Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 11 Guests are viewing this topic.

pasadia

Quote from: horatiu.cosma on January 16, 2015, 05:02:56 PM
Trecerile de pietoni suspendate sunt facute si utilizate, problema cea mai mare este lipsa unei benzi de decelerare pentru autoturismele care vor sa se opreasca in statiuni, sau care vor sa faca stanga si se face coloana in spatele lor.

Sa o luam in ordine:
- treceri de pietoni suspendate nu sunt facute in statiuni, ci intr-o singura statiune (adica in Busteni). Mai exista una in Comarnic, dar asta nu intra la categoria statiune.
1. Nu exista trecere de pietoni suspendata in Predeal, nici in preajma Garii, nici in preajma liceului / pietei, nici la intersectia cu Cioplea si drumul spre Orizont / Trei Brazi. De fapt nu exista nicaieri. Problema o constituie (cand e trafic)  cele 3 intersectii: spre Trei Brazi, spre Cioplea si spre Clabucet. Dupa cum vedeti, nici o banda de accelerare, nici o banda pentru viraj la stanga separata, nimic.

2. Nu exista trecere de pietoni suspendata in Azuga (in zona Garii).   La fel, la acea intersectie, singura importanta din zona, nu exista benzi de accelerare / viraj la stanga.

3. Nu exista trecere de pietoni suspendata nici in Sinaia. Ar trebui la Gara, in zona in care oricum sunt nenumarati pietoni si in zona acelui sens giratoriu de la Penny (zona in care oricum viteza de deplasare scade pana la 20-30 km/h).

4. Comarnic-ul nu e nici pe departe rezolvat. In zona cea mai critica, cea de langa benzianria Rompetrol, oricand sunt pietoni in preajma carosabilului (autostopisti, cei care astepta microbuzele, etc...)

In plus mai exista inca cateva zone problematice si pe care CNADNR / Politia / autoritatile locale nu fac nimic spre a le rezolva. De exemplu cele doua zone de tarabe (iesirea din Busteni spre Azuga si cea de la Poiana Tapului), zone in care masinile opresc pe partea carosabila si in care pasagerii din masini trec nestingheriti dintr-o parte in alta. Eu as milita pentru dezafectarea lor totala, dat fiind valoarea lor estetica indielnica, insa daca tot vor sa pastreze aceste spatii, macar sa le amanejeze decent, intr-un spatiu de parcare separat si distinct de carosabil.

Dar ca si concluzie:
- sunt facute cateva treceri de pietoni suspendate (nu toate, nici mcar nu toate care ar trebui sa fie, inclusiv in Busteni inca exista treceri de pietoni clasice, dar dotate cu semafor)
- ele in mare masura NU sunt utilizate (cand nu e trafic pe motiv ca au timp sa treaca in fuga, cand e trafic pe motiv ca oricum masinile stau pe loc)
- oricum, oricate treceri ar exista si ar fi utilizate, problemele din zona nu se rezolva datorita lipsei intersectiilor amenajate.

In continuare consider ca cea mai buna solutie (dintre cele ieftine), o reprezinta cea mentionata de frunzaverde mai demult: amenajare identica cu cea din Ghimbav: 2 sensuri giratorii  in capetele fiecarei statiuni, separator median pe mijloc, banda de accelerare si decelerare pentru viraj la dreapta (virajul la stanga fiind interzis).

teocharis

un articol relativ bun care incearca sa explice dublarea platii de disponibilitate Berceanu - aprox 160 mil EUR/an vs. Rus - aprox 320 mil EUR/an

as invita inginerii de le forum sa comenteze asupra diferentelor tehnice dintre cele 2 proiecte 2010 vs 2014, daca ele exista:

http://cursdeguvernare.ro/autostrada-comarnic-brasov-lista-favorizarilor-financiare-pe-care-urmeaza-sa-le-primeasca-constructorul-cine-si-de-ce-a-dublat-in-4-ani-plata-de-disponibilitate.html

CataOT

Se pare ca Rares Bogdan , care la ultima intalnire cu ministrul Ioan Rus nu prea a stiut ce sa intrebe , acum s-a lovit cu adevarat de problemele din tara . Mi-as fi dorit o alta emisiune acum , poate s-ar fi schimbat putin datele problemei .

http://www.realitatea.net/rares-bogdan-la-100-de-ani-de-la-marea-unire-mergem-tot-pe-traseul-vechilor-drumuri-romane_1612245.html

tone_iulian

http://www.realitatea.net/un-ciot-de-autostrada-ii-pune-in-genunchi-pe-sefii-de-la-drumuri_1613546.html   care 3 km  sa construiasca ca ia terminat de acum 2 ani de la CB  aproape de Popasului poate anul asta sa faca nodul de la Popasului ,era de construit in proiect 6,5 km acum e 8,5 km dintre CB si Bucuresti  zicea ca face alta licitatie acum e tot  JV Pizzarotti   numai minciuni .

cutter

Am primit un răspuns de la CNADNR legat de intrarea în București a A3 și litigiile cu JV Pizzarotti - Tirrena Scavi, îl puteți găsi pe thread-ul dedicat aici:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=100.msg65694#msg65694

NGC

^^^ Simpatic raspunsul de la punctul 9). Ce ai intrebat si ce ti s-a raspuns!  :lol:

NGC

In litigiul dintre CNADNR si JV Pizzarotti - Tirrena Scavi, este vorba despre acest proces, cu termenul urmator in 22.01.2015.
http://portal.just.ro/3/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000000489928&id_inst=3

adiarc

Repet întrebarea , pt colegii avizați....la ce se referă obligația de a face achiziția publica ?
Multumesc
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

florin74

#5093
Speculez, neavand nimic in fata, dar banuiesc ca situatie e urmatoarea
Pizarotii cred ca a consumat si suma initiala din contract si maximul prevazut de 10% pe ce a executat pana acum. Bucata ramasa neexecutata si restul de lucrari CNADNR vrea sa sa le contracteze prin licitatie publica, intrucat valoarea estimata si ramasa depaseste 10% din contractul initial cu Pizzaroti si banuiesc si pragul de 5 mil euro stabilit de lege pentru lucrari de constructii, pentur care e obligatoriu sa se realizeze licitatie.
CNADNR considera contractul actual incheiat,(banuiesc ca cer si ceva penalizari de la Pizzaroti) si ce urmeaza a se executa pentru finalizare doreste sa se reliciteze din nou.
Pizarotii nu vrea asta, spunand ca pe tot lotul ei executa lucrarile, si ca trebuie un act aditional la contract.

Si se bat in expertize, 3 vad ca s-au facut (cate una de fiecare parte si una la solicitarea CAB banuiesc)

adiarc

Tot legat de Biziday...a precizat si el ca trebui sa iți lipsească toate țiglele pe casa ca sa faci 53 de km cu 8,4mld de euro
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

ciprebbe

Licitatie noua !

Contract de servicii de Consultanta (asistenta tehnica, financiara si juridica) avand ca obiect "Realizarea Studiilor de Fundamentare a Deciziei de Concesionare a Spatiilor de Servicii aflate pe tronsoanele de autostrada Cernavoda - Constanta plus Varianta de ocolire Constanta, Autostrada Transilvania si Autostrada Bucuresti – Ploiesti"
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

#5096
Imediat si la viaduct Gilau va zic

LE:
Operatorii economici au depus oferte astfel:
- in termenul limita, urmatorii:

1. Asocierea SERENISSIMA COSTRUZIONI S.p.A & LUCA WAY SRL cu adresa fara numar de
inregistrare din 16.01.2015, inregistrata la Registratura C.N.A.D.N.R. S.A. sub nr.
92/3009/16.01.2015, ora 09:10;
Pret 52 044 021,81 

2. Asocierea SC GOOD PROD S.R.L. – SK 13 PATSTROY JSC cu adresa fara numar de inregistrare
din 16.01.2015, inregistrata la Registratura C.N.A.D.N.R. S.A. sub nr. 92/3010/16.01.2015, ora 09:16;
Pret 61 543 285,83(cu subcontr. Consinit, Iptana, Napoca SA)

3. Asocierea SC ANTREPRIZA DE REPARATII SI LUCRARI ARL CLUJ SA – SC DP
CONSULT cu adresa nr. 276 din 15.01.2015, inregistrata la Registratura C.N.A.D.N.R. S.A. sub nr.
92/3003/16.01.2015, ora 08:01;
Pret 71 384 679,63 (cu subcontr. Strabag)

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

NGC

#5097
Si de data aceasta, ca si pentru licitatia referitoare la SF-ul pentru VO Dorohoi, a durat 5 zile ca sa avem procesul verbal de deschidere a ofertelor!  >:(

De remarcat ca UMB nu a depus oferta, ci doar a cerut clarificari privind documentatia.

horatiu.cosma

La C.Turzii-Tg.Mures CNADNR-ul a motivat timpul indelungat de analizare a ofertelor e legat de numarul mare de participanti, faptul ca unii sunt subcontractori pentru altii si e o mare increngatura acolo, sarbatorile de iarna etc. Pe Turda-Gilau cu 3 oferte si nicio vacanta in apropiere, nu mai au nicio scuza sa nu le analizeze in cel mai scurt timp posibil, adica o luna, maxim 6 saptamani. Poate ar trebui sa trimitem o intrebare pe aceasta tema inca de pe acum, pentru a-i grabi putin.

nenea_hartia

^ Văd că SERENISSIMA ăia, în ciuda numelui cretin, sunt pe bune. De restul, români și bulgari, mi-e cam teamă.