-una din emisiunile NASUL din studioul ALPIN din Poiana Brasov, sa ne facem singuri AUTOSTRADA dintre Comarnic si Brasov. Exact asa cum am infiintat Televiziunea Libera, NASUL TV, prin SUBSCRIPTIE PUBLICA! "Dati un leu pentru Ateneu!"
...

Genul asta de articole nu fac decat sa devieze manipuleze atentia publicului de la o idee buna catre truisme politice in context mioritic (astia de la putere sunt hoti) si nu aduc nimic constructiv. Urmaresc de luni bune topicul si sincer cred ca e pacat ca nu evidentiem ideile bune si constructive si in schimb le ingropam in inutilitati de genul. Ca sa rezum ce am detectat ca si constructiv ar fi:

  • O transa de finantare cu subscriere publica (populatiei trebuie sa le fie in schimb clarificat ce inseamna asta, ca nu e ca un depozit la banca sau ca niste actiuni la bursa - ci presupune alte riscuri, particularitati, etc.)
  • includerea unei transe din finantare din fonduri nerambursabile
  • (eventual) transe de finantare din bugetul Statului pe durata constructiei - e.g. 100m pe an, pentru a scadea costurile finantarii
  • Schimbarea solutiei tehnice pentru autostrada pentru a costa ~1 miliard in loc de 1.8 (nu am inteles care ar fi riscurile acestei schimbari, dar daca ar fi identice cu actuala solutie, e un punct de considerat)


adiarc

Soluții bune s-au spus , mai ales in scrisoarea deschisă către MT si CNADNR....si anume acel mix de surse de finanțare si o licitație deschisă in care sa avem o concurenta reala....faptul ca "prietenii" noștri se încăpățânează sa negocieze in continuare cu cei mai grozavi constructori din istoria Terra , spune f.multe despre scopul real al acestei găști......cand toți le spun ca sunt beți , ar fii bine sa meargă la somn
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

nicolaem

in lista de prioritati, Suplacu-Bors apare pe locul 7. in conditiile in care e mai avansata decat toate celelelalte 6. sa inteleg ca va fi ingropat oare ?
Rus ne tot zicea ca se cam stie castigatorul licitatiei. Realist privind lucrurile din lista acea de 12 proiecte ar fi singurul care ar putea fi terminat pana la 1 dec 2018.

PS ca o curiozitate, privind poza "de mai sus" Muresul va fi cel mai traversat rau de autostrazi. nu cred ca va mai putea pierde locul 1 vreodata

Katana_ro

#5512
De acord. Pe de alta parte, asta cu concurenta reala e un pic problematica in Ro, pt pur si simplu nu sunt atati jucatori mari care sa isi permita sa se inhame la o asemenea lucrare. Din topul celor mai mari, in Ro sunt Vinci si Strabag, care au licitat insa impreuna pentru lucrare. Singura intrebare pe care o am e la solutia tehnica sugerata de Vinci (e Overkill? este prea scumpa pentru elementele de acolo?). Ca si comentariu, Vinci au profitabilitate suficient de marisoara, in jur de 30% ROE cand ma uitasem ultima data, deci ma astept sa isi puna preturi un pic umflate. Pe de alta parte, de a exagera de aici si a arunca cu acuzatii fara acoperire mi se pare cel putin o atitudine pripita.

Ce trebuie sa inteleaga lumea este ca si o varianta de imparteala in bucati a segmentului si de a organiza licitatii separate e o modalitate, pe de alta parte insotita de riscuri sa nu iasa ceva cum trebuie si se intarzie lucrarea mult, nu mai vorbesc de o explozie a costurilor. Sa ne uitam la A1 Arad-Nadlac - cel mai bun exemplu. Pe unul din segmente - nereguli si apoi relicitare. Pe al doilea - firma a dat faliment. Pe segmentul Impregilo - alunecari de teren. Daca Doamne fereste dealul o lua complet la vale, Impregilo nu avea puterea financiara sa suporte paguba - prefera sa dea faliment sau sa iasa din contract (uite Pizzarotti pe A3 Buc-Sos de Centura.)

Un ultim punct: suma care se repeta cu obstinatie de 8.5 miliarde este o MANIPULARE a presei, ca sa imprime o atitudine negativa proiectului. Comparand cu costurile actuale de 1.8 miliarde, aceasta suma rezulta din 2 elemente: economie si matematica. Nu exista nici o golanie la mijloc. Nu se poate spune exact pana nu se vede modelul financiar, dar sumele par plauzibile daca se iau valorile normale in cadrul unui PPP.
Spre comparatie, un proiect german tot prin PPP

A9 (extindere de la 4 benzi la 6 benzi)
Constructori: Vinci si BAM PPP
Costuri pure de constructie: 109 milioane
Finantare initiala a Statului: 88 milioane (80% din consturile de constructie, esalonate pe cei 3.5 ani de constructie)
Finantare de capital (equity): 12 milioane
Finantare credit (debt): 104 milioane
Valoare totala proiect: 300 milioane (suma totala a platilor de disponibilitate)
Durata de finantare: 19.5 ani
(mai este o facilitate punde de 16 milioane, aia este temporara).

Dupa cum vedem, raportat la costul pur de constructie, valoarea totala a platilor de disponibilitate e cam de 3 ori mai mare. Asta din cauza duratei mai mici de finantare (20 de ani vs 30) si a ratelor dobanzii mai mici pe care le plateste guvernul German fata de Guvernul Roman. Si inca un aspect de considerat (se vede din documentul publicat de CNADNR acum cateva saptamani, si pe care am comentat atunci), o mare parte din datorie la A3 - cam 2/3 daca nu ma insel - este in RON (neindexata la EUR). Ceea ce inseamna si alta rata de inflatie.

Cum spuneam - totul se reduce la 2 elemente - matematica si economie.

Sursa (in Germana): http://www.vifg.de/_downloads/projekte/a-modell/2012-10_Projektsteckbrief_A-Modell_A9.pdf

laszlo.robert

La podul peste Somes din Gilau avem ceva noutati ? ,fara el lotul in constructie este inutil.

horatiu.cosma

E la stadiul de evaluare oferte. Ar trebui in orice moment sa se anunte castigatorul.

laszlo.robert

Sa spram ca nu se fac contestatii,si daca: se rezolva repede ,ar fii nasol sa termine UMB-ul si sa circule doar "forumistii" sa faca poze ,deoarece nu au facut licitatia in timp la pod!

horatiu.cosma

Podul respectiv e relativ avansat. Lipsesc cativa piloti, cam jumatate sunt finalizati, grinzile sunt acolo, in 4 luni eu zic ca daca cei care vor castiga se concentreaza pe pod, il pot finaliza. Doar sa nu ii intarzie cei de la Apele Romane, fiindca din pilotii nefinalizati, 2 ar trebui sa fie forati in Canalul Somesul Mic.

laszlo.robert

Asa a fost proiectul Bechtel sau asa a fost relicitat?oare podul trece perpendicular peste Somes sau in unghi ?
Nu este asa de larg incit sa nu faci piloni de pe un mal pe altul?

adyneamtu

#5518
^
Distanta intre piloni e egala pe toata lungimea iar grinzile prefabricate sunt deja realizate. Podul trece in unghi peste canal. Vezi in Google Maps imaginile.